Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej!

Jag har så svårt att se för egen del hur det inte skulle komma upp på tal därav min fundering, men vi är ju olika:)

Samma här. Jag jobbar också skift och sambon dagtid. Hade känts jättekonstigt att inte berätta om vad jag har planerat, oavsett om det är tandläkare, gyn eller annat. Sambon berättar också vad han har inplanerat kvällstid när jag är på jobbet. Handlar inget om kontroll utan att vi delar livet tillsammans :)
 
Men det är ju skillnad på att någon försöker hålla koll och att man självmant berättar. :) Jag kan absolut slänga ut till en kollega att jag har mens, har bokat tandläkarbesök eller liknande så att ett läkarbesök kommer upp i ett samtal med en bekant eller dejt känns inte udda.
Visst kan jag säga att jag har ett läkarbesök men det angår ingen annan att det är gyn jag ska till. Hör väl till att jag alltid haft manliga arbetsplatser att jag håller hårt på min integritet.
 
D var här igår igen. Fixade mat och vi kikade på serie.

Han är uppenbart intresserad men tafatt och klumpig. Han är ytterst noga med att skicka meddelande morgon och kväll men tja..

Jag är hemskt osäker på om jag känner något för denna mannen och det gör att jag känner mig lite elak. Han gör inga fel men det händer liksom inget.
 
Samma här. Jag jobbar också skift och sambon dagtid. Hade känts jättekonstigt att inte berätta om vad jag har planerat, oavsett om det är tandläkare, gyn eller annat. Sambon berättar också vad han har inplanerat kvällstid när jag är på jobbet. Handlar inget om kontroll utan att vi delar livet tillsammans :)

Nej men precis, håller med. Den ena av oss har alltid haft skiftjobb med, upplever inte det som nått hinder alls för att prata om sånt.
 
Nej men precis, håller med. Den ena av oss har alltid haft skiftjobb med, upplever inte det som nått hinder alls för att prata om sånt.

Alltså... jag är särbo. Vi talar båda om när någon av oss ska till vården, det är ju lite en del av att vara tillsammans. Vi pratar på telefon om vår vardag, annars skulle det ju inte vara så mycket av ett förhållande (i mina ögon). Dvs vi delar vardagen som par, bara det att vi oftast får göra det på telefon.
 
Nu tänker jag att det är skillnad på att vara tillsammans med någon/sambo/gift osv än att dejta någon, så som tråden handlar om :) Vi är också olika i hur mycket vi delar med oss av det mest privata, oavsett singel eller upptagen. Hoppas tråden kan fortsätta handla om dejting nu :)
 
Absolut att tråden handlar om dejting. Men. Det belyser också problematiken som blir när det inte blir en dialog. Hur tråkigt o tomt det blir när man inte delar med sig av sina liv.
Många har iaf jag ratat pga att de inte delar med sig. Bjuder in o kan ”prata”.
Jag är som @athena_arabians särbo o vi delar. Vi har delat sen dejtingstadiet.
 
Hu vad svårt det här är. Var inte hos H igår pga snöröjning och jag är kvällstrött = orkade inte vänta. Träffades nu på morgonen istället. Utan tidspress vilket är ovanligt.

Och M är jag vet inte, väldigt osäker på ngt vis som jag tror skulle kräva mer bekräftelse och försäkringar än vad jag är intresserad av att ge. Frågade bla vem mer det var som duschade hos mig för att det hänger två badlakan i badrummet.

Det ger lite dålig magkänsla tror jag.
 
Alltså... jag är särbo. Vi talar båda om när någon av oss ska till vården, det är ju lite en del av att vara tillsammans. Vi pratar på telefon om vår vardag, annars skulle det ju inte vara så mycket av ett förhållande (i mina ögon). Dvs vi delar vardagen som par, bara det att vi oftast får göra det på telefon.

Jag berättade idag för H/kk att jag ska till gyn på fredag. Så vi kan inte ligga då 😎🤣

Jag tycker också om att dela saker och tror det skulle vara tomt om det inte var så. Vet även att H är på hockey idag och imorgon inte kör sin vanliga bil.
 
Skrev här för ett bra tag sen om den äldre killen jag lyckats träffats över nätet.

Vi pratar fortfarande, nästan varje dag. Det känns otroligt bra med honom och han känns verkligen som en genuint bra person. Nästan lite för bra 😵‍💫

Vi har pratat i snart 1 år nu och det har känts bra sedan dag 1 verkligen. I och med vi träffats över nätet och fortfarande inte haft möjlighet till att ses på riktigt har vi ju inte direkt något förhållande eller stämpel på oss, mer avslappnat. Däremot är vi båda överens om att vi har en stark attraktion till varandra! Men nu på senare när vi pratat har han börjat nämna att han faktiskt gillar mig och att han inte är typen som ligger runt eller har avslappnade förhållanden. Samt att han börjat nämna om att träffas. Jag vet inte hur jag ska tolka det, ser han mig då som nånting seriöst kanske?

Jag borde verkligen inte klaga, för han är verkligen en keeper. Men ärligt får jag lite panik 😅 Jag har haft SVÅRT för att få känslor och känna mig attraherad av andra! Typ emotional unavailable. Så att jag blev så attraherad av honom så fort och utan att ha träffats gör mig förvånad. Låter klyschigt men känns verkligen som att jag känt honom hela livet 😅 Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Det känns bra med honom men läskigt! Liksom ena stunden känner jag mig galet attraherad av honom och den ena ”vågar jag verkligen det här?/är det en bra idé?”
 
Skrev här för ett bra tag sen om den äldre killen jag lyckats träffats över nätet.

Vi pratar fortfarande, nästan varje dag. Det känns otroligt bra med honom och han känns verkligen som en genuint bra person. Nästan lite för bra 😵‍💫

Vi har pratat i snart 1 år nu och det har känts bra sedan dag 1 verkligen. I och med vi träffats över nätet och fortfarande inte haft möjlighet till att ses på riktigt har vi ju inte direkt något förhållande eller stämpel på oss, mer avslappnat. Däremot är vi båda överens om att vi har en stark attraktion till varandra! Men nu på senare när vi pratat har han börjat nämna att han faktiskt gillar mig och att han inte är typen som ligger runt eller har avslappnade förhållanden. Samt att han börjat nämna om att träffas. Jag vet inte hur jag ska tolka det, ser han mig då som nånting seriöst kanske?

Jag borde verkligen inte klaga, för han är verkligen en keeper. Men ärligt får jag lite panik 😅 Jag har haft SVÅRT för att få känslor och känna mig attraherad av andra! Typ emotional unavailable. Så att jag blev så attraherad av honom så fort och utan att ha träffats gör mig förvånad. Låter klyschigt men känns verkligen som att jag känt honom hela livet 😅 Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Det känns bra med honom men läskigt! Liksom ena stunden känner jag mig galet attraherad av honom och den ena ”vågar jag verkligen det här?/är det en bra idé?”
Träffas först. Sen kan man fundera över eventuella känslor.
 
Och M är jag vet inte, väldigt osäker på ngt vis som jag tror skulle kräva mer bekräftelse och försäkringar än vad jag är intresserad av att ge. Frågade bla vem mer det var som duschade hos mig för att det hänger två badlakan i badrummet.

Det ger lite dålig magkänsla tror jag.

Eller jo jag vet precis.

Jag ligger hellre en timme i lastbilen med H än hänger en helg med M hemma. Det säger ju ändå en del.

Hade också en knasig konversation med H. Han har ju varit lite ”hemlig” med identitet osv (fast eg bara halvdant, jag vet ju var han jobbar så att säga) och jag har inte berättat att jag såklart har tagit reda på det ändå. Och ingen av oss har vågat ändra på ”det är lite hemligt och mysko” i tron att den andra skulle försvinna då. Eller tappa intresset.

Men nu är den biten avklarad och vi har garvat lite åt det. Sen får vi se om det ändras något annat i hur/när/var. Eller på sätt och vis kommer det att göra det ändå för han ska byta jobb.

Krångligt det här med människor ändå.
 
Vet inte, får lite dåliga vibbar av catfish
Efter ett tag dök det upp att han var från Österrike typ. Skeptisk
1700131799625.png
 
En sak om han sagt från början Hej, ursäkta min dåliga svenska, men det är inte mitt modersmål.
Men det stod inget om det öht i profilen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 203
Senast: hundtant
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
804
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 126
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp