Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått en flört från en man som inte skrivit något om sig själv. Ser dock hyfsat bra ut. I den övriga profilen hittar jag inga direkta deal breakers, men han är katolik och jag gillar inte religioner över lag.

Skulle ni låta det passera eller agera på något sätt?
Jag hade frågat hur religiös personen är. En bokstavstroende katolik har inte sex före äktenskapet och ska inte använda preventivmedel, så är personen seriöst troende så hade jag backat. Men jag tänker att många är lika religiösa som ateister, även om de kallar sig själva för någonting, tex katolik. Jag som bott på Irland i en massa år har ingenting emot katoliker, där är ju alla katoliker, även om långt ifrån alla är religiösa och följer levnadsreglerna.
 
Jag hade frågat hur religiös personen är. En bokstavstroende katolik har inte sex före äktenskapet och ska inte använda preventivmedel, så är personen seriöst troende så hade jag backat. Men jag tänker att många är lika religiösa som ateister, även om de kallar sig själva för någonting, tex katolik. Jag som bott på Irland i en massa år har ingenting emot katoliker, där är ju alla katoliker, även om långt ifrån alla är religiösa och följer levnadsreglerna.
*kl
Jag hade nog helt backat för någon större religion. Är det så viktigt att det står i presentationen är det en del av personens identitet tänker jag - den människan kan jag säkert ha som vän men inte som partner.
Är personen wicca eller "spiritual" eller har kristaller hemma kan jag känna av läget. :D
 
*kl
Jag hade nog helt backat för någon större religion. Är det så viktigt att det står i presentationen är det en del av personens identitet tänker jag - den människan kan jag säkert ha som vän men inte som partner.
Är personen wicca eller "spiritual" eller har kristaller hemma kan jag känna av läget. :D
På den här personen står det under kategorin Värderingar. Inte i presentationstexten.

Och min fundering om den personen gällde inte hans religion.
 
På den här personen står det under kategorin Värderingar. Inte i presentationstexten.

Och min fundering om den personen gällde inte hans religion.
Nej, jag förstod att den framför allt gällde bristen på information och annat, men jag valde att spinna vidare på religionsfrågan via knapplån ändå. Helt fräckt! :D
Att skriva katolik under värderingar låter ändå som att det är mer viktigt än bara "katolik för att mamma är det".
 
*kl
Jag hade nog helt backat för någon större religion. Är det så viktigt att det står i presentationen är det en del av personens identitet tänker jag - den människan kan jag säkert ha som vän men inte som partner.
Är personen wicca eller "spiritual" eller har kristaller hemma kan jag känna av läget. :D
Tänker att det beror vart man kommer ifrån också. Har man ett arabiskt namn, men inte är muslim, vill man kanske skriva att man är kristen. Jag vet flera tjejer som aktivt väljer bort muslimer, men inte har något problem att vara tillsammans med syrianer eller armenier.

Tänker att amerikaner gärna skriver vad de är också bara för att folk tenderar att ta mer seriöst på tro där än i Sverige.
 
Tänker att det beror vart man kommer ifrån också. Har man ett arabiskt namn, men inte är muslim, vill man kanske skriva att man är kristen. Jag vet flera tjejer som aktivt väljer bort muslimer, men inte har något problem att vara tillsammans med syrianer eller armenier.

Tänker att amerikaner gärna skriver vad de är också bara för att folk tenderar att ta mer seriöst på tro där än i Sverige.
Fast varför skulle man välja endera om man inte är troende alls, på en svensk dejtingsite?

Jag pratar fortfarande utifrån Sverige, men även om jag skulle dejta här i UK eller för all del i USAskulle jag inte välja att gå på träff med någon som identifierade sig som religiös. De som ÄR ateister skriver också det tänker jag, eller ingenting. Den som absolut inte tror lär inte skriva det.
 
Jag tror inte att folk i gemen alltid är sådär genomtänkta när de fyller i "listorna" och kommer till religion eller livsåskådning. De klickar i kristen för att de firar jul typ.
Kan så vara! I så fall backar jag, jag skulle aldrig identifiera mig som kristen och såvitt inte någon i min familj heller, trots att det firas jul. :)
Tillägg: jag har väldigt svårt att se någon av mina ickereligiösa vänner och bekanta helt blasé fylla i en religiös ruta.
 
Jag tror inte att folk i gemen alltid är sådär genomtänkta när de fyller i "listorna" och kommer till religion eller livsåskådning. De klickar i kristen för att de firar jul typ.
Resonerade så med, men har rentutav blivit utskälld för att jag inte respekterade kristus när jag inte tog det där på allvar.
Så jag sorterar bort skoningslöst. Varför kryssa i något som inte stämmer.
 
Menar du att du tycker det låter fräscht av en 53-åring kalla sig själv för pojke/flicka?

Nej? :confused: Jag skrev det jag skrev, att min far verkar ha en skev bild av i vilken ålder man slutar att vara "kille"... och det verkar ju kunna gälla fler. Fräscht eller ej. Har det verklighet med renlighet att göra?
 
Nej? :confused: Jag skrev det jag skrev, att min far verkar ha en skev bild av i vilken ålder man slutar att vara "kille"... och det verkar ju kunna gälla fler. Fräscht eller ej. Har det verklighet med renlighet att göra?
Fast kille och pojke skiljer sig ju. Pojke är man väl bara till man är typ 12. Kille kan man vara rätt högt upp i åldern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Är det ok att flytta gamla hästar till ett nytt hem? Eller är det istället bättre att låta dem somna in? Det är en fråga som flera...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
347
Senast: VLMF
·
  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
202 267
Senast: pepp
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp