Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den med trött är en slamkrypare! Säger någon att de är trötta så kan det vara lika fel att säga de ser pigga ut. Säger de att de är trötta så är det väl så - det är enklast, och den som är trött brukar se trött ut.
Fast varför alls kommentera utseendet bara för att någon säger sig vara trött? Ett rimligare svar när någon säger sig vara trött borde väl vara "Ja ok, då är det kanske bra om du går hem och sover"?
 
Den med trött är en slamkrypare! Säger någon att de är trötta så kan det vara lika fel att säga de ser pigga ut. Säger de att de är trötta så är det väl så - det är enklast, och den som är trött brukar se trött ut.

Har man råkat ut för sådana som koljar i sig en hel flaska eller två så fort det ska festas aldrig så lite så kan det nog vara nog så bra skäl att vilja undvika det, men det kan vara ett känsligt ämne - särskilt för de som gärna häller i sig i onödigt snabb takt och då framförallt i kombination med lite väl gärna.

Alltså man ska aldrig säga till någon på en dejt att hen ser trött ut!

Visst jag brukar inte heller säga att jag är trött för det är inte så kul för den andre att höra, men nu nämnde jag det precis innan vi sa hej då. Jag hade precis berättat till honom om att jag hade en hektisk vecka.

Ärligt talat tror jag inte jag såg trött ut, det var en känsla. Han chansar rejält att på vår första träff säga att jag ser trött ut. Han vet ju inte om det är så jag alltid ser ut :cautious:. Dum chansning, men visst det kanske var en groda, tillsammans med övriga "grodor" den kvällen.
 
Den med trött är en slamkrypare! Säger någon att de är trötta så kan det vara lika fel att säga de ser pigga ut. Säger de att de är trötta så är det väl så - det är enklast, och den som är trött brukar se trött ut.

Har man råkat ut för sådana som koljar i sig en hel flaska eller två så fort det ska festas aldrig så lite så kan det nog vara nog så bra skäl att vilja undvika det, men det kan vara ett känsligt ämne - särskilt för de som gärna häller i sig i onödigt snabb takt och då framförallt i kombination med lite väl gärna.

Försöker du hinta om att jag är alkis eller vad menar du med det sista?

Nykterister kan jag förstå är ointresserade av att dejta mig, däremot brukar de ta upp sådant innan man ses ibland redan i profilen. Den här killen drack däremot själv. Så varför är det värre att jag dricker? Av hans övriga machoåsikter tror jag att det handlar om att han vill kunna dricka men ha en tjej som inte dricker.

Och du nämner hinka i sig. Hur ska du ta reda på hur snabbt/starkt en person dricker på en dejt? En fest kan ju vara en hel dag och man kanske dricker en flaska 8% vin. Det behöver inte vara mycket jämfört med att dricka två fulla vinglas på 13% på 2h aw.
 
Nu har jag gått här och tjuvläst till och från någon veckan, men tror det börjar bli dax att hoppa in och bli lite aktiv. :D

Nyskild, bott själv i hela två veckor nu och bara älskar det. Barn varannan vecka. Superbra vän med exet (vi skiljde oss för att vi var vänner - inte för att vi bråkade).
Och nu är jag sugen på lite äventyr :o:o:o

Var hittar ni era dejter/kk? Jag behöver alla tips jag kan få! :D Just nu är känslan att jag skulle behöva en (eller fyra :o:D ) så jag alltid har någon som kan stå till tjänst när kroppen vaknar och har lite behov :angel::angel:

Har en kk på gång, men han lär jag träffa max 1-2 gånger i månaden.... Och det lär vara aaaalldeles för sällan enligt mig.. :D:cool:

Ni pratade lite lite om åldersskillnad innan och där verkar jag sticka ut lite :D Min (ex)man är 12 år äldre än mig, blivande (?) kk är 13 år äldre :p
 
Nu har jag gått här och tjuvläst till och från någon veckan, men tror det börjar bli dax att hoppa in och bli lite aktiv. :D

Nyskild, bott själv i hela två veckor nu och bara älskar det. Barn varannan vecka. Superbra vän med exet (vi skiljde oss för att vi var vänner - inte för att vi bråkade).
Och nu är jag sugen på lite äventyr :o:o:o

Var hittar ni era dejter/kk? Jag behöver alla tips jag kan få! :D Just nu är känslan att jag skulle behöva en (eller fyra :o:D ) så jag alltid har någon som kan stå till tjänst när kroppen vaknar och har lite behov :angel::angel:

Har en kk på gång, men han lär jag träffa max 1-2 gånger i månaden.... Och det lär vara aaaalldeles för sällan enligt mig.. :D:cool:

Ni pratade lite lite om åldersskillnad innan och där verkar jag sticka ut lite :D Min (ex)man är 12 år äldre än mig, blivande (?) kk är 13 år äldre :p

Tinder eller Happy Pancake lär funka alldeles utmärkt.
 
Då ska jag ta en koll på dem! :) Fick överta ett konto på match från en kompis (hon hade betalt in för någon månad till, men behövde det inte längre ;) ) Men tyckte det var en ganska tråkig sida...
Tinder är väl enklast egentligen då du kan styra vilka du får kontakt med bättre men å andra sidan så måste du svepa lite själv för att få matches.
 
Försöker du hinta om att jag är alkis eller vad menar du med det sista?

Nykterister kan jag förstå är ointresserade av att dejta mig, däremot brukar de ta upp sådant innan man ses ibland redan i profilen. Den här killen drack däremot själv. Så varför är det värre att jag dricker? Av hans övriga machoåsikter tror jag att det handlar om att han vill kunna dricka men ha en tjej som inte dricker.

Och du nämner hinka i sig. Hur ska du ta reda på hur snabbt/starkt en person dricker på en dejt? En fest kan ju vara en hel dag och man kanske dricker en flaska 8% vin. Det behöver inte vara mycket jämfört med att dricka två fulla vinglas på 13% på 2h aw.
Jag dricker utan problem en hel flaska vin om jag sitter på en lång middag. Utan att bli full och definitivt utan att bli bakis. Det är rätt normalt i mina kretsar.
 
Jag verkligen avskyr folk som säger ”vad vill du veta (mer) om mig då?”, ”fråga på!” osv. Jag ställer oftast många frågor, så att få den kommentaren slängd i ansiktet får mig att totalt tappa intresset. Som om mina frågor dittills inte räknats. :meh:
Jag också! Vad är det för fel på att bara ha en normal konversation utan "fråga på" och liknande. 😒
 
Försöker du hinta om att jag är alkis eller vad menar du med det sista?

Nykterister kan jag förstå är ointresserade av att dejta mig, däremot brukar de ta upp sådant innan man ses ibland redan i profilen. Den här killen drack däremot själv. Så varför är det värre att jag dricker? Av hans övriga machoåsikter tror jag att det handlar om att han vill kunna dricka men ha en tjej som inte dricker.

Och du nämner hinka i sig. Hur ska du ta reda på hur snabbt/starkt en person dricker på en dejt? En fest kan ju vara en hel dag och man kanske dricker en flaska 8% vin. Det behöver inte vara mycket jämfört med att dricka två fulla vinglas på 13% på 2h aw.
Nej - men har man erfarenheter av sådana så kan det ta sig sådant uttryck.
 
Fast varför alls kommentera utseendet bara för att någon säger sig vara trött? Ett rimligare svar när någon säger sig vara trött borde väl vara "Ja ok, då är det kanske bra om du går hem och sover"?
Och du tror det skulle vara accepterat rätt av i alla lägen - då ser man inte personen istället eller annat liknande. Har liksom provat det med.
Numer rycker jag på oftast axlarna eller möjligtvis frågar vilket svar man förväntas komma på det, orkar inte med alla gissningslekar där felalternativen av det som förväntadas är betydligt fler än det som är rätt just där och då. Det förbväntade är individuellt men också där och då.
 
Och du tror det skulle vara accepterat rätt av i alla lägen - då ser man inte personen istället eller annat liknande. Har liksom provat det med.
Numer rycker jag på oftast axlarna eller möjligtvis frågar vilket svar man förväntas komma på det, orkar inte med alla gissningslekar där felalternativen av det som förväntadas är betydligt fler än det som är rätt just där och då. Det förbväntade är individuellt men också där och då.
Garanterat större chans att det är accepterat än att komma med utseenderelaterade kommentarer. Det om något är ju att "inte se personen" utan bara ytan på den! Något som ju dessutom framkommer tydligt, inte minst här på buke, är att många är väldigt trötta på att det fokuseras på just utseende. Att ytterligare kommentera det tillför sällan något positivt.

Men känner du att du behöver leka gissningslekar, då vet du ju åtminstone att det är läge att inte dejta den personen mer. Kommunikation bör vara enkelt och välfungerande, inte gissningslekar, det leder aldrig till något hållbart och bra.
 
Hade en jättemysig dejt även fredag till lördag. Han hade fixat tapas och vin tills jag kom, tänt brasa och ljus. Och han är supermysig, lyhörd, frågar om allt känns bra (apropå en tidigare diskussion i tråden, en del karlar kan liksom göra det helt naturligt). Tror fortfarande han vill mer än mig och är fortfarande inte säker på att han är min typ. Men vi ska ses igen. Har fått ett en del funderingar kring det här med relationsstarter iom denna tråd och den ”utbrutna”. Har alltid velat känna den där wow-känslan redan från start...men det har ju inte gått så bra för mina relationer sen. Så kanske det här är en bättre variant. Jag kör på så får vi se var vi hamnar helt enkelt 😊
 
Ja, närhet är viktigare än vad man kan tro.
Det märks tydligt när man har varit singel ett tag och sen träffar någon att kramas med :)

Varför har en del på Tinder enbart bild på t.ex en vägg, blomma eller vad som helst förutom på sig själv? Är det bara för att kolla runt på utbudet, men inte själv vilja ge sig ut på singel-marknaden?
 
Ja, närhet är viktigare än vad man kan tro.
Det märks tydligt när man har varit singel ett tag och sen träffar någon att kramas med :)

Varför har en del på Tinder enbart bild på t.ex en vägg, blomma eller vad som helst förutom på sig själv? Är det bara för att kolla runt på utbudet, men inte själv vilja ge sig ut på singel-marknaden?
Jag vill inte att vänner och bekanta ska kunna hitta mig där.
 
Ja, närhet är viktigare än vad man kan tro.
Det märks tydligt när man har varit singel ett tag och sen träffar någon att kramas med :)

Varför har en del på Tinder enbart bild på t.ex en vägg, blomma eller vad som helst förutom på sig själv? Är det bara för att kolla runt på utbudet, men inte själv vilja ge sig ut på singel-marknaden?

Kan det inte vara så att de kan vara trötta på utseendehetsen i Tinder? :idea:

Gissar vidare på att det finns många anledningar till att inte ha bild på sig själv :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 258
Senast: Blossi
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 561
· Visningar
82 469
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 018
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 010
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp