Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukade nog berätta om mina läkartider liksom allt möjligt annat när jag var sambo.
Kan inte se att mina gynbesök angår någon annan än mig om det inte rör sexuellt överförda sjukdomar. Jag hade inte berättat om jag börjat på en ny karta p-piller heller.
 
Du behöver absolut inte svara om du inte vill, men var det medvetet att inte säga eller bara kom det inte på tal?
Kom aldrig på tal, jag tyckte det var oväsentligt. Jag berättade inte allt jag gjorde, jag jobbar skift och han hade kontorstider så vi gjorde mycket var för sig på eget håll när vi inte hade något planerat.
 
Jag saknar ju helt integritet så jag hade kunnat berätta det för ingen och för alla. Tex vet alla på jobbet om att jag har aggressiva cellförändringar. Det är så det blir ibland.

En sambo hade definitivt vetat om ifall jag skulle till gynekologen.
Själv har jag väldigt stor integritet och blir otroligt irriterad av att bli utfrågad eller att någon försöker hålla reda på mig även när det gäller släkten. Det tog flera månader innan mina kollegor ens visste om att jag var sambo och det tog nog några månader innan någon av dem visste om att vi separerat.
 
Själv har jag väldigt stor integritet och blir otroligt irriterad av att bli utfrågad eller att någon försöker hålla reda på mig även när det gäller släkten. Det tog flera månader innan mina kollegor ens visste om att jag var sambo och det tog nog några månader innan någon av dem visste om att vi separerat.
Men det är ju skillnad på att någon försöker hålla koll och att man självmant berättar. :) Jag kan absolut slänga ut till en kollega att jag har mens, har bokat tandläkarbesök eller liknande så att ett läkarbesök kommer upp i ett samtal med en bekant eller dejt känns inte udda.
 
Självklarhet från en partner ja, från en dejt definitivt inte någon självklarhet och jag personligen hade faktiskt tyckt det vore udda.
Jag tänker att en dejt kan antas vara skälet till att preventivmedlet behövs överhuvudtaget? Om han slipper egna preventiva åtgärder tack vare att någon annan gör ett potentiellt obekvämt besök och betalar en avgift så är erbjudande om skjuts/stöd det enda rimliga i sammanhanget.
 
Neeej inte ikväll. Han har ett jättebra skäl som tyvärr håller i flera dagar framöver. Det kanske till och med är riktigt bra att det blir så här eftersom alla mina tendenser till självdisciplin flög ut genom fönstret, men neeej. :cry:
Egen uppdatering: Det blir för konstigt att mörka nästan-grannens skäl till att inte sova över. Han har ett sår som läkte dåligt och plötsligt började lukta illa. Mycket synd om, vården är kontaktad och åtgärder tagna, ingen feber eller så men han ville inte utsätta mig för lukten.

Kväll 1 av misslyckande/abstinens: Träffades kort och pratade samt superhånglade utanför min port igen. Nyckelord: utomhus.
Kväll 2 och 3: Långa telefonsamtal.
Ikväll: Kom hit och "hängde i sängen" som önskat, bara utan att blotta såret eller sova över. Eller ta med kondomer. 😭 Alla inblandade var överraskande vuxna och ansvarstagande (nej okej vid det här laget är det framförallt överraskande att jag var det).

Jag är lite besatt och extremt frustrerad.
:love: :banghead::rage:
 
Jag tänker att en dejt kan antas vara skälet till att preventivmedlet behövs överhuvudtaget? Om han slipper egna preventiva åtgärder tack vare att någon annan gör ett potentiellt obekvämt besök och betalar en avgift så är erbjudande om skjuts/stöd det enda rimliga i sammanhanget.

Jo precis så, han är anledningen till att jag fixar preventivmedel igen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 216
Senast: hundtant
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
807
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
11 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp