Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin du är som frågar.
Det är bra trots omständigheterna. Vi kan ju konstatera att jag 1. Är helt omdömdeslös, 2. Att jag inte är speciellt långsint.

Bästis har varit helt förstörd så henne har jag förlåtit men sa att det kan ta tid med tilliten igen.
N träffade jag i söndags och senast igår... ja ni hör ju.
Jag tycker det låter mer självdestruktivt...?

Och det säger jag, som fortfarande pratar 6-10 timmar/dygn med killen i USA...
 
Fin du är som frågar.
Det är bra trots omständigheterna. Vi kan ju konstatera att jag 1. Är helt omdömdeslös, 2. Att jag inte är speciellt långsint.

Bästis har varit helt förstörd så henne har jag förlåtit men sa att det kan ta tid med tilliten igen.
N träffade jag i söndags och senast igår... ja ni hör ju.
Det känns lite självdestruktivt.. Hur mår du egentligen? :heart
 
@Migo och @parellikusken
Förutom att jag varit utan mobil i en vecka så mår jag väldigt bra. Båda gångerna jag träffade N var nyktra beslut också.
Det får bli vad det blir, jag trivs trots allt med honom...
 
@pepp om du verkligen känner att du vill förlåta dem, så tycker jag det är okej, att vara långsint är ju inte särskilt bra för någon det heller. Alla kan göra dumma saker ibland, även om det här var riktigt dåligt av dem båda.

MEN - fråga dig själv, tycker du att du förtjänar att bli behandlad sådär? För svaret på den frågan är ett klart och högljutt Nej! Och jag tycker du ska göra det klinkande klart för båda två (och för dig själv) att om de någonsin sårar dig i närheten av så illa igen, så kommer du bryta alla former av kontakt.

Det är viktigt att sätta gränser och att inte nedvärdera sig själv. :heart
 
@pepp jag tycker @sorbifolia skriver något viktigt här!

Jag är själv inte långsint alls och har lätt att förlåta men ibland upplever jag att det gör att jag inte sätter gränser och håller dem vilket faktiskt i längden kan göra mig illa.

Jag vet att jag skrivit det förut men ibland önskar jag att jag var liite mer långsint för att inte andra (och jag själv inte minst!) ska tappa respekten för mig.
 
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!
 
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!
När jag skriver först tar jag upp något från deras profil eller bilder och frågar om det! Typ om de brukar vara ute och vandra, så frågar jag vart han vandrade sist :)
 
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!

Det enklaste är att skriva ett "Hej :)" till de du vill chatta med. Så ser du vilka som svarar.
 
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!
Jag skrev lite vad som föll mig in. Ofta något som relaterade till deras profil och ofta något inte allt för seriöst. Typ en som hade en julbild upplagd bland sina sista bilder, med en stickad tröja á la Mark Darcy, så skrev jag något i stil med "Hej! Jag gillar tröjan, på ett lätt illamående vis".
Jag orkar inte fundera i en evighet, om det är någon som är så himla noga med exakt vad man skriver som inledning så är det inget för mig ändå.
 
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!
Om du ska börja? Om du vill, men varför inte? Hur? Ungefär hur du vill.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!

Jag brukar skriva nått kort i stil med "Hej hej! 👋Såg att du ×××××××"(nått som jag läst i hans profil) och avsluta med "hoppas din dag varit bra"
 
Hästkuken har inte svarat så jag antar att vår romans är över :(

Fick en ny stjärna på halsen. Alltså, jag begriper inte. Varför skickar så många män nya meddelanden, gång på gång fastän jag inte svarat på deras första?! Tror de på allvar att jag kommer svara på det tionde? :banghead:

35823
 
Har du nått emot att folk ställer är frågor i denna tråden? Klart alla fattar att man kan göra som man vill i allt, men det kan ändå vara så att man vill höra hur andra gör för att sondera terrängen :up:
Har du nått emot att jag svarar på frågorna på ett sådant sätt att man inte bara ger ett svar utan även betänker varför man ens undrar?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Har du nått emot att jag svarar på frågorna på ett sådant sätt att man inte bara ger ett svar utan även betänker varför man ens undrar?
Jag tycker det är rätt trist när man behöver bli ifrågasatt för att man ens undrar saker. Den här tråden hoppas jag är öppen för alla frågor som handlar om dejting, varesig det handlar om osäkerhet eller åsikter. Utan att man ska behöva bli sågad för det.
 
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!

Om det är någon tröst så tyckte jag också att det var galet svårt i början.
Min standardöppning då var "Hej, kul med en matchning. Jag är ny och har noll koll på bra öppningar för att chatta"

Det brukade bemötas väldigt trevligt :)
 
Har du nått emot att jag svarar på frågorna på ett sådant sätt att man inte bara ger ett svar utan även betänker varför man ens undrar?

Det kan vara väldigt skakigt och ångestfyllt att våga ge sig ut på nätdejting. Det där med att chatta och ta första kontakt kan verkligen vara skitsvårt. Jag har själv suttit med totalt stiltje i skallen i början.
 
@pepp jag tycker @sorbifolia skriver något viktigt här!

Jag är själv inte långsint alls och har lätt att förlåta men ibland upplever jag att det gör att jag inte sätter gränser och håller dem vilket faktiskt i längden kan göra mig illa.

Jag vet att jag skrivit det förut men ibland önskar jag att jag var liite mer långsint för att inte andra (och jag själv inte minst!) ska tappa respekten för mig.

Jag tänker att det är stor skillnad på att vara långsint och att helt enkelt inte acceptera BS i sitt liv. Tänk om man aldrig fick bryta upp med någon som beter sig illa utan att kallas långsint? Jag tänker på M som jag skrev mycket om i den här tråden för två år sedan (uj vad tiden går!). Han betedde sig så illa att jag helt enkelt är långsint nog att inte ens vara med honom nu, två år senare. Tänk så långsint man kan vara. Nä, det låter märkligt va? Att säga ”Tack men nej tack” till personer som sårar än är något helt annat än att vara långsint. Det är självrespekt.

@pepp Ta hand om dig :heart
 
Dejting- och Tindernybörjaren här igen... Har skaffat tinderkonto, minsann, och börjat swipea :) Och det har blivit en del matchningar också - men sen då? Väldigt få av matchningarna (om ens någon) skriver nåt, och själv vet jag inte om/hur jag skall börja... Några tips? Fortfarande helt lost i dejtingvärlden!

Om jag har tid o lust skriver jag hej och något mer kort, antingen om profilen eller typ om dagen. Oftast skriver jag bara hej, är en hel del som inte svarar alls ibland så tar jag bara bort dem sedan.
 
Ingen ide att skriva noveller däremot. Dels kan det varq bra att ransonera lite, men sen ska man inte lämna ut sig för mycket då man inte har en aning om vem som är på andra sidan.

Något mer en Hej är väl bra dock - bara att fundera på irritationen över hejsägande karlar utan profiltext och vad en och annan tycker om det. Så något kort och lite trevligt men inte överarbetat. Ett tips är att försöka fråga om sådant som man tänker sig själv vilja ha svar på hos den andre, går att så att säga äga samtalet lite och styra det om det görs lite snyggt och inte alltför envetet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 427
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 819
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 095
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp