Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
De som har mest problem med veganer upplever jag kommer norrifrån där det funnits väldiga motsättningar mellan olika djurrätts organisationer och allmänheten.

Fast nej, det problemet finns inte här uppe, det är söderöver som diverse maskerade djurrättsidioter springer omkring och försöker sabotera jakttorn och jakter. Inte här uppe eller norröver.
 
Till trådämnet då..

Arbetsmyran kanske någon minns, han som jag tvärledsnade på eftersom vad han sa och vad han gjorde inte matchade med varandra. Den hörde hux flux av sig för nån vecka sen och "vem vet i framtiden" och jag kände bara NEJ! vi har ingen framtid, den kasserade du i höstas.

Utöver det så installerade jag tinder en sväng och konstaterade att utbudet fortfarande är uselt i de här krokarna, så nej. Bara nej. Håller mig fortsatt till mina hundar och får ändå fullt upp med 2 valpkullar i huset inom kort, så inget dejtande är aktuellt :D
 
Till trådämnet då..

Arbetsmyran kanske någon minns, han som jag tvärledsnade på eftersom vad han sa och vad han gjorde inte matchade med varandra. Den hörde hux flux av sig för nån vecka sen och "vem vet i framtiden" och jag kände bara NEJ! vi har ingen framtid, den kasserade du i höstas.

Utöver det så installerade jag tinder en sväng och konstaterade att utbudet fortfarande är uselt i de här krokarna, så nej. Bara nej. Håller mig fortsatt till mina hundar och får ändå fullt upp med 2 valpkullar i huset inom kort, så inget dejtande är aktuellt :D

Får vi en ny valptråd då? :love:
 
Fast hipsters är ju inte sällan vegetarianer själv. Absolut pretagösa men sällan så fördomsfulla. De som har mest problem med veganer upplever jag kommer norrifrån där det funnits väldiga motsättningar mellan olika djurrätts organisationer och allmänheten.
Fast nej, det problemet finns inte här uppe, det är söderöver som diverse maskerade djurrättsidioter springer omkring och försöker sabotera jakttorn och jakter. Inte här uppe eller norröver.
Tänkte samma sak- bor i Umeå det är inte en stor sak att vara vegan eller vegetarian här. Vi har väldigt lite bråk mellan djurrättsorganisationer och allmänhet.
 
Det var längesen jag uppdaterade nu. Det här med att söka "myskompis" har sina ups and downs...
Planerade att träffa en i torsdags bland annat, men fick lite väl många red flags innan bestående av att inte respektera mina nej och drog mig ur.
Sen i förrgår har jag pratat med en annan snubbe, inte aktuellt för träff utan bara lite prat men intresse från hans sida fanns iaf, kunde bli så från min också. Han nämnde något ex som var som en död sten vid sex och ja, det är inte nånting jag bara ignorerar utan jag vill givetvis veta om jag snackar med en snubbe som helt enkelt legat med en passiv partner eller om jag snackar med en våldtäktsman. Tror ni fattar resten. Nu är jag tydligen sjuk om jag är seriös med att jag inte vill ha mer kontakt med honom. Jaja, då är jag väl sjuk då 🤷‍♀️

Men det finns bra sidor också! Snubben jag träffade förut hade jag en jäkla massa telefonkontakt med innan han åkte upp och mer eller mindre bodde här i nästan två månader :D Har mycket kontakt än och hoppas att han får för sig att åka upp snart igen, jag trivs jäkligt bra med honom. Att bo så tätt med någon har varit lärorikt dessutom - jag har länge varit tveksam till att jag någonsin kan vara sambo, jag har ju bott själv så länge utan att behöva ta hänsyn till någon annan, mitt hem är min borg och allt det där... Men herreguuud vad jag vill ha en jävla sambo, det är ju helt underbart! Jag har så jävla stort socialt behov så det är verkligen klockrent, bara att ha en människa man trivs med i samma lägenhet är ju guld värt liksom - jag har inte den erfarenheten sen innan iom att jag alltid varit familjens svarta får och mest drog mig undan, så jag har aldrig vetat hur det är liksom. Och det är så jäkla skönt att veta det nu för snart måste jag börja dejta igen. Klockan tickar lite väl snabbt och jag har inte all tid i världen.

Har ju kontakt med en till potentiell också men han gick och skaffade sig en domina istället... Men får vi bara tid samtidigt så kan det mycket väl bli en vän att jaga pokémon med eller så och det är inte fy skam det heller, jag försöker skaffa vänner och är hur nöjd som helst med det således :)

Kontentan är att oavsett diverse rövhattar har jag helt klart dragit en vinstlott med den där annonsen :bow:
 
Ah okej, jag skippar Värmland. Vi brukar ses på helgerna om ingen ska åka iväg, men hade inte hört något av honom sedan söndags så jag skickade ett sms sent igårkväll.
"Vill du ses imorgon?"
"Hade varit nice, men jag har plugg."
"Happ. Hur länge ska jag vänta på att du hör av dig nästa gång då?"
"Va? Det kan vara så att jag studerar och har deadlines till inlämningsuppgifter jag behöver skicka in."
"Det är bara svårt för mig att veta när/om du vill ses. Jag är på jobbet 9-10 timmar om dagen men tänker ändå på dig och skulle anpassa mig om du ville ses. Men det kanske är fjantigt, vad vet jag."

Sedan fick jag inget svar. Blir faktiskt direkt avtänd av att han är så oempatisk, så nu lägger jag ner det projektet.


Konversationen med konsertkillen dog ut lite, vi bor trots allt en bit ifrån varandra.
Men jag ska gå på dejt med bartendern på tisdag. Han om någon hör av sig varje dag och vi har jätteroliga konversationer. Så hoppas på attraktion, annars tror jag att jag hittat en kul kompis!
 
Här går planerna inte som tänkt :down: Tanken var att jag skulle åka dit i juni och stanna 4-5 veckor någonting, men nu är det inte möjligt längre. Eller det kanske blir möjligt, men då kommer det inte gå att veta säkert förrän i typ maj och då lär flygbiljetterna vara för dyra ändå. Istället har en lucka öppnat sig för honom i maj, så då skulle han kunna komma hit i några veckor (jag kan inte åka iväg för jag har plugg), men hans mamma har ju bestämt att han bara får åka hit en gång om året :meh: Så det lär ju förmodligen inte ske. Förstår att det låter jättekonstigt, men han har en väldigt speciell familjesituation som gör att det är såhär just nu. Jag förstår honom men inte henne, han bor ju inte ens i samma stad som dem så vad kan det spela för roll om han reser bort O_o

Samtidigt vill jag inte hänga upp allt på juni för att sen kanske bli ledsen för att det inte blir av och sitta ensam hemma. Så nu följer jag nog med vännerna på en tjejresa under juni istället, och hoppas på att kunna åka till S i augusti istället. Men där beror det också helt på en massa omständigheter som vi inte vet nu, så allt är så jäkla osäkert :arghh:
 
Ah okej, jag skippar Värmland. Vi brukar ses på helgerna om ingen ska åka iväg, men hade inte hört något av honom sedan söndags så jag skickade ett sms sent igårkväll.
"Vill du ses imorgon?"
"Hade varit nice, men jag har plugg."
"Happ. Hur länge ska jag vänta på att du hör av dig nästa gång då?"
"Va? Det kan vara så att jag studerar och har deadlines till inlämningsuppgifter jag behöver skicka in."
"Det är bara svårt för mig att veta när/om du vill ses. Jag är på jobbet 9-10 timmar om dagen men tänker ändå på dig och skulle anpassa mig om du ville ses. Men det kanske är fjantigt, vad vet jag."

Sedan fick jag inget svar. Blir faktiskt direkt avtänd av att han är så oempatisk, så nu lägger jag ner det projektet.


Konversationen med konsertkillen dog ut lite, vi bor trots allt en bit ifrån varandra.
Men jag ska gå på dejt med bartendern på tisdag. Han om någon hör av sig varje dag och vi har jätteroliga konversationer. Så hoppas på attraktion, annars tror jag att jag hittat en kul kompis!

Du har ju en rätt offensiv ton dock, så jag kan förstå att han säger ifrån.
 
Ah okej, jag skippar Värmland. Vi brukar ses på helgerna om ingen ska åka iväg, men hade inte hört något av honom sedan söndags så jag skickade ett sms sent igårkväll.
"Vill du ses imorgon?"
"Hade varit nice, men jag har plugg."
"Happ. Hur länge ska jag vänta på att du hör av dig nästa gång då?"
"Va? Det kan vara så att jag studerar och har deadlines till inlämningsuppgifter jag behöver skicka in."
"Det är bara svårt för mig att veta när/om du vill ses. Jag är på jobbet 9-10 timmar om dagen men tänker ändå på dig och skulle anpassa mig om du ville ses. Men det kanske är fjantigt, vad vet jag."

Sedan fick jag inget svar. Blir faktiskt direkt avtänd av att han är så oempatisk, så nu lägger jag ner det projektet.


Konversationen med konsertkillen dog ut lite, vi bor trots allt en bit ifrån varandra.
Men jag ska gå på dejt med bartendern på tisdag. Han om någon hör av sig varje dag och vi har jätteroliga konversationer. Så hoppas på attraktion, annars tror jag att jag hittat en kul kompis!

Så osympatisk! Bra att han hjälpte dig att komma vidare!
 
Få människan att vilja ses? Jag tolkar det som att Henbane frågar (jag kan helt plötsligt inte tagga?) men får ett likadant icke svar som hen tyckt sig se ett mönster av och svarar på det.

Det känns lite konstigt att diskutera kring och inte med @Henbane (ber om ursäkt för det!) men jag tycker att konversationen ger ett tydligt intryck av en part som som är mer intresserad än den andra. Att då börja deklarera hur mkt man tänker på den andra personen, att det minsann finns tid att höra av sig oavsett hur upptagen man är, osv med en, i mitt tycke, rätt trist ton känns ganska onödigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
201 691
Senast: pepp
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: movi
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 869
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 937
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp