Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omg omg omg! Jag ska på dejt med "drömkillen" på lördag! :bump::o:bump:

Vi har chattat lite grann och enligt min kompis har han stalkat mig typ överallt... :laugh: Så frågade han i kväll om jag ville bli med på sushi på lördag! :love::nailbiting::d

Måste booka frisör och köpa nya kläder och smink imorgon tror jag! Målet är att lyckas få ett par - tre dejter innan han inser att han är för bra för mig. 😅
 
Hallå en till fråga gänget, hur vanligt är det att man skriver mycket med dejten mellan dejterna? :confused: Jag har alltid tänkt att det är vanligt, att så ska det vara, annars är han inte intresserad... typ :D Men nu med Ingenjören så är det ju verkligen inget snack mellan gångerna verkar det som. Vi snackade lite på tinder i fredags, sen var det dejt dagen efter, sen hördes vi av på söndagen och bestämde dejten som var igår då. Jag hörde av mig innan och frågade om vilken pasta som skulle passa bäst. Sen dejt. Nu idag - bestämma nästa dejt. Vi bestämmer tisdag. Och ja ... det är det. Nu sa jag godnatt och typ "vi hörs av på måndag då" :rofl::confused: Och det är inte mig emot! Men hur brukar ni göra? :o

Mvh nojig själ.

Beror nog mest på hur den andra är som människa och hur vi funkar ihop med just det tror jag. Är inte så nojig och har hellre mindre kontakt om den är sämre än vad jag har med mina vänner (= alltid 😅). Har noll tålamod med oflyt i text.
 
Omg omg omg! Jag ska på dejt med "drömkillen" på lördag! :bump::o:bump:

Vi har chattat lite grann och enligt min kompis har han stalkat mig typ överallt... :laugh: Så frågade han i kväll om jag ville bli med på sushi på lördag! :love::nailbiting::d

Måste booka frisör och köpa nya kläder och smink imorgon tror jag! Målet är att lyckas få ett par - tre dejter innan han inser att han är för bra för mig. 😅
Andas :D Vill han ha dejt med dig nu, efter det du beskriver, så tror jag knappast att du behöver fixa till dig så mycket bara för en dejt. Var som du är vanligtvis så blir det säkert hur bra som helst - det är väl trots allt det han hittills blivit intresserad av?
 
Hallå en till fråga gänget, hur vanligt är det att man skriver mycket med dejten mellan dejterna? :confused: Jag har alltid tänkt att det är vanligt, att så ska det vara, annars är han inte intresserad... typ :D Men nu med Ingenjören så är det ju verkligen inget snack mellan gångerna verkar det som. Vi snackade lite på tinder i fredags, sen var det dejt dagen efter, sen hördes vi av på söndagen och bestämde dejten som var igår då. Jag hörde av mig innan och frågade om vilken pasta som skulle passa bäst. Sen dejt. Nu idag - bestämma nästa dejt. Vi bestämmer tisdag. Och ja ... det är det. Nu sa jag godnatt och typ "vi hörs av på måndag då" :rofl::confused: Och det är inte mig emot! Men hur brukar ni göra? :o

Mvh nojig själ.

Jag och Värmland bestämmer ju mest när och var vi ska ses, och skriver inte jättemycket däremellan.
Nu har vi ju setts i typ en månad, så nu brukar det komma något sms från honom mellan dejterna också, där han checkar av eller frågar om någonting vi pratade om sist.

Jag hade gärna skrivit mer, men jag tror att vi båda två är lite avvaktande och rädda för att det ska gå för fort typ. Vi deklarerade ju båda två vid första dejten att vi minsann inte sökte något seriöst :angel:
 
Alla män som säger att de "tänder på åldersskillnaden" går bort direkt för min del. Jag vill vara intressant för den jag är och inte för att jag har en viss ålder.

Fattar inte att så många på riktigt verkar tro att det är en komplimang när de säger så :confused:
...och vad hjälper det om en pojkspoling "tänder på äldre" om den äldre inte tänder på/vill ha yngre. Tycker de där enkelspåriga männen/pojkspolingarna verkar ha en skrämmande kvinnosyn. Ingen skillnad vad kvinnan tycker liksom - de (vi) är bara objekt.
 
Andas :D Vill han ha dejt med dig nu, efter det du beskriver, så tror jag knappast att du behöver fixa till dig så mycket bara för en dejt. Var som du är vanligtvis så blir det säkert hur bra som helst - det är väl trots allt det han hittills blivit intresserad av?

Nja, tyvärr (eller lyckosamt?) så tror jag nog bästis har "sålt in mig" till honom genom att påstå att jag är snygg och kul och smart osv... 😅
Vi har ju som sagt inte setts på flera år och han har knappt ens sett en bild på mig, så det är mycket ovisst vad han egentligen blivit interesserad av. :angel::rofl:
 
Omg omg omg! Jag ska på dejt med "drömkillen" på lördag! :bump::o:bump:

Vi har chattat lite grann och enligt min kompis har han stalkat mig typ överallt... :laugh: Så frågade han i kväll om jag ville bli med på sushi på lördag! :love::nailbiting::d

Måste booka frisör och köpa nya kläder och smink imorgon tror jag! Målet är att lyckas få ett par - tre dejter innan han inser att han är för bra för mig. 😅
Ta det lungt! Det är dig han vill dejta, inte någon rollfigur du sätter upp. Falsk marknadsföring är aldrig bra, blir lätt tokigt. Så var dig själv så blir det nog bra.
 
Inte tänkt tanken att bästis har rätt heltenkelt?

Haha, i vanliga fall så kan nog vissa människor tycka att jag är rätt kul och smart iaf. (Hejdå Jante) :laugh: Men med den här killen så blir jag typ 14 år igen och lika nervös som inför min första dejt! Så känns inte sannolikt att jag kommer leva upp till mitt förmodliga rykte.....

Försöker dock komma ihåg att andas. 😅
 
Hallå en till fråga gänget, hur vanligt är det att man skriver mycket med dejten mellan dejterna? :confused: Jag har alltid tänkt att det är vanligt, att så ska det vara, annars är han inte intresserad... typ :D Men nu med Ingenjören så är det ju verkligen inget snack mellan gångerna verkar det som. Vi snackade lite på tinder i fredags, sen var det dejt dagen efter, sen hördes vi av på söndagen och bestämde dejten som var igår då. Jag hörde av mig innan och frågade om vilken pasta som skulle passa bäst. Sen dejt. Nu idag - bestämma nästa dejt. Vi bestämmer tisdag. Och ja ... det är det. Nu sa jag godnatt och typ "vi hörs av på måndag då" :rofl::confused: Och det är inte mig emot! Men hur brukar ni göra? :o

Mvh nojig själ.

Jag är fortfarande imponerad av särbon att han textade mig så mycket han gjorde innan vi blev ihop. Han har grav dyslexi och hatar att skriva saker pga det.
Haha, i vanliga fall så kan nog vissa människor tycka att jag är rätt kul och smart iaf. (Hejdå Jante) :laugh: Men med den här killen så blir jag typ 14 år igen och lika nervös som inför min första dejt! Så känns inte sannolikt att jag kommer leva upp till mitt förmodliga rykte.....

Försöker dock komma ihåg att andas. 😅

Andas är positivt. Det kan bli knepig stämning om man svimmar :D
 
Själv är jag borta från marknaden verkar det som. Jag har träffat en person som jag har inlett någon slags kk-relation med seriösa förtecken med. Jag kommer inte att träffa andra, inte på ett tag i alla fall.

Känns toppen!
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag pallar inte att inte ha kontakt. Jag trivs med att det skrivs lite varje dag. Eller att man hörs på telefon. Jag gillar inte alls att man inte hörs mellan varven, det passar inte mig. :)

Det är nästan på gränsen till för lite då och då med han jag träffar nu. Men jag vet att han kan ha svårt med messande. Men det är inte alltid det är för lite. Vet inte. Får kanske snacka med honom om det.
Jag har ju alltid trivts med det innan, men har ändå alltid känt en liten oro när det är så. Någon måste höra av sig, det måste flyta på, och det är inte alltid så lätt :o Så OM det nu är så att allt fortfarande är lugnt mellan mig och Ingenjören även om vi inte skriver så mkt (eller ja inget alls) så kan det nog vara rätt skönt, för alla orosmoment försvinner ju! Ber en tyst bön att allt är lika bra på tisdag som det var i tisdags :D

Jag hors inte sadar jattemycket - iborjan kanner man ju inte varandra sa bra, sa da umgas jag hellre pa riktigt och haller chattandet till ett minimum. Tycker man maste kanna nagon hyfsat bra for att fa meningsfullt chattande.
Jag tycker det låter rimligt! Man känner inte varandra ju, och ibland kan jag tänka att vissa saker vill man ju vänta med att skriva om, för man vill ju prata om det face to face istället :D
 
Beror nog mest på hur den andra är som människa och hur vi funkar ihop med just det tror jag. Är inte så nojig och har hellre mindre kontakt om den är sämre än vad jag har med mina vänner (= alltid 😅). Har noll tålamod med oflyt i text.
Tror som sagt att Ingenjören inte är den som brukar skriva så mkt, och när jag tänker efter kan det ju vara rätt så skönt :) För jag tror inte heller att jag har så bra tålamod när det kommer till oflyt i text :angel: Och då känns det som att det kan göra mer skada än nytta haha.
Jag och Värmland bestämmer ju mest när och var vi ska ses, och skriver inte jättemycket däremellan.
Nu har vi ju setts i typ en månad, så nu brukar det komma något sms från honom mellan dejterna också, där han checkar av eller frågar om någonting vi pratade om sist.

Jag hade gärna skrivit mer, men jag tror att vi båda två är lite avvaktande och rädda för att det ska gå för fort typ. Vi deklarerade ju båda två vid första dejten att vi minsann inte sökte något seriöst :angel:
Ändå skönt att höra! :D Vi får väl se hur det artar sig när/om jag och Ingenjören ses under en längre tid. Nu har ju dock både jag och Ingenjören berättat att vi kanske inte väntar oss att träffa den perfekta personen, men att det definitivt är målet med vårt tindrande :angel:
Jag är fortfarande imponerad av särbon att han textade mig så mycket han gjorde innan vi blev ihop. Han har grav dyslexi och hatar att skriva saker pga det.
Det förstår jag! Väldigt fint ändå :love:
 
Jag har ju alltid trivts med det innan, men har ändå alltid känt en liten oro när det är så. Någon måste höra av sig, det måste flyta på, och det är inte alltid så lätt :o Så OM det nu är så att allt fortfarande är lugnt mellan mig och Ingenjören även om vi inte skriver så mkt (eller ja inget alls) så kan det nog vara rätt skönt, för alla orosmoment försvinner ju! Ber en tyst bön att allt är lika bra på tisdag som det var i tisdags :D


Jag tycker det låter rimligt! Man känner inte varandra ju, och ibland kan jag tänka att vissa saker vill man ju vänta med att skriva om, för man vill ju prata om det face to face istället :D
Jamen det är ju så häftigt tycker jag när man liksom får omvärdera det man tyckt är självklart. :)

Håller tumme för att det känns bra både att inte skriva och att ses! :D
 
Hur går det för dig @pepp ? :heart

Fin du är som frågar.
Det är bra trots omständigheterna. Vi kan ju konstatera att jag 1. Är helt omdömdeslös, 2. Att jag inte är speciellt långsint.

Bästis har varit helt förstörd så henne har jag förlåtit men sa att det kan ta tid med tilliten igen.
N träffade jag i söndags och senast igår... ja ni hör ju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 172
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 811
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 802
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp