Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han betalar väl hyra?

Du är väl också medveten om att det kan finnas kokain i din lägenhet? Är det ok för dig?
Han har erbjudit sig men jag har sagt att det inte behövs. Jag är inte beroende av pengarna, min lägenhet kostar inte märkbart mer i månaden bara för att han bor här och jag tjänar såpass bra att jag klarar mig mer än tillräckligt ändå.

Vi vet ju dessutom inte hur länge han kommer bo här, det har bara gått en vecka och jag har liksom inga planer på att kräva honom på dagshyra :)

Ja, vi har pratat om det. Kokain är väldigt enkelt att få tag på ute så han behöver inte köpa något innan utekvällen och förvara här, det går att köpa på plats så att säga.
 
Han har erbjudit sig men jag har sagt att det inte behövs. Jag är inte beroende av pengarna, min lägenhet kostar inte märkbart mer i månaden bara för att han bor här och jag tjänar såpass bra att jag klarar mig mer än tillräckligt ändå.

Vi vet ju dessutom inte hur länge han kommer bo här, det har bara gått en vecka och jag har liksom inga planer på att kräva honom på dagshyra :)

Ja, vi har pratat om det. Kokain är väldigt enkelt att få tag på ute så han behöver inte köpa något innan utekvällen och förvara här, det går att köpa på plats så att säga.
Helt galet tänkt av dig angående hyran, tycker jag. Varför ska du bjuda en vuxen man på boende? ...men det är ditt val...

Tillägg: det handlar väl mera om att en vuxen människa ska göra rätt för sig - inte att du har det så bra ekonomiskt att du inte behöver hans bidrag.
 
Helt galet tänkt av dig angående hyran, tycker jag. Varför ska du bjuda en vuxen man på boende? ...men det är ditt val...
Som sagt, jag är inte beroende av pengarna 🤷‍♀️
Han har större nytta av att spara till ett eget lägenhetsköp nu än vad jag har av hans pengar i dagsläget.
Mitt boende kostar ju inte mer i månaden (ok, möjligen max en femtiolapp extra i elkostnad) bara för att han är här, jag får sällskap på kvällarna och i och med att han slutar tidigare än mig och ibland jobbar hemifrån får katten sällskap på dagarna.
Jag ser det inte som en ekonomisk förlust utan som en social vinst.
 
Helt galet tänkt av dig angående hyran, tycker jag. Varför ska du bjuda en vuxen man på boende? ...men det är ditt val...

Tillägg: det handlar väl mera om att en vuxen människa ska göra rätt för sig - inte att du har det så bra ekonomiskt att du inte behöver hans bidrag.
Men är det rimligt att datingtråden än en gång ska spåra ur till "recensera @Zinfernia livsval"? Hur relevant är det att du går in bedömer vad hon gör för ekonomiska val i det här fallet?
 
Helt galet tänkt av dig angående hyran, tycker jag. Varför ska du bjuda en vuxen man på boende? ...men det är ditt val...

Tillägg: det handlar väl mera om att en vuxen människa ska göra rätt för sig - inte att du har det så bra ekonomiskt att du inte behöver hans bidrag.

Fast det är ju helt och hållet upp till @Zinfernia att avgöra vad som funkar för henne.

Det hade varit en annan femma om han rakt av förväntat sig hyresfritt och Zinfernia varit naivare än vad hon framstår som :D

Edit: Men du kan räkna med att kattrackan blir tjurig när han flyttar :rofl:
 
Som sagt, jag är inte beroende av pengarna 🤷‍♀️
Han har större nytta av att spara till ett eget lägenhetsköp nu än vad jag har av hans pengar i dagsläget.
Mitt boende kostar ju inte mer i månaden (ok, möjligen max en femtiolapp extra i elkostnad) bara för att han är här, jag får sällskap på kvällarna och i och med att han slutar tidigare än mig och ibland jobbar hemifrån får katten sällskap på dagarna.
Jag ser det inte som en ekonomisk förlust utan som en social vinst.
Du såg väl mitt tillägg i mitt inlägg.
...men jag avslutar diskussionen Här.
 
Tillägg: det handlar väl mera om att en vuxen människa ska göra rätt för sig - inte att du har det så bra ekonomiskt att du inte behöver hans bidrag.
Jag ser det som att han kan göra rätt för sig på andra sätt. Det är som min medryttare, hon betalar inte heller något men jag får avlastning, hon gör min häst väldigt glad och hon köper spontant mat och utrustning till honom när hon tycker att det behövs.

Ragget har handlat mat under veckan, han har fixat all markservice och varit en perfekt sambo även om han inte betalar hyra i den bemärkelsen 🤷‍♀️
 
Fast det är ju helt och hållet upp till @Zinfernia att avgöra vad som funkar för henne.

Det hade varit en annan femma om han rakt av förväntat sig hyresfritt och Zinfernia varit naivare än vad hon framstår som :D

Edit: Men du kan räkna med att kattrackan blir tjurig när han flyttar :rofl:
Men precis, han har erbjudit sig och jag har själv valt att tacka nej. Hade han krävt hyresfritt hade jag sagt okej med villkoret att han hade stått för matkostnaden... och sen krävt oxfilé varje dag :angel:
 
Helt galet tänkt av dig angående hyran, tycker jag. Varför ska du bjuda en vuxen man på boende? ...men det är ditt val...

Tillägg: det handlar väl mera om att en vuxen människa ska göra rätt för sig - inte att du har det så bra ekonomiskt att du inte behöver hans bidrag.
Haha, jag träffade en tjej ute, hon berättade att hon hade ingenstans att bo (och var abetslös), jag hade nyligen skaffat en inneboende men sa att hon kunde få bo hos mig tills inneboenden flyttade in. Hon bodde där ca en månad helt gratis och jag kände henne inte ens innan. Och jag jobbade som servitris då, så definitivt inte höginkomsttagare, ville bara vara snäll. Men ja, jag var nog väldigt naiv och godtrogen, men allt gick bra och jag och tjejen blev goda vänner, ångar det inte alls men skulle inte göra något sådant idag :D
(Ja vet inte riktigt vad jag ville med det svaret, mest ge lite perspektiv på att allt inte behöver vara så fyrkantigt alltid :) )
 
Så skönt att "dejten" verkar gå såpass bra, @Migo! :love: Och @Voff vad bra att ni äntligen fått prata lite mer ordentligt, och att det nu (förhoppningsvis) snart blir en träff igen! :)


Jag för min del känner mig lite förolämpad nu, fick inte komma på besök till DB med vin "ifall sonen skulle få för sig att komma över".... Hans exfru bor tydligen lika bredvid, och han har sagt att barnen kan komma till honom närsom. Vilket såklart är bra. För barnens del alltså. Men.
Han ville inte att sonen skulle träffa på en annan kvinna i hans hus - "med mindre det kändes som något långsiktigt/seriöst". Såh. Vad kan jag säga? Förstår ju absolut argumentet. Men tycker ändå det borde gå att säga till en 10-åring att pappa har besök ikväll så det passar inte så bra att du kommer hit..?

Näe, känns betydligt enklare att dejta folk utan barn! :meh:

Don’t get me started om män och deras barn :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 502
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp