Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att det är stor skillnad på att vara långsint och att helt enkelt inte acceptera BS i sitt liv. Tänk om man aldrig fick bryta upp med någon som beter sig illa utan att kallas långsint? Jag tänker på M som jag skrev mycket om i den här tråden för två år sedan (uj vad tiden går!). Han betedde sig så illa att jag helt enkelt är långsint nog att inte ens vara med honom nu, två år senare. Tänk så långsint man kan vara. Nä, det låter märkligt va? Att säga ”Tack men nej tack” till personer som sårar än är något helt annat än att vara långsint. Det är självrespekt.

@pepp Ta hand om dig :heart
Jag kan hålla med om att jag handskas lite vårdslöst med ordet långsint men det är en bra och förenklad beskrivning av känslan av att vara lite för lättsam och förlåtande för sitt eget bästa.

Snart får jag bryta ut mig själv men jag har inte en aning om vad tråden skulle kallas... :rofl:
 
Jag tycker det är rätt trist när man behöver bli ifrågasatt för att man ens undrar saker. Den här tråden hoppas jag är öppen för alla frågor som handlar om dejting, varesig det handlar om osäkerhet eller åsikter. Utan att man ska behöva bli sågad för det.
Vart har jag sågat någon?
 
Det kan vara väldigt skakigt och ångestfyllt att våga ge sig ut på nätdejting. Det där med att chatta och ta första kontakt kan verkligen vara skitsvårt. Jag har själv suttit med totalt stiltje i skallen i början.
Ja absolut och jag tycker då att det är bättre att inse att det är en själv man är där för inte för andra och att då bara släppa alla måsten och hur det brukar göras.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ja absolut och jag tycker då att det är bättre att inse att det är en själv man är där för inte för andra och att då bara släppa alla måsten och hur det brukar göras.

Givetvis är det för sin egen skull man är där men det kan ändå vara svårt att hitta orden och formuleringarna. Det är egentligen ingen skillnad mot att vara blyg på andra områden.
 
Åhhh....vilket mysigt chattande jag har haft med Musikern ikväll 😊
Han har en sån jäkla fingertoppskänsla. Nada snask öht. Inge snuskhintar alls men ändå visar han sitt intresse på ett fint sätt.
Den här mannen får mig att le inombords 😮
 
Det kan vara väldigt skakigt och ångestfyllt att våga ge sig ut på nätdejting. Det där med att chatta och ta första kontakt kan verkligen vara skitsvårt. Jag har själv suttit med totalt stiltje i skallen i början.

Ja, jag tycker det är galet svårt! Inte ångestfyllt på något vis, men svårt! Vad säger man till en komplett främling, liksom??

Men jag blev hjälpt - en av mina matchningar började chatta med mig, och han var rätt "lättpratad" så jag är väl officiellt ute i datingträsket nu då! :p
 
Det finns en del omständigheter i hela historien som kan förklara en del som jag inte har nämnt här.
Ingen ursäkt, men men.

Bästis1 sa att jag kommer komma sen och vara ledsen, troligen är det så. Men just nu känns det ändå bra i stunden.
 
Det finns en del omständigheter i hela historien som kan förklara en del som jag inte har nämnt här.
Ingen ursäkt, men men.

Bästis1 sa att jag kommer komma sen och vara ledsen, troligen är det så. Men just nu känns det ändå bra i stunden.

Jag tycker inte att jag kan klandra dig för att vara förlåtande, det är en ytterst jobbig och svår situation du har hamnat i :(
Men, jag håller ändå mer om flera i tråden om att det är viktigt att respektera sig själv och säga ifrån och markera gränser, även om det är jättesvårt. Så även fast du kanske inte gjort det tydligt i denna situation är det bra att reflektera över det och hur det påverkar dig :)
 
Det finns en del omständigheter i hela historien som kan förklara en del som jag inte har nämnt här.
Ingen ursäkt, men men.

Bästis1 sa att jag kommer komma sen och vara ledsen, troligen är det så. Men just nu känns det ändå bra i stunden.

Se iaf mina inlägg (och jag tror det gäller de flesta här också) som pepp och stöttning, inte någon form av pekpinnar du känner du behöver förklara dig för. Ibland är det skitsvårt! ❤️
 
Det finns en del omständigheter i hela historien som kan förklara en del som jag inte har nämnt här.
Ingen ursäkt, men men.

Bästis1 sa att jag kommer komma sen och vara ledsen, troligen är det så. Men just nu känns det ändå bra i stunden.
Jag tycker inte du ska ursäkta dig. Jag är en person som lätt förlåter personer i min omgivning. Speciellt de som står mig nära. Och jag vet att jag inte borde, att jag är värd bättre, men på något sätt känner jag mig starkare av att förlåta också. Visst kan det vara destruktivt, och i slutändan kanske det leder till att jag bryter upp ändå, men just då känner jag mig stark. Sen har jag en historia av att många människor som betyder hela världen för mig har gjort mig väldigt ledsen, och i slutändan vet jag att jag inte kan leva utan dom.

Vet inte vart jag ville komma med detta inlägget, men jag tycker i alla fall inte att du ska behöva ursäkta dig :):heart Alla har vi anledningar till både det ena och det andra, även om det kan verka lite fel i andras ögon.
 
Jahapp vad gör man nu då när man väntar på nästa dejt? :confused: Känner mig inte jättemotiverad att svajpa vidare på tinder. Svarade några nya snubbar som skrivit, men det känns lite halvhjärtat sådär.

Hittills har jag shoppat, fikat och sökt jobb (utöver plugget då), men ... gaaah känns ju som en evighet tills tisdag! :cautious: Är till och med så töntig att jag går in på hans tinderprofil ibland och tittar på hans bilder för att han är så söt. Haha gud jag måste göra något åt detta :rofl:
 
Jahapp vad gör man nu då när man väntar på nästa dejt? :confused: Känner mig inte jättemotiverad att svajpa vidare på tinder. Svarade några nya snubbar som skrivit, men det känns lite halvhjärtat sådär.

Hittills har jag shoppat, fikat och sökt jobb (utöver plugget då), men ... gaaah känns ju som en evighet tills tisdag! :cautious: Är till och med så töntig att jag går in på hans tinderprofil ibland och tittar på hans bilder för att han är så söt. Haha gud jag måste göra något åt detta :rofl:

Haha aaaw så gulligt och jag känner igen mig... typ.
Fast i ert fall har ni iaf bestämt nästa dejt :). Jag och Sten har fortf inte hörts, men han vet iofs att jag varit upptagen tors-fre och kommer vara upptagen lör-sön. Plus att jag inte tror (lite tyvärr...) detta kommer bli nåt seriöst utan max kk/fwb...

Jag känner inte heller för att swipa vidare på Tinder just nu, trots ovanstående...
Vi får läsa om de andras äventyr :p
 
Haha aaaw så gulligt och jag känner igen mig... typ.
Fast i ert fall har ni iaf bestämt nästa dejt :). Jag och Sten har fortf inte hörts, men han vet iofs att jag varit upptagen tors-fre och kommer vara upptagen lör-sön. Plus att jag inte tror (lite tyvärr...) detta kommer bli nåt seriöst utan max kk/fwb...

Jag känner inte heller för att swipa vidare på Tinder just nu, trots ovanstående...
Vi får läsa om de andras äventyr :p
Jaa lite gulligt kan det väl va, men är så rädd att jag jinxar det och han egentligen inte alls är lika intresserad som jag :o :rofl: Men vad ska man göra när man inte skriver alls och allt bara var helt amazing sist man sågs liksom? :confused::D

Nej vad trist :( Men man kan ju längta ändå! Haha ja, tycker alla andra kan köra järnet på dejtingfronten nu så har vi något att gotta oss i :D
 
Jaa lite gulligt kan det väl va, men är så rädd att jag jinxar det och han egentligen inte alls är lika intresserad som jag :o :rofl: Men vad ska man göra när man inte skriver alls och allt bara var helt amazing sist man sågs liksom? :confused::D

Nej vad trist :( Men man kan ju längta ändå! Haha ja, tycker alla andra kan köra järnet på dejtingfronten nu så har vi något att gotta oss i :D

Äsch jag tänker man kan väl få leva i känslan, jag tycker de e rätt mysigt ändå...:) sen visar det sig vad som händer. Har inte han hört av sig sön kv/mån så hör jag av mig.
Eller hur, hoho kom igen alla :p
 
Hallå (ja jag börjar oftast mina fraser med hallå :D ) måste bara säga att gud vad härligt det är att vara aktiv här i tråden :love: Har varit medlem på buke i 11 år och hängt här ännu längre, men aldrig riktigt vågat vara aktiv i någon tråd med rädsla för att inte bli en i "gänget" liksom :o Vet att det låter lite sjukt, men iaf. Men här är det huuur härligt som helst! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 201
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 836
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 477
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp