Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar faktiskt bli en träff på fredag :) Har inte dejtat på jättelänge, men har chattat med en kille på tinder ett par dagar, så varför inte ses och se om det klickar. Lär bli en promenad eller så bara :)
Fick ställa in i eftermiddag. Var så trött vid lunch att jag flexade ut och gick och la mig. Känner inte att jag fixar att åka iväg och träffa en ny människa då. Han tog det bra, så hoppas vi kan ses nästa helg istället :)
 
Det är så kul att läsa dina uppdateringar om hur det framskrider! Så positivt. Ibland känner jag det som allt det här med dejting måste innebära massa trassel, oro och problem. Men du påminner om att det faktiskt kan vara lätt och kul(som det bör)

Tack! Jag känner att jag mest skriver trista och menlösa uppdateringar men vill liksom skriva ner på något vis så jag aldrig kan låtsas som att något sämre är okej igen 😅

Frågade The Guy igår vad han brukade irritera sig på hos andra och han kom inte på något först. Sedan om folk tjatar bara. Jag kunde inte komma på något jag INTE irriterar mig på 😅 Så bara att jag inte blivit irriterad på honom på såhär lång tid är så långt ifrån min vardag att det känns ovant varje dag haha. Jag tror jag har ganska svårt för människor rent generellt och jag har aldrig saknat något av en annan människa utan trivs bra själv.

Och sedan att han förstår mig så himla bra och vi verkar tänka och kommunicera väldigt likt gör det otroligt lätt. Jag vet inte varför men jag kände för att testa idag och sa bara "Det går bra nu!" Han: "Fryser du inte längre?" Jag: "Nej men det var inte det jag menade 😁" Han: "Ah, jag kan ta upp rullgardinen!". Ingen betänketid alls och första svaret var egentligen mest logiskt utifrån vad jag brukar gnälla om 😅
 
Jaha, min hittills totalt fridfulla tillvaro (minus mina egna problem såklart) blev helt omkullkastad nu 😅 Har pga olika anledningar hela tiden varit helt inställd på att han vill ha sina vänner för sig och att jag aldrig kommer träffa dem och varit helt fine med det, inte ägnat det en tanke. Vi har dessutom så totalt olika umgängen. Jag träffar en hästnörd med betoning på nörd i taget. Han verkar ha så otroligt coola, internationella vänner och de träffas alltid i större grupper. Och så nu ikväll skrev han att jag självklart fick följa med men att han alltid tänkte jag var upptagen med min häst. Fattade inte vad han menade först utan trodde han syftade på ett dåligt skämt från min sida. De åker alltså iväg till någons föräldras fancya supermoderna strandvilla ingen bor i över en helg. Jag tänker ta det som ett fyllesms och gå och lägga mig nu, huset ser ändå ut som klippt ur en skräckfilm så jag blir rädd när han skickar bilder därifrån 😅 Tänker alltid på Martin Vangers hus i Män som hatar kvinnor och tycker de scenerna är så otroligt skrämmande 😆
 
Hem och vänder innan jag ska till D ikväll. Blivit ditbjuden på thaimat och en öl. :p
Känns som ett fint avslut på dagen.

Jag har träffat så mycket folk senaste veckan så kände mig helt sjukt trött i huvudet, dels alla på jobbet (jag har alltid jobbat ensam, nu är det folk överallt!) , sen har jag varit iväg på två nya jobb och hälsat på där jag ska börja som timvikarie, och sen klämt in D några dagar också så behövde ut och rensa hjärnan lite så spenderat dagen ute i skogen med vovven, men trots ”hjärntröttheten” ser jag fram emot en kväll med D. 😊

Bara det är VÄLDIGT stort för mig! Normalt sett så hade jag bäddat ner mig i soffan och varken velat prata eller se en annan människa på flera dagar! 😂
 
Mitt närmaste en dejt nu är att jag oplanerat träffat minst en tindermatchning på mitt nya jobb denna vecka.

Har verkligen inte ansträngt mig och har absolut ingen ork att försöka anstränga mig något, det kanske kommer när jag landat lite. Har ju hänt så mycket på sistone med nytt jobb och nytt hus och det finns miljontals saker att lära sig och att göra.
 
Skrattar åt att jag precis upptäckt att den värsta kunden jag någonsin haft att göra med nu har gått med i en dejtinggrupp på Facebook som jag själv är med i.

För många år sedan arbetade jag på ett byggvaruhus där jag hade en tjänst som innefattade pendling mellan två butiker i två olika städer. I min "bortabutik" fick jag en dag in en beställning av den här mannen, och ja, där började problemen. Han klagade på precis ALLT. Alltså, ALLT. Min tjänst innebar mest telefonkontakt med kunderna och jag vet inte hur många samtal vi hade för att försöka göra honom nöjd men så fort vi hade lagt på tog det inte lång tid innan han ringde igen för att klaga på något nytt. Han var en riktig mardröm.

Han nöjde sig inte heller med att bara klaga och vara otrevlig, han kom också in i butiken och hotade personalen, slog till sin pappa som var med som sällskap (inför hela kundtjänsten) och betedde sig allmänt idiotiskt åt. I och med att jag inte var i butiken på heltid missade jag honom flera gånger och när han sa till en av mina kollegor att han ville träffa mig för att ge mig en smäll fick min chef nog och förbjöd mig att konfrontera honom på plats eftersom hon tyckte att det var bättre att han inte visste hur jag såg ut.

Efter ett halvårs kämpande med att avsluta ärendet (utan framgång...) fick jag till sist ett psykbryt och mitt hittills mest oprofessionella ögonblick i karriären. När han återigen ringde för att klaga på något hasplade jag ur mig: "-Alltså Tomas, jag måste bara fråga. Är dina föräldrar syskon?" 😅

Nu är vi plötsligt med i samma grupp. Han kommenterade ett inlägg och skrev något i stil med att det var synd att kvinnor bara ser till utsida och inte ger dem med vacker insida någon chans.

Det kliar enormt i mina fingrar att svara att hans insida ofattbart nog är ännu fulare än utsidan :laugh:
 
Alltså, jag misströstar lite. Har en massa nya matchningar på Tinder, men ingen som känns särskilt interessanta. Några vill träffas men jag kan oavsett inte nu pga fölvak, och kan inte heller bestämma något inom de närmsta veckorna iom jag vet inte när märrarna behagar föla... :meh: Känner mig dock sjukt ensam nu som alla mina tidiagre singla kompisar gått och skaffat pojkväner, och blir lite ledsen att jag inte ska lyckas hitta någon.

Samtidigt så är jag jättetrist över att relationen med DB blivit "förstörd" efter det som hände för några veckor sedan. Nu som vi äntligen kommit varandra så nära, vi hade börjat planera att jag skulle få träffa barnen, osv... Jag var nöjd och lycklig så som det var, även om inte allting var perfekt. Numera är det knappt vi skriver, och mest "smalltalk"... som jag sa till honom då när det begav sig så känns det som att allt vad jag tyckte var bra mellan oss gått förlorad. Och ja, det gör ont. Särskilt att han inte verkar bry sig något särskilt, eller vågar visa att han gör det.. Om jag är tysst en dag eller två så frågar han hur det är med mig, men that's it, liksom.

Så ja. Jag letar efter någon ny. Men det är skitsvårt.
 
Alltså, jag misströstar lite. Har en massa nya matchningar på Tinder, men ingen som känns särskilt interessanta. Några vill träffas men jag kan oavsett inte nu pga fölvak, och kan inte heller bestämma något inom de närmsta veckorna iom jag vet inte när märrarna behagar föla... :meh: Känner mig dock sjukt ensam nu som alla mina tidiagre singla kompisar gått och skaffat pojkväner, och blir lite ledsen att jag inte ska lyckas hitta någon.

Samtidigt så är jag jättetrist över att relationen med DB blivit "förstörd" efter det som hände för några veckor sedan. Nu som vi äntligen kommit varandra så nära, vi hade börjat planera att jag skulle få träffa barnen, osv... Jag var nöjd och lycklig så som det var, även om inte allting var perfekt. Numera är det knappt vi skriver, och mest "smalltalk"... som jag sa till honom då när det begav sig så känns det som att allt vad jag tyckte var bra mellan oss gått förlorad. Och ja, det gör ont. Särskilt att han inte verkar bry sig något särskilt, eller vågar visa att han gör det.. Om jag är tysst en dag eller två så frågar han hur det är med mig, men that's it, liksom.

Så ja. Jag letar efter någon ny. Men det är skitsvårt.

Hade jag varit i din situation hade jag valt nån av matchningarna och försökt få till en bra kontakt i skrift, det kanske tom kan vara bra att skjuta lite på att ses och under en period se om man klickar i text först? Jag är ju också all for att ge folk en chans som kanske inte på pappret ser ut att exakt vara det man letar efter.

Förstår VERKLIGEN om du är ledsen för DB men jag tror att det på sikt är det bästa. Du är värd någon som vill ha just dig, och på det sätt som känns bra för dig.

Vad hände med polytjejen?
 
Jag och O har kollat på Paradise Hotell ikväll på distans. Han tycker uppenbarligen det är roligt att få mig obekväm genom att "tvinga" mig att titta på reality-tv och kärleksfilmer. Får väga upp det med att typ spela tv-spel och kolla på alla Rambofilmerna nästa helg eller något.
 
Hade jag varit i din situation hade jag valt nån av matchningarna och försökt få till en bra kontakt i skrift, det kanske tom kan vara bra att skjuta lite på att ses och under en period se om man klickar i text först? Jag är ju också all for att ge folk en chans som kanske inte på pappret ser ut att exakt vara det man letar efter.

Förstår VERKLIGEN om du är ledsen för DB men jag tror att det på sikt är det bästa. Du är värd någon som vill ha just dig, och på det sätt som känns bra för dig.

Vad hände med polytjejen?

PT har velat ses ett par ggr, men jag har skjutit upp det, sedan när jag kunde ses så passade det inte för henne. Är inte så lätt pga hon bor en bit undan och kör inte bil...

Hon har dessutom en del strul i sitt privata liv just nu som jag inte helt orkat engagera mig i, så jag har medvetet undvikit att ha väldigt tät kontakt... Har aningens dåligt samvete över det, men vet med mig att jag har verkligen noll överskott för "extra" problem i mitt liv just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 032
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp