Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huuuur hittar man folk som matchar en. Hamnade i diskussion igår kring avsikt med att ses och var rätt tydlig med att det inte är min grej att ligga med folk jag inte känner, det ger mig liksom inget. Han tyckte både "minst 50% chans annars får det va" och "givetvis bara om kemi uppstår". Vilket ju egentligen är på the bar is on the floor-nivå, självklart har man bara sex om det finns samtycke från alla håll. Så hur träffar man folk som person som generellt bara vill ligga med max en på tjugo av de man träffar? Det är väl främst de outtalade förväntningarna jag har svårt att hantera...

Ge mig svar på det och jag kan överväga att börja dejta nån gång i mitt liv :meh: Typ. Jag har gett upp det där eftersom det känns som att det är en uttalad förvänting hos 9 av 10 och jag orkar inte med arbetet att hitta den där 10e. för att ens nämna chansen att det är en jag matchar med i övrigt.
 
Ge mig svar på det och jag kan överväga att börja dejta nån gång i mitt liv :meh: Typ. Jag har gett upp det där eftersom det känns som att det är en uttalad förvänting hos 9 av 10 och jag orkar inte med arbetet att hitta den där 10e. för att ens nämna chansen att det är en jag matchar med i övrigt.
Tänk om man kunde prova att vara en sån som vill ligga med minst 50% av de man möter. Undrar om det skulle kännas mer problemfritt eller om det följer andra bekymmer med det. Jag har egentligen accepterat att jag har en smal preferens, kan dock inte specificera den i ord men ja, det är ju inte många man blir intresserad av direkt. Har nog alltid varit sån.
 
Vi talade i onsdags om att ses ikväll. Men jag har som vanligt inga förhoppningar om att nånting jag önskar och hoppas på blir av, snarare förväntar jag mig alltid motsatsen för att skydda mig själv från besvikelser. Som jag ändå kommer känna. Därför har jag gått runt hela den här dagen med en klump i magen. Så trött på mig själv. Det hade verkligen varit skönt om hjärnor gick att stänga av.
 
Tänk om man kunde prova att vara en sån som vill ligga med minst 50% av de man möter. Undrar om det skulle kännas mer problemfritt eller om det följer andra bekymmer med det. Jag har egentligen accepterat att jag har en smal preferens, kan dock inte specificera den i ord men ja, det är ju inte många man blir intresserad av direkt. Har nog alltid varit sån.

Jag säger detsamma. Jag önskar att jag kunde vara lite mer sån, lite mindre känslig, lite mer easy going överlag. Men jag är inte det. Jag får ett intresse för oerhört få personer. Och jag har nån gång gjrt nåt försök att vara lite obrydd, vilket givetvis bara lett till ångest och att jag känt mig billig. Så nej, det är verkligen inte min grej.
 
Huuuur hittar man folk som matchar en. Hamnade i diskussion igår kring avsikt med att ses och var rätt tydlig med att det inte är min grej att ligga med folk jag inte känner, det ger mig liksom inget. Han tyckte både "minst 50% chans annars får det va" och "givetvis bara om kemi uppstår". Vilket ju egentligen är på the bar is on the floor-nivå, självklart har man bara sex om det finns samtycke från alla håll. Så hur träffar man folk som person som generellt bara vill ligga med max en på tjugo av de man träffar? Det är väl främst de outtalade förväntningarna jag har svårt att hantera...
Alltså jag är ändå en som ofta har legat på första dejten om man träffats i andra sammanhang innan, men folk man träffar på nätet/tinder så blir ju första dejten också ett första möte och för mig hinner det sällan uppstå så mycket kemi att jag vill ligga, jag behöver liksom lära känna personen mer än några timmar. Därför träffas jag helst dagtid på typ promenad/fika så är det inte lika ”inbjudande” att ligga på första som efter en öl- eller filmdejt. Någon som vill ha någon ”garanti” att få ligga på första dejten går fetbort för mig. Jag hade inte klarat den pressen även om jag mot förmodan hade velat ligga. Nuvarande fick ju typ vänta till dejt 5 eller något sånt för att ens få en kram:p så uppenbarligen finns det såna också på tinder. Under icke-coronatid hade det nog inte gått så många dejter till kramstadiet, men det passade mig fint egentligen att vänta lite och känna mig mer trygg med personen. Så jag har ”skyllt” på corona för att kunna ta dejtingen mer i min takt.

Och imorgon blir det ytterligare en dejt med tinderkillen, vi verkar ses rätt stabilt två gånger i veckan och det passar mig fint, men det känns såpass bra att jag till och med kan tänka mig att ses fler dagar och det känns rätt stort för att vara mig :)
 
Huuuur hittar man folk som matchar en. Hamnade i diskussion igår kring avsikt med att ses och var rätt tydlig med att det inte är min grej att ligga med folk jag inte känner, det ger mig liksom inget. Han tyckte både "minst 50% chans annars får det va" och "givetvis bara om kemi uppstår". Vilket ju egentligen är på the bar is on the floor-nivå, självklart har man bara sex om det finns samtycke från alla håll. Så hur träffar man folk som person som generellt bara vill ligga med max en på tjugo av de man träffar? Det är väl främst de outtalade förväntningarna jag har svårt att hantera...

För mig är det stor skillnad på vad som är tanken med den personen. Vissa har varit uttalade ligg to be, sen har vi såklart stämt av lite innan vi satt igång sas.
Andra som har varit lite mer oklart vad planen är har vi inte pratat om den typen av förväntningar. Hade någon där vi inte pratat om en kk/fwb-relation skrivit som den snubben hade jag svarat med en 🖕 och blockat 🙃
 
För mig är det stor skillnad på vad som är tanken med den personen. Vissa har varit uttalade ligg to be, sen har vi såklart stämt av lite innan vi satt igång sas.
Andra som har varit lite mer oklart vad planen är har vi inte pratat om den typen av förväntningar. Hade någon där vi inte pratat om en kk/fwb-relation skrivit som den snubben hade jag svarat med en 🖕 och blockat 🙃
wb-relation?
 
Känner ju att vi behöver fler med det vassa dating gamet.
when-you-really-struggle-flirting-li-like-your-glasses-please-28593248.png
 
Gudars skymning så pinsamt. Jag hänger här för att snacka OM män, inte MED män :laugh:

Tänk vad stelt att inleda en konversation med någon som skickat ett sånt meddelande:
"Jaha, varför hänger du på Buke då? Gillar du hästar?"
"Öhh, nej, jag tänkte att det fanns massa brudar här som jag kunde massmejla till så därför reggade jag mig!"
Jag fick ett nyligen pm med rubriken ”Du verkar trevlig!”.
Kände liksom ”Säger du det? Har du läst tillräckligt för att avgöra det borde du veta att jag är jävligt sambo IOM att i Covid-tider tjötar jag om den enda jag träffar..” 🙄

2F066C95-2D01-459F-B08F-B88A41EF370A.jpeg
 
Hur funkar det om jag får lov att fråga? :)
Alltså vi ses, ibland flera gånger i veckan, ibland inte på en månad. Men vi har inget definierat förhållande, vi har inte träffat varandras barn/släkt/vänner. Ingen av oss träffar nån annan. Vi är överens om att vi inte bara är kk utan nåt mer. Men vi planerar inget ihop. Typ som folk i allmänhet startar tänker jag, sen kommer de flesta till nån slags definition eller samförstånd eller avslutar.
 
Alltså vi ses, ibland flera gånger i veckan, ibland inte på en månad. Men vi har inget definierat förhållande, vi har inte träffat varandras barn/släkt/vänner. Ingen av oss träffar nån annan. Vi är överens om att vi inte bara är kk utan nåt mer. Men vi planerar inget ihop. Typ som folk i allmänhet startar tänker jag, sen kommer de flesta till nån slags definition eller samförstånd eller avslutar.

Och hur känns det för dig? Blir det aldrig jobbigt? Eller att ingen av er träffar någon annan räcker som någon form av trygghet eller annat? Det låter så jäkla skönt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 578
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 114
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp