Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja så länge man berättar sånt för sin partner så. Nu kommer säkert flera säga att de inte vill veta om deras partner är kär i någon annan men det är ett resonemang jag bara stött på här, aldrig i verkligheten.
Ja det får du gärna tycka, jag håller inte med :) Jag hade velat veta om min partner låg med någon annan. Men om han blev kär i någon, och inte hade tänkt att agera på dom känslorna, så hade han gärna fått haft dom för sig själv
 
Nu kommer säkert flera säga att de inte vill veta om deras partner är kär i någon annan men det är ett resonemang jag bara stött på här, aldrig i verkligheten.

Faktiskt samma här, ingen av mina vänner vill att sådant ska hållas hemligt. Men jag ser det som att jag och mina vänner är en grupp av ganska lika tjejer och killar ändå, både åldersmässigt och som social grupp. Jag ser det som att Buke har visat mig att andra lever annorlunda och det har varit en bra lärdom. Att alla inte funkar som vi.
 
Fast om jag tycker någon är attraktiv så stannar det just där. Jag behöver inte ventilera det, behöver man "ventilera sig" så känns det som att det är något mer. Men aja det är inte min man så spelar ju ingen roll. Man behöver ju inte ligga med alla man tycker är snygga heller.

Jag och mina kompisar pratar ofta och mycket om vilka vi tycker är snygga och attraktiva. Även de som är i relationer, ser inget konstigt med det alls.
 
Ja det får du gärna tycka, jag håller inte med :) Jag hade velat veta om min partner låg med någon annan. Men om han blev kär i någon, och inte hade tänkt att agera på dom känslorna, så hade han gärna fått haft dom för sig själv

Tänker som du. Märkte till och med av en gång när ett ex blev förtjust i en gemensam vän till oss. Jag lät han hållas och tänkte att det är väl sunt med lite förälskelser ibland. Efter en tid började han störa sig på henne när han såg hennes brister. Det var lite sött.
 
Eller hur.

Man kan till och med råka bli kär i någon annan. Och ändå inte vara en douche, bara mänsklig

Man kan ju till och med råka bli så kär i någon annan att man faktiskt väljer att avsluta befintlig relation. Med eller utan barn. Om det hade varit strängt förbjudet att bli kär i någon annan, och att alla som blir det är kåta idioter, så hade väl ingen skilt sig heller. Alla som skiljer sig och skaffar nya relationer är inte dumma i huvudet, det fanns bara någon annan de var mer kära i än den de var tillsammans med först.

Om man sen aldrig har tänkt tanken att lämna befintlig relation utan köra dubbelspel vid sidan om är man väl däremot just en kåt idiot, oavsett kön.
 
Försöker hålla mig ifrån en viss karl där ömsesidig attraktion uppstått av flera olika skäl, men den främsta är väl att han är gift och har gravid hustru.

1. Känns som att det skulle bli soppa av det hela för alla inblandade
2. Min moraliska kompass viskar inte den vrålar
2. Hade jag nog bytt ut till någon förstärkt form av 1 ovan.

Om de har någon form av icke-monogam relation, så kan ändå tidpunkten vara illa vald när frun är höggravid. Om de har en monogam relation, kan det ju bara sluta illa om ni hoppar i säng nu. Självbevarelsedrift, hade varit min punkt 2 i ditt läge.
 
Försöker hålla mig ifrån en viss karl där ömsesidig attraktion uppstått av flera olika skäl, men den främsta är väl att han är gift och har gravid hustru.

1. Känns som att det skulle bli soppa av det hela för alla inblandade
2. Min moraliska kompass viskar inte den vrålar


Jag har gjort det. Jag tror jag var 16 och låg några gånger med en kille vars flickvän var höggravid. Och fortfarande i dag får jag rysningar vid tanken på hur jag kunde ha ställt till det om det kommit ut (både hon och han fanns i fest- och kompisgänget) - that is, ställt till det för mig själv. Andra får sköta vad de ställer till. Men fy satan så mycket skit jag hade fått i fläkten.

Jag skyller det där på att jag var ung och stendum. Så att du, som varit vuxen så länge (;)) ens ser det som något att försöka hålla dig ifrån förstår jag nästan inte. Gör det bara inte, om du inte vill hamna i en soppa där du riskerar drunkna.
 
Jag har gjort det. Jag tror jag var 16 och låg några gånger med en kille vars flickvän var höggravid. Och fortfarande i dag får jag rysningar vid tanken på hur jag kunde ha ställt till det om det kommit ut (både hon och han fanns i fest- och kompisgänget) - that is, ställt till det för mig själv. Andra får sköta vad de ställer till. Men fy satan så mycket skit jag hade fått i fläkten.

Jag skyller det där på att jag var ung och stendum. Så att du, som varit vuxen så länge (;)) ens ser det som något att försöka hålla dig ifrån förstår jag nästan inte. Gör det bara inte, om du inte vill hamna i en soppa där du riskerar drunkna.

Ja, nu tar du mig lite väl på orden tycker jag. Tycker det framgått ganska tydligt att jag inte kommer agera på det :p
 
2. Hade jag nog bytt ut till någon förstärkt form av 1 ovan.

Om de har någon form av icke-monogam relation, så kan ändå tidpunkten vara illa vald när frun är höggravid. Om de har en monogam relation, kan det ju bara sluta illa om ni hoppar i säng nu. Självbevarelsedrift, hade varit min punkt 2 i ditt läge.

Förstår dig! Själv kan jag dock inte låta bli att tänka på frugan i situationen så det blir på ett naturligt sätt en faktor för mig.
 
Förstår dig! Själv kan jag dock inte låta bli att tänka på frugan i situationen så det blir på ett naturligt sätt en faktor för mig.
Jag blir förvånad över mig själv när jag tänker på det: att en graviditet får så stor betydelse i sammanhanget.

Graviditeter och MODERSKAP är verkligen laddade grejer.

Jag har ingen aning om vilken betydelse graviditeten skulle ha haft för mig i sammanhanget, om jag varit frun.
 
Jag blir förvånad över mig själv när jag tänker på det: att en graviditet får så stor betydelse i sammanhanget.

Graviditeter och MODERSKAP är verkligen laddade grejer.

Jag har ingen aning om vilken betydelse graviditeten skulle ha haft för mig i sammanhanget, om jag varit frun.

Jag vet inte heller. Personligen tänker jag två saker just nu. 1. Även om han skulle vilja lämna sin fru för mig så kvarstår faktumet att hon föder deras barn snart. Det känns som en svår situation för oss alla och möjligtvis omöjligt att få en god relation med henne efteråt. 2. Graviditet och moderskap är extremt laddat för mig själv, och chansen är nog stor att jag blivit förkrossad om jag blivit bedragen mitt i allt. Sannolikheten är hög att fler känner likadant och jag skulle inte riskera att vara en del av att utsätta någon för det.
 
Jag vet inte heller. Personligen tänker jag två saker just nu. 1. Även om han skulle vilja lämna sin fru för mig så kvarstår faktumet att hon föder deras barn snart. Det känns som en svår situation för oss alla och möjligtvis omöjligt att få en god relation med henne efteråt. 2. Graviditet och moderskap är extremt laddat för mig själv, och chansen är nog stor att jag blivit förkrossad om jag blivit bedragen mitt i allt. Sannolikheten är hög att fler känner likadant och jag skulle inte riskera att vara en del av att utsätta någon för det.
Nej, herregud. I ditt läge vet jag exakt vad jag hade gjort. Nämligen inget.
 
@Masqueradee Vad mysigt :) Kommer ni ses igen?
Vet inte ännu. Bad honom skriva när han kom hem och konversationen gick väll ungefär:
”Hemma :)
”Va bra! tack för en trevlig eftermiddag/kväll!! :)
”Tack själv”
Katastroftänkar-jag överanalyserar ju allt och eftersom han inte skrev mer eller la till en smiley även där är jag övertygad på att jag inte gjorde ett bra intryck :banghead::angel:
 
Vet inte ännu. Bad honom skriva när han kom hem och konversationen gick väll ungefär:
”Hemma :)
”Va bra! tack för en trevlig eftermiddag/kväll!! :)
”Tack själv”
Katastroftänkar-jag överanalyserar ju allt och eftersom han inte skrev mer eller la till en smiley även där är jag övertygad på att jag inte gjorde ett bra intryck :banghead::angel:
Det där är ju den absolut jobbigaste biten med dejtande, det där analyserandet av meddelanden, väntan på svar, tvekan över vad man egentligen skrev och hur det kunde tolkas osv....
Men kändes det bra för dig kände han säkert samma! Bara att plågas, vänta och se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 398
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
460
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
340
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
481
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp