Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har skrivit lite med en man som varit högintressant, med lite liknande nördintressen som mig. Träffades igår lite spontant, och det var typ perfekt. Vi promenerade runt Söder, hållandes hand och pratandes om allt och ingenting. Har nog aldrig känts så enkelt. Så nu blev det träff imorgon också, då vi ska se Dr Who hemma hos mig i min nya lägenhet 😊
 
Har skrivit lite med en man som varit högintressant, med lite liknande nördintressen som mig. Träffades igår lite spontant, och det var typ perfekt. Vi promenerade runt Söder, hållandes hand och pratandes om allt och ingenting. Har nog aldrig känts så enkelt. Så nu blev det träff imorgon också, då vi ska se Dr Who hemma hos mig i min nya lägenhet 😊
Hållandes hand?? :love:hoppas ni får en mysig kväll hos dig.
 
Igår hittade jag S jacka, som han tydligen hade glömt här. Så vi kom fram till att han helt enkelt får komma och hämta den, någon gång ;) Det lär dröja, men han säger att han klarar sig utan den. Det går ju att skicka, men en jacka tar ju ganska stor plats så det blir nog dyrt.

Annars är väl allt som vanligt nu igen då och det är ju bra det med, som tur är. Vi har en massa saker att välja om vi ska fira på intåg också. Vår första alla hjärtans dag och i början av mars har vi våran första årsdag (tiden har gått ås fort!). I maj har vi känt varandra i 2 år också, helt sjukt. Tycker det är lite svårt att veta hur dessa dagar ska firas på long distance, jag vill inte att det bara blir kommersiellt liksom, men det är svårt att göra något tillsammans. Tåls att tänka på!
Videosamtal och middag "ihop"? Långdistanskontrollerade leksaker? Långweekend i USA? ;)

Jag råkar vara där den 14, men vi firar inte... 😁
 
Videosamtal och middag "ihop"? Långdistanskontrollerade leksaker? Långweekend i USA? ;)

Jag råkar vara där den 14, men vi firar inte... 😁

Det svåra är att vi båda pluggar och har lektioner hela den dagen, men vi har tänkt att videochatta även om det bara blir en kort kort stund. Alternativ två och tre låter liiite dyrt, men hade annars varit en dröm att åka dit! Men jag har föreläsningar mellan 8-17 den dagen och när jag väl är klar är det hans tur, såklart :rofl: Så jag får nog göra ett cheesy kort att skicka, eller något. Det är tanken som räknas :D
 
Igår hittade jag S jacka, som han tydligen hade glömt här. Så vi kom fram till att han helt enkelt får komma och hämta den, någon gång ;) Det lär dröja, men han säger att han klarar sig utan den. Det går ju att skicka, men en jacka tar ju ganska stor plats så det blir nog dyrt.

Annars är väl allt som vanligt nu igen då och det är ju bra det med, som tur är. Vi har en massa saker att välja om vi ska fira på intåg också. Vår första alla hjärtans dag och i början av mars har vi våran första årsdag (tiden har gått ås fort!). I maj har vi känt varandra i 2 år också, helt sjukt. Tycker det är lite svårt att veta hur dessa dagar ska firas på long distance, jag vill inte att det bara blir kommersiellt liksom, men det är svårt att göra något tillsammans. Tåls att tänka på!
Jag och A hade vår första dejt 1 februari förra året. Det blir väl inga pukor och trumpeter direkt, mer ett stillsamt konstaterande att det har gått väldigt fort och att vi är väldigt glada att vi hittade varandra. Det kankse blir tacomys med ungarna, A är den som tindrar med ögonen mest av alla över ordet tacomys. :laugh: Han lagar typ aldrig mat själv och har ju inga egna barn så han har ingen hatkärlek till tacos.
 
Ska visst träffa ett styck klättrare ikväll, igen. Börjar bli lite förvånad över att han inte tröttnat på mig än. Han har så otroligt mycket mer spännande och roliga saker för sig hela tiden känns det som. Ska försöka inspireras av det istället för att bara skita i allt. Det är ju också mycket det jag gillar, att han har mycket saker för sig men samtidigt verkar så närvarande i allt och känns så otroligt levande hela tiden. Jag försöker mest överleva till sommaren. Inte lika charmigt kanske.
 
Ställde in träffen med programmeraren igår, var helt slut efter jobbveckan. Men kanske ska ses på söndag. Ska ta nån öl med Salsakillen ikväll. Får väl se vad det är för typ 🙂.

Danskillen som bor nära mig är jag fortfarande nyfiken på, trivs väldigt bra i hans sällskap, vilket är ovanligt för mig. Men kan inte utläsa om han är intresserad av mig, även om han ser väldigt glad ut när vi ses på dansen och att det blivit en självklarhet att vi tar sällskap hem.
Jag bjöd in honom till att spela spel förra helgen, med några gemensamma bekanta/vänner (kollegor till honom) men kan kunde inte. Verkar vara en upptagen man.
Så känner att jag ändå visat ett visst intresse.
 
Blir visst ingen heldagsdejt iaf med Z, han kommer hit vid halv 2, så jag hinner göra lite annat innan. Och har beslutat att inte låta honom sova över oavsett hur det går, även om DB och jag inte sagt att vi dejtar exklusivt så känns det inte rätt för mig att ligga med andra nu. Men tror det kan bli roligt att träffa Z, och han ser mycket fram emot att hälsa på hästarna. 🙂
 
Så fint det låter :love:
Det är det :) Jag förvånas konstant över hur genomsnäll och lättpratad han är. Men även han är en sådan som medvetet försökt undvika att bli sådär stereotypiskt tokmanlig till sättet, han ser absolut problemen med sådant. Jag märker tydligt att det är något som är gemensamt för de män jag faktiskt trivs med. Synd bara att det är så sällsynt.
 
Funderar lite. Jag har en hög med manliga vänner jag umgås med. Någon är gift, några är sambos, några är singlar. Jag hänger en del med dom på tu man hand. Typ hänger en kväll och pratar/dricker te/vin/öl, lagar mat, eller går turer. Singlarna har jag också dragit på (aktivitets-)resor med, över en dag, helg eller lite längre. Inget intimt med någon av dom.

Men ”folk” höjer lite på ögonbrynen har jag märkt när jag nämner att jag ska göra ditt eller datt med *Mansnamn*. Är det kanske lite ovanligt i vuxen ålder? (Runt 40år). Struntar i vad folk känner för det generellt, men vill inte skrämma bort mitt kap.

Så jag tänker vara helt öppen mot honom om mina manliga vänner. Jag själv hade ju blivit lite fundersam om han sa att han och *Kvinnonamn* skulle iväg på tur om han inte berättade lite mer om vem hon var. Även om jag vill att han ska leva sitt liv som han vill tror jag att öppenhet är nyckeln till att undgå onödig svartsjuka.

Så jag berättade att jag ska iväg över dan snart med *Mansnamn*, för att åka skidor.

Han blev nog lite nojig upplever jag det som. Berättade att det är en vän, inte en dejt (och att jag inte har planer på att han ska bli det heller).

Men jag känner ju själv på att om han skulle dra iväg över en dag med nån tjej på tu man hand skulle jag bli lite svartsjuk. Samtidigt vill jag ju att han fortsätter vara vän med de han är vän med och inte ändrar sitt liv.

Han får helt enkelt bara lita på mig, och jag på honom. Jag utövar flera sporter/aktiviteter som är mansdominerade, så det har blivit många manliga vänskaper genom åren. Så småningom kommer han förhoppningsvis att möta dom, och då blir det väl avdramatiserat.

Men innan jag och kapet är ”stabila” och trygga med varandra kommer jag att avstå från övernattningsturer på tu man hand med dem. Kanske kommer det behovet att minska om jag kan få med Kapet istället eftersom vi delar många intressen.

Kanske inte så mycket av en diskussion i detta. Men ville vädra lite.
 
Funderar lite. Jag har en hög med manliga vänner jag umgås med. Någon är gift, några är sambos, några är singlar. Jag hänger en del med dom på tu man hand. Typ hänger en kväll och pratar/dricker te/vin/öl, lagar mat, eller går turer. Singlarna har jag också dragit på (aktivitets-)resor med, över en dag, helg eller lite längre. Inget intimt med någon av dom.

Men ”folk” höjer lite på ögonbrynen har jag märkt när jag nämner att jag ska göra ditt eller datt med *Mansnamn*. Är det kanske lite ovanligt i vuxen ålder? (Runt 40år). Struntar i vad folk känner för det generellt, men vill inte skrämma bort mitt kap.

Så jag tänker vara helt öppen mot honom om mina manliga vänner. Jag själv hade ju blivit lite fundersam om han sa att han och *Kvinnonamn* skulle iväg på tur om han inte berättade lite mer om vem hon var. Även om jag vill att han ska leva sitt liv som han vill tror jag att öppenhet är nyckeln till att undgå onödig svartsjuka.

Så jag berättade att jag ska iväg över dan snart med *Mansnamn*, för att åka skidor.

Han blev nog lite nojig upplever jag det som. Berättade att det är en vän, inte en dejt (och att jag inte har planer på att han ska bli det heller).

Men jag känner ju själv på att om han skulle dra iväg över en dag med nån tjej på tu man hand skulle jag bli lite svartsjuk. Samtidigt vill jag ju att han fortsätter vara vän med de han är vän med och inte ändrar sitt liv.

Han får helt enkelt bara lita på mig, och jag på honom. Jag utövar flera sporter/aktiviteter som är mansdominerade, så det har blivit många manliga vänskaper genom åren. Så småningom kommer han förhoppningsvis att möta dom, och då blir det väl avdramatiserat.

Men innan jag och kapet är ”stabila” och trygga med varandra kommer jag att avstå från övernattningsturer på tu man hand med dem. Kanske kommer det behovet att minska om jag kan få med Kapet istället eftersom vi delar många intressen.

Kanske inte så mycket av en diskussion i detta. Men ville vädra lite.
Jag tänker tvärtom. Kör på som du brukar så det är det som blir det normala. Börjar du anpassa dig och vänta tills det "känns rätt" så finns nog risken att det är slut med att umgås tight med manliga vänner. Sen är det okej att bli lite svartsjuk, men aldrig okej att agera på det. Det gäller er båda. Lösningen är kommunikation och att var och en jobbar på sina egna känslor. Men hamna aldrig i läget att det är den ene som ska ändra på sitt beteende för att minska svartsjuka hos den andre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 703
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 807
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 310
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp