Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker bara det möjligtvis skulle kännas oärligt om någon specifikt frågade om en sådant fortsättning på ert förhållande. Annars är det ju det man reder ur under vägen man just dejtar och lär känna en ny person. Hur väl och på vilket sätt man trivs ihop. Det vet man ju inte på en kvart liksom!

Men Word... Hur ska en veta vad en tycker, känner och trivs innan en just provat det? Det är så vanligt att en hamnar i läget att definiera sin relation innan en liksom hunnit landa i den riktigt, tror jag baserat på egen historik. Lite som att fastna i "det här funkar nog"-tänket.
Det har jag funderat över en hel del. Speciellt tydligt blev det efter att jag började dejta vad-det-nu-är då jag alltid innan bara fattat tycke för killar jag på nåt vis lärt känna redan tex genom jobb eller bekanta. Men med honom var det liksom blank papper. På gott och ont. Men desto viktigare tror jag att ge det tid att verkligen känna efter om det är nåt en kan trivas i. Dock vill jag poängtera att även om jag inte tänker att jag behöver sätta etikett, så vill jag iaf ha klart för mig vad vi har för intentioner, för att kunna fortsätta ses utan att känna en klump i magen. Där är det numera en stor spärr hos mig, men den som lever får se vad det blir om det alls blir.

Håller fö med i diskussionen att en behöver kunna vara singel innan en träffar nån, jag tror det är oerhört viktigt (iaf för mig) att liksom hinna reboota sig själv efter förhållanden innan nåt nytt inleds. Själv har jag ju dock kommit till den insikten att det inte är nåt bekymmer alls att klara mig själv, jag har kört den linjen så hårt att jag istället inte lärt mig att släppa in nån i mitt liv på riktigt. Värnat min självständighet så hårt att det blivit omöjligt att leva med nån. Vet inte vad som är bäst faktiskt, en medelväg hade väl suttit fint kanske men som vanligt kan jag bara göra antingen eller :o
 
Skeda.. 🤪 Jag försöker skämma bort mig själv men det är skittråkigt att äta själv och ingenting är gott. Inte ens min favoritmat.

När jag var i ett förhållande så tyckte jag att det var skönt att han jobbade mkt och även sov borta så jag fick vara själv. Men då var jag just själv och inte ensam. Känslan av att det inte finns någon där river sönder mig.

Jag köpte en kramkudde :D visst, det ersätter inte skedning, men är ett bra substitut!
 
Jag köpte en kramkudde :D visst, det ersätter inte skedning, men är ett bra substitut!
Min ena hund lägger sig gärna i min famn under täcket med mig när jag ska somna ❤ Så fort jag somnat kryper hon ut därifrån och lägger sig på ett svalare ställe 😍 Det händer att jag vaknar till när hon lämnar, då lägger hon sig nära mig men utanför täcket, tills jag somnat igen. Vet inte vem som skulle kunna konkurrera ut henne??
 
Min ena hund lägger sig gärna i min famn under täcket med mig när jag ska somna ❤ Så fort jag somnat kryper hon ut därifrån och lägger sig på ett svalare ställe 😍 Det händer att jag vaknar till när hon lämnar, då lägger hon sig nära mig men utanför täcket, tills jag somnat igen. Vet inte vem som skulle kunna konkurrera ut henne??

Underbart! Min ligger på sin egna sänghalva och brer ut sig :D
 
Alltså jag brukar vara ganska bra på obekväma samtal, schwoop av med plåstret bara men det här är jättesvårt, eftersom det är en vän jag bryr mig om och inte vill sätta i en jobbigare situation än nödvändigt. Det känns ju helt klart som ett irl-samtal bör tas, men hur ska man designa omständigheterna? Enrum såklart men resten...?


Obs inser att det kanske inte är friskt att regissera omständigheter för att få den respons man vill hos andra men mest handlar det nog om att jag vill att det ska vara så friktionsfritt som möjligt för hen att hantera på plats så det inte blir obekvämare än nödvändigt 😬

"Du, jag kanske har fel men jag har börjat få vibbar av att du kanske önskar dig något annat ur den här vänskapen än jag gör." Är min öppningsfras till ämnet just nu. Men jag vet ju inte när/var/hur 😩
 
Alltså jag brukar vara ganska bra på obekväma samtal, schwoop av med plåstret bara men det här är jättesvårt, eftersom det är en vän jag bryr mig om och inte vill sätta i en jobbigare situation än nödvändigt. Det känns ju helt klart som ett irl-samtal bör tas, men hur ska man designa omständigheterna? Enrum såklart men resten...?


Obs inser att det kanske inte är friskt att regissera omständigheter för att få den respons man vill hos andra men mest handlar det nog om att jag vill att det ska vara så friktionsfritt som möjligt för hen att hantera på plats så det inte blir obekvämare än nödvändigt 😬

"Du, jag kanske har fel men jag har börjat få vibbar av att du kanske önskar dig något annat ur den här vänskapen än jag gör." Är min öppningsfras till ämnet just nu. Men jag vet ju inte när/var/hur 😩
Om jag hade varit den eventuellt intresserade, men ointressanta, vännen så hade jag SÅ mycket hellre fått det i chattmeddelande. Förutsatt att det fanns en minst sporadisk konversation sedan tidigare. Lättare att inte behöva kontrollera ansiktsuttryck och kroppsspråk, lättare att tänka aningen längre på vad jag skulle svara... Tror att det vore enklare både för den ointresserade personen och mig att låtsas att det var ett missförstånd och sen gå vidare.
 
Om jag hade varit den eventuellt intresserade, men ointressanta, vännen så hade jag SÅ mycket hellre fått det i chattmeddelande. Förutsatt att det fanns en minst sporadisk konversation sedan tidigare. Lättare att inte behöva kontrollera ansiktsuttryck och kroppsspråk, lättare att tänka aningen längre på vad jag skulle svara... Tror att det vore enklare både för den ointresserade personen och mig att låtsas att det var ett missförstånd och sen gå vidare.
Det känns så mycket lättare att göra så men också lite... Konstigt? Kanske för att det finns svart på vitt?
 
Om jag hade varit den eventuellt intresserade, men ointressanta, vännen så hade jag SÅ mycket hellre fått det i chattmeddelande. Förutsatt att det fanns en minst sporadisk konversation sedan tidigare. Lättare att inte behöva kontrollera ansiktsuttryck och kroppsspråk, lättare att tänka aningen längre på vad jag skulle svara... Tror att det vore enklare både för den ointresserade personen och mig att låtsas att det var ett missförstånd och sen gå vidare.

Jag tillhör också den skaran men jag har ju heller aldrig några problem med att ta saker i skrift istället för irl. Precis som jag mycket hellre frågar i skrift efteråt om man varit på en första dejt hur den andre upplevde dejten och om den vill ses igen.
 
Jag tillhör också den skaran men jag har ju heller aldrig några problem med att ta saker i skrift istället för irl. Precis som jag mycket hellre frågar i skrift efteråt om man varit på en första dejt hur den andre upplevde dejten och om den vill ses igen.
Jag tar gärna saker via skrift, kändes bara som en grej som var lite märklig att ta från ingenstans på Messenger. Men det kanske bara är mina hjärnspöken som talar.
 
Jag tar gärna saker via skrift, kändes bara som en grej som var lite märklig att ta från ingenstans på Messenger. Men det kanske bara är mina hjärnspöken som talar.

Beror lite på hur ni brukar konversera i vanliga fall?

Kan du evt leda samtalet in på det lite försiktigt? Börja fråga hur personen mår, om hen är ensam, har funderat på att börja dejta/söka efter en partner, t.ex.?
 
På riktigt, vad det är med Badoo och killar på 29 år?

Annars så skriver jag lite sporadiskt men känner mig inte så engagerad. Blev lite trött efter "kulturberikare" och kanske lite förvånad över att jag inte fångat upp det tidigare. Fick iaf rimliga reaktioner på VFUn när jag beskrev det. Dvs "va?" och "nej sådana vill man ju inte hänga med" (för den som inte läst, det är alltså människor som använder ordet kulturberikare utan att vara det minsta ironiska som en del av oss inte vill hänga med).
 
På riktigt, vad det är med Badoo och killar på 29 år?

Annars så skriver jag lite sporadiskt men känner mig inte så engagerad. Blev lite trött efter "kulturberikare" och kanske lite förvånad över att jag inte fångat upp det tidigare. Fick iaf rimliga reaktioner på VFUn när jag beskrev det. Dvs "va?" och "nej sådana vill man ju inte hänga med" (för den som inte läst, det är alltså människor som använder ordet kulturberikare utan att vara det minsta ironiska som en del av oss inte vill hänga med).

Har inte använt Badoo, Så du får gärna utveckla. :p
 
Beror lite på hur ni brukar konversera i vanliga fall?

Kan du evt leda samtalet in på det lite försiktigt? Börja fråga hur personen mår, om hen är ensam, har funderat på att börja dejta/söka efter en partner, t.ex.?
Alltså vi chattar inte skitmycket utan lite mer checka läget om vi pratat om nåt särskilt tex eller om det var ett tag sedan sist. Det är inte en person jag hittills chattat särskilt "djupt" med utan vi pratar väl mer på djupet när vi ses, varje/varannan vecka
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 061
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp