Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå dejten idag var lättsam med humor. Däremot visade det sig att han inte kunde så bra svenska utan behövde prata engelska. Så nu ligger jag i soffan med vin för hjärnan är trött efter att ha tänkt och pratat engelska i ett par timmar. Ett språk jag avskyr att prata då jag lätt tappar ord och uttal.
 
Jodå dejten idag var lättsam med humor. Däremot visade det sig att han inte kunde så bra svenska utan behövde prata engelska. Så nu ligger jag i soffan med vin för hjärnan är trött efter att ha tänkt och pratat engelska i ett par timmar. Ett språk jag avskyr att prata då jag lätt tappar ord och uttal.
Dejtade en helt fantastisk tjej från Brasilien för några år sedan, bra på alla sätt och vis samt sjukt attraktiv. Men kunde inte svenska utan vi pratade bara engelska.

Har inga problem med att prata engelska, är flytande på det. Men jag tror det ändå var språket som gjorde att det inte klickade helt ändå. Vi dejtade några månader, men tillslut så kände jag att det inte fungerade pga språket.
Mycket trist!
 
Dejtade en helt fantastisk tjej från Brasilien för några år sedan, bra på alla sätt och vis samt sjukt attraktiv. Men kunde inte svenska utan vi pratade bara engelska.

Har inga problem med att prata engelska, är flytande på det. Men jag tror det ändå var språket som gjorde att det inte klickade helt ändå. Vi dejtade några månader, men tillslut så kände jag att det inte fungerade pga språket.
Mycket trist!

Jag har ingen erfarenhet alls av liknande men jag tror att det skulle bli en issue för mig. Kommunikationen är så oerhärt viktig för att jag ska tycka att nån är attraktiv, så att inte kunna kommunicera på det språk som är mest nyanserat och hemtamt skulle ta bort för mkt av det. För mig.
 
Alltså jag möter honom överallt nu 😂 och vi liksom tittar på varandra och halvhälsar genom att smila lite. Han var tyvärr inte på gymmet igår, annars hade jag tänkt ta mod till mig att säga hej eller nåt!

Nä vet ni vad 😂
Berättade om honom för min bästis, hon nämnde en kille på sitt jobb, vi lyckades hitta en bild och ja det var han. Seriöst, hur stora är oddsen 😒
Han har flickvän och jag måste sluta inbilla mig saker.
Det är inte meningen att jag ska träffa nån!!
 
Jodå dejten idag var lättsam med humor. Däremot visade det sig att han inte kunde så bra svenska utan behövde prata engelska. Så nu ligger jag i soffan med vin för hjärnan är trött efter att ha tänkt och pratat engelska i ett par timmar. Ett språk jag avskyr att prata då jag lätt tappar ord och uttal.
Min förra relation var med en engelsman som iofs bodde i Sverige men inte lärt sig så bra svenska att han ville använda den. Jag jobbar sedan 10 år tillbaka i ett helt engelskspråkigt företag. Trots detta tyckte jag att det var svårt med kommunikationen då jag inte hade den vokabulären för att prata känslor etc. Jag kände att jag kunde inte nyansera det jag ville säga så jag var säker på att det kom fram rätt, men samtidigt så lärde jag mig det allt eftersom. Jag tänker att vill man så funkar det även om det är svårt i början.
Men kan säga att den första frågan min syster ställde när jag berättade för henne att jag träffade Hundkillen idag var om han pratade svenska 🙈 😅 Hon är nämligen inte så bekväm med att prata engelska :D
 
Blir antagligen dejt med hundkillen imorgon (min födelsedag 🥳), skulle ju vara i stugan men upptäckte att det är stopp i avloppet på g där så får beställa avloppsspolning i veckan och åkte hem till stan nu ikväll. Har dock åkt på en elak hosta så får se hur jag mår imorgon men vi ska försöka hitta på något.
 
Jag har ingen erfarenhet alls av liknande men jag tror att det skulle bli en issue för mig. Kommunikationen är så oerhärt viktig för att jag ska tycka att nån är attraktiv, så att inte kunna kommunicera på det språk som är mest nyanserat och hemtamt skulle ta bort för mkt av det. För mig.

Sett till ovanstående kunde jag heller inte låta bli att tänka en halvtaskig tanke ang ett ex till mig. Han var noll procent intresserad av att ha några djupare konversationer och några år efter att vi gjort slut träffade han en tjej som inte talade ett ord svenska, som kom från ett land där engelskafärdigheterna inte direkt brukar utmärka sig internationellt... och jag våndades länge med att jag tänkte så (vi hade en välfungerande vänrelation och jag unnade honom verkligen att träffa nån) men faktum är att jag tror att det passade honom utmärkt att slippa prata så värst avancerat :o
 
Nä vet ni vad 😂
Berättade om honom för min bästis, hon nämnde en kille på sitt jobb, vi lyckades hitta en bild och ja det var han. Seriöst, hur stora är oddsen 😒
Han har flickvän och jag måste sluta inbilla mig saker.
Det är inte meningen att jag ska träffa nån!!
Så himla typiskt! Tänkte skriva något peppande men jag har ju själv gett upp för tillfället så kände mig lite som en hycklare 😂

🤗❤️
 
Blir antagligen dejt med hundkillen imorgon (min födelsedag 🥳), skulle ju vara i stugan men upptäckte att det är stopp i avloppet på g där så får beställa avloppsspolning i veckan och åkte hem till stan nu ikväll. Har dock åkt på en elak hosta så får se hur jag mår imorgon men vi ska försöka hitta på något.
Vi fick skjuta på det, min hosta har blivit värre, hostar så jag i princip spyr och han är däckad av pollen. Så får vänta en vecka att ses. Trist men något att se fram emot 🙂
 
En gammal bekant dök upp hos mig, vi har legat några gånger, men han är inte så förtjust i hångel och närhet, så jag har helt enkelt inte tyckt vi varit någon bra match. Men han verkar visst ha mognat lite, eller iaf ha en annan syn på det hela. Så han får en chans till! Han är ju snygg och trevlig, så varför inte!
 
Nä vet ni vad 😂
Berättade om honom för min bästis, hon nämnde en kille på sitt jobb, vi lyckades hitta en bild och ja det var han. Seriöst, hur stora är oddsen 😒
Han har flickvän och jag måste sluta inbilla mig saker.
Det är inte meningen att jag ska träffa nån!!

Kan verkligen relatera. Är nån trevlig och intressant så är hen redan upptagen. En trist insikt jag gjort sen jag blev +35... alla har liksom träffat nån och stadgat sig i den åldern. Utom jag :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Unafraid
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
777
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 890
Senast: Seaside
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
874
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp