Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kanske jag inte ska och tala för hur de andra känner, men jag höll med och gillade de inlägg som uttryckte sig lite frågande till hur @Tranan uttryckt sig. Dock handlade det absolut inte om att jag inte skulle vara intresserad av hans tankar och hur det går utan det är ju lika spännande att läsa om som alla andras äventyr.

Men ja, precis. Ett "Hur menade du nu?" behöver ju inte betyda mer än så.

Dock är det som du säger liknande saker åt andra hållet bara att då är det ingen som känner sig träffad, utsatt eller direkt bryr sig. Hade det varit en jämnare fördelning av män och kvinnor så hade det blivit reaktioner på många fler inlägg i den här tråden. Nu när fördelningen är åt ett visst håll så blir vad som accepteras och inte accepteras format efter det.

Ja, så är det! Sedan är det också som jag skrev ett strukturellt problem i samhället att kvinnor sexualiseras i mycket högre utsträckning än män, på ett problematiskt sätt, och då blir det också mycket känsligare än om samma sak uttrycks fast tvärtom. Men det är ju min personliga åsikt.

Ja jag håller med dig @Singoalla jag har inte skrivit att han inte borde få uttrycka sig så. Jag förstår att det var skrivet med glimten i ögat. Jag är bara lite nere just nu och behövde pysa ut lite tankar. Jag tycker att @Tranan verkar väldigt sympatisk och följer honom med samma intresse som resten i tråden.

Jag känner mig mest lite off och deppig generellt och jag är ganska färgad av det. Jag får ungefär noll matchningar på Tinder. Och är visserligen inte så aktiv där heller. Jag har varit arbetslös länge, vilket leder till att jag isolerar mig mer än jag borde. Jag antar att jag skäms för att jag inte lyckats ordna något fast jobb i min bransch sedan min förra tjänst tog slut. Och jag får ångest av att försöka söka något annat jobb, det känns så meningslöst med allt jag kämpat för på universitetet!! All tid och alla pengar!! (Förutom att jag väldigt gärna vill fortsätta att jobba med det jag gör. Jag är bra på det, och jag trivs med det)

Och så skäms jag för att jag inte bara försöka göra det ändå så jag slipper leva på a-kassa. Det är sjuk konkurrens om jobben, men jag har iallafall varit på förhållandevis många intervjuer, och det går alltid bra. (Och bara att komma på intervju är ju bra) Intervjuerna kommer tillräckligt ofta för att hålla hoppet uppe. Men ofta är det massor av sökande (ibland 100+...). Jag orkar inte möta folk och berätta om detta gång på gång, så då är jag hellre ensam. Men just nu känns det ganska deppigt. Svag ekonomi, bara ströjobb, få vänner i närheten, och jag känner att jag ofta bara jobbar på att få dagarna att gå i väntan på att få besked angående ansökan typ 146 i raden, eller senaste intervjun. Och det eviga jobbsökandet. Man måste vara offensiv, vilket jag är, men jag börjar känna att jag brinner ut, man orkar inte glöda hur länge som helst. Vissa dagar uppdaterar jag mailen maniskt i hopp om något nytt besked. Det var inte såhär jag drömde om att livet skulle vara. :cry:

Och så vet jag samtidigt att det här är en fas. Plötsligt har jag jobb igen och vinden vänder. Kanske träffar jag dessutom någon någongång att dela vardagen med, det hade varit trevligt. Jag lär ju så småningom känna fler människor här, ekonomin blir bättre, och den hemska tiden som arbetslös bleknar med åren och jag börjar kanske gnälla över att jag jobbar för mycket istället. Men fy fasen vad jag önskar att livet liksom rättar till sig. Snart!

Inte så mycket dejting i det här inlägget. Mest höstdepp som behövde komma ut. :yuck:

Senast ändrad:
Dock är det som du säger liknande saker åt andra hållet bara att då är det ingen som känner sig träffad, utsatt eller direkt bryr sig. Hade det varit en jämnare fördelning av män och kvinnor så hade det blivit reaktioner på många fler inlägg i den här tråden. Nu när fördelningen är åt ett visst håll så blir vad som accepteras och inte accepteras format efter det.
Okej jag har brytt mig och protesterat många gånger mot dina stereotypa generaliseringar om män* .. det är nåt du skulle kunna sluta med och speciellt när du inte är man själv

* senast för typ 3 sidor sen

Är i en djup svacka nu vilket gjort att jag fått insatt nya antidepressiva mediciner, dessa har dock gjort att jag fallit djupare ned och blev sjukskriven av läkaren sist.
Känner inte att jag vill dela med mig av det ännu till tjejen jag dejtar, men när hon undrar hur min helg varit och jag svarar ytligt "bra"-liknande blir det knepigt då hon visste att jag skulle jobbat hela helgen. Så fick byta samtalsämne snabbt istället för att inte nämna att jag inte jobbat..

Jag hade såklart kunnat bara tala om det för henne, tror inte att det hade varit någon big deal alls. Vi båda är konstnärer, men inom olika genrer, så känns som man bearbetar denna problematik konstant både med sig själv och sitt skapande och med sina konstnärskollegor..
Men samtidigt vill jag inte komma henne för nära just nu, mår bra av att ha lite distans och inte dela med mig av mitt inre så mycket som det känns nu. Och berättar jag detta kommer säkert följdfrågor och jag har ingen lust att gå närmare in på mina psykiska problem än.
Kommer jag för snabbt nära människor så tröttnar jag också snabbt, tyvärr.

Självklart blir det då som att jag skjuter henne ifrån mig, fastän jag egentligen bara vill ha henne på samma distans som hon var innan medicinbytet. Inte närmare, inte längre ifrån, utan lagom.
Och vad säger jag om min dag om läkaren bestämmer sig för att lägga in mig? "Bra!" igen..?
Målar in mig själv i ett hörn.

På förekommen anledning så berättade jag precis i en gruppchatt med mina mest heteronormativa tjejkompisar att jag är bisexuell. Känns som en våg av illamående bara sköljde genom hela kroppen, var tvungen att öppna fönstet för att få luft. Det här har blivit mina väldigt nära vänner på kort tid, ca 1,5 år, och ingen har någonsin uttryckt sig homofobiskt. Men det är ett väldigt heteronormativt sammanhang att vara i. Hjärtat bankade så det nästan hoppade ur bröstkorgen på mig. Bara positiva reaktioner hittills.

kvinnor sexualiseras i mycket högre utsträckning än män, på ett problematiskt sätt, och då blir det också mycket känsligare än om samma sak uttrycks fast tvärtom.

Fast tittar man på dessa dejtingtrådar och en del andra trådar (fanns ju en "ögongodistråd för några år sen där det postades bilder på diverse halvklädda män, bland annat) så sexualiseras män väldigt mycket.

Tror inte verkligheten skiljer sig så mycket från forum, men av någon anledning så är det mer okej på något vis att sexualisera män.

Fast tittar man på dessa dejtingtrådar och en del andra trådar (fanns ju en "ögongodisråd för några år sen där det postades bilder på diverse halvklädda män, bland annat) så sexualiseras män väldigt mycket.

Tror inte verkligheten skiljer sig så mycket från forum, men av någon anledning så är det mer okej på något vis att sexualisera män.

Jag tycker personligen inte att det är mer okej. Fel är alltid fel, oavsett. Jag tror bara det kan vara känsligare med kvinnor p.g.a strukturer i samhället.

Jag tycker personligen inte att det är mer okej. Fel är alltid fel, oavsett. Jag tror bara det kan vara känsligare med kvinnor p.g.a strukturer i samhället.

Det är mer okej på så vis att inte en kotte säger något när det sker. Vilket på sätt och vis är att okeja beteendet, men om man på något vis kan tolka in minsta lilla sexualisering av en kvinna, så talas det direkt om att det är unket, sunkigt, obehagligt.

Okej jag har brytt mig och protesterat många gånger mot dina stereotypa generaliseringar om män* .. det är nåt du skulle kunna sluta med och speciellt när du inte är man själv

* senast för typ 3 sidor sen
Jag generaliserade dock inte om män utan använde den situationensom precis uppstått som exempel för något som är vanligt förekommande. Det är du som läser in det som något generellt om män vilket om något säger mer om dina värderingar.

På förekommen anledning så berättade jag precis i en gruppchatt med mina mest heteronormativa tjejkompisar att jag är bisexuell. Känns som en våg av illamående bara sköljde genom hela kroppen, var tvungen att öppna fönstet för att få luft. Det här har blivit mina väldigt nära vänner på kort tid, ca 1,5 år, och ingen har någonsin uttryckt sig homofobiskt. Men det är ett väldigt heteronormativt sammanhang att vara i. Hjärtat bankade så det nästan hoppade ur bröstkorgen på mig. Bara positiva reaktioner hittills.
Jag förstår dig helt. Jag känner ofta så fortfarande fastän jag typ alltid varit mer eller mindre öppen med min läggning. Jag tycker det är jobbigt att sticka ut från normen, samtidigt som jag också för en ständig strid mot att vägra följa normen bara för att samhället förväntar sig det.
Jag har också alltid haft svårt att sätta ord på min sexualitet, landade i queer. Alla andra förutsätter ett kön, så skulle behöva placera in mig där. Är kvinna, men emotionellt känner jag inte riktigt det..

Så att behöva sätta ord på sin sexualitet gör att man sätter ord på så mycket annat om sig själv och de man träffar, och dessutom blir man en såndär som inte följer normen.
Det är inte lätt. Men det är lättare nu när jag bor i storstan och inte i en småstad i norrland längre.

Sen handlar det väl till viss del om hur med.
Men det är i sin tur beroende på att reklammakarna har lurat ut vad det är i dessa framställningar som lockar till att göra av med pengar.

Jag generaliserade dock inte om män utan använde den situationensom precis uppstått som exempel för något som är vanligt förekommande. Det är du som läser in det som något generellt om män vilket om något säger mer om dina värderingar.
Okej läste det kanske så för att du generaliserat om män förut :) men bra då keep it up :up:

Vad är det som känns jobbigt? Du behöver såklart inte utveckla ifall du inte vill.

Många bra svar, orkar inte riktigt rota mer i detta i nuläget.

Jag tycker det är obehagligt som fan när det kan uppfattas (ja, jag är säkert överkänslig, ber om ursäkt för det och till @Tranan om det inte alls menas så) som att män skulle ha problem att hantera sin sexualitet. Efter att enbart mött sådana män tidigare i mitt liv så väcker det enormt mycket obehag hos mig. Dock har jag inte alls egentligen fått den uppfattningen om @Tranan och jag vill också gärna att denna tråden ska kännas lika öppen för alla och fortsätta följa er alla. Jag har tvekat länge på att skriva ett sådant här inlägg men kände att man kanske bör belysa den aspekten också.

Jag och @the_connemara ska gå på parmiddag på lördag :D
Jag avskyr verkligen sånt men ska ladda med lite (mycket) vin och försöka uppföra mig ordentligt.

Alltså det är fan helt sjukt. Och det är DIN DEJTS FEL! Och min som insisterade när jag egentligen vägrade. Åh. Två sociala underbarn och så vi två :eek: För en gångs skull kommer du vara mer vuxen än mig, I bring Jäger och cola :cool: (var ju visserligen ditt tips men ändå).

Så nu vet ni tråden att allt gick åt helvete om ni inte ser oss mer efter lördag :nailbiting:

Alltså det är fan helt sjukt. Och det är DIN DEJTS FEL! Och min som insisterade när jag egentligen vägrade. Åh. Två sociala underbarn och så vi två :eek: För en gångs skull kommer du vara mer vuxen än mig, I bring Jäger och cola :cool: (var ju visserligen ditt tips men ändå).

Så nu vet ni tråden att allt gick åt helvete om ni inte ser oss mer efter lördag :nailbiting:

Vet inte om det är mer vuxet att halsa en flaska vin innan :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 785
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 447
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
19 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka