Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju precis det som är problemet. Det är ju enbart jag som tagit upp vår relation och styrt den i olika riktningar. Vid tre tillfällen till och med har jag tagit snacket. Frågat vad han vill, berättat vad jag känner. Jag tycker att jag är den enda av oss två som tagit initiativ till att försöka olika saker.

Jag tror att jag är lite som du, det är viktigt för mig att prata om känslor och jag känner mycket. Trivs bäst med någon hyfsat likasinnad, men har varit i relationer med personer som det inte legat för att prata på det sättet. Skulle säga att det finns en möjlighet att det växter fram något som båda trivs med, men då får man ju tänka en vända till. Tex. ska kan du nog inte förvänta dig att det tas initiativ i början om det inte ligger för honom, men sen kan det ju komma. Är något viktigt för en, som en lite mer ingående kommunikation om känslor, så tycker jag nog att man själv får ta ansvar för att förtydliga det. Det är ju ingen garanti för att det kommer att fungera, men det ökar förutsättningarna. Sedan tänker jag att han inte fått någon lätt start, om han fått vibbar av att han är den som är mest intresserad. Det kan till och med få mig, som annars lider verbal diarré när det kommer till känslor, att sluta mig något. En sista tanke är en fråga till dig, har du låtit bli att fråga rakt ut med tanke på att du inte vet vad du själv känner, eller för att du helt enkelt vill att han ska ta det initiativet? :)
 
Ska träffa Konstnärskillen på söndag. Det var väl ingen jätteoväntad repris kanske. Vi har inte hörts så mycket sen vi slutade ses, men jag har längtat efter att träffa honom igen och det var visst ömsesidigt. Han började skriva till mig nu nån kväll när jag var riktigt låg och jag började typ gråta när han skrev att han saknade mig, var i riktigt fjantigt känsligt läge... Dan efter sextade jag med honom ett helt jobbpass (hade inte så mycket annat att göra just då...) och sen sa vi att vi ska nog ses irl. Är väldigt pepp! Känns så tryggt och skönt med honom, vi är bra på att ge varann bekräftelse även om (eller tack vare att) vi är helt klara med att det inte blir mer än kk, och han är grym i sängen trots att han är ganska ospännande i övrigt.

Killen jag var hemma hos förra veckan (han kan få heta Villapappan) har jag skrivit med en del, och vi kommer nog ses nästa vecka. Han verkar intresserad, men ganska upptagen och jag skulle tro att han dejtar fler än mig. Jag är intresserad, men har låga förväntningar. Ytligt sett är han ett kap (värderingar, livsomständigheter, intressen), personlighetsmässigt har jag ingen aning. Han är lite mer välordnad än de varmhjärtade, flummiga och fattiga killar med strulig bakgrund som jag verkar falla för. Vad det nu är som gör att jag dras till dem, kanske att det gör mig avslappnad att själv slippa vara mest normbrytande. Kan jag attraheras och funka ihop med en lugn "normal" kille? Får väl se. Om det nu blir nåt där, vi har ju bara setts en gång som sagt.

Kompis hörde av sig och ville komma förbi för att låna en grej, jag var inte hemma då men sa att jag gärna ses en annan dag. Känns rätt lugnt där nu faktiskt, efter ett par dar kunde jag se nyktert på det hela, och se anledningar till en kärleksrelation mellan oss kanske inte funkat så bra ändå. Men jag vill gärna fortsätta hitta på grejer med honom ibland, speciellt nu när det börjat bli varmt och gott ute och man vill ut på spontana badutflykter och sånt.
 
Överlevde dejten igår, vi åt och sen snackade vi mest. Var där i över 3 timmar som gick väldigt fort ^^ Kändes iaf rätt bra tror jag, han var ändå väldigt lätt och prata med och efter att jag åkt hem skrev vi lite mer med varandra. Så förhoppningsvis vill han ses igen.
 
Klubbkillen hörde av sig ikväll och frågade "Vad gör pepp ikväll" (Bara det stör mig :D )
Svarade strax efter och nu har han inte svarat.

Jag och 25-åringen har snapat lite snusk under dagen/kvällen och han undrade om jag fiskade efter nåt :D
Vilket jag gör, vill så gärna hänga med honom, men har fullt upp med storstäd hela helgen :grin:
 
Träffade Malmö igår och utforskade lite, men vi kom inte så långt som jag hade hoppats. Han sa att han höll igen men inte var säker på varför. Skickade lite meddelanden efteråt och då kom det fram att han inte är säker på att jag verkligen kan berätta vad jag tycker om det jag gör. Får se om vi kan komma runt det där. Jag tror att han har målat upp någon bild av mig som inte riktigt stämmer, och så blir det lite konstigt när han upptäcker att det inte är så. To be continued.

Den söta irländaren har ställt in söndagens dejt. Måste tydligen utomlands med jobbet. Säger han i alla fall. Gissar att det kommer rinna ut i sanden.

Vinkillen ska utomlands på riktigt så nästa på tur är Hundkillen på torsdag. Eller, på tisdag ska jag riktigt snabbt träffa en som jag pratat med rätt intensivt ett tag. Men det räknas inte som dejt tycker jag.
 
C en person som inte är intressant för mig när det gäller någon typ av förhållande.
B en person som var och sedan bleknade ett tag men har kommit tillbaka starkt som en som intressant för alla typer av förhållande.
B håller kontakt, bryr sig om mig och har inte ställt krav som jag inte kan nå för tillfället.
Vad är det med C som gör att du backar?
 
Alltså har ni varit med om något liknande?

När jag tittade på film med växtkillen så började vi hångla. Efter ett tag frågade jag om vi skulle gå till sovrummet. Då säger han att han vill se klart filmen först. Det är 45 min kvar O_o! Då sa jag att vi kan ju pausa och se klart sen, men han insisterar på att se klart filmen (för övrigt en asdålig film som vi valde i brist på annat). Jag frågar om det egentligen är något annat men han säger att han bara måste se klart filmnen.

Efter filmen är han helt plötsligt väldigt på att gå till sängen, men då är min lust sådär :grin:.
 
Träffade Malmö igår och utforskade lite, men vi kom inte så långt som jag hade hoppats. Han sa att han höll igen men inte var säker på varför. Skickade lite meddelanden efteråt och då kom det fram att han inte är säker på att jag verkligen kan berätta vad jag tycker om det jag gör. Får se om vi kan komma runt det där. Jag tror att han har målat upp någon bild av mig som inte riktigt stämmer, och så blir det lite konstigt när han upptäcker att det inte är så. To be continued.
.

Jag hängde inte riktigt med där :o
Går det, och har du lust att utveckla?
 
Förlåt för att jag inte varit så aktiv.. har mått fruktansvärt den senaste tiden, kaos på jobbet med hög arbetsbelastning och kaos i privatlivet. Har blivit satt på paus av en KK och har börjat flirta lite med en jag träffade på ett bröllop i somras, mer kan jag inte rapportera om nu :/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
348
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
290
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 527
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp