Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nopp. Ingen dejt. Trist men men. Om någon är helt kry så vad kan man säga?

Men det här med tidsbristen gnager i mig. Jag ska ge det lite till men sen får det bli lite action på det här dejtandet för annars kommer jag tappa både lust och de känslor som börjat spira så smått.
 
Nopp. Ingen dejt. Trist men men. Om någon är helt kry så vad kan man säga?

Men det här med tidsbristen gnager i mig. Jag ska ge det lite till men sen får det bli lite action på det här dejtandet för annars kommer jag tappa både lust och de känslor som börjat spira så smått.
Tappar du intresset för att han är sjuk och inte kan dejta nu?
 
Tappar du intresset för att han är sjuk och inte kan dejta nu?

Nä. Inte riktigt så. Men han har dragits med detta nästan från start. I 6 v. Han kan inte ens prata i telefon mer än max 10 min innan hostan tar över. Det är svårt att lära känna någon om man inte ses och inte pratar mer än så här. Och jag får inte känslor för någon som jag inte känner.
Jag är övertygad om att detta är en riktigt bra man. Men hur länge kommer jag orka vänta på att vi ska börja komma varandra nära och lära känna varandra?
Men självklart lider jag också med att han är sjuk. Jag är inte empatilös ;)
 
Skickade ett sms till dejten från igår i förmiddags och har väntat på svar hela dagen. Fick ett rätt kortfattat svar nu..
Herregud, jag ska inte bli förtjust i folk, då blir det såhär. Lättare att inte ha känslor.
Samma för mig. Slutar alltid med att man själv blir sårad, tror det blir så fort om man ger för mycket av sig och engagerar sig mycket känslomässigt tidigt..
Eller nått :cautious:
 
Samma för mig. Slutar alltid med att man själv blir sårad, tror det blir så fort om man ger för mycket av sig och engagerar sig mycket känslomässigt tidigt..
Eller nått :cautious:
Jag brukar verkligen inte engagera mig känslomässigt, det är mitt stora problem. Jag blir otroligt sällan förälskad och håller alltid en distans till dom jag dejtar.
Men denna tjej tog mig med storm. Jag borde tycka att det är bra, men känns så läskigt.
 
Jag brukar verkligen inte engagera mig känslomässigt, det är mitt stora problem. Jag blir otroligt sällan förälskad och håller alltid en distans till dom jag dejtar.
Men denna tjej tog mig med storm. Jag borde tycka att det är bra, men känns så läskigt.
Okej, jag blir inte heller förälskad eller ens intresserad ofta, men när jag väl blir så går det åt skogen. Tror jag dras åt hel fel folk helt enkelt.
 
Orimligt trött på mig själv. Jag borde träffa den där promenadkillen igen men jag bara orkar inte styra upp något. Tycker det är sanslöst omständigt. Varför känns det så 😒 Han har varit tydlig med att han gärna ses igen, två gånger nu, och att han inte är den som gillar att skriva en massa på messenger.
 
Orimligt trött på mig själv. Jag borde träffa den där promenadkillen igen men jag bara orkar inte styra upp något. Tycker det är sanslöst omständigt. Varför känns det så 😒 Han har varit tydlig med att han gärna ses igen, två gånger nu, och att han inte är den som gillar att skriva en massa på messenger.
Fast du ska ju dejta tjejer! 😁
 
Fast du ska ju dejta tjejer! 😁

Du anar inte hur många konspirationsteorier jag haft om ifall det skulle vara anledningen bakom min stora tröskel 😂

Eller delvis så ÄR det ju det. Jag hade lätt föreslagit en spelkväll med vin hemma om jag skulle träffa en tjej första gången. Män är jag så satans rädd för att åka hem till/bjuda hem. Därför blir det så omständigt. Och så känner jag mig töntig som ska föreslå att ses i en större stad när vi båda bor i varsin mindre utanför. Så blir det ett halvengagerat svar där jag själv tycker jag är lite arrogant om jag ställer följdfrågor när han redan sagt att han hellre pratar irl eller på telefon (vilket jag avskyr 😅). Pannkaka 🥞 😆
 
F sa att han var glad att han träffat mig i sommar och tycker om att vara med mig. Varför träffar jag bara otillgängliga karlar.
Inte riktat mot dig och din situation specifikt men jag tror att det även är mycket lättare för personer som så att säga vet att det inte kan bli något att ses mer avslappnat och även att det blir att man inte riktigt analyserar på samma sätt. Så man är nöjd med det positiva med att ses och man behöver inte riktigt fastna i att tänka om man vill eller inte eftersom man inte väljer.
 
Du anar inte hur många konspirationsteorier jag haft om ifall det skulle vara anledningen bakom min stora tröskel 😂

Eller delvis så ÄR det ju det. Jag hade lätt föreslagit en spelkväll med vin hemma om jag skulle träffa en tjej första gången. Män är jag så satans rädd för att åka hem till/bjuda hem. Därför blir det så omständigt. Och så känner jag mig töntig som ska föreslå att ses i en större stad när vi båda bor i varsin mindre utanför. Så blir det ett halvengagerat svar där jag själv tycker jag är lite arrogant om jag ställer följdfrågor när han redan sagt att han hellre pratar irl eller på telefon (vilket jag avskyr 😅). Pannkaka 🥞 😆
Men kom upp hit så fixar jag en tjej åt dig att dejta. 😉
 
Inte riktat mot dig och din situation specifikt men jag tror att det även är mycket lättare för personer som så att säga vet att det inte kan bli något att ses mer avslappnat och även att det blir att man inte riktigt analyserar på samma sätt. Så man är nöjd med det positiva med att ses och man behöver inte riktigt fastna i att tänka om man vill eller inte eftersom man inte väljer.

Vi kommer ju dock ses till jul då han kommer upp då, han har även bjudit in mig till hans ställe i Sthlm.

Sen sa han att det varit annat om vi skulle fortsatt bo i samma stad.
 
Vi kommer ju dock ses till jul då han kommer upp då, han har även bjudit in mig till hans ställe i Sthlm.

Sen sa han att det varit annat om vi skulle fortsatt bo i samma stad.
Jo precis men jag tror att det lätt blir så när det inte är ett reellt alternativ. Steget att drömma är alltid roligare än när det blir verklighet med allt vad det innebär. Återigen inte specifikt mot dig och han men jag tror att det är en inte så liten faktor ganska ofta när det blir just det där "varför träffar jag bara personer som är otillgängliga".
 
N sa ju många liknande saker.

Skillnaden nu är gåshuden, att han frågar mig djupare saker, ger mig komplimanger och vi kan prata ångest osv.
F är inte vanligtvis en person jag attraheras av.
 
Jo precis men jag tror att det lätt blir så när det inte är ett reellt alternativ. Steget att drömma är alltid roligare än när det blir verklighet med allt vad det innebär. Återigen inte specifikt mot dig och han men jag tror att det är en inte så liten faktor ganska ofta när det blir just det där "varför träffar jag bara personer som är otillgängliga".

Han vantrivs dock där borta och verkar dra sig för att åka tillbaka.
Men jag förstår hur du tänker :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 003
Senast: Exile
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
66
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 026
Senast: Bexzor
·
Svar
1 184
· Visningar
122 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp