Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, det ser jag inte som samma sak. Så som @Myblackcat s exempel var formulerat så handlar det ju inte om arbete alls, han tyckte bara det var så himla fyndigt att göra det som en platsannons.
Den där har valsat runt i säkert tio i år i alla fall på dejtingsidor, tinder, Facebook.

Den senaste sådan som valsar runt är frågan om man vill bli hans KK och så är det beskrivet vad det innebär. Typ vi kan göra det i grupp eller ensamma.
Längre ner står att det är Kaffekompis det handlar om. "Jätteroligt."
 
Behöver lite vett och etikett avseende Tinder. Orkade inte swipa eftersom ingen verkade intressant ikväll:p Så skrev till några gamla matchningar som jag tidigare inte haft kontakt med. Ingen har svarat. Verkar jag vara ett ufo eller tror de jag pga lördagkväll är ute efter ett snabbragg?:o
Anledningen jag skrev var att jag är ensam och har tråkigt, så ville bara vara lite social:down:
 
Behöver lite vett och etikett avseende Tinder. Orkade inte swipa eftersom ingen verkade intressant ikväll:p Så skrev till några gamla matchningar som jag tidigare inte haft kontakt med. Ingen har svarat. Verkar jag vara ett ufo eller tror de jag pga lördagkväll är ute efter ett snabbragg?:o
Anledningen jag skrev var att jag är ensam och har tråkigt, så ville bara vara lite social:down:

Det är helt ok men det blir ett lite skevt urval eftersom det uppenbart varit svalt innan.
 
Jo... kvinna/man duger säkert fint. Själv tycker jag att om bara siffrorna finns med så får var och en ta ställning till helheten utifrån kontexten liksom. För om man tittar på t ex 50-årsåldern så finns ju, även om 50 svårligen kan kallas ungt, ändå ett rätt brett spann av ungdomlighet. (Sen kan man säkert behöva diskutera definitioner och markörer för ungdomlighet, men jag tänker att de flesta har ungefär liknande uppfattning om just egenskaper.) På ena sidan normalfördelningen finns 50-åringar med själ och kropp som typiska pensionärer, och på andra sidan finns de med själ och kropp som snarare ger intryck av 35. Jag känner båda ytterligheterna, en av mina klasskompisar från mellanstadiet var strängt taget gubbe vid 30. Så jag tycker ändå att det kan finnas utrymme för epitet som beskriver... tja, "relativ ungdomlighet". :)
Ja det håller jag absolut med om. Kanske är det för att jag själv är runt 35 osv tycker att tjej är ett något för ungdomligt ord för att beskriva mig. Genast kom ändå tanken upp att ”fast jag är ju en väldigt ung 37-åring i både kropp och sinne”. Och så tror jag att de flesta tänker. Att de ser sig själv som betydligt yngre än vad det står i passet.

Var på dejt igår med en 49-åring som var i betydligt bättre form än vad jag är i och som lätt hade kunnat utge sig för att vara 40. Men kille? Njä. Kanske i hans egna ögon.
 
Dejten igår var faktiskt betydligt trevligare än jag hade förväntat mig. Han var väldigt enkel att umgås med, väldigt intresserad, vi pratade non stop i tre timmar. Men så var det dags att gå, och dags för hejdåkyssen. Och så kör han envispen :arghh:. Ni vet de där som vispar runt med stel tunga. Han märkte att jag blev lite tveksam, jag skrattade lite nervöst och tryckte nog 500 gr på hissen som var OTROLIGT seg.

Väntar på besked från britten om var och när ikväll, men vi ska ses i alla fall. Hoppas på en bättre matchning där!

Köpenhamn meddelade att han längtar tills nästa helg. Helt ur det blå. Det artar sig! (Vi har alltså kontakt flera gånger dagligen men väldigt, väldigt försiktigt från båda håll när det gäller allt som kan uppfattas som ett känslomässigt engagemang. Här skickas inga hjärtan och pussar i onödan inte :p).
 
Igår tog nyfikenheten över och jag laddade ner tinder. Swipade slut väldigt fort. En handfull höger. Ingen matchning än så länge. Om det blir det kommer jag troligen få panik och stänga av telefonen :p

Jag vet ju inte vad jag vill! Bara vad jag inte vill: flytta ihop, ha fler barn, kk.

Blev kontaktad på insta av en som bara har bilder på sig själv med stora fiskar alt med uppdraget linne och spända magmuskler. Jag är ogillar hela fiskar och irriterar mig bara på spännisbilder :laugh:
 
Den där har valsat runt i säkert tio i år i alla fall på dejtingsidor, tinder, Facebook.

Den senaste sådan som valsar runt är frågan om man vill bli hans KK och så är det beskrivet vad det innebär. Typ vi kan göra det i grupp eller ensamma.
Längre ner står att det är Kaffekompis det handlar om. "Jätteroligt."
Du menar exakt samma text? Då tror jag att jag sett mer skruvade varianter där det är självklart att det bara är skämttext.
 
Igår tog nyfikenheten över och jag laddade ner tinder. Swipade slut väldigt fort. En handfull höger. Ingen matchning än så länge. Om det blir det kommer jag troligen få panik och stänga av telefonen :p

Jag vet ju inte vad jag vill! Bara vad jag inte vill: flytta ihop, ha fler barn, kk.

Blev kontaktad på insta av en som bara har bilder på sig själv med stora fiskar alt med uppdraget linne och spända magmuskler. Jag är ogillar hela fiskar och irriterar mig bara på spännisbilder :laugh:

Jag är i lite samma läge. Har funderat på att ladda ner appen och testa men då måste man väl fixa en presentation :confused: och jag vet i likhet med dig mest vad jag inte vill ha ;)
 
Jag är i lite samma läge. Har funderat på att ladda ner appen och testa men då måste man väl fixa en presentation :confused: och jag vet i likhet med dig mest vad jag inte vill ha ;)
Du kan ju ha en intetsägande bild och ingen text om du vill. Bara för att se hur det/de ser ut.

Jag har skrivit med två nu. Den ena verkar seg, ska nog avsluta det, men den andre verkar lite kul. Det stör mig dock att jag inte vet vad jag vill med detta. Och att jag snabbt sveper vänster om det kommer någon väldigt attraktiv. Det får vara lite lagom. :banghead:Annars känner jag mig....hotad?
Vad mycket det blev att fundera på.
 
Du kan ju ha en intetsägande bild och ingen text om du vill. Bara för att se hur det/de ser ut.

Jag har skrivit med två nu. Den ena verkar seg, ska nog avsluta det, men den andre verkar lite kul. Det stör mig dock att jag inte vet vad jag vill med detta. Och att jag snabbt sveper vänster om det kommer någon väldigt attraktiv. Det får vara lite lagom. :banghead:Annars känner jag mig....hotad?
Vad mycket det blev att fundera på.

Ja kanske, spana lite liksom :)
Men vad skriver man sen då? Typ vardagligt snack? Vad vill man veta? Och ni som är mer orienterade i nätdejting, finns det några ”koder” man bör känna till typ vanliga uttryck som har en speciell innebörd?
 
Var ut och tog ett par öl med vänner igår, när alla är på toaletten eller köper ny runda så hör jag en snubbe vid ett annat bord sitta och sjunga på en låt och jag kan inte låta bli att kommentera val av låt. Vi börjar snacka lite och han och hans sällskap kommer och sätter sig vid vårt bord. Vi snackar hela kvällen och de hänger på när vi byter ställen. Han följer mig hem men ingenting händer. Jag får lite feeling och skriver till honom redan när jag kommit in i lägenheten (letar upp honom på Facebook, vi har gemensamma vänner) så nu snackar vi lite där. Det ska bli spännande att se vad detta leder till :)
 
Matchade i natt med en kille som skickade ett bootycall vid sex när jag gått upp för att åka till stallet. Jag skrev att bara att jag inte kunde och sen när han började försöka övertala mig skrev jag att jag skulle köra bil men önskade honom lycka till.. framåt lunch var jag klar i stallet och skickade en fråga till honom: hur många % av gångerna någon faktiskt hakar på? Och vilka av de som hakar som var nyktra. Tråkigt nog tog han bort mig...:angel:
 
Jag ska på dejt. NU!! Shit. Jag har aldrig varit på dejt. Bra att få det överstökat innan jag blir 40 :p
Promenad längs Vättern. Nervös!
20180722_173531.jpg
 
Har hängt med F i nästan två dygn. Många öl, en rejäl utflykt, en massa bra sex (förutom att natursex är betydligt bättre i fantasin än i praktiken då med alla myror och kottar osv, det fick vi ge upp :p ). Innan jag gick hem från honom, när vi bakismyste i soffan, kände jag att jag behövde ta det där sjunde-dejten-snacket i alla fall, om våra tankar kring vad vi håller på med. Jag sa som det var, att jag gillar att hänga med honom, men känner inga förälskelsekänslor just nu. Han drog en lättad suck och sa "Vad skönt!" Han känner precis likadant. Så vi fortsätter ses tillsvidare, på en förpliktelsefri nivå utan nån etikett, sa vi. Det kändes väldigt bra att vi pratade om det nu, särskilt som vi inte kan ses på två veckor, och hade fått hålla på och tänka på hur vi känner, hur mycket man ska skriva till varann, vilken gullighetsnivå o.s.v. Nu känns det mycket enklare.
Visst har det varit mycket som stämt med honom, och jag trodde att han var en det skulle kunna bli nåt med. Kanske hade jag kunnat bli kär om han hade haft och visat de känslorna, det är svårt att veta. Men nu är jag glad att jag varit lite hårdhudad och inte sådär känslosnabb som jag varit ibland tidigare. Det har också smugit sig på ett par varningsklockesaker som gör att en seriös relation med F nog inte vore en jättebra idé, men som jag förmodligen blundat för om jag hade trillat dit.

Så nu hoppas jag att vi kan fortsätta ligga framöver, och tindrar vidare så länge i jakten på att få bli lite kär, känns dock inte så bråttom. Har några nya matchningar på g i alla fall.
 
Har hängt med F i nästan två dygn. Många öl, en rejäl utflykt, en massa bra sex (förutom att natursex är betydligt bättre i fantasin än i praktiken då med alla myror och kottar osv, det fick vi ge upp :p ). Innan jag gick hem från honom, när vi bakismyste i soffan, kände jag att jag behövde ta det där sjunde-dejten-snacket i alla fall, om våra tankar kring vad vi håller på med. Jag sa som det var, att jag gillar att hänga med honom, men känner inga förälskelsekänslor just nu. Han drog en lättad suck och sa "Vad skönt!" Han känner precis likadant. Så vi fortsätter ses tillsvidare, på en förpliktelsefri nivå utan nån etikett, sa vi. Det kändes väldigt bra att vi pratade om det nu, särskilt som vi inte kan ses på två veckor, och hade fått hålla på och tänka på hur vi känner, hur mycket man ska skriva till varann, vilken gullighetsnivå o.s.v. Nu känns det mycket enklare.
Visst har det varit mycket som stämt med honom, och jag trodde att han var en det skulle kunna bli nåt med. Kanske hade jag kunnat bli kär om han hade haft och visat de känslorna, det är svårt att veta. Men nu är jag glad att jag varit lite hårdhudad och inte sådär känslosnabb som jag varit ibland tidigare. Det har också smugit sig på ett par varningsklockesaker som gör att en seriös relation med F nog inte vore en jättebra idé, men som jag förmodligen blundat för om jag hade trillat dit.

Så nu hoppas jag att vi kan fortsätta ligga framöver, och tindrar vidare så länge i jakten på att få bli lite kär, känns dock inte så bråttom. Har några nya matchningar på g i alla fall.

Skönt att reda ut sånt och att ni är på samma nivå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 029
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 527
· Visningar
79 503
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 002
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 992
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp