Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det följdes dessutom upp med en utläggning om att det hänt att han blivit uppvaktad av a-tjejer, något inte han förstod eftersom han (hans egna ord) "är en tjock kille", vilket ännu mer sprider på tanken hos mig att jag inte är snygg nog.
Det där låter som bs ärligt talat.. om han nu så lätt kan få sådana tjejer och du inte är det i hans ögon, varför va han då med dig? Herregud, du ska va glad som slipper en sån skitstövel, det han säger är förmodligen hans egna osäkerheter.
 
Problemet här är att vi bara chattar. Hade vi pratat i telelefon så hade man ju lärt känna varandra mer.
Att i nära 3 månader mest chatta och bara ses några timmar var annan vecka gör det svårt att lära känna någon. Det utvecklar ingenting. Står det bara och stampar som chattkompisar och ett ligg varannan vecka så lessnar jag tillslut. Jag vill faktiskt träffa någon att umgås med.
Jag hade resonerat likadant. Att bara chatta och inte träffas mer än väldigt sällan gör ju att man inte får känna på hur det är att vara fysiskt nära. Jag hade också blivit skitfrustrerad, hur bra han än var. Det verkar ju rätt jobbigt att ha ett nätförhållande med någon som bor 40 minuter bort.
 
Det följdes dessutom upp med en utläggning om att det hänt att han blivit uppvaktad av a-tjejer, något inte han förstod eftersom han (hans egna ord) "är en tjock kille", vilket ännu mer sprider på tanken hos mig att jag inte är snygg nog.
Såna där kommentarer får mig att rygga tillbaka direkt dvs när man delar in folk i kategorier eller poäng pga utseende.
 
Jag hade resonerat likadant. Att bara chatta och inte träffas mer än väldigt sällan gör ju att man inte får känna på hur det är att vara fysiskt nära. Jag hade också blivit skitfrustrerad, hur bra han än var. Det verkar ju rätt jobbigt att ha ett nätförhållande med någon som bor 40 minuter bort.

Ja precis...det är ju så nära mellan oss. Jag jobbar ofta kväll och har lediga vardagar. Jag skulle lätt kunna slagga över en vardag och åka hem på morgonen. Han flexar dessutom sin arbetstid. Så det här med tidsbristen är en issue för mig. Nu har han varit och är han sjuk och har haft åtaganden sen innan att beta av. Men som sagt...snart 3 månader. Nä nu får det hända lite.
 
Jag kanske har missat nåt i det här, eller bara inte förstår hur du fungerar, men varför har du bråttom? Det är ju inte så att det brister i viljan/intresse eller att han prioriterar en massa annat före dig, kan det då inte vara värt att låta det ta tid om det nu känns såpass bra som jag får uppfattningen om att det verkar göra?
Men jag förstår @Voff helt och hållet! Spela roll om killen är trevlig och fin om man typ aldrig kan ses.
 
Ja precis...det är ju så nära mellan oss. Jag jobbar ofta kväll och har lediga vardagar. Jag skulle lätt kunna slagga över en vardag och åka hem på morgonen. Han flexar dessutom sin arbetstid. Så det här med tidsbristen är en issue för mig. Nu har han varit och är han sjuk och har haft åtaganden sen innan att beta av. Men som sagt...snart 3 månader. Nä nu får det hända lite.
Jo, fast det är ju just det jag syftar på, att han är rejält sjuk och har varit ett tag, plus att han haft andra åtaganden, jag uppfattar inte att det här skulle vara ”normaltillståndet”?

Alltså, det är såklart upp till dig och du vet ju själv bäst hur du känner. :) Jag tänker väl mest bara att med lite avstånd så är det såklart lättare hänt att saker kommer i vägen.
 
Allt beror ju på vad man söker. Jag vill hitta på kul saker ihop och även ha lite go tid tillsammans. Jag har inga krav på att ses stup i kvarten, flytta ihop eller springa på släktkalas. Bara ha ett skönt och kul förhållande. Men det krävs att man spenderar lite tid ihop så att man får känslor till att börja med. Vilket jag lätt skulle kunna få för honom. Känslor finns redan till viss del men jag håller tillbaka för att inte falla pladask och bli besviken. Och sånt brukar vara förödande i längden.
 
Jo, fast det är ju just det jag syftar på, att han är rejält sjuk och har varit ett tag, plus att han haft andra åtaganden, jag uppfattar inte att det här skulle vara ”normaltillståndet”?

Alltså, det är såklart upp till dig och du vet ju själv bäst hur du känner. :) Jag tänker väl mest bara att med lite avstånd så är det såklart lättare hänt att saker kommer i vägen.

Det är därför jag sagt tidigare att jag hänger i några veckor till, eftersom han är sjuk. Åtaganden är avverkade. Nu kan det inte vara så mycket mer ivägen. Känns det intressant nog för honom så får han prioritera nån dejt iaf.
 
Jag tror jag bestämt mig för att helt ge upp G nu efter i helgen. Sedan vi träffats har jag hela tiden haft överseende med vissa saker han sagt och tänkt om lite allt möjligt, men nu känner jag att det gått för långt med saker han kläcker ur sig, framförallt på fyllan.
Ett axplock av saker som dök upp i helgen var att hans kompisar diskuterat att jag är trevlig, men inte direkt någon "a-tjej" (alltså en 10, en snygg tjej), varpå att när jag svarar något i stil med "det var ju trevligt att höra" svarar han att om jag bara opererar bort överskottshuden efter min operation så kommer ju kroppen se annorlunda ut (eller hur det nu formulerades). Vi diskuterade vad man får skämta och säga, och genast kom kommentarer om "pk-sverige" och "så får man inte säga längre". Att han dessutom fortfarande i princip vägrar säga, framförallt till kompisar och så, att vi är mer än vänner efter att ha pratat med varandra varje dag sedan ungefär 5 månader tillbaka "för att vi inte känner varandra" får mig bara att han känna som att han är en väl dold player.
Nu har jag med mig allt därifrån, förutom sexleksaker, men de kunde jag inte ta med mig nu och kan dessutom köpas nya.
Does not spark Joy *kastar*.
Vilken mansas.
 
Jag tror jag bestämt mig för att helt ge upp G nu efter i helgen. Sedan vi träffats har jag hela tiden haft överseende med vissa saker han sagt och tänkt om lite allt möjligt, men nu känner jag att det gått för långt med saker han kläcker ur sig, framförallt på fyllan.
Ett axplock av saker som dök upp i helgen var att hans kompisar diskuterat att jag är trevlig, men inte direkt någon "a-tjej" (alltså en 10, en snygg tjej), varpå att när jag svarar något i stil med "det var ju trevligt att höra" svarar han att om jag bara opererar bort överskottshuden efter min operation så kommer ju kroppen se annorlunda ut (eller hur det nu formulerades). Vi diskuterade vad man får skämta och säga, och genast kom kommentarer om "pk-sverige" och "så får man inte säga längre". Att han dessutom fortfarande i princip vägrar säga, framförallt till kompisar och så, att vi är mer än vänner efter att ha pratat med varandra varje dag sedan ungefär 5 månader tillbaka "för att vi inte känner varandra" får mig bara att han känna som att han är en väl dold player.
Nu har jag med mig allt därifrån, förutom sexleksaker, men de kunde jag inte ta med mig nu och kan dessutom köpas nya.
Does not spark Joy *kastar*.
Nu blir jag mållös. Om det där bara var ett axplock så undrar jag vad hans mentala status och ålder är.
Hade en kille sagt till mig att hans kompisar inte tycker att jag är snygg hade jag tyckt att
1. Han saknar all form av social kompetens som ens drar upp det
2. Han är omogen och hans polare likaså
3. Hans polare har en extremt dålig smak som inte uppskattar en kalaspingla som jag :angel:
 
Nu blir jag mållös. Om det där bara var ett axplock så undrar jag vad hans mentala status och ålder är.
Hade en kille sagt till mig att hans kompisar inte tycker att jag är snygg hade jag tyckt att
1. Han saknar all form av social kompetens som ens drar upp det
2. Han är omogen och hans polare likaså
3. Hans polare har en extremt dålig smak som inte uppskattar en kalaspingla som jag :angel:
Exakt, aldrig hört om folk som kommenterar dejters utseende eller så negativt iaf inte på det viset :crazy: säger ju en del om honom som person också, som har sådana vänner :cautious:
 
Det där låter som bs ärligt talat.. om han nu så lätt kan få sådana tjejer och du inte är det i hans ögon, varför va han då med dig? Herregud, du ska va glad som slipper en sån skitstövel, det han säger är förmodligen hans egna osäkerheter.
Tror det jag också. Han kommenterar ofta sin vikt och kropp i negativ mening men jag väljer att aldrig svara något på det. Det gör jag inte heller med en annan vänn som gör det samma men angående hennes undervikt, vill inte spä på det hela å det enna eller å det andra hållet. Min hobbypsykologi säger att det mest spär på deras problembild, och det är bättre att ta ett eventuellt samtal någon annan gång.
Nu blir jag mållös. Om det där bara var ett axplock så undrar jag vad hans mentala status och ålder är.
Hade en kille sagt till mig att hans kompisar inte tycker att jag är snygg hade jag tyckt att
1. Han saknar all form av social kompetens som ens drar upp det
2. Han är omogen och hans polare likaså
3. Hans polare har en extremt dålig smak som inte uppskattar en kalaspingla som jag :angel:
Han är 27, så lika gammal som jag. De andra är väl direkt inga så kallade "normsnygga hunks", utan helt vanliga människor liksom. Dock gissar jag att jargongen kan bli otroligt grabbig då de alla pluggar data/liknande inriktningar och det verkar inte direkt ingå några tjejer alls i deras krets.
 
@Masqueradee låter som ett bra beslut att dumpa den där killen, han kändes lite väl omogen för sin ålder. 🙈

@the_connemara klart att du behöver inga fler killar i ditt liv än din häst, om inte du vill.... 😅 Men om du ändå tyckte om promenadkillen lite grann så kanske det vore bra att träffa honom en gång till och se hur det känns då? Tycker inte alls det låter töntigt att föreslå träff i den större staden, helt rimligt i min bok iaf.

@Zinfernia fick du pratat något mer med ragget sedan??
 
Min manliga kompis håller på att skaffa tinder och jag gör undersökningar åt honom vad andra lägger ut för bilder och text. Och ja.. Män alltså..

Vad tycker ni är bra bilder och text för en man som söker kvinnor?
 
Min manliga kompis håller på att skaffa tinder och jag gör undersökningar åt honom vad andra lägger ut för bilder och text. Och ja.. Män alltså..

Vad tycker ni är bra bilder och text för en man som söker kvinnor?
Jag gillar när det är lite mix av bilder där man dels ser hur personen ser ut men även något som speglat vad man gillar. Jag hade ex bilder på mig i medeltidskläder eftersom det är en grej jag gillar och tar upp mycket av min tid.
När det gäller text så gillar jag mycket, har inga problem att läsa långa presentationer. Gärna att det framgår om man söker något stabilt/monohamt/annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 502
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp