Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hojkille är ju yngre, dock ingen jätteskillnad, men han är yngre än min lillebror. :angel: Vi gör då verkligen ingen grej av det, mer än att han kallar mig för tanten, och jag han för pojkspoling. Jag får väll höra när jag är stel och det knakar och klonkar i mig att det är för att gammeln tatt mig, men det är såklart med glimten i ögat åt bägge håll.

Det är som sagt inget stor åldersskillnad mellan oss, men jag har passerat 30 för ett bra tag sen, och han är fortfarande kvar på 20-strecket, om än långt bak på det. Den enda skillnaden mellan oss är att jag har barn och han inte. Men han har eget hus, är chef, och har egna intressen så jag anser då att han är en fullt utvecklad ”man” och ingen pojkspoling.

Till sättet är vi båda allt mellan 6-80 år iallafall, så det kvittar! :nailbiting::laugh::rofl:
 
En tjej jag träffade förut hörde precis av sig, hon är på en klubb runt hörnet från mig och skrev att hon saknar mig och vill att jag ska komma ut. Jag vet att hon inte saknar mig, men hon vill nog att jag ska komma ut så vi kan hångla i baren och dra till oss uppmärksamhet från män. När vi träffades förut så var jag genuint intresserad av henne och det tog mig lite tid att inse att hon mest använde mig för att dra till sig uppmärksamhet av andra som hon var intresserade av. Framför allt en specifik M som jag skrev mycket om här, om ni minns honom. I så fall kanske ni minns henne också.

Jag tycker tyvärr att det händer då och då. Tjejer som flirtar med mig men egentligen är intresserad av någon annans uppmärksamhet. Män som tycker att det är sexigt med två kvinnor. Eller kanske inte ens tycker det men agerar på så vis för att de har lärt sig att man ska tycka det. Jag har nog vid något enstaka tillfälle gått med på ett sånt fyllehångel ute i dimman, för att det har gått för snabbt och jag inte hunnit tänka efter. Men nu har jag lärt mig och fått mycket större integritet i min sexualitet. Tjejer som flirtar i det syftet får fetdissen 😤 Killar som kommenterar min sexualitet på det sättet får någon verbal pungspark tillbaks.
 
En tjej jag träffade förut hörde precis av sig, hon är på en klubb runt hörnet från mig och skrev att hon saknar mig och vill att jag ska komma ut. Jag vet att hon inte saknar mig, men hon vill nog att jag ska komma ut så vi kan hångla i baren och dra till oss uppmärksamhet från män. När vi träffades förut så var jag genuint intresserad av henne och det tog mig lite tid att inse att hon mest använde mig för att dra till sig uppmärksamhet av andra som hon var intresserade av. Framför allt en specifik M som jag skrev mycket om här, om ni minns honom. I så fall kanske ni minns henne också.

Jag tycker tyvärr att det händer då och då. Tjejer som flirtar med mig men egentligen är intresserad av någon annans uppmärksamhet. Män som tycker att det är sexigt med två kvinnor. Eller kanske inte ens tycker det men agerar på så vis för att de har lärt sig att man ska tycka det. Jag har nog vid något enstaka tillfälle gått med på ett sånt fyllehångel ute i dimman, för att det har gått för snabbt och jag inte hunnit tänka efter. Men nu har jag lärt mig och fått mycket större integritet i min sexualitet. Tjejer som flirtar i det syftet får fetdissen 😤 Killar som kommenterar min sexualitet på det sättet får någon verbal pungspark tillbaks.
Kan även vara för att spela på om än inte svartsjuka så på avundsksjuka och missundsamhet. Sådana mäniskor gör man klokt i att undvika om det går, varenda en i deras närhet kan lika gärna ses som ytterligare en bricka i ett spel för dem att tillskansa sig fördelar. Brickor som inte längre har tillräckligt värde lämnas som utslitna skurtrasor att surna.
Har ju en och annan gång pratts om den där som sprang ... , men går där att undvika att behöva springa är det än bättre!
 
En tjej jag träffade förut hörde precis av sig, hon är på en klubb runt hörnet från mig och skrev att hon saknar mig och vill att jag ska komma ut. Jag vet att hon inte saknar mig, men hon vill nog att jag ska komma ut så vi kan hångla i baren och dra till oss uppmärksamhet från män. När vi träffades förut så var jag genuint intresserad av henne och det tog mig lite tid att inse att hon mest använde mig för att dra till sig uppmärksamhet av andra som hon var intresserade av. Framför allt en specifik M som jag skrev mycket om här, om ni minns honom. I så fall kanske ni minns henne också.

Jag tycker tyvärr att det händer då och då. Tjejer som flirtar med mig men egentligen är intresserad av någon annans uppmärksamhet. Män som tycker att det är sexigt med två kvinnor. Eller kanske inte ens tycker det men agerar på så vis för att de har lärt sig att man ska tycka det. Jag har nog vid något enstaka tillfälle gått med på ett sånt fyllehångel ute i dimman, för att det har gått för snabbt och jag inte hunnit tänka efter. Men nu har jag lärt mig och fått mycket större integritet i min sexualitet. Tjejer som flirtar i det syftet får fetdissen 😤 Killar som kommenterar min sexualitet på det sättet får någon verbal pungspark tillbaks.
Det där har jag också varit med om, och inte sällan från kvinnor som i nyktert tillstånd uttryckt sig lite lätt homofobiskt, men så fort de blir lite på viran skall de hångla upp mig, där det är tydligt att de endast gör det för att få uppmärksamhet från män, och utan något som helst samtycke från mig :rage:
Värst var ändå en kompis syster som hånglade upp mig framför ett gäng ooh-ande killar, och när jag bestämt inte hånglade tillbaka deklarerade hon högt för alla närvarande hur kass jag var på att kyssas :wtf:
 
En tjej jag träffade förut hörde precis av sig, hon är på en klubb runt hörnet från mig och skrev att hon saknar mig och vill att jag ska komma ut. Jag vet att hon inte saknar mig, men hon vill nog att jag ska komma ut så vi kan hångla i baren och dra till oss uppmärksamhet från män. När vi träffades förut så var jag genuint intresserad av henne och det tog mig lite tid att inse att hon mest använde mig för att dra till sig uppmärksamhet av andra som hon var intresserade av. Framför allt en specifik M som jag skrev mycket om här, om ni minns honom. I så fall kanske ni minns henne också.

Jag tycker tyvärr att det händer då och då. Tjejer som flirtar med mig men egentligen är intresserad av någon annans uppmärksamhet. Män som tycker att det är sexigt med två kvinnor. Eller kanske inte ens tycker det men agerar på så vis för att de har lärt sig att man ska tycka det. Jag har nog vid något enstaka tillfälle gått med på ett sånt fyllehångel ute i dimman, för att det har gått för snabbt och jag inte hunnit tänka efter. Men nu har jag lärt mig och fått mycket större integritet i min sexualitet. Tjejer som flirtar i det syftet får fetdissen 😤 Killar som kommenterar min sexualitet på det sättet får någon verbal pungspark tillbaks.

Jag kommer ihåg, L var det visst?
Så himla fult att göra så, snacka om att utnyttja någon :(
Svarade du på hennes meddelande eller ignorerade?
 
Vi hade jättetrevligt igår, V gillade maten och stället även fast han var rätt pipig innan.
Är lika rastlös som jag, åt upp maten på mindre än 10 minuter, sen drog vi. Bara sitta still på en restaurang får det att krypa i kroppen på oss bägge.
Han är precis som bästis, följer motvilligt med på allt jag föreslår och surar sig igenom det. Gillar tydligen den typen av människor 😅

Idag var jag däremot rätt less på allt och tyckte mest det var skönt när han åkte hem. Lyssnar på Tvivel och känner att den låten beskriver mitt liv exakt 😅
 
Det där har jag också varit med om, och inte sällan från kvinnor som i nyktert tillstånd uttryckt sig lite lätt homofobiskt, men så fort de blir lite på viran skall de hångla upp mig, där det är tydligt att de endast gör det för att få uppmärksamhet från män, och utan något som helst samtycke från mig :rage:
Värst var ändå en kompis syster som hånglade upp mig framför ett gäng ooh-ande killar, och när jag bestämt inte hånglade tillbaka deklarerade hon högt för alla närvarande hur kass jag var på att kyssas :wtf:
Hoppas du högt å tydligt sa ifrån.
 
Vi hade jättetrevligt igår, V gillade maten och stället även fast han var rätt pipig innan.
Är lika rastlös som jag, åt upp maten på mindre än 10 minuter, sen drog vi. Bara sitta still på en restaurang får det att krypa i kroppen på oss bägge.
Han är precis som bästis, följer motvilligt med på allt jag föreslår och surar sig igenom det. Gillar tydligen den typen av människor 😅

Idag var jag däremot rätt less på allt och tyckte mest det var skönt när han åkte hem. Lyssnar på Tvivel och känner att den låten beskriver mitt liv exakt 😅
Själv skulle Ingen har lust passa mig bättre just nu. Lite slött swipande på Tinder, men känner inte riktigt för att ta kontakt med någon, egentligen. Verkar inte ha kommit över Finland ännu. :(
 
Jag vet inte om jag ska på dejt idag, precis som jag inte vet om jag var på dejt i torsdags. En annan gammal bekant (vad är grejen med mig och folk jag löst kände för tio år sen?) som jag började skriva till i helgen. Vi sågs som sagt i torsdags, och jag tänkte att jag då skulle fatta om vi dejta eller om vi sågs som kompisar, men nä. Fortfarande oklart. Så vi får se vad som händer idag då!
 
Dagens dejt med den polyamoröse blev lyckad! En skön typ, mycket enkel att prata med, och kändes som en rakt igenom reko person. Han skrev ganska omgående att han gärna vill ses igen och det vill jag med. Skoj! Hoppas nu att han är lika bra som jag föreställer mig att han är.
 
Nej nu går det sådär igen. Min dejt skrev ju att ”såklart vi ska ses snart igen!” Så jag frågade vad han skulle göra igår och om han ville ses. ”jaaa jag vill ses! Ska på middag hos en vän men sen har jag inget planerat.” Svarade och frågade om han inte skulle vara kvar hos den vännen då? Vi kan ju ses någon annan dag om det passar bättre. Inget svar igen.... 😴 Har sån lust att säga rakt ut att ”Jag tänker inte jaga dig.. Du verkar inte jätteintresserad...vill du verkligen ses så får du ta tag i det! ” men antar att jag bara borde vara tyst?! 😏😏
 
Nej nu går det sådär igen. Min dejt skrev ju att ”såklart vi ska ses snart igen!” Så jag frågade vad han skulle göra igår och om han ville ses. ”jaaa jag vill ses! Ska på middag hos en vän men sen har jag inget planerat.” Svarade och frågade om han inte skulle vara kvar hos den vännen då? Vi kan ju ses någon annan dag om det passar bättre. Inget svar igen.... 😴 Har sån lust att säga rakt ut att ”Jag tänker inte jaga dig.. Du verkar inte jätteintresserad...vill du verkligen ses så får du ta tag i det! ” men antar att jag bara borde vara tyst?! 😏😏
Jag tänker att man generellt ska försöka hålla en ganska lättsam ton i början. Dvs inte påpeka ”du är ju hos en vän”, utan fråga om han menar efter middagen eller en annan dag, och kanske komma med förslag på dag. Spänn av lite liksom ;). Eller om du irriterar dig för mycket på honom så strunta i det och hitta någon annan.
 
Nej nu går det sådär igen. Min dejt skrev ju att ”såklart vi ska ses snart igen!” Så jag frågade vad han skulle göra igår och om han ville ses. ”jaaa jag vill ses! Ska på middag hos en vän men sen har jag inget planerat.” Svarade och frågade om han inte skulle vara kvar hos den vännen då? Vi kan ju ses någon annan dag om det passar bättre. Inget svar igen.... 😴 Har sån lust att säga rakt ut att ”Jag tänker inte jaga dig.. Du verkar inte jätteintresserad...vill du verkligen ses så får du ta tag i det! ” men antar att jag bara borde vara tyst?! 😏😏
Jag skulle släppa det och låta honom höra av sig till dig. Han vet ju att du är intresserad att ses nu så då tycker jag det är upp till honom att ta initiativ och ta sig tid till det. Förstår att du inte vill bli inklämd efter en middag (som antagligen drar ut på tiden osv..) men försök kanske i såna lägen inte ”planera hans tid” åt honom utan fråga istället typ vilken tid han tänkt sig och ta ställning utifrån det om du vill ses den dagen eller om en annan passar bättre för dig om det känns försent tex.
 
Jag och V står väldigt långt ifrån varandra på vissa plan. Det handlar mest om livserfarenhet och olika bakgrund och det är något som stör mig för mycket för att jag ens skulle överväga att gå in i en mer seriös relation med honom.

Han är jättegullig och fin mot mig men det saknas vissa saker tyvärr.
 
Var på en väldigt stel promenaddejt igår... Var ganska tveksam redan innan för märkt av vissa tendenser att vara väldigt på redan innan vi setts.
Kände väl redan på en gång att det inte fanns någon attraktion från mitt håll, jag gillade inte hans röst!?
Brukar tycka att promenad är ett mer avslappnat sätt än fika, men nej...
Råkade gå någon väg så det blev mycket längre än jag tänkt, han frågade mig i princip ingenting jag fick styra upp samtalet i typ 2 h pga. fel vägval :o.

Under promenaden så la han handen på min axel eller rygg minst 10 ggr och föreslog att vi skulle sätta oss på en bänk vilket vi väl gjorde. Efter ett tag lägger han då handen ovanför mitt knä och börjar dra med fingrarna , jag blir så obekväm jag sitter och kollar rakt fram och ger verkligen ingen indikation på att jag vill ha kroppskontakt med honom. Har ju egentligen lust att fråga vad fan han håller på med, men det gör jag ju inte för att det inte ska bli dålig stämning och det var 45 min kvar innan vi var tillbaka. Så säger istället att vi ska gå vidare. Han går även väldigt nära mig hela tiden och jag är rädd att han ska försöka hålla min hand...

Så skönt när vi väl kommer tillbaka till centralen och säger hejdå och jag ger han en kram av bara farten då kommenterar han "så jag fick en kram ändå" typ som att då måste jag ha gillat honom. Han skriver sen 3 min efter vi sagt hejdå att han tyckte det var jättetrevligt och gärna ses igen...

Så tydligt att han inte är van vid dejter och tjejer och det här med social skills. Garanterat läst någonstans att "ta lite på henne oskyldigt medan ni går så etablerar ni kontakt...
Hade bara en sån dålig känsla efteråt och blir irriterad på mig själv för att jag inte säger något när han gör mig obekväm och lägger handen på mitt ben :crazy: .
 
Jag och V står väldigt långt ifrån varandra på vissa plan. Det handlar mest om livserfarenhet och olika bakgrund och det är något som stör mig för mycket för att jag ens skulle överväga att gå in i en mer seriös relation med honom.

Han är jättegullig och fin mot mig men det saknas vissa saker tyvärr.
Tråkigt när man står långt ifrån varandra på så vis men klickar i övrigt. Men av egen erfarenhet vet jag att det kan vara svårt, jag och min exsambo hade ganska mycket problem med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 954
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 643
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 868
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 011
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp