Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig f*n kränkt över att inte ha fått meddelande från "kille 28" vad är det här för diskriminering liksom 😠

Jag har heller inte fått det :(

Inte jag heller. Jag pratar nog för mycket om bröllopsklänningar tror jag 🧐

Jag tycker ändå vi ska känna oss KRÄNGTA :mad:

Inte jag heller!

Känner mig definitivt kränkt, har aldrig fått något sådant mejl :mad:

Men nu får ni väl ge er! De som fått det är kränkta för det och de som inte fått det är kränkta för avsaknaden av det. Kvinnor är fan aldrig nöjda 🤷‍♀️:laugh:
 
Sen kan jag kasta in också att social inkompetens kan vara harmlöst. Jag har en bekant, vi gick i skolan tillsammans och han har levt ett ganska tufft liv, jag tror att han är väldigt ensam idag. Speciell, men genomsnäll. En riktig teddybjörn. Han skickar ofta meddelanden till mig med hjärtan och kramar, något som med en annan avsändare kanske hade varit sjukt creepy men av honom är det mest rart. I vår relation är det mest "ta hand om dig :heart" eller "god jul :heart", en varm digital vänskapsrelation skulle jag säga. Men jag kan mycket väl tänka mig att han är fullkomligt värdelös i dejtingsammanhang 😅 Jag skulle gissa att han har oerhört begränsad erfarenhet och har dessutom kanske inte den sociala kompetensen med sig hemifrån. Så, det är svårt det där. Många män som beter sig gränslöst kan vara riktiga sluskar, men vissa kan ju också bara vara hemskt oerfarna.
 
Sen kan jag kasta in också att social inkompetens kan vara harmlöst. Jag har en bekant, vi gick i skolan tillsammans och han har levt ett ganska tufft liv, jag tror att han är väldigt ensam idag. Speciell, men genomsnäll. En riktig teddybjörn. Han skickar ofta meddelanden till mig med hjärtan och kramar, något som med en annan avsändare kanske hade varit sjukt creepy men av honom är det mest rart. I vår relation är det mest "ta hand om dig :heart" eller "god jul :heart", en varm digital vänskapsrelation skulle jag säga. Men jag kan mycket väl tänka mig att han är fullkomligt värdelös i dejtingsammanhang 😅 Jag skulle gissa att han har oerhört begränsad erfarenhet och har dessutom kanske inte den sociala kompetensen med sig hemifrån. Så, det är svårt det där. Många män som beter sig gränslöst kan vara riktiga sluskar, men vissa kan ju också bara vara hemskt oerfarna.
Så kan det absolut vara och det blir ju inte lättare för dem när de dessutom är så socialt inkompatibla med gemene man.

Jag hade en tidigare arbetskollega som var både totalt oerfaren och udda i sättet men som inget hellre ville än att träffa Den Stora Kärleken.
Ett tag hade han ögonen för mig och en dag fick jag en notis på Facebook att han hade kommenterat en av mina profilbilder.
"Vilken fin bild på dig Zinfernia! Det måste ha varit längesen den togs!" skrev han :laugh:

Fin komplimang ändå :laugh:
 
Så kan det absolut vara och det blir ju inte lättare för dem när de dessutom är så socialt inkompatibla med gemene man.

Jag hade en tidigare arbetskollega som var både totalt oerfaren och udda i sättet men som inget hellre ville än att träffa Den Stora Kärleken.
Ett tag hade han ögonen för mig och en dag fick jag en notis på Facebook att han hade kommenterat en av mina profilbilder.
"Vilken fin bild på dig Zinfernia! Det måste ha varit längesen den togs!" skrev han :laugh:

Fin komplimang ändå :laugh:

Älskar´t 😂
 
Så kan det absolut vara och det blir ju inte lättare för dem när de dessutom är så socialt inkompatibla med gemene man.

Jag hade en tidigare arbetskollega som var både totalt oerfaren och udda i sättet men som inget hellre ville än att träffa Den Stora Kärleken.
Ett tag hade han ögonen för mig och en dag fick jag en notis på Facebook att han hade kommenterat en av mina profilbilder.
"Vilken fin bild på dig Zinfernia! Det måste ha varit längesen den togs!" skrev han :laugh:

Fin komplimang ändå :laugh:

Jag har en person som gör av sig med jämna mellanrum som håller på med samma specialintresse som mig, väldigt litet community, så jag är liksom trevlig.

Han gav mig en superlike på tinder som jag svepte bort pga inte intresserad. Tänkte att det skulle ge honom en hint men Nope.
Trött på att min trevlighet tas som att jag flörtar. 🥲🙃
 
Jag har en person som gör av sig med jämna mellanrum som håller på med samma specialintresse som mig, väldigt litet community, så jag är liksom trevlig.

Han gav mig en superlike på tinder som jag svepte bort pga inte intresserad. Tänkte att det skulle ge honom en hint men Nope.
Trött på att min trevlighet tas som att jag flörtar. 🥲🙃
Jamen eller hur, och är man inte intresserad så tolkas det bara som att man är svårflirtad 🤦‍♀️
Sen får man alltid frågan "Varför?" när man säger att man inte är intresserad och oavsett vad svaret blir ska det ändå argumenteras i all evighet.
 
Jamen eller hur, och är man inte intresserad så tolkas det bara som att man är svårflirtad 🤦‍♀️
Sen får man alltid frågan "Varför?" när man säger att man inte är intresserad och oavsett vad svaret blir ska det ändå argumenteras i all evighet.

Herregud, jag hade ALDRIG ställt den frågan om jag blivit dissat. Vill man liksom veta? 😅 "Ditt skratt är fult" eller "Du är dålig i sängen" man bah jaaaaaa.....
 
Sen är det där inte så enkelt som det låter. Jag mår iofs bra av lugn och trygghet men blir också lätt uttråkad. Så balansen i att hitta nån som utmanar mig men också ger lugn och trygghet...den är inte helt enkel har jag insett.

Ja men verkligen. Jag var ihop med en kille som var jättefin på alla sätt och vis, när vi träffades var jag ett vrak av stress och jag kände verkligen ett lugn med honom. Men med tiden blev det för tråkigt helt enkelt. Ingen utmaning. Nån som är så lugn i att bara inte göra någonting är helt enkelt ointressant för mig när en kommit över förälskelsefasen. Speciellt om han inte är öppen för att göra nya saker.
 
Herregud, jag hade ALDRIG ställt den frågan om jag blivit dissat. Vill man liksom veta? 😅 "Ditt skratt är fult" eller "Du är dålig i sängen" man bah jaaaaaa.....
Nej man kan ju tycka att det är helt irrelevant varför, är man inte intresserad så är man ju inte oavsett men jag tror många frågar bara för att försöka argumentera ner en, typ:

"Varför?"
"Du är för gammal/för ung för mig."
"Ålder är bara en siffra. Jag hade ett ex i din ålder, det funkade jättebra!"

"Varför?"
"Jag tycker inte att du är attraktiv."
"Vadå, det är väl insidan som räknas?!"

"Varför?"
"Du bor för långt bort."
"Men jag är flyttbar!"

"Varför?"
"Jag har redan pojkvän."
"Aha! Okej."
 
Nej man kan ju tycka att det är helt irrelevant varför, är man inte intresserad så är man ju inte oavsett men jag tror många frågar bara för att försöka argumentera ner en, typ:

"Varför?"
"Du är för gammal/för ung för mig."
"Ålder är bara en siffra. Jag hade ett ex i din ålder, det funkade jättebra!"

"Varför?"
"Jag tycker inte att du är attraktiv."
"Vadå, det är väl insidan som räknas?!"

"Varför?"
"Du bor för långt bort."
"Men jag är flyttbar!"

"Varför?"
"Jag har redan pojkvän."
"Aha! Okej."
Hatar verkligen att man har pojkvän är typ det enda giltiga svaret på varför också. Allt annat vill de liksom prata sig ur. Fast jag har fått såna som i de fallen också gett mig deras nummer så jag kan ”ringa om några månader när det tagit slut” :banghead:
 
Huuuur hittar man folk som matchar en. Hamnade i diskussion igår kring avsikt med att ses och var rätt tydlig med att det inte är min grej att ligga med folk jag inte känner, det ger mig liksom inget. Han tyckte både "minst 50% chans annars får det va" och "givetvis bara om kemi uppstår". Vilket ju egentligen är på the bar is on the floor-nivå, självklart har man bara sex om det finns samtycke från alla håll. Så hur träffar man folk som person som generellt bara vill ligga med max en på tjugo av de man träffar? Det är väl främst de outtalade förväntningarna jag har svårt att hantera...
 
Huuuur hittar man folk som matchar en. Hamnade i diskussion igår kring avsikt med att ses och var rätt tydlig med att det inte är min grej att ligga med folk jag inte känner, det ger mig liksom inget. Han tyckte både "minst 50% chans annars får det va" och "givetvis bara om kemi uppstår". Vilket ju egentligen är på the bar is on the floor-nivå, självklart har man bara sex om det finns samtycke från alla håll. Så hur träffar man folk som person som generellt bara vill ligga med max en på tjugo av de man träffar? Det är väl främst de outtalade förväntningarna jag har svårt att hantera...

Men fy. Alltså jag går så sällan på dejt öht med någon första gången och ligger verkligen aldrig på första dejten. Men om någon skulle prata sådär så skulle jag absolut inte ens träffa personen. Tror inte ens någon av dom jag gått på dejt med har tagit upp att det skulle finnas förväntningar på att ligga på första dejten, men brukar vara rätt snabb med att säga att jag inte är intresserad av ONS. :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 578
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 114
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp