Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska förmodligen träffa arbetsnarkomanen imorgon igen. Om han inte är allt för trött.

Sen ska vi förmodligen ses i veckan också. Han skulle ha en lugnare vecka på jobbet då (lugnare betyder typ att han slutar vid 20 istället för efter/runt midnatt kanske, trots att han börjar på morgonen). Oavsett hur det blir så sa han att han ska prioritera in mig i sitt hetsiga schema. Han ger mig verkligen lite fjärliar i magen och det var inte igår jag kände så för någon :o
 
Senast ändrad:
Jag har för tillfället inte speciellt mkt ork att dejta, speciellt inte när en större del av dem som hör av sig bara är otrevliga...
 

Bifogade filer

  • IMG_20190514_204128_731.jpg
    IMG_20190514_204128_731.jpg
    48,8 KB · Visningar: 320
Jag är en elak kvinna :cry:

Den där dåvarande, som är så sugen och som saknar har fått höra att det inte är aktuellt med några såna aktiviteter och också varför det inte är det och efter det så nakensolade vi och filosoferade lite sådär allmänt :D Jag låg nämligen ute i solen och läste en bok när han kom hit och han har ju redan sett allt oräkneliga gånger så inte f.n brydde jag mig om att dra på kläder inte :devil:
 
Jag är en elak kvinna :cry:

Den där dåvarande, som är så sugen och som saknar har fått höra att det inte är aktuellt med några såna aktiviteter och också varför det inte är det och efter det så nakensolade vi och filosoferade lite sådär allmänt :D Jag låg nämligen ute i solen och läste en bok när han kom hit och han har ju redan sett allt oräkneliga gånger så inte f.n brydde jag mig om att dra på kläder inte :devil:
Vad var det elaka, att du talade om hur det förhöll sig? :confused: Det var ju bra gjort. :up:
 
Halvt off topic, men undrar om frekvent dejtande faktiskt är rätt så bra social träning som kan ha effekt även på andra områden? Eller så kanske det är vetskapen om hur jag genom åren kunnat bli så mycket modigare på den fronten som till sist börjat ge en öppning för att det inte behöver vara hopplöst på andra håll heller.

Jag har just varit på en stor konferens, flera hundra pers (där jag inte kände en enda person, medan de flesta andra var där med sina kollegegäng) i några dar och förvånat mig själv genom att bete mig så annorlunda mot för hur jag brukar. Jag brukar visserligen inte ha så svårt för att snacka med nya människor jag blir ihoptussad med, men det är i den där mellantiden jag ofta får panik, när folk på raster minglar runt eller samlas i små klungor med sina bekanta, och vid dagens slut skingras åt olika håll med folk de känner. När jag inte har en given plats är min stora skräck att nån ska tycka jag är efterhängsen så jag brukar hålla mig på min kant, t.ex. sätta mig vid ett tomt bord (men hoppas lite att nån ska sätta sig där), låtsas gå på toa eller vara upptagen med nåt på telefonen och samtidigt ha ångest över att vara själv för att jag inte vill det egentligen.
Men den här gången har det varit så självklart och gått så lätt, allt från att redan efter första välkomstmötet gå efter några med ett "jag råkade höra att ni ska ut ta en öl, får jag hänga på er?" till att med ett glatt hej slå sig ner vid första bästa bord med okända på fikarasterna och börja prata. Sånt jag bara brukar tänka i efterhand att jag borde gjort men inte riktigt fixa i stunden. Har snackat med massor av olika personer nu i tre dagar och inte känt mig obekväm eller ofrivilligt ensam en sekund. Jag som liksom accepterat att "jag är socialt efterbliven och usel på att mingla och det är lugnt", vad hände här? Kul med insikten att det visst går att utvecklas fortfarande fast man börjar bli medelålders! Hoppas på att kunna hålla kvar den bra känslan nu och ta den vidare in i andra läskiga situationer. :)

Nåt konferensragg blev det inte trots allt mitt duktiga minglande, men jag sov hos Kk i natt. Säkert ett halvår sen sist pga annat dejtande och lågprio, men det var mysigt. Skönt med hemtamt sex som bara flyter på utan nervositet och kommunikationsproblem, det var längesen nu. Väldigt avspänt mellan oss överlag nu.
Jag har alltså fyra fwb-aktiga relationer nu, Julflirten och "brevkompis" på distans, Kk och Jim närmare till hands. Det känns bra, men längtar ändå efter nåt annat.
 
@enough låter både rimligt och härligt! Jag är urusel på att mingla. Fick senast idag panik när jag insåg att jag o kollegan skulle mötas upp 1 h innan vi hade bord på Pinchos 😭 hatar sådant oplanerat att man bara borde ta en öl NÅGONSTANS 😫 Fastän jag vet han alltid löser det, han är en social mästare. Jag gick med mina solglasögon märkbart stel tills han sa "Vi tar en öl här" och jag tog den med finast etikett och den var god (jag är ingen öldrickare). Sedan var det lugnt.

Sedan kollade vi Maxida (😍😍😍) och träffade på tre kul personer. Jag borde verkligen våga swipea höger på kvinnor. Både jag o kollegan spanade in samma tjej men det vet han inte om 😅
 
@enough låter både rimligt och härligt! Jag är urusel på att mingla. Fick senast idag panik när jag insåg att jag o kollegan skulle mötas upp 1 h innan vi hade bord på Pinchos 😭 hatar sådant oplanerat att man bara borde ta en öl NÅGONSTANS 😫 Fastän jag vet han alltid löser det, han är en social mästare. Jag gick med mina solglasögon märkbart stel tills han sa "Vi tar en öl här" och jag tog den med finast etikett och den var god (jag är ingen öldrickare). Sedan var det lugnt.

Sedan kollade vi Maxida (😍😍😍) och träffade på tre kul personer. Jag borde verkligen våga swipea höger på kvinnor. Både jag o kollegan spanade in samma tjej men det vet han inte om 😅

Bara kör och börja swipea! Kanske hittar du tjejen på tinder :D
 
Tinder har ju gått sådär på sistone, även om jag nog ska på någon dejt nu i veckan som kommer, iaf en som verkar potentiell. Men verkligen känt att jag behöver lite närhet den här veckan.

Jag gick spontant ut i helgen och det blev en del öl, jag går ju aldrig ut nu för tiden :p.
Drog iaf med en kille hem, jag kan uppenbarligen inte göra bra va av kille när jag druckit en del (no suprise).

Vi kom hem till mig och hamnade i sängen, jag upptäckte att han hade lite "tekniska problem" vilket är okej sånt händer även om det väl inte var det jag hade hoppats på.
Då säger han att han har tekniska problem för att han har tagit kola :confused::eek: .
Jag är inte speciellt drogliberal och för mig är det inte normalt att man tar lite kola när man går ut, vilket jag sa till honom, sen fick han gå. Det blev han upprörd över. Men nej ville verkligen inte vakna upp med honom dagen efter.
Finns det inga vettiga killar i Stockholm :confused:.
 
V kom hit igår. Samma som vanligt, lång promenad med Rubis och sen matlagning. Jag är verkligen inte någon stjärna i köket men tycker faktiskt det är rätt roligt att laga mat åt V. Han är så himla tacksam, äter allt och tycker jag är jätteduktig 😁
Japp, jag både lagar maten och diskar, han klappar Ruben och Prada under tiden. Inte för att han inte vill hjälpa till utan för att han inte får, pedant å dä 🙄

Såg eurovision, v hatade varenda minut 😅
När det var slut konstaterade han att det var fyra timmar av hans liv han aldrig får tillbaka, hans enda glädje var att Sverige inte vann, då skrattade han faktiskt 😂

Känns fint att vi träffats i tre månader nu och allt flyter på fint utan att vi gått in i något förhållandemode. Jag vill inte träffa släkt och vänner, hell no att jag går på en familjemiddag
 
Sitter hemma lite halvledsen. Blev ingen dejt med arbetsnarkomanen idag. Han hade knappt fått någon sömn inatt och hade tydligen en hel del att göra på jobbet ändå, så bättre att han får komma hem och vila upp sig för veckan.

Är mest ledsen för hans skull, önskar att han kunde förstå att han behöver koppla av lite mer. Vi prelbokade i alla fall onsdag och eventuellt torsdag, så vi får se. Det är en konstig känsla av saknad mellan gångerna, trots att jag knappt känner honom :o
 
Någon minns kanske att jag gick på dejt med en kille från vår verkstad.
Ghostade honom och tänkte inte mer på det, har inget att göra med verkstan och träffar dem aldrig.
Trodde jag! Idag kom han gåendes genom tåget med en kollega och ska åka med! Jag hanterade det lika bra som vanligt och smet som en jävla vessla åt andra hållet och gömde mig hos en annan kollega 😅
Jag ska inte jobba denna avgång, bara åka med så jag kan sitta vart jag vill 😁
Jag borde väl ta detta som en läxa att vara lite vuxen och sluta ghosta 🙄

Jag kände mig klar med kollegan, det är tydligen inte ömsesidigt 😅
En annan kollega kommenterade det med att han antagligen vet att jag träffar någon och nu vill ha tillbaka det som är hans.
Känns rimligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
4 958
Senast: yllva
·
Relationer Jag är en sådan användare som mest smyger runt och läser, men nu är det sen kväll och jag har ingen annan att bolla med så jag väljer...
Svar
13
· Visningar
1 644
Senast: Shoreline
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 871
Senast: Monstermom
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 024
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp