DejtingtrÄden 26!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Orimligt trött pĂ„ mig sjĂ€lv. Jag borde trĂ€ffa den dĂ€r promenadkillen igen men jag bara orkar inte styra upp nĂ„got. Tycker det Ă€r sanslöst omstĂ€ndigt. Varför kĂ€nns det sĂ„ 😒 Han har varit tydlig med att han gĂ€rna ses igen, tvĂ„ gĂ„nger nu, och att han inte Ă€r den som gillar att skriva en massa pĂ„ messenger.
NĂ€r jag tycker att det kĂ€nns bökigt och omstĂ€ndigt och inte riktigt har ”ork” (ork som i annat Ă€n att jag Ă€r trött pga jobb tex) sĂ„ Ă€r det oftast för att jag egentligen inte vill, att det Ă€r nĂ„got som gnager i mig. Förut tvingade jag mig i alla fall att göra det. Numera har jag insett att det ytterst sĂ€llan blir bra och lĂ€gger ner/stĂ€ller in.
 
đŸ€” Jag som tycker det Ă€r för omstĂ€ndigt att köra 10 min till grannstaden 😂
Du fĂ„r se det i relation till andra sĂ„ du fĂ„r lite perspektiv. Jag Ă„ker hemifrĂ„n kl 02 pĂ„ morgonen en torsdag och landar 16:30 lokal tid i en tidszon som Ă€r 9 timmar efter oss. Det Ă€r mĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„nga timmars resa för 3Âœ dags dejtande :p
 
NĂ€r jag tycker att det kĂ€nns bökigt och omstĂ€ndigt och inte riktigt har ”ork” (ork som i annat Ă€n att jag Ă€r trött pga jobb tex) sĂ„ Ă€r det oftast för att jag egentligen inte vill, att det Ă€r nĂ„got som gnager i mig. Förut tvingade jag mig i alla fall att göra det. Numera har jag insett att det ytterst sĂ€llan blir bra och lĂ€gger ner/stĂ€ller in.
Eller hur. Det har kÀnts jobbigare att ta en kaffedejt i staden 15 min bort Àn vad det gör att flyga till andra sidan jorden nu. MagkÀnsla och intuition.
 
Jag brukar verkligen inte engagera mig kÀnslomÀssigt, det Àr mitt stora problem. Jag blir otroligt sÀllan förÀlskad och hÄller alltid en distans till dom jag dejtar.
Men denna tjej tog mig med storm. Jag borde tycka att det Àr bra, men kÀnns sÄ lÀskigt.

jag hade suuuuperlÀtt att bli förÀlskad förr o hade sÄ mycket kÀnslor överallt. Sen blev jag en ice queen som inte kÀnde nÄgot alls i ganska sÄ mÄnga Är. Eller jo- men sÀllan, typ nÄgra gÄnger pÄ 10 Är. Sen trÀffade jag han jag trÀffar nu. Och började tina upp/smÀlta. Plötsligt kastas jag mellan alla möjliga kÀnslor igen men med skillnaden att jag inte vet hur man hanterar det lÀngre.O_o



Fast ska inte klaga för det Àr för det mesta en asskön kÀnsla :love: )
 
NĂ€r jag tycker att det kĂ€nns bökigt och omstĂ€ndigt och inte riktigt har ”ork” (ork som i annat Ă€n att jag Ă€r trött pga jobb tex) sĂ„ Ă€r det oftast för att jag egentligen inte vill, att det Ă€r nĂ„got som gnager i mig. Förut tvingade jag mig i alla fall att göra det. Numera har jag insett att det ytterst sĂ€llan blir bra och lĂ€gger ner/stĂ€ller in.
Eller hur. Det har kÀnts jobbigare att ta en kaffedejt i staden 15 min bort Àn vad det gör att flyga till andra sidan jorden nu. MagkÀnsla och intuition.


Ja det Ă€r det jag funderar över. Eller rĂ€ttare sagt, jag funderar över hur mycket jag bara Ă€r anti helt enkelt för att jag inte Ă€r en person som gillar att trĂ€ffa nya mĂ€nniskor samt att jag Ă€r sĂ„ trött pĂ„ att vakta mina grĂ€nser i umgĂ€nge med mĂ€n. Är rĂ€dd att jag tenderar att bara leta fel och ursĂ€kter för att det Ă€r enklast för mig.

Som jag skrev till @Bison hÀromdagen. Jag behöver ju inte leta fel för att fÄ vara sjÀlv. Jag kan ju bara vÀlja det. Men det Àr mycket lÀttare att skylla ifrÄn sig.

Min andra idĂ© (jag kom pĂ„ idag under mina 1.5 h enkel resa hem frĂ„n trĂ€naren) om min ovilja emot dejting Ă€r ifall kanske min hĂ€st upptar alla mina kĂ€nslomĂ€ssiga resurser sĂ„ att det blir inget över. DĂ€r kan vi prata om att sönderanalysera relationen, sig sjĂ€lv och hur en ska tolka den andra parten (min hĂ€st Ă€r grymt introvert) đŸ€Ł Tror nog mest pĂ„ detta faktiskt 😂
 
Jag tror jag bestÀmt mig för att helt ge upp G nu efter i helgen. Sedan vi trÀffats har jag hela tiden haft överseende med vissa saker han sagt och tÀnkt om lite allt möjligt, men nu kÀnner jag att det gÄtt för lÄngt med saker han klÀcker ur sig, framförallt pÄ fyllan.
Ett axplock av saker som dök upp i helgen var att hans kompisar diskuterat att jag Àr trevlig, men inte direkt nÄgon "a-tjej" (alltsÄ en 10, en snygg tjej), varpÄ att nÀr jag svarar nÄgot i stil med "det var ju trevligt att höra" svarar han att om jag bara opererar bort överskottshuden efter min operation sÄ kommer ju kroppen se annorlunda ut (eller hur det nu formulerades). Vi diskuterade vad man fÄr skÀmta och sÀga, och genast kom kommentarer om "pk-sverige" och "sÄ fÄr man inte sÀga lÀngre". Att han dessutom fortfarande i princip vÀgrar sÀga, framförallt till kompisar och sÄ, att vi Àr mer Àn vÀnner efter att ha pratat med varandra varje dag sedan ungefÀr 5 mÄnader tillbaka "för att vi inte kÀnner varandra" fÄr mig bara att han kÀnna som att han Àr en vÀl dold player.
Nu har jag med mig allt dÀrifrÄn, förutom sexleksaker, men de kunde jag inte ta med mig nu och kan dessutom köpas nya.
Does not spark Joy *kastar*.
 
Jag tror jag bestÀmt mig för att helt ge upp G nu efter i helgen. Sedan vi trÀffats har jag hela tiden haft överseende med vissa saker han sagt och tÀnkt om lite allt möjligt, men nu kÀnner jag att det gÄtt för lÄngt med saker han klÀcker ur sig, framförallt pÄ fyllan.
Ett axplock av saker som dök upp i helgen var att hans kompisar diskuterat att jag Àr trevlig, men inte direkt nÄgon "a-tjej" (alltsÄ en 10, en snygg tjej), varpÄ att nÀr jag svarar nÄgot i stil med "det var ju trevligt att höra" svarar han att om jag bara opererar bort överskottshuden efter min operation sÄ kommer ju kroppen se annorlunda ut (eller hur det nu formulerades). Vi diskuterade vad man fÄr skÀmta och sÀga, och genast kom kommentarer om "pk-sverige" och "sÄ fÄr man inte sÀga lÀngre". Att han dessutom fortfarande i princip vÀgrar sÀga, framförallt till kompisar och sÄ, att vi Àr mer Àn vÀnner efter att ha pratat med varandra varje dag sedan ungefÀr 5 mÄnader tillbaka "för att vi inte kÀnner varandra" fÄr mig bara att han kÀnna som att han Àr en vÀl dold player.
Nu har jag med mig allt dÀrifrÄn, förutom sexleksaker, men de kunde jag inte ta med mig nu och kan dessutom köpas nya.
Does not spark Joy *kastar*.
LÄter inte som nÄtt att ha nej...
 
Jag tror jag bestÀmt mig för att helt ge upp G nu efter i helgen. Sedan vi trÀffats har jag hela tiden haft överseende med vissa saker han sagt och tÀnkt om lite allt möjligt, men nu kÀnner jag att det gÄtt för lÄngt med saker han klÀcker ur sig, framförallt pÄ fyllan.
Ett axplock av saker som dök upp i helgen var att hans kompisar diskuterat att jag Àr trevlig, men inte direkt nÄgon "a-tjej" (alltsÄ en 10, en snygg tjej), varpÄ att nÀr jag svarar nÄgot i stil med "det var ju trevligt att höra" svarar han att om jag bara opererar bort överskottshuden efter min operation sÄ kommer ju kroppen se annorlunda ut (eller hur det nu formulerades). Vi diskuterade vad man fÄr skÀmta och sÀga, och genast kom kommentarer om "pk-sverige" och "sÄ fÄr man inte sÀga lÀngre". Att han dessutom fortfarande i princip vÀgrar sÀga, framförallt till kompisar och sÄ, att vi Àr mer Àn vÀnner efter att ha pratat med varandra varje dag sedan ungefÀr 5 mÄnader tillbaka "för att vi inte kÀnner varandra" fÄr mig bara att han kÀnna som att han Àr en vÀl dold player.
Nu har jag med mig allt dÀrifrÄn, förutom sexleksaker, men de kunde jag inte ta med mig nu och kan dessutom köpas nya.
Does not spark Joy *kastar*.

Men vilket jÀkla as. Det dÀr om ditt utseende och att ni bara Àr vÀnner Àr ju shitty pÄ riktigt.

Bra att du tog med dina saker dÀrifrÄn och din sista kommentar Àr guld. Ett mycket bra sÀtt att se pÄ det! :)
 
LÄter inte som nÄtt att ha nej...
Men vilket jÀkla as. Det dÀr om ditt utseende och att ni bara Àr vÀnner Àr ju shitty pÄ riktigt.

Bra att du tog med dina saker dÀrifrÄn och din sista kommentar Àr guld. Ett mycket bra sÀtt att se pÄ det! :)
Jag mÄste sluta hÀnga upp mig pÄ pöjkar bara för att de visar intresse, sÀtta mig sjÀlv först!
 
Chattade sent i gÄr med Musikern. Han var riktigt dÄlig och hade sovit bort större delen av kvÀllen. Hostan var vÀrre sÄ vi fick nöja oss med att skriva. Men nu har vi bokat att ses lör-sön om tvÄ helger.
StÀlls den dejten ocksÄ in sÄ ger jag upp.
 
Jag tror jag bestÀmt mig för att helt ge upp G nu efter i helgen. Sedan vi trÀffats har jag hela tiden haft överseende med vissa saker han sagt och tÀnkt om lite allt möjligt, men nu kÀnner jag att det gÄtt för lÄngt med saker han klÀcker ur sig, framförallt pÄ fyllan.
Ett axplock av saker som dök upp i helgen var att hans kompisar diskuterat att jag Àr trevlig, men inte direkt nÄgon "a-tjej" (alltsÄ en 10, en snygg tjej), varpÄ att nÀr jag svarar nÄgot i stil med "det var ju trevligt att höra" svarar han att om jag bara opererar bort överskottshuden efter min operation sÄ kommer ju kroppen se annorlunda ut (eller hur det nu formulerades). Vi diskuterade vad man fÄr skÀmta och sÀga, och genast kom kommentarer om "pk-sverige" och "sÄ fÄr man inte sÀga lÀngre". Att han dessutom fortfarande i princip vÀgrar sÀga, framförallt till kompisar och sÄ, att vi Àr mer Àn vÀnner efter att ha pratat med varandra varje dag sedan ungefÀr 5 mÄnader tillbaka "för att vi inte kÀnner varandra" fÄr mig bara att han kÀnna som att han Àr en vÀl dold player.
Nu har jag med mig allt dÀrifrÄn, förutom sexleksaker, men de kunde jag inte ta med mig nu och kan dessutom köpas nya.
Does not spark Joy *kastar*.
Wtf?! :mad:
Det dÀr Àr en stor gris.. usch blir sÄ arg nÀr man hör sÄnt.
Har hört om partners som kommenterat liknande om sina respektive högt och öppet bland folk.

Skulle jag höra nÄgon sÀga nÄgot sÄnt, sÄ skulle den personen fÄ sig en ordentlig utskÀllning. Kokar bara jag lÀser om det hÀr... :rage:
 
Chattade sent i gÄr med Musikern. Han var riktigt dÄlig och hade sovit bort större delen av kvÀllen. Hostan var vÀrre sÄ vi fick nöja oss med att skriva. Men nu har vi bokat att ses lör-sön om tvÄ helger.
StÀlls den dejten ocksÄ in sÄ ger jag upp.
Jag kanske har missat nÄt i det hÀr, eller bara inte förstÄr hur du fungerar, men varför har du brÄttom? Det Àr ju inte sÄ att det brister i viljan/intresse eller att han prioriterar en massa annat före dig, kan det dÄ inte vara vÀrt att lÄta det ta tid om det nu kÀnns sÄpass bra som jag fÄr uppfattningen om att det verkar göra?
 
Wtf?! :mad:
Det dÀr Àr en stor gris.. usch blir sÄ arg nÀr man hör sÄnt.
Har hört om partners som kommenterat liknande om sina respektive högt och öppet bland folk.

Skulle jag höra nÄgon sÀga nÄgot sÄnt, sÄ skulle den personen fÄ sig en ordentlig utskÀllning. Kokar bara jag lÀser om det hÀr... :rage:
Det följdes dessutom upp med en utlÀggning om att det hÀnt att han blivit uppvaktad av a-tjejer, nÄgot inte han förstod eftersom han (hans egna ord) "Àr en tjock kille", vilket Ànnu mer sprider pÄ tanken hos mig att jag inte Àr snygg nog.
 
Jag kanske har missat nÄt i det hÀr, eller bara inte förstÄr hur du fungerar, men varför har du brÄttom? Det Àr ju inte sÄ att det brister i viljan/intresse eller att han prioriterar en massa annat före dig, kan det dÄ inte vara vÀrt att lÄta det ta tid om det nu kÀnns sÄpass bra som jag fÄr uppfattningen om att det verkar göra?

Problemet hÀr Àr att vi bara chattar. Hade vi pratat i telelefon sÄ hade man ju lÀrt kÀnna varandra mer.
Att i nÀra 3 mÄnader mest chatta och bara ses nÄgra timmar var annan vecka gör det svÄrt att lÀra kÀnna nÄgon. Det utvecklar ingenting. StÄr det bara och stampar som chattkompisar och ett ligg varannan vecka sÄ lessnar jag tillslut. Jag vill faktiskt trÀffa nÄgon att umgÄs med.
 
Det Àr nog det bÀsta

Har lÀst lite men skriver inte dÄ jag inte Àr singel men fÄr du nÄgon professionell hjÀlp iom ditt mÄende?
FÄr en kÀnsla av att du blivit vÀldigt beroende av GekÄs-tjejen ganska fort?

KÀnner igen mig dÀrför jag undrar sÄ jag hoppas inte jag gör dig ledsen nÀr jag frÄgar!
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer För att det Àr kul med uppdateringar och diskussioner Àven om man inte lÀngre kvalar in i dejtingtrÄden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 502
Mat Förra trĂ„den Ă€r lĂ„st, sĂ„ vi fortsĂ€tter vĂ€l hĂ€r :) Jag har bakat en jĂ€kla massa kletcha (kaka? Bakverk? FrĂ„n Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
  • Artikel
HÀstnyheter Nu Àr det dags igen att se till att ha hÀsten i form i sommar! STL Sommartrav fortsÀtter Àven i Är med dubbla STL-omgÄngar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsÀtter att dela med oss om vad vi lagar, Àter, inspireras av och funderar pÄ i matvÀg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 022

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp