Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker du ska leta upp honom på någon annan sida han är med och skicka länken till en s.k chocksite med något äckligt eller kanske till och med ett datavirus(beroende på hur arg du är), skriv t.ex något om att du förstår att det inte kommer bli mer träffar men att du bara vill skicka en länk till en sida som beskriver hur du känner för honom. Då kommer han säkert skrocka lite och känna sig väldigt förnöjd som är så beundrad. Men här kommer vändningen när du tar över situationen, när han får upp sidan som skulle beskriva dina ömma känslor för honom börjar det spelas brasiliansk bajsporr, hans självgoda leende byts troligtvis ut mot en mindre nöjd min. Genomför på arbetstid helst så kan man hoppas att han har folk kring sig och någon som kastar ett öga över hans axel.

I alla fall-knapplån- med anledning av detta undrar jag hur ni brukar göra, går ni snabbt över till annat medium från tinder eller skriver ni bara på tinder tills man setts eller så?
Nä såna där grejer gör jag inte. Låter inte riktigt som en sund reaktion enligt mig.
 
Är det inte lite overkill att dra på det tunga artilleriet för någon man inte ens träffat? Allt sånt drama tar ju bara mer energi än det ger. Bättre att skaka av sig och vara glad att man inte hann investera mer i personen. Jag är nog för lat för att orka bry mig :D

Men typ. Ffa är jag för stolt för att skapa sånt drama. Dramatiserandet sköter jag (om det ens är nödvändigt) på egen hand, på buke eller med utsedd vän i tfn. Gentemot objektet ifråga är jag rätt sval.
 
Det här med att ghosta folk på dejtingappar känns väl snudd på som mer regel än undantag? Oavsett om man setts en eller två gånger eller bara skrivit till varandra ett tag. Av de tjejer jag haft kontakt med eller träffat via Tinder under den tid jag hade appen så var det nog typ 50/50 om jag blev ghostad eller fick ett "tack, men nej tack" om det var hon som tappade intresset.

Är det kul att bli ghostad? Nope, inte särskilt. Definitivt inte om man själv upplevt det som att det fanns ett ömsesidigt intresse av något slag. Men är det hela världen? Har man inte ens setts så är det liksom en främmande person på internet man antagligen inte egentligen känner. Vad är ni egentligen skyldiga varandra i det läget?

Det är lite just den mentaliteten som gör att jag själv inte är särskilt förtjust i Tinder och motsvarande. Jag tror många faktiskt inte ser den man matchat med som människa innan ett visst stadie, utan snarare en produkt att utvärdera och konsumera, vilket därför också gör det lätt att avfärda någon när intresse inte längre finns, utan någon vidare tanke på att det faktiskt sitter en människa på andra sidan.

Det är inte heller bara "vidriga" män som utsätter kvinnor för det. Att dessutom på fullaste allvar förespråka någon form av förnedrande hämndaktion är i min värld helt rubbat.

Är också förvånad över hur få av alla de som genom dejtingtrådens historia som förespråkat blockeringar och ghostning av män man tappat intresse som reagerat på det ursprungliga inlägget och efterföljande raljerande.

Är också förvånad. Både kvinnor och män ghostar. Om man blir ghostad - "respect the dead and move on". Att få utbrott och planera hämnd låter bara mentalt instabilt och är riktigt obehagligt beteende. Dessutom otroligt pinsamt.
 
Är också förvånad. Både kvinnor och män ghostar. Om man blir ghostad - "respect the dead and move on". Att få utbrott och planera hämnd låter bara mentalt instabilt och är riktigt obehagligt beteende. Dessutom otroligt pinsamt.
Jag tycker det är bra och sunt att hämnas lite, man får ju uppfostra sin omgivning ibland om man stöter på någon oförskämd. Han lär ju aldrig ghosta någon igen av rädslan för att få ännu mer bajsporr skickad till sig.
Men typ. Ffa är jag för stolt för att skapa sånt drama. Dramatiserandet sköter jag (om det ens är nödvändigt) på egen hand, på buke eller med utsedd vän i tfn. Gentemot objektet ifråga är jag rätt sval.
Nä såna där grejer gör jag inte. Låter inte riktigt som en sund reaktion enligt mig.
 
Starkt intågande från en nybakad medlem
Tog du illa upp? Ber om ursäkt! Det kanske var för explicit för er här. Verkar vara bister stämning vilket jag inte hade koll på men nu vet jag.

KL
Blev medlem på tinder för 4 dagar sen, svepte på de jag tyckte var snygga eller gulliga och fastnade och höll på ett bra tag. Känns lite beroendeframkallande..
Sen låg det matchningar där och det blev en lista på massa människor som skrev och det blev ju bara sjukt stressande, kändes inte som de var individer utan en tamagochi som pep och krävde omvårdnad. Så jag avmatchade alla utom fyra, men då sökte en snubbe som jag tog bort upp mig på ett annat socialt medie och började säga att det var dålig stil och krävde ett svar. Kan ju inte vara normalt eller?
 
Tog du illa upp? Ber om ursäkt! Det kanske var för explicit för er här. Verkar vara bister stämning vilket jag inte hade koll på men nu vet jag.

KL
Blev medlem på tinder för 4 dagar sen, svepte på de jag tyckte var snygga eller gulliga och fastnade och höll på ett bra tag. Känns lite beroendeframkallande..
Sen låg det matchningar där och det blev en lista på massa människor som skrev och det blev ju bara sjukt stressande, kändes inte som de var individer utan en tamagochi som pep och krävde omvårdnad. Så jag avmatchade alla utom fyra, men då sökte en snubbe som jag tog bort upp mig på ett annat socialt medie och började säga att det var dålig stil och krävde ett svar. Kan ju inte vara normalt eller?

Ungefär lika balanserat som att hämnas för att uppfostra folk...
 
Tog du illa upp? Ber om ursäkt! Det kanske var för explicit för er här. Verkar vara bister stämning vilket jag inte hade koll på men nu vet jag.

KL
Blev medlem på tinder för 4 dagar sen, svepte på de jag tyckte var snygga eller gulliga och fastnade och höll på ett bra tag. Känns lite beroendeframkallande..
Sen låg det matchningar där och det blev en lista på massa människor som skrev och det blev ju bara sjukt stressande, kändes inte som de var individer utan en tamagochi som pep och krävde omvårdnad. Så jag avmatchade alla utom fyra, men då sökte en snubbe som jag tog bort upp mig på ett annat socialt medie och började säga att det var dålig stil och krävde ett svar. Kan ju inte vara normalt eller?
Han kanske ville skicka lite bajsporr? 🤷🏻‍♀️
 
Tog du illa upp? Ber om ursäkt! Det kanske var för explicit för er här. Verkar vara bister stämning vilket jag inte hade koll på men nu vet jag.

KL
Blev medlem på tinder för 4 dagar sen, svepte på de jag tyckte var snygga eller gulliga och fastnade och höll på ett bra tag. Känns lite beroendeframkallande..
Sen låg det matchningar där och det blev en lista på massa människor som skrev och det blev ju bara sjukt stressande, kändes inte som de var individer utan en tamagochi som pep och krävde omvårdnad. Så jag avmatchade alla utom fyra, men då sökte en snubbe som jag tog bort upp mig på ett annat socialt medie och började säga att det var dålig stil och krävde ett svar. Kan ju inte vara normalt eller?
Här Ska Man Vara Seriös:D men gillade ditt tips.

Blockera han överallt eller initiera konversation där du hämnas genom att bygga på stommen på din redan uppfunna idé
 
Tog du illa upp? Ber om ursäkt! Det kanske var för explicit för er här. Verkar vara bister stämning vilket jag inte hade koll på men nu vet jag.

KL
Blev medlem på tinder för 4 dagar sen, svepte på de jag tyckte var snygga eller gulliga och fastnade och höll på ett bra tag. Känns lite beroendeframkallande..
Sen låg det matchningar där och det blev en lista på massa människor som skrev och det blev ju bara sjukt stressande, kändes inte som de var individer utan en tamagochi som pep och krävde omvårdnad. Så jag avmatchade alla utom fyra, men då sökte en snubbe som jag tog bort upp mig på ett annat socialt medie och började säga att det var dålig stil och krävde ett svar. Kan ju inte vara normalt eller?
Absolut inte. Ett märkligt antagande om du trodde det.
Personligen har jag aldrig orkar ge as energi utan tiger ihjäl dem.
 
My lord, bajsporr och troll. Här händer grejer :D

Vi fick inte till att ses i helgen utan tog ett långt snack igår på telefon igen. Ett jäkla ältande kan tyckas, men det har varit konstruktivt hela tiden och jag är faktiskt imponerad av honom. Han är en rejält fyrkantig person, men har under den här tiden börjat tänka utanför sin box och utmanat sig själv i det. Han lyssnar på vad jag säger, tar in, funderar, svarar. Berättar hur han tycker och känner, lyssnar på mig och låter mig tänka. Jag känner verkligen att jag både får gehör för mina tankar, kan säga vad jag tycker och tänker, och att han kan göra likadant. Det har funnits en fin respekt för varandra i det hela tiden, och det gör mig liksom varm i.

Under gårdagens snack kom en grej upp som gjorde honom ganska ställd, och som han inte förstått varit viktig för mig. Efter lite mer prat om det kände han mest att han inte kunde tänka klart, och vi bestämde ännu en gång för att höras om några dagar för att han behövde tid.
Vi har dock hörts under dagen och sedan ringde han igen ikväll, och har landat i att - om jag vill så klart - att han känner att han tycker om mig för mycket och att vi är en alldeles för bra match både livsstilsmässigt och när vi ses, för att inte ge det en chans till.
Sååå, där är vi nu. Jag vill gärna se om vi kan bli ett sådant team som jag tror att vi kan, så vi ska försöka pussla ihop våra liv så gott det går, och så får vi se vart det leder :)
 
Tycker du ska leta upp honom på någon annan sida han är med och skicka länken till en s.k chocksite med något äckligt eller kanske till och med ett datavirus(beroende på hur arg du är), skriv t.ex något om att du förstår att det inte kommer bli mer träffar men att du bara vill skicka en länk till en sida som beskriver hur du känner för honom. Då kommer han säkert skrocka lite och känna sig väldigt förnöjd som är så beundrad. Men här kommer vändningen när du tar över situationen, när han får upp sidan som skulle beskriva dina ömma känslor för honom börjar det spelas brasiliansk bajsporr, hans självgoda leende byts troligtvis ut mot en mindre nöjd min. Genomför på arbetstid helst så kan man hoppas att han har folk kring sig och någon som kastar ett öga över hans axel.

I alla fall-knapplån- med anledning av detta undrar jag hur ni brukar göra, går ni snabbt över till annat medium från tinder eller skriver ni bara på tinder tills man setts eller så?

Hahaha wtf :D
 
Äh, nu tycker jag att ni är lite väl hårda mot @Kerry. Själv kör jag precis samma taktik när jag blir ignorerad av någon. Chefen som missar ett mail från mig, kompisen som glömmer svara på ett sms, servitrisen på restaurangen som glömmer att jag vill ha ett glas vatten, min mamma som inte kom ihåg att ringa mig som hon lovat, etc.
Alla får en länk med bajsporr.
 
Jag tycker det är bra och sunt att hämnas lite, man får ju uppfostra sin omgivning ibland om man stöter på någon oförskämd. Han lär ju aldrig ghosta någon igen av rädslan för att få ännu mer bajsporr skickad till sig.

Starkt imponerad av ditt intågande på Buke och i tråden. Bajsporr! Här sätter vi ner foten direkt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 113
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp