DejtingtrÄden 36

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Det gick bra 😍 jag var hos honom vid 18, vi tog en promenad han lagade mat, Ă€nnu en promenad och sen soffhĂ€ng och hoppsan sĂ„ var klockan 2.45. Det var lĂ€nge sedan jag var uppe sĂ„ lĂ€nge sĂ„ har sovit till 10.45 idag 😅Han erbjöd mig att sova över men jag valde att köra hem Ă€ven om det var jĂ€ttesent för att inte sĂ€tta nĂ„gon press. Han hade köpt blommor till mig för jag fyller Ă„r pĂ„ söndag.
Vi bestÀmde att det inte blev sÄ bra att han kom förbi stugan i helgen dÄ han ska jaga ena natten och har en kompis med sig sÄ det blir ju lite konstigt om han ska hÀnga med mig.
Vi har bÄda blivit sÄrade sÄ Àr överens om att det kÀnns bra nu men att vi tar det som det kommer och att det Àr viktigt att prata om och sÀga till om det inte kÀnns bra. Lite hÄngel blev det ocksÄ :)
 
Det Àr mÀrkligt med kÀnslor ÀndÄ. Jag mÄste Àlta detta lite igen.

Den hĂ€r kollegan som ni alla kĂ€nner
 nĂ€r vi vĂ€l umgĂ„s pĂ„ tu man hand sĂ„ Ă€r det sĂ„ annorlunda. DĂ„ kĂ€nns det bara bra, naturligt, trevligt. Inte nĂ„gon bubblande förĂ€lskelse eller förvĂ€ntan om nĂ„got mer. Men nĂ€r vi inte ses, smsar eller jag bara tĂ€nker pĂ„ henne nĂ€r hon Ă€r borta pĂ„ jobb eller semester, dĂ„ finns kĂ€nslorna dĂ€r hela tiden. Är det inte mĂ€rkligt Ă€ndĂ„? Vore det inte mer logiskt att det vore tvĂ€rt om?!

PÄ jobbet kan det ocksÄ kÀnnas lite extra ibland, men nÀr vi vÀl ses privat Àr det som att det blir helt avdramatiserat pÄ nÄgot sÀtt.

Does this make sense?! O_o
 
Det Àr mÀrkligt med kÀnslor ÀndÄ. Jag mÄste Àlta detta lite igen.

Den hĂ€r kollegan som ni alla kĂ€nner
 nĂ€r vi vĂ€l umgĂ„s pĂ„ tu man hand sĂ„ Ă€r det sĂ„ annorlunda. DĂ„ kĂ€nns det bara bra, naturligt, trevligt. Inte nĂ„gon bubblande förĂ€lskelse eller förvĂ€ntan om nĂ„got mer. Men nĂ€r vi inte ses, smsar eller jag bara tĂ€nker pĂ„ henne nĂ€r hon Ă€r borta pĂ„ jobb eller semester, dĂ„ finns kĂ€nslorna dĂ€r hela tiden. Är det inte mĂ€rkligt Ă€ndĂ„? Vore det inte mer logiskt att det vore tvĂ€rt om?!

PÄ jobbet kan det ocksÄ kÀnnas lite extra ibland, men nÀr vi vÀl ses privat Àr det som att det blir helt avdramatiserat pÄ nÄgot sÀtt.

Does this make sense?! O_o

Dragen till otillgÀnglighet?
 
Det Àr mÀrkligt med kÀnslor ÀndÄ. Jag mÄste Àlta detta lite igen.

Den hĂ€r kollegan som ni alla kĂ€nner
 nĂ€r vi vĂ€l umgĂ„s pĂ„ tu man hand sĂ„ Ă€r det sĂ„ annorlunda. DĂ„ kĂ€nns det bara bra, naturligt, trevligt. Inte nĂ„gon bubblande förĂ€lskelse eller förvĂ€ntan om nĂ„got mer. Men nĂ€r vi inte ses, smsar eller jag bara tĂ€nker pĂ„ henne nĂ€r hon Ă€r borta pĂ„ jobb eller semester, dĂ„ finns kĂ€nslorna dĂ€r hela tiden. Är det inte mĂ€rkligt Ă€ndĂ„? Vore det inte mer logiskt att det vore tvĂ€rt om?!

PÄ jobbet kan det ocksÄ kÀnnas lite extra ibland, men nÀr vi vÀl ses privat Àr det som att det blir helt avdramatiserat pÄ nÄgot sÀtt.

Does this make sense?! O_o
Ditt romantiska intresse Àr för fantasin, inte den faktiska personen?
 
Det Àr mÀrkligt med kÀnslor ÀndÄ. Jag mÄste Àlta detta lite igen.

Den hĂ€r kollegan som ni alla kĂ€nner
 nĂ€r vi vĂ€l umgĂ„s pĂ„ tu man hand sĂ„ Ă€r det sĂ„ annorlunda. DĂ„ kĂ€nns det bara bra, naturligt, trevligt. Inte nĂ„gon bubblande förĂ€lskelse eller förvĂ€ntan om nĂ„got mer. Men nĂ€r vi inte ses, smsar eller jag bara tĂ€nker pĂ„ henne nĂ€r hon Ă€r borta pĂ„ jobb eller semester, dĂ„ finns kĂ€nslorna dĂ€r hela tiden. Är det inte mĂ€rkligt Ă€ndĂ„? Vore det inte mer logiskt att det vore tvĂ€rt om?!

PÄ jobbet kan det ocksÄ kÀnnas lite extra ibland, men nÀr vi vÀl ses privat Àr det som att det blir helt avdramatiserat pÄ nÄgot sÀtt.

Does this make sense?! O_o
Jag har varit med om det dÀr jÀttemÄnga gÄnger, att det Àr i mellanrummet som fantasin och kÀnslorna gÄr loss och byggs upp nÄt enormt för att sen inte vara nÄt speciellt nÀr man vÀl fÄr chansen att umgÄs med personen. SÄnt har hÀnt Àven nÀr jag varit i en bra monogam relation och verkligen inte velat gÄ in i nÄt nytt. Jag brukar tolka det som att det Àr kÀnslor som behöver fÄ utlopp ibland, och att det inte har sÄ mycket med personen att göra. Lite som nÀr man börjar grÄta till en lÄt eller ett töntigt slut pÄ en familjefilm och inser att det var nÄt man behövde fÄ ur sig.
Det Àr helt okej att gÄ loss sÄ ett tag, och insikten att det inte Àr sÄ speciellt pÄ tu man hand borde göra att det lÀgger sig sÄ smÄningom sÄ att du kan gÄ vidare helt.
 
Jag har varit med om det dÀr jÀttemÄnga gÄnger, att det Àr i mellanrummet som fantasin och kÀnslorna gÄr loss och byggs upp nÄt enormt för att sen inte vara nÄt speciellt nÀr man vÀl fÄr chansen att umgÄs med personen. SÄnt har hÀnt Àven nÀr jag varit i en bra monogam relation och verkligen inte velat gÄ in i nÄt nytt. Jag brukar tolka det som att det Àr kÀnslor som behöver fÄ utlopp ibland, och att det inte har sÄ mycket med personen att göra. Lite som nÀr man börjar grÄta till en lÄt eller ett töntigt slut pÄ en familjefilm och inser att det var nÄt man behövde fÄ ur sig.
Det Àr helt okej att gÄ loss sÄ ett tag, och insikten att det inte Àr sÄ speciellt pÄ tu man hand borde göra att det lÀgger sig sÄ smÄningom sÄ att du kan gÄ vidare helt.

SĂ€ger bara helt enkelt tack, det lĂ„ter sĂ„ rimligt. Skönt att höra nĂ„gon som upplevt samma sak đŸ€—
 
Dragen till otillgÀnglighet?
Ja, kanske?

Ditt romantiska intresse Àr för fantasin, inte den faktiska personen?
SĂ„ kan det kanske vara


Lite kanske ocksÄ hÀftigt att ha fÄtt en vÀn i en person som jag sett upp sÄ mycket till och kÀnslorna gÄr lite bananas :o

Tack för ni orkar med det hĂ€r fortfarande đŸ˜‚â€ïž
 
@cambodia Jag tÀnker Àven att man kan vara extremt förtjust i en nÀra vÀn ocksÄ, alltsÄ pÄ grÀnsen pÄ kÀr i den för att personen Àr helt fantastisk och man Àr glad att man lÀrt kÀnna den. Men att det Àr just bara starka vÀnskapskÀnslor egentligen.
 
Eeh hejsan hoppsan, jag har visst tvÄ dejter i helgen. Valde att hoppa en dejt igÄr, nÄgon mÄtta fÄr det vara. Jag orkar inte gÄ pÄ dejt varje dag Àven om jag mest ser dejtandet som en kul grej :laugh:

SĂ„ vid lunch ska jag försöka hitta bĂ„de till en okĂ€nd stad och en okĂ€nd promenadled. Önska mig lycka till eller nĂ„tt med att hitta dit :rofl:
 
Är med i en grupp som heter friluftssinglar och hade fĂ„tt detta meddelande inatt 😂😂 wtf.
Screenshot_20230520_072125_Messenger.jpg
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

KlÀder & Bli fin Jag har bestÀmt att det blir en ny handvÀska i december, dÄ fÄr jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oÀkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Unafraid
·
Fritid Visst har vi byggkunniga hÀr som kanske kan komma med tips och rÄd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vÄrt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
777
Senast: Bison
·
Kropp & SjÀl Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det hÀr inlÀgget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en kÀnsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 890
Senast: Seaside
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat trÀna pÄ gym, bÄde pass i grupp som core och crosstraining men Àven PT-pass och styrketrÀning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
874
Senast: Gulis
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skĂ€ller pĂ„ mĂ€n
  • Kattbilder #9
  • UppdateringstrĂ„d 29

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp