Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser ut som att jag har en promenad dejt med en ovanligt snygg tjej i helgen. Jag har faktist träffat och pratat lite kort med henne via jobbet för nåt år sen men det minns hon säkert inte. Men börjar bli lite nervös då hon ska ha med sig sina hundar. Inga vanliga hundar , utan jakthundar också. Jag är ju ingen hundmänniska och det kommer hon att märka. Har varit på såna dejter tidigare och fördelen är väl att hon hela tiden har koll på sina hundar. Samt att det finns ett säkert samtalsämne :laugh:.
Nackdelen är väl att man ofta känner sig som ett bihang när man går då det ska stannas hela tiden och ge kommandon till hundarna, så man måste abryta mitt i ett samtal. Svårare att få nån connection då hon har fokus på dom.
 
Det ser ut som att jag har en promenad dejt med en ovanligt snygg tjej i helgen. Jag har faktist träffat och pratat lite kort med henne via jobbet för nåt år sen men det minns hon säkert inte. Men börjar bli lite nervös då hon ska ha med sig sina hundar. Inga vanliga hundar , utan jakthundar också. Jag är ju ingen hundmänniska och det kommer hon att märka. Har varit på såna dejter tidigare och fördelen är väl att hon hela tiden har koll på sina hundar. Samt att det finns ett säkert samtalsämne :laugh:.
Nackdelen är väl att man ofta känner sig som ett bihang när man går då det ska stannas hela tiden och ge kommandon till hundarna, så man måste abryta mitt i ett samtal. Svårare att få nån connection då hon har fokus på dom.
Kul!
Ang. hundarna, å andra sidan är det ju den hon är så då kanske det är lika bra att se om du gillar det med en gång. Om hundarna mest känns som störande moment så är hon väl inte så intressant sen kanske.
 
Kul!
Ang. hundarna, å andra sidan är det ju den hon är så då kanske det är lika bra att se om du gillar det med en gång. Om hundarna mest känns som störande moment så är hon väl inte så intressant sen kanske.
Jo, så är det väl. Jag har dejtat en tjej som haft chihuahua och den hunden störde mig aldrig. Men dessa är nog lite mer krävande hundar.
Så man får väl se. Sen beror det väl på om hon förväntar sig att jag ska dela hennes intresse. Jag är heller inte den som gullar och pratar bäbis språk med hundar.
Men tittar man på utbudet här så har tjejerna nästan alltid barn eller hund. Jag har ju uteslutit att dejta tjejer med barn så hund känns bättre av de två tingen.
 
Jo, så är det väl. Jag har dejtat en tjej som haft chihuahua och den hunden störde mig aldrig. Men dessa är nog lite mer krävande hundar.
Så man får väl se. Sen beror det väl på om hon förväntar sig att jag ska dela hennes intresse. Jag är heller inte den som gullar och pratar bäbis språk med hundar.
Men tittar man på utbudet här så har tjejerna nästan alltid barn eller hund. Jag har ju uteslutit att dejta tjejer med barn så hund känns bättre av de två tingen.
Har du någon aning om hur hon är som hundägare, eller gissar du hejvilt utifrån dina fördomar om hundägare?
Jag kan säga att i princip hela min bekantskapskrets består av hundägare, och vi alla skulle bli knäppa om det inte gick att ta en promenad med vänner utan att behöva hålla konstant fokus på hundarna. Under promenaderna går vi och pratar hela tiden. Jag, och troligen även de, hade nog sedan mest suckat lite om någon eventuell dejt hade börjat prata bebisspåk med hundarna.

Men, precis som @SaraXX skriver: stör dig hundarna så tja, då är hon väl inte rätt tjej för dig. Jag kan slå vad om att det finns tjejer utan barn och utan hund. Hitta en sådan så slipper du störa dig på något som (förhoppningsvis) är en stor del av hennes liv.
 
Har du någon aning om hur hon är som hundägare, eller gissar du hejvilt utifrån dina fördomar om hundägare?
Jag kan säga att i princip hela min bekantskapskrets består av hundägare, och vi alla skulle bli knäppa om det inte gick att ta en promenad med vänner utan att behöva hålla konstant fokus på hundarna. Under promenaderna går vi och pratar hela tiden. Jag, och troligen även de, hade nog sedan mest suckat lite om någon eventuell dejt hade börjat prata bebisspåk med hundarna.

Men, precis som @SaraXX skriver: stör dig hundarna så tja, då är hon väl inte rätt tjej för dig. Jag kan slå vad om att det finns tjejer utan barn och utan hund. Hitta en sådan så slipper du störa dig på något som (förhoppningsvis) är en stor del av hennes liv.
Nej, ingen aning alls.
Utgick bara från en tidigare dejt.

Jag vet ju inte om det kommer störa mig . Såklart jag helst velat träffa en tjej som inte har barn eller hund. Men jag kan ju inte direkt handplocka en dejt och stöpa den precis som jag vill ha den ? Finns ju så mycket annat som måste stämma också...
Så vi får väl se helt enkelt :) .
 
Nej, ingen aning alls.
Utgick bara från en tidigare dejt.

Jag vet ju inte om det kommer störa mig . Såklart jag helst velat träffa en tjej som inte har barn eller hund. Men jag kan ju inte direkt handplocka en dejt och stöpa den precis som jag vill ha den ? Finns ju så mycket annat som måste stämma också...
Så vi får väl se helt enkelt :) .
Hett tips är då att vara medveten om att de där tankarna hos dig är fördomar. Det är inget som på något sätt alls speglar hur hundägare generellt sett är.
 
Har egentligen bestämt att träffa han oerfarna killen (kan kalla honom programmeraren istället) imorgon men just nu känner jag mig inte alls pepp och haft jättemycket på jobbet.
Salsakillen jag skriver med undrade om vi ska ses i helgen, kanske svarar ja på det. Är iaf inte riktigt den typ jag brukar gå på dejt med, är musiklärare och inte ingenjör/tekniskt yrke som 90 % av alla mina dejter varit 😅.
 
Har egentligen bestämt att träffa han oerfarna killen (kan kalla honom programmeraren istället) imorgon men just nu känner jag mig inte alls pepp och haft jättemycket på jobbet.
Salsakillen jag skriver med undrade om vi ska ses i helgen, kanske svarar ja på det. Är iaf inte riktigt den typ jag brukar gå på dejt med, är musiklärare och inte ingenjör/tekniskt yrke som 90 % av alla mina dejter varit 😅.

Det låter lite som att du har snöat in dig på danskillar ?

Spelar yrket så stor roll tycker du ? Jag har själv ett tekniskt yrke men är rätt så nördig när det kommer till musik.
 
Här om dagen ställde jag in mitt Tinder på maximalavstånd och åkte och jobbade.
Nu jobbar ju jag i Hemtjänsten på landsbyggden i en annan kommun ....så när jag fick upp en nice man så började vi skriva. När det gick upp för oss att vi faktiskt matchat på våra jobb (5 mil) och vi bodde 9 mil från varandra så blev det...avslaget.
Men så började vl chatta i kväll igen. Om musik. Och det visade sig att vi har skrämmande lik musiksmak (udda småband)
Det slutade med ett timmes långt samtal på telefon :D
 
Det låter lite som att du har snöat in dig på danskillar ?

Spelar yrket så stor roll tycker du ? Jag har själv ett tekniskt yrke men är rätt så nördig när det kommer till musik.
Efter att ha haft förhållande där vi knappt hade något gemensamt så vill jag gärna ha något gemensamt.
Sen med tanke på reaktionen på att jag dansar sensuell dans från en i den här tråden, så kan du ju tänka dig hur vissa killar reagerar. Killar som inte dansar verkar se på sån dans som något slags förspel.

Yrkestiteln bryr jag mig egentligen inte om, men eftersom jag själv har ett naturvetenskapligt/tekniskt yrke är jag van att umgås med såna människor. Så det är väl snarare att enligt min erfarenhet gillar även såna människor natur och friluftsliv (stämmer dock inte på alla såklart) vilket jag också uppskattar.

Jag swypar mer på intressen/gemensamma saker än utseende så.
 
Danskursen var jättekul! Kommer definitivt fortsätta gå där. :love: Verkade vara en del singla killar där, men ingen som direkt föll mig i smaken vid första ögonkast. Dock en av kvinnorna.... Så kanske det är danstjejer och inte danskillar, som är min grej?

För övrigt så känns saker och ting helt fantastiskt bra med DB just nu. 🥰 Tar det lite dag för dag och njuter av stunden, utan att fundera så mycket över framtiden. Men - jag skulle nog helst vilja ställa in morgondagens dejt med Z.... Känns lite fel att gå på dejt när jag redan dejtar någon annan som jag gillar såpass mycket.
Får fundera på det lite under dagen, och evt prata med honom (DB) om det.
 
Den unga massören är mer och mer intressant som jag ska träffa ikväll :nailbiting:
Historieintresserad, kunnig inom många olika områden, vill ha ett litet hus och en massa djur !
Nu har bara min hund varit uppe hela natten dålig i magen och spytt.. så hon får svälta idag och så hoppas jag hon behåller vatten. Är hemma så hon sover nu:heart
Hoppas det blir bättre annars får jag skjuta upp dejten
 
Danskursen var jättekul! Kommer definitivt fortsätta gå där. :love: Verkade vara en del singla killar där, men ingen som direkt föll mig i smaken vid första ögonkast. Dock en av kvinnorna.... Så kanske det är danstjejer och inte danskillar, som är min grej?

För övrigt så känns saker och ting helt fantastiskt bra med DB just nu. 🥰 Tar det lite dag för dag och njuter av stunden, utan att fundera så mycket över framtiden. Men - jag skulle nog helst vilja ställa in morgondagens dejt med Z.... Känns lite fel att gå på dejt när jag redan dejtar någon annan som jag gillar såpass mycket.
Får fundera på det lite under dagen, och evt prata med honom (DB) om det.
Kul att du gillade det 😁.
Tror det är ganska många singlar som dansar, men de som bara går dit för att tokragga brukar falla ifrån ganska snabbt. Är iaf min erfarenhet.
Danstjejer kan säkert också vara bra 🙂.
 
Kul att du gillade det 😁.
Tror det är ganska många singlar som dansar, men de som bara går dit för att tokragga brukar falla ifrån ganska snabbt. Är iaf min erfarenhet.
Danstjejer kan säkert också vara bra 🙂.

Ja, själv så går jag ju främst pga att jag älskar att dansa, så vore kul att träffa någon likasinnad. 🙂
 
Igår hittade jag S jacka, som han tydligen hade glömt här. Så vi kom fram till att han helt enkelt får komma och hämta den, någon gång ;) Det lär dröja, men han säger att han klarar sig utan den. Det går ju att skicka, men en jacka tar ju ganska stor plats så det blir nog dyrt.

Annars är väl allt som vanligt nu igen då och det är ju bra det med, som tur är. Vi har en massa saker att välja om vi ska fira på intåg också. Vår första alla hjärtans dag och i början av mars har vi våran första årsdag (tiden har gått ås fort!). I maj har vi känt varandra i 2 år också, helt sjukt. Tycker det är lite svårt att veta hur dessa dagar ska firas på long distance, jag vill inte att det bara blir kommersiellt liksom, men det är svårt att göra något tillsammans. Tåls att tänka på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 372
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 796
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 068
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp