Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, om någon var sådan mot mig så hade jag nog inte krävt så mycket mer. Han hade inte behövt prata särskilt om sina känslor för mig (men naturligtvis om en massa annat). Det du beskriver låter ju omtänksamt och fint.

Fast han måste ju ändå berätta för mig vad han vill. Jag kan ju inte anta att han har känslor för mig, anta att han är kär i mig, anta att vi är ihop nu? :D Han är väldigt omtänksam och fin och visar att han bryr sig mycket om mig och känner för mig - ja. Men det betyder ju inte att jag vet vad han vill. Casual eller förhållande, dejta? Vill han något seriöst eller trivs han bra med vårt upplägg? Sådant måste ju uttryckas i ord och går inte att förstå av handling.
 
Jag menade han som du träffade en dag och sen fick massor av emojis av.

Om du har uttryckt tidigare för frukostkillen och ni träffas nu igen och pratar genom saker så tror jag att det kommer så att säga lösa sig på ett eller annat sätt. Han har nu öppnat sig angående någon sorts känslor - kanske var han långsam, kanske var han rädd för att vara för på - men nu har han tagit första steget för sig själv så nu har han öppnat för sig själv att gå vidare eftersom du inte har reagerat negativt på det.

Så jag tror att det är bra och kommer bli bra av att ni pratar. Antingen så går ni vidare till en djupare fas i relationen eller så får ni något sorts avslut i att ni är osynkade och kan därmed gå vidare.

Ja, alltså han med emojisarna var på ”läskig nivå”. Det var inte ett normalt beteende det han skrev så jag skulle inte påstå att det är ”svårt att göra rätt” med mig utan det var utanför alla ramar.

Håller med dig om resten.
 
Fast han måste ju ändå berätta för mig vad han vill. Jag kan ju inte anta att han har känslor för mig, anta att han är kär i mig, anta att vi är ihop nu? :D Han är väldigt omtänksam och fin och visar att han bryr sig mycket om mig och känner för mig - ja. Men det betyder ju inte att jag vet vad han vill. Casual eller förhållande, dejta? Vill han något seriöst eller trivs han bra med vårt upplägg? Sådant måste ju uttryckas i ord och går inte att förstå av handling.
Aha, jag fattade att ni redan pratade om sånt eftersom ni fattade ett gemensamt beslut att pausa (eller nåt) för ett tag sen.
 
Och från att knappt fått någon respons på dejtingsidorna, till att helt plötsligt få en S som på mindre än ett dygn efter att vi börjat snacka, vill träffas över en kaffe eller öl. Så på onsdag blir det öl.:D
Bara något nervös.:nailbiting:
 
Fast han måste ju ändå berätta för mig vad han vill. Jag kan ju inte anta att han har känslor för mig, anta att han är kär i mig, anta att vi är ihop nu? :D Han är väldigt omtänksam och fin och visar att han bryr sig mycket om mig och känner för mig - ja. Men det betyder ju inte att jag vet vad han vill. Casual eller förhållande, dejta? Vill han något seriöst eller trivs han bra med vårt upplägg? Sådant måste ju uttryckas i ord och går inte att förstå av handling.
Jag är väldigt oklar över vad det egentligen är msn pratar om, när det kallas för att prata om känslor. Vet du vad du själv menar med uttrycket?

Att prata om hur man vill arrangera sin relation, är det att prata om känslor? Att säga att man /inte/älskar, är det attprata om.känslor?

Vad han vill? Är det att prata om känslor? Jag hade tolkat det som att jag förväntades ha en PLAN, vilket jag aldrig brukar ha.
 
För övrigt så ska jag och frukostkillen träffas ikväll och prata, om allt. Har ni några tips på hur jag ska förhålla mig? Är det någon som känt likadant som jag, ensam i en relation? Och går det att lösa? Vad händer i huvudet på en ”inte prata i onödan” person? Någon som är så själv och kan dela med sig?

Jag kan känna igen mig i mycket av det du skriver. Jag är en prata-person. Jag behöver prata, ventilera och få mina känslor bekräftade även i ord.
Mitt ex var inte sån. Och någonstans kände jag att det blev så talande när vi gjorde slut efter över 7 år och han säger "Det värsta av allt är väl att det känns som att jag inte känner dig."
Jag ville typ bara skrika att det kanske beror på att han aldrig tagit sig tiden att prata med mig och lyssna på mig eftersom att de få gånger vi försökt prata har han varit alldeles för upptagen med att utgå från vad jag ska tänka och tycka. Och att hans förutfattade meningar om hur han trodde att jag skulle reagera eller svara aldrig ens var i närheten av vad jag verkligen tänkte. Snacka om själadödande för en snackare att försöka diskutera med någon som killgissar mina känslor och åsikter istället för att lyssna på vad jag säger.

Så när jag träffade djupingen var det faktiskt en av dom grejerna som gjorde att jag föll för honom. För vi pratar om saker och vi pratar på samma sätt. Sen att det sabbar nattsömnen för att vi tenderar att bli liggandes i sängen flera timmar på kvällarna för att vi har för mycket att prata om istället för att sova känns bara positivt.
 
En liten uppdatering då. Nu har jag och djupingen varit tillsammans i 2 månader. Helt sjukt vad tiden går snabbt när livet bara flyter på och allting känns roligt.
Jag väntar lite på den där första käftsmällen som kan komma när man upptäcker en sida hos en partner man kanske inte tycker om. Men vi har snackat en hel del om det där och konstaterat båda två att vi fortfarande inte har hittat någon. Livet liksom bara flyter på och vi kompletterar varandra helt sjukt bra.
Aldrig några tjafs eller missförstånd och vi uppskattar verkligen samma saker. Det är skönt att umgås med en människa som dels föreslår saker att göra och som varje gång träffar rätt också. Varje förslag han kommer med är min spontana reaktion att "Det låter awesome, det gör vi." Och varje grej jag är sugen att hitta på möts med samma reaktion.
Så vi bara glider runt, gör roliga saker tillsammans och njuter av den där sköna "livet är en fest"-känslan. Vi lagar en massa god mat, delar en flaska vin och snackar om livet på kvällarna, är ute på utflykter på dagarna och roar oss med hundarna.
Det har onekligen sina fördelar att ha en hel vecka ledig tillsammans varje gång man ses. Det blir lite som att vara på semester tillsammans varannan vecka.
 
Jag kan känna igen mig i mycket av det du skriver. Jag är en prata-person. Jag behöver prata, ventilera och få mina känslor bekräftade även i ord.
Mitt ex var inte sån. Och någonstans kände jag att det blev så talande när vi gjorde slut efter över 7 år och han säger "Det värsta av allt är väl att det känns som att jag inte känner dig."
Jag ville typ bara skrika att det kanske beror på att han aldrig tagit sig tiden att prata med mig och lyssna på mig eftersom att de få gånger vi försökt prata har han varit alldeles för upptagen med att utgå från vad jag ska tänka och tycka. Och att hans förutfattade meningar om hur han trodde att jag skulle reagera eller svara aldrig ens var i närheten av vad jag verkligen tänkte. Snacka om själadödande för en snackare att försöka diskutera med någon som killgissar mina känslor och åsikter istället för att lyssna på vad jag säger.

Så när jag träffade djupingen var det faktiskt en av dom grejerna som gjorde att jag föll för honom. För vi pratar om saker och vi pratar på samma sätt. Sen att det sabbar nattsömnen för att vi tenderar att bli liggandes i sängen flera timmar på kvällarna för att vi har för mycket att prata om istället för att sova känns bara positivt.
Lite OT men det är som att du beskriver min relation som jag hade med mitt ex, jag har insett det nu efteråt att han kände inte mig, alls. Och det var bara hans fel att han inte gjorde det, krävde att jag skulle vara öppen med mina känslor så han inte behövde "känna av" när jag var nere, deppig eller ledsen över nånting, tyckte jag skulle "prata med någon" när jag hade det jobbigt men ville aldrig lyssna själv, men vägrade pratade om sina egna, frågade aldrig om mina drömmar, tankar eller om nånting som han inte själv var intresserad av eller involverad i. Sorgligt och ledsamt men ändå skönt att kunna verkligen känna att man själv gjorde sitt bästa.
 
En liten uppdatering då. Nu har jag och djupingen varit tillsammans i 2 månader. Helt sjukt vad tiden går snabbt när livet bara flyter på och allting känns roligt.
Jag väntar lite på den där första käftsmällen som kan komma när man upptäcker en sida hos en partner man kanske inte tycker om. Men vi har snackat en hel del om det där och konstaterat båda två att vi fortfarande inte har hittat någon. Livet liksom bara flyter på och vi kompletterar varandra helt sjukt bra.
Aldrig några tjafs eller missförstånd och vi uppskattar verkligen samma saker. Det är skönt att umgås med en människa som dels föreslår saker att göra och som varje gång träffar rätt också. Varje förslag han kommer med är min spontana reaktion att "Det låter awesome, det gör vi." Och varje grej jag är sugen att hitta på möts med samma reaktion.
Så vi bara glider runt, gör roliga saker tillsammans och njuter av den där sköna "livet är en fest"-känslan. Vi lagar en massa god mat, delar en flaska vin och snackar om livet på kvällarna, är ute på utflykter på dagarna och roar oss med hundarna.
Det har onekligen sina fördelar att ha en hel vecka ledig tillsammans varje gång man ses. Det blir lite som att vara på semester tillsammans varannan vecka.
Åh, det där låter som ett drömupplägg :) Härligt att ni har det så gött ihop :bump:
 
Jag har haft en väldigt rolig helg! I fredags var jag på konsert med min bästis, sen mötte vi upp några kompisar och gick ut på klubb. Träffade samma tinderdejt (kallar honom R nu) som jag tog en öl med i torsdags på klubben och blev en del hångel på dansgolvet. Sen var vi ett gäng som tog taxi hem till mig och bästis för efterfest, som inte tog slut fören 9 på morgonen. :p Bakismyste med R hela lördag em innan jag åkte in till stan för att hänga i en park med T. :o Sen åkte vi hem till mig och kollade film. :D

Har dock fått ett problem... En killkompis öppnade upp sig för mig för några dagar sedan och sa typ att han hade känslor för mig (vi har varit kk kan man säga) och vi var på det klara redan från början när vi började ligga att vi både skulle hålla det casual och avslappnat, och han hävdade väldigt länge att det fanns noll och inga sådana känslor inblandade. Då sa jag att vi ska sluta ligga och kanske ha lite distans vilket han gick med på, nu vill han ändå ses som kompisar. Jag vill självklart det också egentligen men åh jag vet inte... Får ingen bra magkänsla. Någon som varit i en liknande sits? Hur hanterade ni det?
 
Jag har haft en väldigt rolig helg! I fredags var jag på konsert med min bästis, sen mötte vi upp några kompisar och gick ut på klubb. Träffade samma tinderdejt (kallar honom R nu) som jag tog en öl med i torsdags på klubben och blev en del hångel på dansgolvet. Sen var vi ett gäng som tog taxi hem till mig och bästis för efterfest, som inte tog slut fören 9 på morgonen. :p Bakismyste med R hela lördag em innan jag åkte in till stan för att hänga i en park med T. :o Sen åkte vi hem till mig och kollade film. :D

Har dock fått ett problem... En killkompis öppnade upp sig för mig för några dagar sedan och sa typ att han hade känslor för mig (vi har varit kk kan man säga) och vi var på det klara redan från början när vi började ligga att vi både skulle hålla det casual och avslappnat, och han hävdade väldigt länge att det fanns noll och inga sådana känslor inblandade. Då sa jag att vi ska sluta ligga och kanske ha lite distans vilket han gick med på, nu vill han ändå ses som kompisar. Jag vill självklart det också egentligen men åh jag vet inte... Får ingen bra magkänsla. Någon som varit i en liknande sits? Hur hanterade ni det?
Kommer inte vara/bli mindre känslor från hans sida för att ni träffas som "kompisar". Kommer gissningsvis mest handla om att försöka få dig att få känslor också. Han är dock ansvarig för sina egna känslor så det är i grunden hans problem men om du verkligen vet att känslor är omöjligt så kan du visa hänsyn till honom genom att inte träffas som kompisar på ett tag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
395
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
315
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
449
Senast: skogaliten
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp