Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hålla mig ifrån en viss karl där ömsesidig attraktion uppstått av flera olika skäl, men den främsta är väl att han är gift och har gravid hustru.

1. Känns som att det skulle bli soppa av det hela för alla inblandade
2. Min moraliska kompass viskar inte den vrålar
 
Var hos dejten i söndags, allt var jättebra tills han frågade om jag ville ses igen. Jag sa ja såklart. Han frågade varför och jag tänkte spontant svara ”för att jag tycker om dig”. Kände att jag fick nån slags panik över det, mumlade ur mig nåt annat och nu kände jag bara att jag behövde en paus för att fundera. Dels för att jag inte ens vet vad jag vill och dels för att jag inte har en aning om var jag har honom. Jag är nog inte mentalt på nåt stadie där jag vill falla för någon.
 
Varför då? Han har inte agerat på attraktionen.
På nått sätt har han väl agerat för att du ska förstå att han är intresserad? Eller gissar du bara? Oavsett vad tycker jag det är lite extra ofräscht när hans fru är gravid med (vadå jag iaf antar) är deras gemensamma barn.
 
På nått sätt har han väl agerat för att du ska förstå att han är intresserad? Eller gissar du bara?

Intresserad sa jag inte heller, utan att ömsesidig attraktion uppstått. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att han skulle vara intresserad av att agera på den attraktionen. Men eftersom jag själv inte väljer att agera på den heller så kommer jag nog inte få veta. Utöver att jag känner av det när vi ses så har jag fått höra via en gemensam vän till oss att han behövt ventilera det. Men nej, han har inte agerat på det gentemot mig eller sagt någonting.
 
Intresserad sa jag inte heller, utan att ömsesidig attraktion uppstått. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att han skulle vara intresserad av att agera på den attraktionen. Men eftersom jag själv inte väljer att agera på den heller så kommer jag nog inte få veta. Utöver att jag känner av det när vi ses så har jag fått höra via en gemensam vän till oss att han behövt ventilera det. Men nej, han har inte agerat på det gentemot mig eller sagt någonting.

Okej tycker fortfarande att han framstår som ett äckel. Om han behövt ventilera det så är det ju något. Hoppas han ventilerade det med sin fru.
 
Okej tycker fortfarande att han framstår som ett äckel. Om han behövt ventilera det så är det ju något. Hoppas han ventilerade det med sin fru.
Man kan ju tycka att någon är attraktiv utan att för den sakens skull vilja agera på det eller älska sin fru mindre. Jag tror att du läser in lite för mycket i det hela. Om han däremot aktivt gör något mer eller umgås med singoalla bara för att han är attraherad då är det något annat.
 
Man kan ju tycka att någon är attraktiv utan att för den sakens skull vilja agera på det eller älska sin fru mindre. Jag tror att du läser in lite för mycket i det hela. Om han däremot aktivt gör något mer eller umgås med singoalla bara för att han är attraherad då är det något annat.

Fast om jag tycker någon är attraktiv så stannar det just där. Jag behöver inte ventilera det, behöver man "ventilera sig" så känns det som att det är något mer. Men aja det är inte min man så spelar ju ingen roll. Man behöver ju inte ligga med alla man tycker är snygga heller.
 
Okej tycker fortfarande att han framstår som ett äckel. Om han behövt ventilera det så är det ju något. Hoppas han ventilerade det med sin fru.
Varför? Så bara för att man har en gravid fru så kan man inte bli attraherad av andra, det är inget fel alls att bli attraherad av någon om man är i ett förhållande... Eller för den delen berätta om det för någon
 
Man kan ju tycka att någon är attraktiv utan att för den sakens skull vilja agera på det eller älska sin fru mindre. Jag tror att du läser in lite för mycket i det hela. Om han däremot aktivt gör något mer eller umgås med singoalla bara för att han är attraherad då är det något annat.

Jag tänker att har man en långvarig monogam relation så är det inte om man blir attraherad av någon annan eller inte som definierar ens karaktär, utan hur man agerar när det uppstår. Vilket det kommer att göra för 99% av alla par.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
2 316
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
459
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
340
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
481
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp