Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
DB är ett as. Men det visste vi ju redan.

Kvinnan som bor 40 min undan har ingen bil eller körkort, lite jobbigt... Men vi har sagt att vi ska ses ändå och ta det därifrån.

Skriver lite med dejten från mellandagarna, men han är urtråkig (typ antigen: "godmorgon, hoppast du får en bra dag" eller "god kväll, hoppast du haft en bra dag").... Försöker leda samtalet in på lite djupare/mer interessanta ämnen, får se hur det går.

Den enda jag känner att jag verkligen VILL skriva med och allra helst även träffa nu, är J, men han har inte hört av sig på jättelänge så det är nog kört.... Så j** typiskt.
 
DB är ett as. Men det visste vi ju redan.

Kvinnan som bor 40 min undan har ingen bil eller körkort, lite jobbigt... Men vi har sagt att vi ska ses ändå och ta det därifrån.

Skriver lite med dejten från mellandagarna, men han är urtråkig (typ antigen: "godmorgon, hoppast du får en bra dag" eller "god kväll, hoppast du haft en bra dag").... Försöker leda samtalet in på lite djupare/mer interessanta ämnen, får se hur det går.

Den enda jag känner att jag verkligen VILL skriva med och allra helst även träffa nu, är J, men han har inte hört av sig på jättelänge så det är nog kört.... Så j** typiskt.
vad trist att du inte får kontakt med J. har du någon ide varför du inte hör från honom? eller kan det vara så att han har tappat intresset.
 
vad trist att du inte får kontakt med J. har du någon ide varför du inte hör från honom? eller kan det vara så att han har tappat intresset.

Ja, gissar att han tappat interesset, tyvärr. Det är jag som skrivit först säkert de 4-5 senaste gångerna och då har det i bland gått en eller även flera dar innan han svarat. Så tänkte låta bli att tjata mera på honom nu.

Han lovade även för ett tag sedan att berätta för mig om han skulle tappa interesset, men han kanske har glömt det eller tycker det är lättare att bara låta det dö ut, jag vet inte.
 
Ja, gissar att han tappat interesset, tyvärr. Det är jag som skrivit först säkert de 4-5 senaste gångerna och då har det i bland gått en eller även flera dar innan han svarat. Så tänkte låta bli att tjata mera på honom nu.

Han lovade även för ett tag sedan att berätta för mig om han skulle tappa interesset, men han kanske har glömt det eller tycker det är lättare att bara låta det dö ut, jag vet inte.
Om han inte berättat att han har tappat intresset så tror jag att du har blivit lite av en reserv. M,a,o han har nog någon annan eller så har han tappat intresset. kan bara utgå från hur jag funkar men om GK ringer/sickar meddelande så svarar jag så fort jag kan. Men det kan bero på intresset som sagt.
Jäkligt jobbigt att han inte kan vara rak men så är många män.
 
Om han inte berättat att han har tappat intresset så tror jag att du har blivit lite av en reserv. M,a,o han har nog någon annan eller så har han tappat intresset. kan bara utgå från hur jag funkar men om GK ringer/sickar meddelande så svarar jag så fort jag kan. Men det kan bero på intresset som sagt.
Jäkligt jobbigt att han inte kan vara rak men så är många män.

Ja, känns sannolikt att han har någon annan som är mera interessant. Vilket jag iofs har full förståelse för, så skulle verkligen önska att han kunde säga det så jag visste. Men men, så är det ofta som du säger.
 
Ja, känns sannolikt att han har någon annan som är mera interessant. Vilket jag iofs har full förståelse för, så skulle verkligen önska att han kunde säga det så jag visste. Men men, så är det ofta som du säger.
Varför har du förståelse för det? Tycker du nedvärderar dig själv lite.
 
Varför har du förståelse för det? Tycker du nedvärderar dig själv lite.

Näh, jag gör ju samma sak själv hela tiden. J och jag har inte träffats IRL, enbart chattat en massa och skickat bilder och filmsnuttar till varandra. Så förväntar ju inte att vi ska vara "exklusiva" eller något.

Men om han faktiskt vore interesserat så borde han prioriterat att träffa mig (eller åtminstonde svara snabbare när jag skriver, och ta lite initiativ på att skriva tillbaks).
 
Näh, jag gör ju samma sak själv hela tiden. J och jag har inte träffats IRL, enbart chattat en massa och skickat bilder och filmsnuttar till varandra. Så förväntar ju inte att vi ska vara "exklusiva" eller något.

Men om han faktiskt vore interesserat så borde han prioriterat att träffa mig (eller åtminstonde svara snabbare när jag skriver, och ta lite initiativ på att skriva tillbaks).
Då förstår jag, och om intresset fanns som du säger kanske han skulle kämpa lite för att träffas och svara snabbare. Jag har gjort mycket för att få träffa en tjej även om det har varit en kortare stund. men då fans intresset. Om jag inte vill träffa någon så åker jag inte runt hörnet, vill jag träffa en tjej så är det frågan har jag möjligheten. Och besvärar han inte en att skriva tillbaka så ger jag inte mycket för hans intresse.
 
Men Word... Hur ska en veta vad en tycker, känner och trivs innan en just provat det? Det är så vanligt att en hamnar i läget att definiera sin relation innan en liksom hunnit landa i den riktigt, tror jag baserat på egen historik. Lite som att fastna i "det här funkar nog"-tänket.
Det har jag funderat över en hel del. Speciellt tydligt blev det efter att jag började dejta vad-det-nu-är då jag alltid innan bara fattat tycke för killar jag på nåt vis lärt känna redan tex genom jobb eller bekanta. Men med honom var det liksom blank papper. På gott och ont. Men desto viktigare tror jag att ge det tid att verkligen känna efter om det är nåt en kan trivas i. Dock vill jag poängtera att även om jag inte tänker att jag behöver sätta etikett, så vill jag iaf ha klart för mig vad vi har för intentioner, för att kunna fortsätta ses utan att känna en klump i magen. Där är det numera en stor spärr hos mig, men den som lever får se vad det blir om det alls blir.

Håller fö med i diskussionen att en behöver kunna vara singel innan en träffar nån, jag tror det är oerhört viktigt (iaf för mig) att liksom hinna reboota sig själv efter förhållanden innan nåt nytt inleds. Själv har jag ju dock kommit till den insikten att det inte är nåt bekymmer alls att klara mig själv, jag har kört den linjen så hårt att jag istället inte lärt mig att släppa in nån i mitt liv på riktigt. Värnat min självständighet så hårt att det blivit omöjligt att leva med nån. Vet inte vad som är bäst faktiskt, en medelväg hade väl suttit fint kanske men som vanligt kan jag bara göra antingen eller :o

Eller hur. Jag blir verkligen så inspirerad och peppad att våga vägra sådant skit som standardetiketter när jag pratar med @Bison och läser inlägg av @Red_Chili här i tråden. Varför kan man inte bara få ha en öppen och ärlig kommunikation med en annan individ och göra det som känns rätt? Och låta det ta tid?
 
Känner igen mig! Människor får ofta mer känslor för mig fortare än jag för dem, och där slutar det just för att jag känner mig oärlig när det egentligen kanske skulle blivit mer känslor efter lite längre tid.

Och det där blir ju en bra fortsättning på mitt inlägg ovanför tänker jag. Upplever du ofta att det blir någon "stress" i att känna mera och tydligare kunna definiera en relation och att det ökar på känslan av "oärlighet" när du inte känner lika mycket lika snabbt?
 
Apropå etiketter och sånt.
Min ena dotter har en fd pojkvän som det blev slut med för 2 år sen ungefär - de har alltid gillat varandra jättemycket men just då var det en dålig tid för dom att vara ihop av olika skäl, de har hållit kontakten och idag så är de ett kärlekspar men inte ett par. Gud vad jag gillar de etiketterna (om man nu ska ha såna) - jag vet att hon dejtar andra, både killar och tjejer men hon är bara kärlekspar med honom i nuläget
 
Japp jo mitt liv är inte alls komplicerat.
Fick en kärleksförklaring av en kille jag känt i några år. Jag hade inte den blekaste aning, killen har kallat mig för sis mer än en gång. Han är riktigt uppmärksam dessutom fick ett utlägg om hur mitt chattande med honom ser ut under veckan, fullt utlägg. På söndagar är jag tydligen ganska tyst, på torsdag till lördag är jag väldigt pratglad, på måndagar är jag bossig å så vidare. Jag är chokad minst sagt och har väldigt svårt att ta in det, det var extremt oväntat.
 
Japp jo mitt liv är inte alls komplicerat.
Fick en kärleksförklaring av en kille jag känt i några år. Jag hade inte den blekaste aning, killen har kallat mig för sis mer än en gång. Han är riktigt uppmärksam dessutom fick ett utlägg om hur mitt chattande med honom ser ut under veckan, fullt utlägg. På söndagar är jag tydligen ganska tyst, på torsdag till lördag är jag väldigt pratglad, på måndagar är jag bossig å så vidare. Jag är chokad minst sagt och har väldigt svårt att ta in det, det var extremt oväntat.
Wow! det verkar som han har fört anteckningar!
 
Japp jo mitt liv är inte alls komplicerat.
Fick en kärleksförklaring av en kille jag känt i några år. Jag hade inte den blekaste aning, killen har kallat mig för sis mer än en gång. Han är riktigt uppmärksam dessutom fick ett utlägg om hur mitt chattande med honom ser ut under veckan, fullt utlägg. På söndagar är jag tydligen ganska tyst, på torsdag till lördag är jag väldigt pratglad, på måndagar är jag bossig å så vidare. Jag är chokad minst sagt och har väldigt svårt att ta in det, det var extremt oväntat.
Låter rätt obehagligt?
 
Hans personlighet är väldigt mycke att göra efterforskningar, viktig inom hans yrkesval så stor fördel för hans yrke.

Fast det är ju stor skillnad på att göra sånt som en del av sin yrkesroll och att göra det privat på det viset han gjort i det här fallet. Jag håller med föregående, det låter faktiskt riktigt obehagligt att notera någons vanor på det viset. Speciellt i sammanhanget att han uttalat ett intresse, själv hade jag lagt benen på ryggen om det kom från en som så gärna vill tala om för mig hur jag är si och så dagar. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 566
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 083
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp