Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och här har allt gått åt helvete, igen. Vet att jag sagt att jag inte borde skriva i tråden, har brutit mot det en gång, men känner att jag behöver skriva av mig.

Förra helgen hade vi en liten "bump in the road", ett solklart missförstånd orsakat av en gemensam vän. Eftersom det hände efter en utekväll bad jag om att få komma över och prata dagen efter innan jag skulle på en inflyttningsfest. Vi satte oss ned, jag pratade och förklarade och det kändes ändå som att det löste sig/kändes bättre därefter då han bland annat bad mig att komma tillbaka efter festen, vilket jag gjorde.
Sen sågs vi i onsdags. Vi snackade, hade det trevligt, och han visade mig att Tinder precis skickade en notis om att hans profil skulle döljas eftersom han var inaktiv. Detta ville han visa för att jag skulle veta att han inte pratar med eller träffar någon annan.
I fredags bjöd han ut mig. Vi hade en så sjukt rolig kväll där vi sprang på några av mina vänner. Kvällen börjar dra mot sitt slut, men vi bestämmer oss för att svänga förbi stans sunk-hak för en sista öl innan vi går hem. Där bestämmer han sig för att i princip dumpa mig out of the blue. Han berättar att han inte riktigt vet vad han vill, och känner att det är bäst att plocka bort den romantiska delen, men att han fortsatt vill ses.

Spola fram till igår. Jag har bett om att få ses och prata ut 1) inte mitt i natten 2) nyktra. Jag berättar min ståndpunkt, och han håller fast vid sin så.. Ja. Allt var ju uppenbart fejk. "I think I'm falling for you"- bullshit.

Är bara så arg och besviken på mig själv över att jag trodde att det fanns en minimal chans att det kunde vara något. Är också lite ledsen över att han tycker att min reaktion på fredagsnatten var ett bevis på att det var bra att ta upp, han tror det var pga att jag har mer känslor än han, jag försökte få fram att det var för att jag både var chockad och att jag var ganska ledsen över att han tyckte det var ett samtal att ha på en sunk-krog (är ju uppenbart inte värd mer...).

Oh well, livet som patetisk och oönskad går vidare :P Crazy bunny-lady here I come! (Kaniner är sötare och mindre läskiga än katter, haha!)
Förstår att det måste vara jätte jobbigt för dig och sättet han behandlade dig är långt ifrån okej. Bra att du vågade söka stöd här, modigt!

Jag förstår det här med julklappar. Fast vi hängt ihop 4,5 månader har jag inte vågat köpa något förrän i måndags. För att inte riskera något. Jag försöker leva här och nu men ibland behövs ju viss framförhållning. Som jag inte vågat förrän nu. Tycker det är väldigt fint och tillgivet att du beställt julklappar.

Stor kram
 
Förstår att det måste vara jätte jobbigt för dig och sättet han behandlade dig är långt ifrån okej. Bra att du vågade söka stöd här, modigt!

Jag förstår det här med julklappar. Fast vi hängt ihop 4,5 månader har jag inte vågat köpa något förrän i måndags. För att inte riskera något. Jag försöker leva här och nu men ibland behövs ju viss framförhållning. Som jag inte vågat förrän nu. Tycker det är väldigt fint och tillgivet att du beställt julklappar.

Stor kram
Ska nog hämta ut paketet i morgon, kommer skämmas ögonen av mig att stå och öppna det på varuhuset för att plocka ur en sak och skicka tillbaka. Hatar att jag valde att beställa, satt och tvekade hur länge som helst. Ibland är jag ett riktigt pucko :p
 
Ska nog hämta ut paketet i morgon, kommer skämmas ögonen av mig att stå och öppna det på varuhuset för att plocka ur en sak och skicka tillbaka. Hatar att jag valde att beställa, satt och tvekade hur länge som helst. Ibland är jag ett riktigt pucko :p

Äh, jag såg senast förra veckan en rolig julklapp till Dikeskörningen som jag övervägde att köpa. Min humor är så sjuk och vi hade pratat om det för jättelängesedan, och så hittade jag just en sån grej. Jag hade haft jätteroligt av bara vetskapen att han skulle fundera på vem den kom ifrån. Men jag hejdade mig, avslutet var ju inte så bra så han kanske inte känner sig så humoristisk mot mig :p

Tycker inte alls det är nåt konstigt att du packar ur en del och skickar tillbaka resten. Man kan ju ändra sig liksom...
 
Ska nog hämta ut paketet i morgon, kommer skämmas ögonen av mig att stå och öppna det på varuhuset för att plocka ur en sak och skicka tillbaka. Hatar att jag valde att beställa, satt och tvekade hur länge som helst. Ibland är jag ett riktigt pucko :p
Jag har gjort så, plockat ut packet. Haft med tejp och sax och direkt lämnat tillbaka. Så vi kan vara konstiga tillsammans :heart
 
Det känns så bra nu med killen och jag tvivlar inte på oss alls , är som jag skrivit tidigare i det som läkaren bedömer som ett svårt depressivt skov i min bipolära sjukdom. Vi pratade lite igår och han vände hela min kväll, fick mig att känna att jag är värd mer än så och att han finns för mig och att jag ska vara snäll mot mig själv, annnars kommer han och tar med sig allt farligt här hemma härifrån . Jag gjorde efter det totala motsatsen till vad min hjärna bestämt innan. Tog hand om mig själv. Det behövdes inte mer än lite kärlek och humor (vi skämtar om det mesta mitt i svarta saker) och så tog jag mig igenom ännu en dag.

Sen pratade vi som vanligt om precis allt och gick med hundarna. Han log så mycket igår och skrattade, finns ingens leende i hela världen som är så fint. Som får mig att må så bra. Vi retades och busade som två tonåringar och hade så roligt.

Sen började vi prata skruvdragare för jag vill ha en sån och han flög i väg och pratade om alla möjliga sorter och jag fattade först inget. Sen kom vi in på hydraulik och hans jobb och fysik och verktyg och maskiner och jag kände mig hel korkad, det mesta var naturligt att jag inte visste men grundläggande fysik? Hur kan jag ha glömt allt?

Mitt fel att jag är så frågvis så att jag med precis alla hamnar i lägen när det blir så detaljerat att jag inte fattar och känner mig dålig. Fast jag lär mig mycket å andra sidan. Men vill också glänsa någon gång.:angel:
 
Nu har jag stängt Hp, känns inte som jag kommer att träffa någon alls den vägen. Satsar på att bli crazy cat lady istället.

1639689902820.png


Wilma och Lille Skrutt håller med matte.
 
Julkonsert med fransmannen 🤩. Lunchpromenad med kollegan 🤩.

Startade ett tinderkonto (medan jag hade lite dötid när jag väntade på min pappa som var hos läkaren) men jag kommer fan inte ha tid. Jag fick 45 likes på 2,5 timme. Jag antar att jag gjort ngt skumt för jag fattar inte var min kortlek för att swipa är. Märklig app
 
Fortsätter att uppdatera med precis ingenting :angel:

Telefonkillen hörde av sig och pratade i 40 min tills jag var tvungen att avbryta för att hinna duscha och göra mig redo för jobbet.
En nyfunnen vän försöker peppa mig att träffa nån eftersom han tycker det är obegripligt att jag är singel. Antar att det är en komplimang. Om inte annat smickrande att nån ser de kvaliteterna i en, trots alla misslyckanden med relationer och livet självt. En förklaring är att vi inte känner varann så bra och att vi enbart känner varann via jobb. Min bästa sida är ju närvarande på jobbet.

Ptja. Det är väl ungefär vad som inte händer här :up:
 
Händer inte jättemycket hos mig hellre.... DB skickade "Hey, happy birthday" på min födelsesdag. That's it, inte ens en smiley.

Har varit alldeles för upptagen för att dejta och inte direkt kännt något behov, men svajpade lite här en kväll och fick flera nya matchningar. Har skrivit med två - en drop dead gorgeous 34-åring som bor 8 timmar undan mig.... men det är inte SÅ illa, för jag kan faktiskt tänka mig flytta till hans stad. Och en 35-årig interiördesignare som visade sig vara ensamstående pappa. Han bor dock endast 4 km härifrån, så kanske blir en träff med honom någon dag.

Annars så har jag ju katterna och hästarna, så jag lider ingen större nöd... :p Crazy cat/horse-lady :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Fick mail igår: Vi vill bara informera att vi uppdaterat leveranstiden till kl 17.15, fr.o.m. nästkommande leverans. Så de kommer...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: Viva
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 440
Svar
1 911
· Visningar
103 388
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp