Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorse när jag öppnade Tinder så fick jag upp nya förslag. Ett förslag kändes nästan lite kusligt, då jag träffade honom igår när jag var på ett ställe och lossade.
Han är snäll och trevlig, men det är något som får mig att tveka. Träffat honom många gånger genom jobbet. Kändes ändå lite kusligt att öppna tinder å ”men det är ju han” när jag dessutom träffade honom. Nästan så jag börjar fundera på om appen kände av det på något sätt.

Den kan ju känt av just att ni varit på samma plats!
 
Imorse när jag öppnade Tinder så fick jag upp nya förslag. Ett förslag kändes nästan lite kusligt, då jag träffade honom igår när jag var på ett ställe och lossade.
Han är snäll och trevlig, men det är något som får mig att tveka. Träffat honom många gånger genom jobbet. Kändes ändå lite kusligt att öppna tinder å ”men det är ju han” när jag dessutom träffade honom. Nästan så jag börjar fundera på om appen kände av det på något sätt.
Det tror jag inte den gör. Brorsan och jag har fått upp varandra en enda gång fast vi umgås nästan varje vecka och ligger inom både sökområde och ålder.

Men appen kanske känner av att vi är syskon :p
 
Tre veckor kvar tills jag lyfter från Arlanda. Är nervös över att köra bil från San Diego (😱😂) men det andra känns 110% rätt.

Ibland tar livet så jäkla konstiga vändningar.
Jag har kört en del i LA, SF samt kuststräckan där emellan och tycker överlag att det är lätt att köra i Kalifornien. Tydliga skyltar, bra vägar och ingen hetsig trafik (jämfört med hur det kan vara i medelhavsländerna till exempel).
En grej som jag dock alltid har svårt för är att man får svänga höger trots att det är rött. Det känns så fel att köra mot rött att jag har blivit tutad på oändliga gånger när jag väntat på grönt ljus trots att jag får köra :o

Annars är det som vanligt - förutom att man inte fattar hastighetsmätaren och typ avstånd eftersom allt är i ”fel” enhet och inte kilometer :p För att inte tala om när man ska tanka och inte fattar hur mycket en gallon är och vad som är normal mängd i den bilen, känner mig lika dum varje gång dom frågar hur många gallons jag behöver.

Laddar du ned en offlinekarta via Google Maps på området du ska köra i innan du åker så har du även en GPS. Dock visar den inte trafik/köer då om du inte har på internet (vilket är dyrt).

Jag älskar Kalifornien så hoppas att du ska trivas!
 
Jag har kört en del i LA, SF samt kuststräckan där emellan och tycker överlag att det är lätt att köra i Kalifornien. Tydliga skyltar, bra vägar och ingen hetsig trafik (jämfört med hur det kan vara i medelhavsländerna till exempel).
En grej som jag dock alltid har svårt för är att man får svänga höger trots att det är rött. Det känns så fel att köra mot rött att jag har blivit tutad på oändliga gånger när jag väntat på grönt ljus trots att jag får köra :o

Annars är det som vanligt - förutom att man inte fattar hastighetsmätaren och typ avstånd eftersom allt är i ”fel” enhet och inte kilometer :p För att inte tala om när man ska tanka och inte fattar hur mycket en gallon är och vad som är normal mängd i den bilen, känner mig lika dum varje gång dom frågar hur många gallons jag behöver.

Laddar du ned en offlinekarta via Google Maps på området du ska köra i innan du åker så har du även en GPS. Dock visar den inte trafik/köer då om du inte har på internet (vilket är dyrt).

Jag älskar Kalifornien så hoppas att du ska trivas!
Tack för alla tips! Jag kommer köpa surf, det är inte så farligt dyrt nu och känns viktigt att ha till gps och annat. Körningen är förhållandevis enkel, typ rakt norrut från flygplatsen. Tar 2 h vid rusningstrafik(som jag riskerar att tima beroende på hur långsamt immigrations går...).

Tänker helt fräckt ta med mig amerikanen när jag ska tanka 😂
 
Det tror jag inte den gör. Brorsan och jag har fått upp varandra en enda gång fast vi umgås nästan varje vecka och ligger inom både sökområde och ålder.

Men appen kanske känner av att vi är syskon :p
Oavsett så kändes det lite kusligt på nått sätt, men va nog bara ett sammanträffande då helt enkelt. 😅
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Tack för alla tips! Jag kommer köpa surf, det är inte så farligt dyrt nu och känns viktigt att ha till gps och annat. Körningen är förhållandevis enkel, typ rakt norrut från flygplatsen. Tar 2 h vid rusningstrafik(som jag riskerar att tima beroende på hur långsamt immigrations går...).

Tänker helt fräckt ta med mig amerikanen när jag ska tanka 😂
Skönt! GPS drar dock väldigt mycket så surfen tar snabbt slut. Jag har comviq och då kunde man bara köpa max 1 GB per vecka så jag fick välja mina tillfällen då jag satte på GPSens realtidsfunktion.
Smart drag att ta med amerikanen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 550
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
74
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp