Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har faktiskt kanske en dejt i morgon. Beroende på om dejten hinner bli Covid-fri, han ville inte gå ut och fika om han fortfarande riskerade smitta andra (även om alla restriktioner är borta), känns som en sympatisk kille åtminstonde.

Vi matchade på Fb dejting och har en gemensam vän, så jag frågade vännen vem det var för någon och fick bra recensioner. Lite udda interessen, eller specialinteresse snarare, extremt nördig kring en grej. Men jag tror det är mera positivt än negativt - jag får se hur det känns IRL.

Han drikker inte kaffe, vilket är helt okej, eller alkohol, vilket är tråkigt... så vi ska träffas över en kopp te efter jobbet är planen. Uppdatering kommer om det blir av.
Hur gick det?
 
Ska ge dejtande en chans. Använde Match för 10 år sedan och var på en del supertrevliga dejter och några helt galna. Träffade mitt ex men det höll tyvärr inte. Nu är Tinder installerat sedan i onsdags och idag ska jag på dejt. En trevlig restaurang i stan, Stockholm. Jag trodde faktiskt att man var helt körd i min ålder, 59 år. Klart utbudet inte är jättestort men skriver lite med 5 trevliga män. Kände igen några farbröder från Matchtiden... några vet jag har partner. Även Stockholm är litet.

Nåja, hoppas på en trevlig kväll och god mat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Det går trögt med dejtadet. Det börjar svalna lite med den där projektledaren pga svårigheter att få till en dejt. Jag har inte varit inne på Tinder alls heller pga för litet engagemang. Men förra veckan kontaktade jag Vinkillen igen (kort resumé; han har stabilt och öppet förhållande, vi träffades då och då för 3-4 år sedan, en person jag verkligen gillar men det rann ut i sanden då pga massa av mina orsaker. Vinkillen blev väldigt glad ❤. Vi bestämde att vi ska träffas men har total osynk i semestrarna så det får bli i augusti.

Har träffat mitt ex vid ett par tillbaka också (I jobbet) och det är ju fan att jag inte kan vara likgiltig. Jag vill fortfarande ha hans kropp nära min, vi har en samhörighet med samma humor och blir gladare av varandra. Hoppas hoppas att vi kan återuppta vänskapen åtminstone....
Var vinkillen han från Köpenhamn som du ibland träffade ensam och ibland tillsammans med andra? Sorry om jag blandar ihop 😄
Kul ändå att ni båda verkar tycka att det är härligt att ses igen 🥰
 
Oj vad oväntat, en kille jag träffade förra sommaren hörde av sig idag :D vet inte om nån minns, men vi var och körde höghöjdsbana förra sommaren.
Tog väl "slut" för att jag mådde piss och betedde mig som ett arsle 🙃
Vi har haft lite sporadisk kontakt efter det, och sågs en sista gång sen i oktober.

Det var mysigt iallafall, jag är fortfarande lika intresserad av honom som då så det var trevligt!
Ska ni ses igen? 😃
 
Jaha dejt avklarad. Kvällen började trevligt men dejten blev påtagligt berusad efter dessert. Och ville då berätta om vad han tycker är hett och om jag kan tänka mig ha pumps, minst 10 cm klack, blanka strumpor och strumpeband. Sa bara att jag väljer själv min klädsel. Det visade bara att jag var stel pryd och bla bla enligt dejt. Jag ursäktade mig för ett besök på datarummet. Men jag gick därifrån och åkte hem.

Nu kommer jag ihåg varför snabba träffar inte alltid är att föredra.

Och notan var betald innan jag avlägsnade mig.

Edit , inte datarummet utan damrum.....
 
Jaha dejt avklarad. Kvällen började trevligt men dejten blev påtagligt berusad efter dessert. Och ville då berätta om vad han tycker är hett och om jag kan tänka mig ha pumps, minst 10 cm klack, blanka strumpor och strumpeband. Sa bara att jag väljer själv min klädsel. Det visade bara att jag var stel pryd och bla bla enligt dejt. Jag ursäktade mig för ett besök på datarummet. Men jag gick därifrån och åkte hem.

Nu kommer jag ihåg varför snabba träffar inte alltid är att föredra.

Och notan var betald innan jag avlägsnade mig.

Edit , inte datarummet utan damrum.....

Vilket vidrigt svin.
 
Så korkat... att gå på dejt i min ålder. Tror många män inbillar sig man är tacksam.
 
Jaha dejt avklarad. Kvällen började trevligt men dejten blev påtagligt berusad efter dessert. Och ville då berätta om vad han tycker är hett och om jag kan tänka mig ha pumps, minst 10 cm klack, blanka strumpor och strumpeband. Sa bara att jag väljer själv min klädsel. Det visade bara att jag var stel pryd och bla bla enligt dejt. Jag ursäktade mig för ett besök på datarummet. Men jag gick därifrån och åkte hem.

Nu kommer jag ihåg varför snabba träffar inte alltid är att föredra.

Och notan var betald innan jag avlägsnade mig.

Edit , inte datarummet utan damrum.....

Rimlig snubbe O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
523
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
412
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp