Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratar nu om tidigare förhållanden, inte mina föräldrar och min barndom. De som engagerar mest gör också mest ont när det spricker. Andra förälskar sig hela tiden, inte jag. Det tar tid för mig att släppa in någon och rent realistiskt så har jag varken råd eller lust att bränna 5000 kr på att resa en helg fler gånger när jag istället kan köpa foder till hästarna eller färg till huset, vilket måste göras ändå.

Jag har som sagt inte bestämt mig även om allt egentligen är klart att jag ska resa. Jag måste fundera. Stannar jag hemma så är det färdigfunderat och vi kommer inte ha mer kontakt.

Vet du vad, jag känner igen mig väldigt mkt i ditt resonemang. Därför svarar jag utifrån att jag tänker att vi tänker ganska lika. Och jag vet av erfarenhet att det inte alltid gör det lättare för en, åtminstone har det inte varit så för mig. Jag har och gör fortfarande väldigt mkt av den varan, tänker ihjäl mig själv. Du gör såklart som du vill med den där helgen, men du har skrivit vädigt mkt i den här tråden om hur det känns med kontakten med den där killen. Så jag tror att oavsett det är ett luftslott eller love of the life, så är det kanske skönt att veta det och slippa gå och fundera.
 
Hur avgör man ifall personen faktiskt är intresserad eller om man bara inbillar sig saker? :angel:
Jag är en sådan som i stort sett aldrig förstår. Långt efteråt brukar jag fatta. Men då är det ofta för sent. Nu dejtar jag inte, men om jag gjorde, så skulle jag nog behöva fråga.

Eller så var jag själv inte tillräckligt intresserad och därför inte inställd på att upptäcka hans intresse?
 
Födelsedagspresent överlämnad och just nu är kommunikation återställd till ”normala nivåer”. Just nu. Stökigt på jobbet igen så jag tror jag låter ”vad gör vi”-samtalet vila en stund, jag har inte energi nog för att reda i båda och det på jobbet kommer bli mastigt.

(Det är alltid så fint när jag är där, annars hade jag nog lagt ner WB-delen och bara kört friends rakt av).
 
Tell me about it :bag:
Men om du inte känner att du har något att ”förlora” på ett nej så fråga på! 😍
Det är ju det som är grejen, jag har något att förlora på ett nej. Jag vill inte förstöra våran vänskap eftersom den betyder väldigt mycket för mig. Samtidigt vill jag inte att han tror att han inte har en chans ifall det nu är så att han också har känslor för mig. Men jag vet ju själv hur jobbigt det är ifall någon är jättetydligt intresserad av en när man själv inte känner likadant...
 
Stämmer inte enligt min mening!
Jag trodde inte min sambo var intresserad. Var faktiskt rätt säker på att han inte var det.

Jag hade fel!
Det är ju det här också, för eftersom han är lite fram och tillbaka så kan det ju innebära att han gillar mig också men inte vill visa det. För han vet ju att jag nyligen kommit ut ur ett långt förhållande och då kanske han vill avvakta och inte vara för på. Och han har sagt tidigare att han inte gillar att vara den som tar första steget. Några av oss pratade faktiskt om det här med när/hur man ska berätta för någon att man gillar denne. Och då sade han att det inte alltid är rätt läge att berätta sina känslor. Att det beror på om personen i fråga är redo att höra det, om personen i fråga till exempel nyligen kommit ut ur ett förhållande kanske det inte är bästa tillfället att belasta dem med sina känslor. :cautious::angel:
 
Är det okej att leta upp en support/servicekille till jobbet och lägga till på sociala medier som typ instagram? :angel:

Vi har haft en del jobbkontakt under åren. Nu har det uppstått ett ev. problem när jag ska sluta jobba. Så ringde upp han häromdagen och berättade vad problemet var och att jag ska sluta jobba på arbetsplatsen.
Han lät rätt så förvånad och lite ledsen..:o

Vi har kommit bra överens när vi setts och det har känns bra. Enligt en kollega så är han väldigt förtjust i mig och kollegan kände sig som ett tredje hjul när supportkillen var förbi hos oss förra året. Inget jag märkte själv men är ju tydligen blind för om någon visar intresse så att ...😅

Om han nu verkligen skulle vara intresserad och om han inte är upptagen på annat håll då tex. Kanske det skulle kunna bli något i framtiden. Vore ju tråkigt att förlora all kontakt när jag slutar om inte annat.... :angel:
 
Är det okej att leta upp en support/servicekille till jobbet och lägga till på sociala medier som typ instagram? :angel:

Vi har haft en del jobbkontakt under åren. Nu har det uppstått ett ev. problem när jag ska sluta jobba. Så ringde upp han häromdagen och berättade vad problemet var och att jag ska sluta jobba på arbetsplatsen.
Han lät rätt så förvånad och lite ledsen..:o

Vi har kommit bra överens när vi setts och det har känns bra. Enligt en kollega så är han väldigt förtjust i mig och kollegan kände sig som ett tredje hjul när supportkillen var förbi hos oss förra året. Inget jag märkte själv men är ju tydligen blind för om någon visar intresse så att ...😅

Om han nu verkligen skulle vara intresserad och om han inte är upptagen på annat håll då tex. Kanske det skulle kunna bli något i framtiden. Vore ju tråkigt att förlora all kontakt när jag slutar om inte annat.... :angel:

Jaförfan, kör. Vad skulle vara fel i det? Jag har många privata kontakter som startat med jobbkontakt, ser inget fel alls i det. Herregud... folk gifter sig med kollegor, hur skulle det ha gått till om allting var så strikt jämnt? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 116
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
794
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 011
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp