Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
När en tjej säger att hon vill ha en riktig man så drar jag mig undan, jag är en trana i kläder och hon får aldrig veta!

När folk kommer med såna där floskler och liknande brukar jag snarare ställa motfrågor. Typ "Jaha, vad är en låtsasman menar du?". Jag tror det är en yrkesskada, då jag väldigt ofta får höra de där trötta kommentarerna om hur kvinnor är, gör, tycker, tänker eller beter sig. Som att alla vore programmerade robotar eller dockor stöpta i samma form.
 
När en tjej säger att hon vill ha en riktig man så drar jag mig undan, jag är en trana i kläder och hon får aldrig veta!
Om det är någon tröst så backar jag för motsvarande profiler på Tinder med. Mån som skriver att man ska vara feminin osv.. nej tack!
Sen kan jag absolut vara ”feminin” när jag känner för det (om man nu ska kalla deras idé av feminin för det rätta) men skulle aldrig vilja vara med någon som såg det som en förutsättning att jag klädde mig feminint eller sminkade mig för hans skull!
 
När en tjej säger att hon vill ha en riktig man så drar jag mig undan, jag är en trana i kläder och hon får aldrig veta!

Sådana människor upplever jag aldrig man har något bra utbyte med alls, oavsett kön som uttalar sådana trista grejer. Jag är relativt öppen med att jag hatar män men väljer jag att ändå träffa någon så möter jag dem som en individ. Är de för omedvetna om toxiska normer eller tom aktivt upprätthåller dem borde jag dock bli mycket bättre på att bara säga tack och hej istället för att argumentera. Det ger mig absolut inget positivt alls öht i något läge och att slösa det på en ny bekantskap inser jag ju bara är korkat 😅
 
Sådana människor upplever jag aldrig man har något bra utbyte med alls, oavsett kön som uttalar sådana trista grejer. Jag är relativt öppen med att jag hatar män men väljer jag att ändå träffa någon så möter jag dem som en individ. Är de för omedvetna om toxiska normer eller tom aktivt upprätthåller dem borde jag dock bli mycket bättre på att bara säga tack och hej istället för att argumentera. Det ger mig absolut inget positivt alls öht i något läge och att slösa det på en ny bekantskap inser jag ju bara är korkat 😅
Jag har bara två krav innan jag träffar någon, ej rökare, och kan sköta sin hygien normalt. Sen är jag ganska öppen,
 
För mig känns det så konstigt när folk skriver inga känslor. Menar man att man inte känner något alls för personen? Eller att man inte är kär? För jag känner massor med känslor för människor jag tycker om, även om jag inte är förälskad/kär.

Klart man känner något, men jag är inte kär! Jag gillar hur han är, hur han ser ut, och att ha i min närhet, men jag känner inget pirr i magen liksom. Han är snygg och trevlig som fasiken och jag känner mig lugn och trygg med han, men mer är det inte. Som en bra vän, bara att vi ligger också. 😅
 
Klart man känner något, men jag är inte kär! Jag gillar hur han är, hur han ser ut, och att ha i min närhet, men jag känner inget pirr i magen liksom. Han är snygg och trevlig som fasiken och jag känner mig lugn och trygg med han, men mer är det inte. Som en bra vän, bara att vi ligger också. 😅

Låter som mera/bättre känslor än vad jag hade för honom jag gifte mig med... :angel: Just saying. :rofl:
 
Självklart. Men om man inte kan träffa någon så har man ingen relation.
Nu kan jag bara tala för mig själv, men i mina ögon är en inte redo att ha en relation med någon annan om en inte är tillfreds med att vara med sig själv och ingen annan först. Det är inte sunt, inte snällt mot en själv, och framför allt inte snällt mot ens partner. Jag hade blivit skitledsen om någon bara var tillsammans med mig för att de ”måste träffa någon”, inte för att de vill vara med just mig.
 
Nu kan jag bara tala för mig själv, men i mina ögon är en inte redo att ha en relation med någon annan om en inte är tillfreds med att vara med sig själv och ingen annan först. Det är inte sunt, inte snällt mot en själv, och framför allt inte snällt mot ens partner. Jag hade blivit skitledsen om någon bara var tillsammans med mig för att de ”måste träffa någon”, inte för att de vill vara med just mig.
nej jag är inte redo än, men jag skulle inte gör så mot någon. det skulle bara förstöra så mycket.
 
Nu kan jag bara tala för mig själv, men i mina ögon är en inte redo att ha en relation med någon annan om en inte är tillfreds med att vara med sig själv och ingen annan först. Det är inte sunt, inte snällt mot en själv, och framför allt inte snällt mot ens partner. Jag hade blivit skitledsen om någon bara var tillsammans med mig för att de ”måste träffa någon”, inte för att de vill vara med just mig.
Fast jag kan bli lite frustrerad på "du kommer inte hitta någon om du inte älskar dig själv först" och liknande uttalanden. Jag är sjukt trött på att vara själv, men då är jag inte värd att träffa någon? Det betyder inte att jag skulle ta första bästa, eller vara tillsammans med någon bara för att, det är snarare så att mitt självförtroende fått en ordentlig törn av typ 10 tinderdejter, x antal försök på annat håll osv och uppenbarligen är man inte värd att ta i med tång.
 
Fast jag kan bli lite frustrerad på "du kommer inte hitta någon om du inte älskar dig själv först" och liknande uttalanden. Jag är sjukt trött på att vara själv, men då är jag inte värd att träffa någon? Det betyder inte att jag skulle ta första bästa, eller vara tillsammans med någon bara för att, det är snarare så att mitt självförtroende fått en ordentlig törn av typ 10 tinderdejter, x antal försök på annat håll osv och uppenbarligen är man inte värd att ta i med tång.
Jag kan inte tänka mig att du är hemsk på något sätt, och håller med dig att det "du kommer inte hitta någon om du inte älskar dig själv först" pratet. Det är lite att tala ner och undervärdera någon. Det ligger en förståelse att man inte älskar sig själv. Vilket kan stämma ibland, Men det sägs till alla och av folk som inte kan känna en.
Jag tror att du är en fantastisk person.
 
Fast jag kan bli lite frustrerad på "du kommer inte hitta någon om du inte älskar dig själv först" och liknande uttalanden. Jag är sjukt trött på att vara själv, men då är jag inte värd att träffa någon? Det betyder inte att jag skulle ta första bästa, eller vara tillsammans med någon bara för att, det är snarare så att mitt självförtroende fått en ordentlig törn av typ 10 tinderdejter, x antal försök på annat håll osv och uppenbarligen är man inte värd att ta i med tång.


Jag förstår nog båda sidor. Jag hade t.ex. inte velat vara med någon som var desperat efter att slippa ensamheten. Samtidigt så kan jag förstå att man inte vill vara ensam och längtar efter gemenskapen med en annan människa. Tror att man kanske syftar lite på olika saker i det här fallet och man går om varandra lite.
 
Fast jag kan bli lite frustrerad på "du kommer inte hitta någon om du inte älskar dig själv först" och liknande uttalanden. Jag är sjukt trött på att vara själv, men då är jag inte värd att träffa någon? Det betyder inte att jag skulle ta första bästa, eller vara tillsammans med någon bara för att, det är snarare så att mitt självförtroende fått en ordentlig törn av typ 10 tinderdejter, x antal försök på annat håll osv och uppenbarligen är man inte värd att ta i med tång.
Först och främst så notera att jag inte skrev att en måste älska sig själv först, bara att en måste kunna leva med sig själv och känna sig någorlunda till freds med det, så att en inte slänger sig efter första bästa som vill ha en bara för att. Jag tror nog att vi alla tvivlar på oss själva och hur värdefulla vi är, och det är såklart helt okej. Sen har jag inte heller skrivit att det inte går att hitta någon, bara att det nog inte blir en särskilt sund relation av det.

Sen tror jag att vi kanske lägger lite olika betydelse i ordet 'älska'. Om jag skulle säga "du är inte redo innan du älskar dig själv* så skulle jag i ordet älska i den meningen lägga in mer handling än känsla. Det går att inte känna kärlek till sig själv, inte tycka om sig själv, och ändå agera kärleksfullt mot sig själv. Att vara missnöjd med vem en är eller hur en lever, men samtidigt vara snäll mot sig själv och ta hand om sig själv utifrån ens egna förutsättningar.

Så som @Tonto precis skrev, så tror jag att det syftar på lite olika saker.
 
Jag tror jag bara allmänt kategoriserar det som när folk säger "det kommer hända när du minst anar det", framförallt av 1) personer som haft partners sedan för alltid eller 2)nykär person som precis hittat en partner. Tror aldrig jag hört en långtidssingel någonsin uttryckt dig så. Gärna med en liten nedlåtande ton i rösten och en "klapp på huvudet".
 
Jag förstår nog båda sidor. Jag hade t.ex. inte velat vara med någon som var desperat efter att slippa ensamheten. Samtidigt så kan jag förstå att man inte vill vara ensam och längtar efter gemenskapen med en annan människa. Tror att man kanske syftar lite på olika saker i det här fallet och man går om varandra lite.
Fast det är skillnad på att vara desperat och därmed bli ihop med vem som helst, och att vara "desperat" efter kärlek. Fine, jag kanske uttrycker mig klumpigt när jag känner att ingen vill ta i mig med tång, för jag vet två personer som uttryckt intresse för mig som jag inte är intresserad av. Så jag är fortfarande singel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 518
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 067
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp