Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har dock fått ett problem... En killkompis öppnade upp sig för mig för några dagar sedan och sa typ att han hade känslor för mig (vi har varit kk kan man säga) och vi var på det klara redan från början när vi började ligga att vi både skulle hålla det casual och avslappnat, och han hävdade väldigt länge att det fanns noll och inga sådana känslor inblandade. Då sa jag att vi ska sluta ligga och kanske ha lite distans vilket han gick med på, nu vill han ändå ses som kompisar. Jag vill självklart det också egentligen men åh jag vet inte... Får ingen bra magkänsla. Någon som varit i en liknande sits? Hur hanterade ni det?

Har inte varit i liknande sits, men däremot i ungefär den motsatta sitsen flera gånger, eftersom jag har så lätt att bli kär i folk. Jag tror inte att han när han vill ses som kompisar har nån "baktanke" med att ses, att han tror att du ska få känslor för honom. Det behöver du nog inte vara orolig för så länge du fortsätter vara rak och tydlig och inte råkar trilla dit och ligger med honom igen. Men sen är det svårt att skilja på känslor när man är småkär i nån - vill jag träffa personen för att den fortsatta kompisrelationen är viktig, eller vill jag ses för att jag på vilket sätt som helst vill vara nära nån jag är förälskad i? Är det på det senare viset kan det visa sig bli jobbigt att hänga, men då måste man nog komma underfund med det själv tänker jag. Det brukar snabbt visa sig, och har man det minsta självbevarelsedrift försvinner då intresset för att träffas tills det eventuellt lugnar sig.
Jag var jättekär i min bästa vän en gång, blev tvungen att ta upp det, det var ej ömsesidigt, men i och med att det blev utrett och klart rasade en liten barriär och vi blev efter det ännu närmre vänner än innan, så det måste inte gå åt helvete.
Har du en dålig magkänsla tycker jag du ska lyssna på den i och för sig, men annars hade jag gett rådet att låta honom ta ansvar för sina känslor och själv känna om det funkar för honom att hänga eller inte, medan du tar ansvar för att vara fortsatt tydlig.

Jag är ju i nåt slags sånt läge just nu också, även om jag och Kompis inte känt varann länge. Har ju tänkt att det känns lugnt, men då han kom förbi bara lite snabbt idag för att lämna lite grejer han hittat på loppis till mig (omtänksam kille) kände jag att det är nog rätt mycket känslor där ändå. Men eftersom jag kan se ett starkt värde av en fortsatt kompisrelation med honom så tänker jag testa och se hur det går. Har dock inte det minsta förhoppningar/förväntningar att han ska få känslor för mig.
 
Ja! Jag är för gammal för att vänta på att saker ska hända. Bara kör! Skiter det sig så är det väl så! :D

Kan verkligen hålla med! Jag tror att det bästa med att dejta som lite äldre är att jag är betydligt mer trygg i mig själv. Jag orkar inte spela några spel. Det är bara "sån här är jag, ta mig för den jag är eller låt bli."

Och så pallar jag inte bry mig om omvärldens alla oskrivna regler om hur länge det bör gå innan man får träffa en ny, hur länge man ska vara tillsammans innan man flyttar ihop osv. Det är så mycket enklare och roligare att bara köra på det som känns bra.
 
Har du en dålig magkänsla tycker jag du ska lyssna på den i och för sig, men annars hade jag gett rådet att låta honom ta ansvar för sina känslor och själv känna om det funkar för honom att hänga eller inte, medan du tar ansvar för att vara fortsatt tydlig.

Vilka kloka råd du hade! Tack. Jag ska ge honom en chans i alla fall, han är trots allt en väldigt nära kompis så är dumt att ta ut något i förväg och i alla fall försöka testa att umgås med med honom som bara vänner igen. :)
 
Jag ligger efter lite i tråden efter intensiv helg. @Petruska att prata om känslor kan ju innebära tusen saker, men kortfattat handlar det väl om att prata om/dela med sig av vad man känner kring olika saker oavsett om det är "Jag känner mig stressad på jobbet" eller "Jag älskar dig". Sen anser inte jag att man måste grotta ner sig i känslosnack för det, men för mig är det nödvändigt att kommunicera även i ord och inte enbart i handling. Jag upplever också att jag kommer närmare en person som delar med sig av vad denne känner i olika sammanhang och upplever det tvärtemot svårt att komma nära en mussla. Andra fungerar annorlunda, men jag fungerar så. Det är ingenting jag kräver att en dejt ska göra eller förstå att jag behöver, utan jag reflekterar enbart kring att jag sannolikt fungerar bäst ihop med någon som har samma behov.

@mandalaki vi hade pratat om vårt upplägg, men dels har det alltid varit över mess och jag önskar att vi kunde prata på ett annat sätt om det. Sedan upplevde jag att han möjligtvis ville någonting annat nu när han uttryckte att han "nu förstått att han gillar mig".

@emma-vsm vi har inte pratat ännu. Jag upplever däremot att han varit extra kärleksfull över helgen.
 
Får se om de blir ngn mer träff med han som jag träffade i torsdags. Vi har skrivit lite sporadiskt men vet inte ifall han vill ses igen Eller ej, han verkar ha rätt fullt upp denna vecka (sen om han säger så för att han inte vill ses igen Eller ej vet jag icke) och jag jobbar iofs dumma tider denna vecka. Så återstår och se helt enkelt.
 
Upplever det för övrigt svårt att komma över Gamla M. Jag är inte kär i honom, nu när det visat sig vem han verkligen är. Men jag är kär i den där korta tiden som vi hade innan allting sprack. När jag hade fjärilar i hela kroppen och satt uppe på kvällarna på balkongen på Bali och pratade i telefon genom sprakig uppkoppling. De sommarkvällarna som vi hade i Stockholm och framför allt känslan av att för första gången på länge se framtiden tillsammans med någon. Nu vrider det sig lite i magen så fort jag ser ett livstecken från honom och jag kan inte låta bli att smälta lite. Tänker tillbaka på den där illusionen jag levde i. Det var fint.
 
@mandalaki vi hade pratat om vårt upplägg, men dels har det alltid varit över mess och jag önskar att vi kunde prata på ett annat sätt om det. Sedan upplevde jag att han möjligtvis ville någonting annat nu när han uttryckte att han "nu förstått att han gillar mig".

Ja, bara prata över mess kan vara vanskligt. Det finns rätt många samtalsämnen som jag vill se den andre i ögonen med. Blickar, gester, kroppsspråk är så viktigt.

Men det var bra att du skrev sådär för nu trillade polletten ner, jag insåg varför jag alls frågade om ert pratande. För min del vill jag utgå från mina känslor, inte från den andres (de gånger jag gett mig in i saker för att den andre velat har det inte blivit bra, alltså när jag tystat mina tvivel och tänkt att jag kan väl testa).

Om den andre vill byta status på förhållandet skulle jag vilja att han tog initiativ till att prata om det, jag skulle inte ta ett ”jag gillar dig” som signal för att jag själv skulle vilja dra igång samtalet. Det skulle få mig att känna mig som att jag ville komma till dukat bord och vara den som, efter levererad kärleksförklaring, ändå skulle kunna dissa. Det skulle inte kännas jämbördigt för mig.

Och i den bästa av världar skulle jag själv vara orädd nog att våga säga Nu vill jag ha något fastare med dig - utan att veta var det skulle landa.
 
Om den andre vill byta status på förhållandet skulle jag vilja att han tog initiativ till att prata om det, jag skulle inte ta ett ”jag gillar dig” som signal för att jag själv skulle vilja dra igång samtalet.

Jag håller med dig i allt du skriver, jag vill bara poängtera att det i detta fall var just han som tog initiativ till att vi skulle prata. Men nu skedde ju inte detta på plats sedan, i vanlig ordning. Jag skulle aldrig dra igång en relation med honom, eller någon annan för den delen, bara för att denne uttryckt att den vill det. Det är inte alls det jag menar, utan som jag skrev tidigare så handlar det enbart om att jag upplevt att just detta fattas vår relation och nu när han öppnat upp för det så är jag nyfiken om det innebär någonting för oss. Eller inte.

Kan lägga till också att jag alltså inte försöker dra ur honom en kärleksförklaring som det låter lite på dig. Men jag har träffat en person i 8 månader som jag har känslor för men saknar hans kommunikation kring detsamma. Självklart välkomnar jag den kommunikationen nu.
 
Jag håller med dig i allt du skriver, jag vill bara poängtera att det i detta fall var just han som tog initiativ till att vi skulle prata. Men nu skedde ju inte detta på plats sedan, i vanlig ordning. Jag skulle aldrig dra igång en relation med honom, eller någon annan för den delen, bara för att denne uttryckt att den vill det. Det är inte alls det jag menar, utan som jag skrev tidigare så handlar det enbart om att jag upplevt att just detta fattas vår relation och nu när han öppnat upp för det så är jag nyfiken om det innebär någonting för oss. Eller inte.
Aha, jag fattade Jag skrev att vi får prata mer i veckan, och det ville han som att det var ditt initiativ.
 
Aha, jag fattade Jag skrev att vi får prata mer i veckan, och det ville han som att det var ditt initiativ.

Han skrev "Jag pratar hellre i person än över mess om det här" och jag svarade att vi kan prata när vi ses i veckan. Dock har jag ju aldrig sett något bevis på att han hellre pratar i person, eftersom han inte tog upp det varken i fredags eller igår.
 
Han skrev "Jag pratar hellre i person än över mess om det här" och jag svarade att vi kan prata när vi ses i veckan. Dock har jag ju aldrig sett något bevis på att han hellre pratar i person, eftersom han inte tog upp det varken i fredags eller igår.
Aha, var det så han skrev? Och sedan har han haft två chanser utan att ta dem? Äsch. SÅ praträdd låter inte attraktivt.
 
Aha, var det så han skrev? Och sedan har han haft två chanser utan att ta dem? Äsch. SÅ praträdd låter inte attraktivt.

Nej precis, det är ju det jag försöker få fram här. Men ingen är perfekt, och att vara tillbakadragen med att prata om känsliga saker i början av en relation ser jag inte som någon deal breaker. Flera i tråden har ju skrivit om hur de inte öppnar upp sig hur lätt som helst. Jag ser det som högst mänskligt. Men det är också därför jag tror att det är en sak som skulle kunna bli lättare med tiden om vi bara kommer över den första "kullen". Jag har inte bråttom någonstans, just nu.
 
Nej precis, det är ju det jag försöker få fram här. Men ingen är perfekt, och att vara tillbakadragen med att prata om känsliga saker i början av en relation ser jag inte som någon deal breaker. Flera i tråden har ju skrivit om hur de inte öppnar upp sig hur lätt som helst. Jag ser det som högst mänskligt. Men det är också därför jag tror att det är en sak som skulle kunna bli lättare med tiden om vi bara kommer över den första "kullen". Jag har inte bråttom någonstans, just nu.
Ok, känner du att det är lugnt så är det ju lugnt :D
 
Ok, känner du att det är lugnt så är det ju lugnt :D

Ja, det är lugnt! Jag har som sagt inte bråttom iväg och så länge vi gillar att umgås så ser jag ingen anledning att sluta med det. Däremot ser jag väl lite att vi kommer att komma till "vägs ände" med vår relation förr eller senare där vi antingen bestämmer oss för att ta det vidare eller måste avsluta. Och det beslutet hänger ju lite på om han vill öppna upp sitt lilla kakhål till annat än att bara pussas. Men jag ger honom lite mer tid.
 
Såhär kan det för övrigt se ut när man försöker hitta rumsnyckel med hög alkoholhalt i kroppen och random naken hunk från bastun. Karlns kalsonger återfanns i korridoren dagen efter och när hans resesällskap började undra vart han befann sig fick jag tillslut klämma ur mig att dom kan ju se efter i mitt rum.

74107877-1F4C-4E6E-8091-9B828C33F2DF.jpeg

(Kan det vara dejtingtrådens första bild?)
 
Jösses vad jag ligger efter i tråden, har skummat igenom allt...

Jag pratar vidare med en person på tinder som känns väldigt intressant, hoppas få till en träff där. När det gäller killen på hp känns det som om vi är väldigt olika, men man kan ju träffas ändå som en kul grej, allt måste ju inte leda till nåt...
 
Ska på dejt i morgon. Är egentligen inte pepp alls, inte så att jag inte är pepp på att träffa honom utan mest för att jag är väldigt opepp på livet överlag just nu. Vi har pratat så länge nu dock att jag känner att jag är skyldig honom en face to face-träff eftersom jag på onsdag far iväg en vecka igen.
Som vanligt ser jag bara problem, i huvudet har vi redan bråkat och gjort slut :meh: hatar när huvudet håller på såhär..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
396
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
315
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
450
Senast: skogaliten
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp