Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag registrerade mig på en dejtingsida för första gången, men efter bara typ ett dygn tog jag bort min profilbild pga att jag fullkomligt dränktes i meddelanden. Så nu har jag ingen offentlig bild. Jag vill att det ska vara min presentation och mina intressen som gör att de vill skriva. Har ni erfarenheter? Får man några meddelanden alls om man inte har profilbild? Jag har några privata bilder som sagt, som jag bara tänker visa för de jag pratat med lite först.
Att ha någon enstaka, och inte speciellt "fördelaktig" bild, men desto utförligare presentation där ens värderingar kommer fram tydligt kan också funka för att skrämma bort de flesta onödiga massmail. Jag kör den varianten och får inte många meddelanden, de jag fått har till stor andel varit de som gillat min pres. Sen har jag själv sett till att vara aktiv och skicka till intressant folk.
 
Ragget kom hem sent igår kväll. Han hade sannerligen haft en tuff stund med sina föräldrar, både hans mamma och pappa är totalt anti gällande allt vad droger heter - oavsett vilken omfattning och vilken substans det rör sig om.
Exet hade pratat med hans syster som i sin tur hade berättat för föräldrarna och när ragget kom hem var hela familjen samlad. Det blev ett jobbigt samtal för raggets del, han kunde inte slingra sig från allt utan var tvungen att vara ärlig om åtminstone några grejer.

Jag kan förstå att hans familj är oroliga. Han har precis gjort slut med flickvännen som de under många års tid har betraktat som en i familjen, han flyttar in till mig som är mycket äldre och som de aldrig träffat och i samma veva får de höra att han sysslar med droger. I det läget spelar det ingen roll att jag är ren och skötsam, det vet ju inte hans familj.

Jag och ragget låg och diskuterade till småtimmarna på natten vad vi kunde göra. Vi kom fram till att vi ska bjuda över hans familj på middag hos mig så att vi får träffas och de får se med egna ögon att det inte är så illa som de föreställer sig. De har garanterat ritat upp ett worst case scenario där ragget är på väg utför i raketfart vilket inte alls är fallet.
De kommer över på middag imorgon :)
Låter som att han har en vettig familj.
 
Sitter för tillfället i en jobbig situation, tar så mycket på krafterna och genererar massa övertänkande som tar kål på min redan trötta hjärna.

Ska i slutet på veckan ha ett viktigt möte tillsammans med förbjudna frukten, jag behöver då bland annat gå in på mitt mående samt andra praktiska detaljer. Jag måste ha mötet med honom, men det känns rätt pissigt just pga de personliga delarna. Känns mig inte alls redo för det.

Jag kan välja att inte säga något personligt alls, men det skulle jag verkligen behöva för att få de praktiska bitarna att fungera.

Vet inte hur jag ska hantera det här, så himla onödigt av mig att kära ner mig i just den snubben :banghead:
Som en fortsättning på inlägget ovan.. Jag funderar på att ta tillfället i akt att fråga om vi ska käka lunch ihop någon dag. :angel: Kan dock lira väldigt dåligt med resten av samtalet, alternativt bra. Tänker att det kanske beror lite på hur sinnesstämningen är just hos mig den dagen :p

Tycker att det är så himla svårt att tolka signaler, speciellt när man själv har ett intresse. Enklast är väl såklart att fråga, men någon typ av respons vore väl bra.

Vad tolkar ni som ett intresse från någon ni träffar? Jag tänker då främst på ställen som inte är i dejtingsammanhang som tex krogen eller liknande.
Inte säker på att jag mins historiken rätt här, men visst är du chef över den här personen? Eller åtminstone i chefsposition på samma arbetsplats som honom?

Jag förstår att det är asjobbigt, men i det läget tycker jag inte du ska berätta att du Hr känslor för honom, eller ens försöka reda ut ifall det kan vara besvarat.
Skulle han ta upp det med dig är det möjligen en annan sak, men jag tycker inte det är lämpligt att du i högre position stöter på någon i beroendeställning...
 
Jag registrerade mig på en dejtingsida för första gången, men efter bara typ ett dygn tog jag bort min profilbild pga att jag fullkomligt dränktes i meddelanden. Så nu har jag ingen offentlig bild. Jag vill att det ska vara min presentation och mina intressen som gör att de vill skriva. Har ni erfarenheter? Får man några meddelanden alls om man inte har profilbild? Jag har några privata bilder som sagt, som jag bara tänker visa för de jag pratat med lite först.

Jag vet fler som lyckas bra utan bilder på sig själva i den öppna profilen. @Milosari är väl ett utmärkt exempel.
 
Ragget kom hem sent igår kväll. Han hade sannerligen haft en tuff stund med sina föräldrar, både hans mamma och pappa är totalt anti gällande allt vad droger heter - oavsett vilken omfattning och vilken substans det rör sig om.
Exet hade pratat med hans syster som i sin tur hade berättat för föräldrarna och när ragget kom hem var hela familjen samlad. Det blev ett jobbigt samtal för raggets del, han kunde inte slingra sig från allt utan var tvungen att vara ärlig om åtminstone några grejer.

Jag kan förstå att hans familj är oroliga. Han har precis gjort slut med flickvännen som de under många års tid har betraktat som en i familjen, han flyttar in till mig som är mycket äldre och som de aldrig träffat och i samma veva får de höra att han sysslar med droger. I det läget spelar det ingen roll att jag är ren och skötsam, det vet ju inte hans familj.

Jag och ragget låg och diskuterade till småtimmarna på natten vad vi kunde göra. Vi kom fram till att vi ska bjuda över hans familj på middag hos mig så att vi får träffas och de får se med egna ögon att det inte är så illa som de föreställer sig. De har garanterat ritat upp ett worst case scenario där ragget är på väg utför i raketfart vilket inte alls är fallet.
De kommer över på middag imorgon :)
Jag vill vara en fluga på väggen :D
 
I somras när jag vad hos S såg jag en jättesöt gräsandsprydnad i en affär till en grotta vi var i. Den var så söt, och jag ångrade efteråt att jag inte köpte den. Jag har aldrig älskat gräsänder.

I morse kom jag och tänka på den och sa till S att vi måste åka dit igen nästa gång vi är i den staden. Då visade det sig att han hade åkt dit och köpt den för att skicka till mig senast, men han hade glömt att skicka med den i paketet :rofl: så nu har han en söt liten gräsandskompis som sällskap :D För mig är det verkligen bara tanken som räknas och det var så gulligt gjort, att han kom ihåg att jag gillade den och åkte hela vägen dit för att köpa den till mig :love:
 
Jag träffade en kompis gamla kompis lite snabbt på ett fik förra veckan. Sjukt snygg tjej med en fantastisk utstrålning. Så igår bad jag min skriva ett meddelande till henne, typ "Hej! Kul att ses sist! Min kompis som var med tyckte du var söt och undrar om du vill ta en fika med henne? Ha det bra!"
Fick svaret att hon tackar för komplimangen och att hon skulle tycka det vore roligt och spännande, men att hon har en sambo.

Jaja, jag vågade, och hon blev nog glad. 🙂
 
Du känns väldigt engagerad i "Ragget" både irl och här med uppdateringar. Börjar du se honom som mer än ett ligg/Ragg?
Nja, jag har tidigare sagt att jag inte har den typen av känslor för honom och det står jag fast vid. Däremot bryr jag mig väldigt mycket om honom. Jag tycker att det är mysigt att sova med honom, jag tycker om att komma hem och hitta honom liggandes i soffan med katten bredvid, jag tycker om umgänget med honom på kvällarna och jag är väldigt glad över att hans kompisar också vill komma över och hänga hos oss.
Vi har väldigt roligt tillsammans och jag ser oss som nära vänner :)
 
Imponerad över viljan att blanda sig i nån annans familjedrama 🤔
Det känns ärligt talat inte alls besvärande för min del. Jag är öppen och social, älskar att träffa folk och kan en middag hos mig få hans familj att förstå att han inte alls är på väg åt fel håll så ställer jag mer än gärna upp 🤷‍♀️

Jag är dessutom så dryg att jag tar för givet att de kommer gilla mig :D
 
Dejten i går gick ganska bra, känns det som. Restauranten var fantastisk (jag hittade den på TripAdvisor), vi var båda överens om att det var årets bästa middag. :d Mycket bra samtal, han pratar verkligen helt enormt mycket och är interessant att diskutera med och lyssna på.

Han fick följa med hem efteråt, och bekräftade min misstanke om att han var minst lika ocd-nazi som @Bison, genom att börja vika ihop mina kläder varteftersom han tog av dem... :o:cautious::rofl: Helt otroligt hur jag, som är superstökig, lyckas hitta såna typer?! (Nästan alla mina bästa vänner har varierande grad av ocd med, så jag trivs tydligen ihop med sådana människor...)

Hånglet var bättre nu än senast, sexet var... tja. Det har potensial... tror jag. Vi måste nog prata lite ang. det... Men hans kropp var fantastisk (önskar bara att jag kunde skalera upp hele honom till 10% större!) och att äntligen ligga tätt ihopvikt med någon var jätteskönt. Skulle nästan vilja ha honom enbart som "myskompis"! :angel:
 
Dejten i går gick ganska bra, känns det som. Restauranten var fantastisk (jag hittade den på TripAdvisor), vi var båda överens om att det var årets bästa middag. :d Mycket bra samtal, han pratar verkligen helt enormt mycket och är interessant att diskutera med och lyssna på.

Han fick följa med hem efteråt, och bekräftade min misstanke om att han var minst lika ocd-nazi som @Bison, genom att börja vika ihop mina kläder varteftersom han tog av dem... :o:cautious::rofl: Helt otroligt hur jag, som är superstökig, lyckas hitta såna typer?! (Nästan alla mina bästa vänner har varierande grad av ocd med, så jag trivs tydligen ihop med sådana människor...)

Hånglet var bättre nu än senast, sexet var... tja. Det har potensial... tror jag. Vi måste nog prata lite ang. det... Men hans kropp var fantastisk (önskar bara att jag kunde skalera upp hele honom till 10% större!) och att äntligen ligga tätt ihopvikt med någon var jätteskönt. Skulle nästan vilja ha honom enbart som "myskompis"! :angel:

Haha! Du ser, du vill visst bjuda in mig om du flyttar till Sverige 😁

Hoppas ni kan prata om sexet så det blir bättre!
 
Dejten i går gick ganska bra, känns det som. Restauranten var fantastisk (jag hittade den på TripAdvisor), vi var båda överens om att det var årets bästa middag. :d Mycket bra samtal, han pratar verkligen helt enormt mycket och är interessant att diskutera med och lyssna på.

Han fick följa med hem efteråt, och bekräftade min misstanke om att han var minst lika ocd-nazi som @Bison, genom att börja vika ihop mina kläder varteftersom han tog av dem... :o:cautious::rofl: Helt otroligt hur jag, som är superstökig, lyckas hitta såna typer?! (Nästan alla mina bästa vänner har varierande grad av ocd med, så jag trivs tydligen ihop med sådana människor...)

Hånglet var bättre nu än senast, sexet var... tja. Det har potensial... tror jag. Vi måste nog prata lite ang. det... Men hans kropp var fantastisk (önskar bara att jag kunde skalera upp hele honom till 10% större!) och att äntligen ligga tätt ihopvikt med någon var jätteskönt. Skulle nästan vilja ha honom enbart som "myskompis"! :angel:

Men kläderna åkte ju av iaf :D
 
Kom iväg till killen jag hade träffat på parkeringen. Först fick han komma ut och vi stod och pratade lite på hans parkering 😅. Sen satte vi oss i bilen och pratade. Sen började det bli väldigt sent (jag var inte där förrän 23) och jag kände att jag vågade mig in med honom och ville låna toaletten och att det vore kul att se hur han bor, för ska vi ses mer så blir det nog oftast hos mig (dålig kollektivtrafik till honom och jag har vanligtvis inte tillgång till bil). Sen stod vi i hallen och kramades hejdå men hade lite svårt att släppa varandra så vi hamnade i sovrummet istället 🙈.

Han var förvarnad att jag tycker sex med nya personer kan vara jättejobbigt, och också att det ibland inte funkar alls utan jag behöver avbryta. Det började precis så dåligt som jag befarade, jag var jättespänd, ont, jobbigt. Men han lyssnade på minsta antydan från mig och slutade direkt. Jag sa "förlåt" och han bara kramade mig och sa att det gör ingenting alls (det är väl en rimlig reaktion, men den jag varit mest van vid är suckande och gnällande). Sen testade vi igen på mitt initiativ och de gick bättre och han var så fantastiskt lyhörd och fin.

Jag åkte framåt morgonen efter långt skedande. Hoppas han vill ge det en ny chans, jag frågade och han sa att han det är klart han vill ses igen men folk säger ju sånt ändå ibland. Jag kände mig sjukt tråkig, att det blev tråkigt sex pga mig. Men vi båda verkade tycka det var väldigt mysigt iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 323
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 420
Svar
1 259
· Visningar
128 971
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp