Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag bara allmänt kategoriserar det som när folk säger "det kommer hända när du minst anar det", framförallt av 1) personer som haft partners sedan för alltid eller 2)nykär person som precis hittat en partner. Tror aldrig jag hört en långtidssingel någonsin uttryckt dig så. Gärna med en liten nedlåtande ton i rösten och en "klapp på huvudet".
Eller, ”Bara du slutar leta” :down:O_o:grin:
Det är nog min hat-replik nr1. För hur fasen ska jag annars träffa någon? Det är ju inte som att tillgängliga trevliga människor regnat på mig de senaste tio åren :(
 
Eller, ”Bara du slutar leta” :down:O_o:grin:
Det är nog min hat-replik nr1. För hur fasen ska jag annars träffa någon? Det är ju inte som att tillgängliga trevliga människor regnat på mig de senaste tio åren :(
Hehe, som ridlärare på ridskola och i övrigt hemma med hästarna kommer det absolut inte hittas någon om man inte letar.

Men det slog mig igår hur många som signalerar i sina presentationer att de har gett upp om det mesta och inte längre försöker investera energi i sig själv och sitt välmående. Sådana människor kan jag tycka synd om men skulle aldrig känna att det är någon jag vill dejta. Jag vill vara med någon som ger energi.
 
Jag tror jag bara allmänt kategoriserar det som när folk säger "det kommer hända när du minst anar det", framförallt av 1) personer som haft partners sedan för alltid eller 2)nykär person som precis hittat en partner. Tror aldrig jag hört en långtidssingel någonsin uttryckt dig så. Gärna med en liten nedlåtande ton i rösten och en "klapp på huvudet".

Precis så! Och som du säger, aldrig nån långtidssingel som sagt det...
 
Jag var singel i åtta år, jag håller helt med om att det är sunt att lära sig trivas med sig själv, ensam, innan man ger sig in i en relation.

Precis som att jag nu, efter snart 18 månader i en relation, inte tror att aktivt partnersökande är ett bra sätt att hitta en livskamrat.
Varför menar du att aktivt partnersökande skulle vara sämre än något annat sätt? Som några varit inne på är det ju svårt att träffa någon om en inte letar, särskilt om en lever ett i övrigt ganska isolerat liv.
 
Precis som att jag nu, efter snart 18 månader i en relation, inte tror att aktivt partnersökande är ett bra sätt att hitta en livskamrat.
Jag tänker att det behöver finnas ett sätt som är rätt för alla?
Nätdejting funkar ju uppenbarligen för många (vill minnas att det är det vanligaste sättet att träffa en parter på idag?) och jag ser ingen anledning till att man ska diskvalificera det, eller att söka partner på annat vis, bara för att det inte passar alla (eller just dig) :)
 
Nätdejting skulle aldrig funka för mig, eller regelrätt dejting öht funkar inte för mig. Jag är så långsam på att fatta tycker för någon, och jag drar öronen åt mig av de som aktivt söker. Det kanske är mina fördomar, men jag känner att risken är rätt stor att de som aktivt söker så gärna vill hitta nån så de missar att se personen för vad den är. Av välvilja förmodligen, men det blir ju fel ändå. Lite samma sak för mig som att ha bråttom att sätta etikett på vad man är med nån man träffar...
Jag säger inte att det är så för alla. Men det är en känsla jag har att det är lättare att hamna där om en aktivt söker. Sen förstår jag såklart dilemmat med att leva ett rätt isolerat liv, och chansen att träffa nya bekantskaper.

Jag tror helt enkelt på att olika sätt att rätt för olika personer :)
 
Blåa kors i taket!
GK ringde, Hon pratade om hur goda vänner vi var,
Jag sa att jag hade helt andra förhopningar och det hade du med för ett tag sen, om du nu har ändrat dig eller hittat en ny så har jag svårt att bara vara vänner. Jag har investerat så mycket känslor så jag kan nog för tillfället inte bara vara vänner.
Jag orkar inte bollas fram och tillbaka när det passar dig. Så om du vill vara med så får du återkomma anars kan vi höras om ett tag och se om jag klarar att vara vänn då men nu får du lämna mig ett tag ifred.
Sen sa jag att jag hoppas att hon har en bra kväll och hej då.
 
Blåa kors i taket!
GK ringde, Hon pratade om hur goda vänner vi var,
Jag sa att jag hade helt andra förhopningar och det hade du med för ett tag sen, om du nu har ändrat dig eller hittat en ny så har jag svårt att bara vara vänner. Jag har investerat så mycket känslor så jag kan nog för tillfället inte bara vara vänner.
Jag orkar inte bollas fram och tillbaka när det passar dig. Så om du vill vara med så får du åter komma annar kan vi höras om ett tag och se om jag klarar att vara vänn då men nu får du lämna mig ett tag ifred.
Sen sa jag att jag hoppas att hon har en bra kväll och hej då.
Good for you!
 
Blåa kors i taket!
GK ringde, Hon pratade om hur goda vänner vi var,
Jag sa att jag hade helt andra förhopningar och det hade du med för ett tag sen, om du nu har ändrat dig eller hittat en ny så har jag svårt att bara vara vänner. Jag har investerat så mycket känslor så jag kan nog för tillfället inte bara vara vänner.
Jag orkar inte bollas fram och tillbaka när det passar dig. Så om du vill vara med så får du återkomma anars kan vi höras om ett tag och se om jag klarar att vara vänn då men nu får du lämna mig ett tag ifred.
Sen sa jag att jag hoppas att hon har en bra kväll och hej då.
Tycker du gjorde det enda rätta och skötte det på ett väldigt fint sätt.
 
Blåa kors i taket!
GK ringde, Hon pratade om hur goda vänner vi var,
Jag sa att jag hade helt andra förhopningar och det hade du med för ett tag sen, om du nu har ändrat dig eller hittat en ny så har jag svårt att bara vara vänner. Jag har investerat så mycket känslor så jag kan nog för tillfället inte bara vara vänner.
Jag orkar inte bollas fram och tillbaka när det passar dig. Så om du vill vara med så får du återkomma anars kan vi höras om ett tag och se om jag klarar att vara vänn då men nu får du lämna mig ett tag ifred.
Sen sa jag att jag hoppas att hon har en bra kväll och hej då.

Bra gjort! Du behöver inte känna dig varken hemsk eller elak, utan var lite stolt. Du har genom det här samtalet varit snäll mig dig själv, tagit hand om dig själv. Det är viktigt att kunna göra det.
 
Jag har en dejt inbokad!
Det känns nervöst och pirrigt? :D :o
Vi har följt varandra på Instagram i flera år och haft en kul jargong där, och har jagat ihop några gånger nu den senaste tiden. I helgen körde han valptricket och det är ju inte bättre än att man är väldigt svag för det :cool:
Så, på fredag ska vi tydligen ha skaldjursfrossa.

Han verkar vara en toppenkille, ser väldigt bra ut och har samma intressen och värderingar kring dem som jag. Känns lovande!
 
Varför menar du att aktivt partnersökande skulle vara sämre än något annat sätt? Som några varit inne på är det ju svårt att träffa någon om en inte letar, särskilt om en lever ett i övrigt ganska isolerat liv.
Jag gissar att det fungerar för många, men tänker att det i så fall borde (för det mesta) borde vara bäst att "bara" försöka vara mer social och utöka bekantskapskretsen lite. Att istället för att ägna många timmar åt chattande på dejtingsidor och gå på dejter med ett hav av olika personer i hopp om att någon ska passa, så lägger man tiden på att vara mer social med personer i sin närhet som man vet att är trevliga och har vettiga värderingar. Sedan kan man ju såklart gärna se till att folk i ens närhet vet om att man är singel och gärna träffar någon trevlig person, det kan väl omöjligt skada. Tänker bara att om man har bra vänner och bekanta, då borde det vara onödigt bökigt att leta bland totala främlingar, även om det såklart också fungerar utmärkt då och då.

Men det är klart, jag har aldrig tänkt att det på något sätt skulle vara viktigt att ha en partner, har aldrig avundats det jag sett av andras relationer eller så. Tvärt om har min tanke alltid varit att det ska till någon jäkligt speciell för att jag ska ha lust att ge upp allt positivt som finns med att vara singel.
 
Jag gissar att det fungerar för många, men tänker att det i så fall borde (för det mesta) borde vara bäst att "bara" försöka vara mer social och utöka bekantskapskretsen lite. Att istället för att ägna många timmar åt chattande på dejtingsidor och gå på dejter med ett hav av olika personer i hopp om att någon ska passa, så lägger man tiden på att vara mer social med personer i sin närhet som man vet att är trevliga och har vettiga värderingar. Sedan kan man ju såklart gärna se till att folk i ens närhet vet om att man är singel och gärna träffar någon trevlig person, det kan väl omöjligt skada. Tänker bara att om man har bra vänner och bekanta, då borde det vara onödigt bökigt att leta bland totala främlingar, även om det såklart också fungerar utmärkt då och då.

Men det är klart, jag har aldrig tänkt att det på något sätt skulle vara viktigt att ha en partner, har aldrig avundats det jag sett av andras relationer eller så. Tvärt om har min tanke alltid varit att det ska till någon jäkligt speciell för att jag ska ha lust att ge upp allt positivt som finns med att vara singel.

Och jag tycker lite av tjusningen med dejtingsidor är att man träffar på folk som man annars aldrig skulle möta.... Beror nog en hel del på vad för typ av bekantskapskrets man har, men i min (eller mina kompisars) finns iaf inte särskilt många "vettiga singlar"....
 
Jag gissar att det fungerar för många, men tänker att det i så fall borde (för det mesta) borde vara bäst att "bara" försöka vara mer social och utöka bekantskapskretsen lite. Att istället för att ägna många timmar åt chattande på dejtingsidor och gå på dejter med ett hav av olika personer i hopp om att någon ska passa, så lägger man tiden på att vara mer social med personer i sin närhet som man vet att är trevliga och har vettiga värderingar. Sedan kan man ju såklart gärna se till att folk i ens närhet vet om att man är singel och gärna träffar någon trevlig person, det kan väl omöjligt skada. Tänker bara att om man har bra vänner och bekanta, då borde det vara onödigt bökigt att leta bland totala främlingar, även om det såklart också fungerar utmärkt då och då.

Men det är klart, jag har aldrig tänkt att det på något sätt skulle vara viktigt att ha en partner, har aldrig avundats det jag sett av andras relationer eller så. Tvärt om har min tanke alltid varit att det ska till någon jäkligt speciell för att jag ska ha lust att ge upp allt positivt som finns med att vara singel.
Jag tänker precis som du gör i andra stycket, men söker ändå aktivt främlingar att dejta. Mycket just för att jag inte har tid att gå på en massa sociala aktiviteter. Jag är väldigt petig med vilka jag matchar med/skriver till, så tidsslösandet blir inte så stort. Beror ju på lite hur ens bekantskapskrets ser ut också, t.ex. är de allra flesta av mina vänner inte alls den typ av person jag skulle vilja ha som partner, och inte deras vänner heller för den delen, för det mesta. Jag är ganska picky med att hitta någon som passar in i mitt liv, och då blir det ju mer effektivt att söka brett efter en sådan person än att umgås med en liten klick vänner.
 
Jag tänker precis som du gör i andra stycket, men söker ändå aktivt främlingar att dejta. Mycket just för att jag inte har tid att gå på en massa sociala aktiviteter. Jag är väldigt petig med vilka jag matchar med/skriver till, så tidsslösandet blir inte så stort. Beror ju på lite hur ens bekantskapskrets ser ut också, t.ex. är de allra flesta av mina vänner inte alls den typ av person jag skulle vilja ha som partner, och inte deras vänner heller för den delen, för det mesta. Jag är ganska picky med att hitta någon som passar in i mitt liv, och då blir det ju mer effektivt att söka brett efter en sådan person än att umgås med en liten klick vänner.

För mig blir det inte heller så mycket slöseri med tid att leta folk att dejta. Är precis som du extremt selektiv. Har liksom träffat typ 3 personer på snart ett år av dejting men det fungerar rätt bra för mig att vara picky. Har ingen lust att springa på dejt med ny person var och varannan dag.
 
Jag gissar att det fungerar för många, men tänker att det i så fall borde (för det mesta) borde vara bäst att "bara" försöka vara mer social och utöka bekantskapskretsen lite. Att istället för att ägna många timmar åt chattande på dejtingsidor och gå på dejter med ett hav av olika personer i hopp om att någon ska passa, så lägger man tiden på att vara mer social med personer i sin närhet som man vet att är trevliga och har vettiga värderingar. Sedan kan man ju såklart gärna se till att folk i ens närhet vet om att man är singel och gärna träffar någon trevlig person, det kan väl omöjligt skada. Tänker bara att om man har bra vänner och bekanta, då borde det vara onödigt bökigt att leta bland totala främlingar, även om det såklart också fungerar utmärkt då och då.

Men det är klart, jag har aldrig tänkt att det på något sätt skulle vara viktigt att ha en partner, har aldrig avundats det jag sett av andras relationer eller så. Tvärt om har min tanke alltid varit att det ska till någon jäkligt speciell för att jag ska ha lust att ge upp allt positivt som finns med att vara singel.

Jag resonerar precis som du. Ser väldigt sällan fördelarna med att ha en relation, sett till min egen historik samt genom att betrakta andras relationer. Samtidigt är det inte alla som har ett sånt umgängesnät att de på naturlig väg träffar vettiga potentiella partners. Jag tror längtan efter tvåsamhet är stor för väldigt många utan att det behöver vara nåt fel på det. Vi är alla olika och har olika behov. Huvudsaken är väl att hitta nån i samma liga som en själv, det verkar ju dock lättare sagt än gjort.
 
Fortsatt Tinder-lös efter patientchocken. Känns rätt skönt. Är inte sugen på att dejta ändå eftersom man måste träffa nya människor på promenad och hålla avstånd. Det känns onödigt att lägga tid på eftersom jag har tillräckligt svårt att flirta även när jag får röra vid personen. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 033
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp