Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ser ni på att träffa ex kompisar/bekanta?

Har lite kontakt med en kille som är bekant med mitt ex, de är inte superpolare direkt, men uppväxta i samma område och ses väl ibland tror jag.
 
Hur ser ni på att träffa ex kompisar/bekanta?

Har lite kontakt med en kille som är bekant med mitt ex, de är inte superpolare direkt, men uppväxta i samma område och ses väl ibland tror jag.

Det beror väll lite på? Min exMANs kompisar skulle jag aldrig peta på. Vi var som sagt gifta, det var jag som lämnade honom vilket tog hårt, och vi har barn tillsammans och måste således träffas ibland och komma överens. Skulle aldrig riskera att det skulle bli sura miner över något runt oss, mer än vad det redan varit som sagt... Och när det är barn inblandat så blir det lite väl spännande om hans kompis skulle bli extrapappa liksom. Alldeles för saftigt även för mig. :nailbiting:

Däremot mitt senaste ex, som lämnade mig, och ett struligt fram och tillbaka förhållande som nu i efterhand bara var skit hela vägen, där skulle jag inte bry mig ett piss om jag så skulle börja dejta brorsan hans typ.

Handlar nog om hur mycket respekt jag har för personen i grund och botten. Exmannen är ju en person jag fortfarande tycker väldigt mycket om, det var bara kärleken som tig slut (från min sida), men jag respekterar han, vill han bara gott, och skulle inte riskera våran ”relation” vi har idag. Även om den är i princip obefintlig tyvärr så vill jag verkligen inte göra den sämre.
 
Hur ser ni på att träffa ex kompisar/bekanta?

Har lite kontakt med en kille som är bekant med mitt ex, de är inte superpolare direkt, men uppväxta i samma område och ses väl ibland tror jag.
Bästa kompisen kan ju vara bra att ge fan i, mest kanske för att man inte vill träffa exet särskilt ofta heller, men bekanta och andra kompisar ser jag inga problem med.
 
Det där har jag också varit med om, och inte sällan från kvinnor som i nyktert tillstånd uttryckt sig lite lätt homofobiskt, men så fort de blir lite på viran skall de hångla upp mig, där det är tydligt att de endast gör det för att få uppmärksamhet från män, och utan något som helst samtycke från mig :rage:
Värst var ändå en kompis syster som hånglade upp mig framför ett gäng ooh-ande killar, och när jag bestämt inte hånglade tillbaka deklarerade hon högt för alla närvarande hur kass jag var på att kyssas :wtf:

Men fy bubblan! Men ja, jag håller helt med dig. Det är lite som att alla regler och lagar "liksom inte gills" när det gäller hångel mellan två tjejer. Det där med samtycke kan lätt halta utan att det är någon big deal för det är ju bara "på skoj" och även när det kommer till otrohet så spelar det ju ingen roll för "det är ju bara på skoj". Att jag har en monogam relation med någon annan blir liksom oviktigt.

Och ja, håller med om att de ofta är de som är smått homofoba i nyktert tillstånd.

Jag kommer ihåg, L var det visst?
Så himla fult att göra så, snacka om att utnyttja någon :(
Svarade du på hennes meddelande eller ignorerade?

Ja, stämmer! Det tog lite tid för mig att inse att hon hade känslor för M och att jag bara var en bricka i det spelet. Han hade inte de känslorna för henne men hon visste att om hon plötsligt befann sig ute med mig så kommer han att dyka upp. Fick nog av dem båda när jag bjudit enbart henne på mig 30-års fest och han plötsligt dök upp. Jag umgicks lite med honom, hon fick ett svartsjukeutbrott och de två åkte hem tillsammans. Kände mig så jävla dum, och fick vara den som på min egen födelsedagsfest fick stå där på natten och se den jag gillade åka hem med någon annan. "Hur känns det där då?" frågade min bästa killkompis och jag hällde upp lite mer bubbel och försökte säga "Äsch, jag bryr mig inte om dom två" utan att bryta ihop helt, men fick ändå torka några tårar inne på toaletten sen.

Jag svarade, dumt nog. Skrev att det hade varit trevligt men jag ska precis gå och lägga mig. Det där med att inte få någon annan att känna sig dum sitter så djupt inrotat i mig, varför är man så? Jag tar hellre på mig att känna mig dum själv, eller bli utnyttjad, än att få någon annan att känna att den gjort bort sig. Det var samma sak när min kollega kysste mig förra veckan. Hon fick en kort puss tillbaka och jag öppnade inte munnen, för att sedan fnissa lite och säga "Du är nog lite full vi ska nog gå hem nu". I stället för att backa och fråga vad tusan hon håller på med, vilket hade varit det rimliga i situationen.

Ugh, måste verkligen jobba på det här!
 
Jag har väl egentligen inte så stort problem med kroppskontakt, beror såklart på vem det är. Jag dansar och då har man ju kroppskontakt med folk man inte alls känner. Men det är en helt annan sak än när någon tar på mig för att typ "ragga".

Jag håller med dig om att det inte är mitt eller ditt fel om någon inte kan läsa av kroppsspråket att man tycker det är obehagligt, men det blir ju vi som drabbas av det, tyvärr. Den som gör det tror jag inte förstår någonting.

Läste ikapp nu sen helgen och jag har ju uppenbarligen samma problem, som jag skrev om ovan, att jag inte vill göra någon annan obekväm.

Jag fick tipset här på Buke för länge sedan att öva in fraser i förväg, gärna hemma framför spegeln. Så att när situationen sedan dyker upp så blir man inte lika överrumplad och osäker utan har tränat lite i förväg. Jag tyckte det var ett väldigt bra råd. Sen är det fortfarande jättesvårt eftersom alla situationer ser olika ut och det man övat in kanske inte känns rätt att säga just då. Hittills har det funkat bäst för mig att visa med kroppspråket. Om någon sätter en hand på mig tar jag tag i handen och ger tillbaks den till sin ägare. Det brukar fungera, men jag ska ändå bli bättre på att träna in saker att säga. Också.
 
Träffade v igår och han sov hos mig, femte gången den veckan 😅
Det var bra och trevligt men jag känner ändå att jag vill dra igång Tinder igen. Har fortfarande en liten förhoppning om att det finns någon där ute som jag faktisk skulle kunna bli kär i, en väldigt liten förhoppning men ändå.
 
Min kropp:
"Jaha, du har fixat så att vi inte ska bli gravida. Då ska du fanimej inte få ligga heller!"
#konstantblödningiövertvåveckor #sugennmenobekväm #spiralärjubramen

Nej, spiral är inte bra för alla. Själv blödde jag konstant i över fyra månader (med bara några dagar här och där där det inte blödde) tills jag fick nog och helvetet åkte ut. Dessutom blev jag princip deprimerad av den.
 
Jag tog upp med V det jag känner är ett problem. Han tog det väl inte asbra 😒
Jag vet att jag kan vara en besvärlig jävel men här känner jag att problemet faktiskt ligger hos honom.
Han vill ses och prata om det och det kan vi väl göra.

Min kollega stalkar mig på sociala medier, på ett mycket odiskret vis också 😅
Bara skriv om du vill något liksom.
 
Läste ikapp nu sen helgen och jag har ju uppenbarligen samma problem, som jag skrev om ovan, att jag inte vill göra någon annan obekväm.

Jag fick tipset här på Buke för länge sedan att öva in fraser i förväg, gärna hemma framför spegeln. Så att när situationen sedan dyker upp så blir man inte lika överrumplad och osäker utan har tränat lite i förväg. Jag tyckte det var ett väldigt bra råd. Sen är det fortfarande jättesvårt eftersom alla situationer ser olika ut och det man övat in kanske inte känns rätt att säga just då. Hittills har det funkat bäst för mig att visa med kroppspråket. Om någon sätter en hand på mig tar jag tag i handen och ger tillbaks den till sin ägare. Det brukar fungera, men jag ska ändå bli bättre på att träna in saker att säga. Också.
Ja det kanske skulle vara något 😊. Blir lätt så för mig att jag blir så förvånad över att folk gör eller säger saker som jag själv aldrig skulle göra att jag inte alls vet vad jag ska säga eller reagera.
Är absolut något jag borde jobba på för min egen skull så jag inte behöver läsa energi på det senare.

Men det kändes bättre när jag svarade honom varför jag inte ville ses igen och att fått medhåll här och från vänner att det inte är jag som är konstig, utan han som gjorde fel.
 
Gaahhh.... :arghh:
Ser inte ut som mitt meddelande är läst. Vet inte hur det ser ut om det är läst men inte godkänt?

Var och handlade nyss, har inte sett honom på länge men nu dök han upp, pysslade med korgarna och kändes som jag fick världens längsta blick med leende. Sådär så jag var tvungen att kolla ner. :o

Hjälp! :crazy:
 
Gaahhh.... :arghh:
Ser inte ut som mitt meddelande är läst. Vet inte hur det ser ut om det är läst men inte godkänt?

Var och handlade nyss, har inte sett honom på länge men nu dök han upp, pysslade med korgarna och kändes som jag fick världens längsta blick med leende. Sådär så jag var tvungen att kolla ner. :o

Hjälp! :crazy:
Har han läst men inte svarat, så ser det oläst ut för dig.
 
Har han läst men inte svarat, så ser det oläst ut för dig.
Så det ser olika ut före man haft kontakt och efter? Brukar inte ta kontakt med icke fb-vänner utan att de förväntar sig ett meddelande. Kontaktat icke fb-vänner ett par gånger men då inte funderat över hur symbolen ändrat sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 927
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 859
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 980
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp