Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kvar både Tinder och Badoo, men det är ju helt jävla omöjligt att få igång en konversation med någon.... Så jag fortsätter att träffa min yngling alldeles för sällan och ha riktigt bra sex, han är gullig och gillar mig och jag gillar honom, men har en perfekt relation där han kommer hit och sover över. Jag får ligga och närhet då han vill ligga väldigt nära hela natten, sen åker han på morgonen och jag är nöjd en månad till😁
 
Jag har kvar både Tinder och Badoo, men det är ju helt jävla omöjligt att få igång en konversation med någon.... Så jag fortsätter att träffa min yngling alldeles för sällan och ha riktigt bra sex, han är gullig och gillar mig och jag gillar honom, men har en perfekt relation där han kommer hit och sover över. Jag får ligga och närhet då han vill ligga väldigt nära hela natten, sen åker han på morgonen och jag är nöjd en månad till😁

Bra ligg och närhet en gång per månad låter verkligen inte fy skam!

Mvh inte kommit ur covidcelibatet ännu 😅
 
Sitter och kollar facebook dating ibland och där kan man ju se vilka som gillat en. När jag bläddrar bland profilerna så är det många som är 20-30-nånting eller så är det 60-70-åringar. Jättemärkligt att jag inte kan hitta folk i min egen ålder.

Nån som kan rekommendera något annat ställe att kolla på? Vill inte betala för det. Kollar ju ändå bara sporadiskt eftersom jag ändå inte tror att jag kommer hitta någon. Men det vore ju gött att kunna dela livet med någon. Ser liksom framför mig hur vi står med varsin spade och planterar träd. Vore trevligt.
 
Sitter och kollar facebook dating ibland och där kan man ju se vilka som gillat en. När jag bläddrar bland profilerna så är det många som är 20-30-nånting eller så är det 60-70-åringar. Jättemärkligt att jag inte kan hitta folk i min egen ålder.

Nån som kan rekommendera något annat ställe att kolla på? Vill inte betala för det. Kollar ju ändå bara sporadiskt eftersom jag ändå inte tror att jag kommer hitta någon. Men det vore ju gött att kunna dela livet med någon. Ser liksom framför mig hur vi står med varsin spade och planterar träd. Vore trevligt.
Jag använder bara Tinder och tycker det är bra. Men jag bor i en storstad, kanske är annorlunda i en liten ort.
 
Jag har suttit och kollat en stund nu på Tinder och tror att jag nog förblir ensam. Det här med gemensamma intressen är en stor grej för mig, men jag hittar ju inte folk som gillar det jag gillar.
 
Jag har suttit och kollat en stund nu på Tinder och tror att jag nog förblir ensam. Det här med gemensamma intressen är en stor grej för mig, men jag hittar ju inte folk som gillar det jag gillar.
Du kanske ska vara med i trädgårdsgrupper/föreningar/mässor etc istället?
 
Du kanske ska vara med i trädgårdsgrupper/föreningar/mässor etc istället?
Jag var med i Riksförbundet svensk trädgård förut och gick på en av träffarna som lokalföreningen ordade. Det var mest äldre damer i sällskapet. Jag har tidigare när jag bodde i Stockholm också deltagit i trädgårdsföreningens visningsträdgård och det var mestadels pensionärer. Så sannolikheten att träffa en man i min ålder är rätt liten i en sådan förening.
 
Nu fattar jag ingenting. Igen.
Personen skrev nyss ett helt nytt inlägg till mig som inte handlar något om det vi pratat om innan. Vad vill människan egentligen? Först skriva massor. Sedan radera hela konversationen och nu skriva igen?

Är jag trög som inte fattar absolut ingenting :confused:

Jag har inte svarat något.
 
Jag har suttit och kollat en stund nu på Tinder och tror att jag nog förblir ensam. Det här med gemensamma intressen är en stor grej för mig, men jag hittar ju inte folk som gillar det jag gillar.
Att leta efter exakt på detaljnivå samma intressen som en tilltänkt partner kan vara väldigt svårt att få framgång med. Men jag tycker att det inte behövs, oftast är att ha samma inställning till hur man vill leva sitt liv en mycket bra grund att stå på. Många män vill bo i hus på landet och då brukar det automatiskt följa med ett visst intresse av att pyssla, bygga, vistas utomhus i natur och trädgård, ha div projekt inne/ute och ofta att en viss händighet att hantera verktyg/maskiner brukar följa med på köpet.
Min man hade inget trädgårdsintresse när vi träffades, men han är ändå med mig i trädgården varje dag och i allra högsta grad delaktig i mina trädgårdsprojektt. Jag står för själva växtintresset och planerandet och planterandet, medan han svetsar cortenstål till rabattkanter, kör grävmaskinen och markplanerar, hjälper till med att köra ner stöttepålar till träd, gräva planteringsgropar, mekar med gräsklipparen, bygger växthus, murar och annat som jag inte skulle hinna om jag skulle göra allt själv och dessutom inte har så stor glädje av att utföra. Så vi är tillsammans jämt i trädgården men jobbar aktivt på olika moment men i samma projekt. I mina ögon en perfekt kombo :-) Så vidga din urvalskrets något så kanske du hittar fler kandidater!
 
Att leta efter exakt på detaljnivå samma intressen som en tilltänkt partner kan vara väldigt svårt att få framgång med. Men jag tycker att det inte behövs, oftast är att ha samma inställning till hur man vill leva sitt liv en mycket bra grund att stå på. Många män vill bo i hus på landet och då brukar det automatiskt följa med ett visst intresse av att pyssla, bygga, vistas utomhus i natur och trädgård, ha div projekt inne/ute och ofta att en viss händighet att hantera verktyg/maskiner brukar följa med på köpet.
Min man hade inget trädgårdsintresse när vi träffades, men han är ändå med mig i trädgården varje dag och i allra högsta grad delaktig i mina trädgårdsprojektt. Jag står för själva växtintresset och planerandet och planterandet, medan han svetsar cortenstål till rabattkanter, kör grävmaskinen och markplanerar, hjälper till med att köra ner stöttepålar till träd, gräva planteringsgropar, mekar med gräsklipparen, bygger växthus, murar och annat som jag inte skulle hinna om jag skulle göra allt själv och dessutom inte har så stor glädje av att utföra. Så vi är tillsammans jämt i trädgården men jobbar aktivt på olika moment men i samma projekt. I mina ögon en perfekt kombo :-) Så vidga din urvalskrets något så kanske då hittar fler kandidater!
Jo, har klickat på sådana som inte ser ut att vara en exakt match också. Men de som bara gillar sport, vin och resor tror jag inte jag kommer att passa med.
 
Sitter och kollar facebook dating ibland och där kan man ju se vilka som gillat en. När jag bläddrar bland profilerna så är det många som är 20-30-nånting eller så är det 60-70-åringar. Jättemärkligt att jag inte kan hitta folk i min egen ålder.

Nån som kan rekommendera något annat ställe att kolla på? Vill inte betala för det. Kollar ju ändå bara sporadiskt eftersom jag ändå inte tror att jag kommer hitta någon. Men det vore ju gött att kunna dela livet med någon. Ser liksom framför mig hur vi står med varsin spade och planterar träd. Vore trevligt.

Man kan ställa in åldersintervall och sätta det som "stark preferens", då upplever jag att man bara får upp folk i vald ålder.
 
Även om det kan verka så här på buke, så spelar sällan folk spel och än mer sällan med någon framgång.

Fråga honom istället för att gissa, anta förmoda, tro och fråga folk som har noll koll på personen om vad de gissar, antar och tror..
Hoppas du har rätt men jag har tyvärr väldig låg tillit. Det tar lång tid innan jag vågar lita på att någon verkligen tycker om mig för den jag är och inte har något annat i görningen:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 553
Svar
927
· Visningar
49 543
Senast: pepp
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp