Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig inte otrygg med att låta någon sova över. För mig är det risken att jag inte tycker om personen som gör att jag inte skulle göra det. Den risken är väldigt hög 😒

Jag lät mina tvivel ta över och L är ganska avslutad. Det här med barn är verkligen inte min grej och jag ser ingen framtid alls mellan oss.
Träffa barnet någon gång ibland är helt okej men han vill ju bo ihop framöver och det kommer inte fungera.

Installerade Tinder igen och skaffade Gold pga trött på evighetsswipandet.
Efter 30 minuter har jag 233 likes, helt galet.
Tittade på några innan jag tröttnade på det med.
Nu ska jag fokusera på min häst istället och glädjas åt att bästis kommer flytta hit 😍

Men nej :( trist att höra!
 
Jag får kontakt med en del som bor en bit ifrån mig och där man kanske inte åker hem samma dag som man träffas.

Hur brukar ni göra vid sådana dejter, när ni ses första gången? Sover ni hos den personen då/bjuder in denne att sova hos er? Har det någon betydelse hur mycket ni pratat innan?

För egen del vill jag ogärna sova under samma tak som någon jag aldrig träffat tidigare. Jag tar hellre in på hotell, och föredrar om de gör det samma om de åker till mig.

Men jag har märkt att det inte bara förväntas utan förutsätts att de ska få sova hos mig. Jag tycker det är märkligt att förutsätta det, om nu inte dejten går bra (eller om man är oense om hur det gick) vill jag inte ha kvar den personen hos mig.

Därav frågeställningen. :D Jag känner mig lite konstig varje gång det här ämnet kommer upp, som om jag tänker helt fel.
jag hade inte förutsatt att jah fick det i omvänd situation. Och jag vill inte att någon ska förutsätta det heller. Då hade jag nog skickat hem personen direkt. Senaste första dejten jag var på blev hemma hos mig, killen sa en bit in på kvällen att bara så jag vet så är det bara att säga till när jag vill att han ska åka hem. Då släppte kraven och då kändes det naturligt att låta honom sova kvar :angel:
 
Jag känner mig inte otrygg med att låta någon sova över. För mig är det risken att jag inte tycker om personen som gör att jag inte skulle göra det. Den risken är väldigt hög 😒

Jag lät mina tvivel ta över och L är ganska avslutad. Det här med barn är verkligen inte min grej och jag ser ingen framtid alls mellan oss.
Träffa barnet någon gång ibland är helt okej men han vill ju bo ihop framöver och det kommer inte fungera.

Installerade Tinder igen och skaffade Gold pga trött på evighetsswipandet.
Efter 30 minuter har jag 233 likes, helt galet.
Tittade på några innan jag tröttnade på det med.
Nu ska jag fokusera på min häst istället och glädjas åt att bästis kommer flytta hit 😍
Jag tycker dom flesta personer har något intressant i sig som gör att jag vill veta mer om dom, kanske inte gillar personen, men har iaf saker att prata om.
 
Inte ens jag som kille är speciellt sugen på att låta en tjej som man aldrig har träffat förut sova över.
Inte för att jag är rädd att bli våldtagen eller så, men att kanske bli bestulen på typ plånbok, nycklar, telefon eller vad man nu kan ha av värde medans man ligger och sover.

Jag har sett hur mycket wierdo's det finns där ute (både killar och tjejer), även om man ganska snabbt kan få en känsla för hur en person är så finns ju trots allt risken att det är någon som är duktig på att dölja det.
 
Jag får kontakt med en del som bor en bit ifrån mig och där man kanske inte åker hem samma dag som man träffas.

Hur brukar ni göra vid sådana dejter, när ni ses första gången? Sover ni hos den personen då/bjuder in denne att sova hos er? Har det någon betydelse hur mycket ni pratat innan?

För egen del vill jag ogärna sova under samma tak som någon jag aldrig träffat tidigare. Jag tar hellre in på hotell, och föredrar om de gör det samma om de åker till mig.

Men jag har märkt att det inte bara förväntas utan förutsätts att de ska få sova hos mig. Jag tycker det är märkligt att förutsätta det, om nu inte dejten går bra (eller om man är oense om hur det gick) vill jag inte ha kvar den personen hos mig.

Därav frågeställningen. :D Jag känner mig lite konstig varje gång det här ämnet kommer upp, som om jag tänker helt fel.

Jag har både sovit över och haft översovande dejt. I båda fallen har det diskuterats att soffa eller extrasäng funnits tillgänglig så det har inte varit bestämt att det blir sex och/eller sova i samma säng. Och i båda fallen har känslan för personen varit bra i mailkontakten, annars hade det inte blivit någon övernattning.

Ovantståande var dock rätt många år sen, dissar numera alla som bor mer än en halvtimme bort:p
 
För mig är det mer grejen att jag troligen inte gillar personen som gör att de varken får komma på direkt besök hemma eller stanna över. Det HAR hänt men jag undviker det in i det längsta.

Jag är inte sådär genuint intresserad av människor så att behöva umgås med någon jag redan avfärdat som ointressant på ett eller annat plan och dessutom behöva ha den i mitt hem... fy! :nailbiting:
 
Är det inte det som är kärlek? Att man faktiskt vill vakna upp bredvid samma som man gick till sängs med? ;). Så insåg jag helt med Köpenhamn i alla fall. Jag åkte hem (för jag är en sån som åker hem) men jag ångrade mig redan på tåget. Då är jag ändå snabb, vi hade bara setts några minuter när jag kände wow! och detta var inte första dejten.

Att sova över hos någon som man inte har träffat är ju lite vanskligt ur obekvämsynpunkt förutom faktisk risk för att råka illa ut på riktigt.
 
Angående ålderspreferenser så har jag ungefär -5 +10 år, möjligen lite mer nu när jag inte söker något långvarigt. För mig är det nog mycket normer, det skaver mer om någon är 5 år yngre än 10 år äldre så jag försöker aktivt att utmana mig själv.

Sen finns det ju gränser. Där man snarare tänker Herre Gud än eventuell Herre. En 18 åring skrev ex. tidigare och inte nog med att han kallade mig din lilla (jag är då nästan dubbelt så gammal som honom) och "skämtade" om min stavning står det på hans profil; "Jag gillar när tjejen går med på att testa mycket, gör mig oftast mer intresserad i personen!" Vilket faktiskt gör mig rätt förbannad.
 
Jag va på en dejt häromdagen. Han såg rätt bra ut och var trevlig, men:

- när jag sa en sak så korrigerade han mig på ett ganska otrevligt sätt.
- han nämnde att män och kvinnor passar bättre för olika uppgifter, typ att kvinnor klickar bättre med barn och männen är bättre på tekniska saker :wtf:.
- han frågade hur det kom sig att jag var singel (indirekt, vad är fel på dig?).
- han frågade hur mycket alkohol jag drack. Han ville veta att jag iallafall inte dricker en flaska vin på en kväll. Jag svarade att det inte hörde till ovanligheterna om jag festar :angel:.
- innan vi sa hej då så nämnde jag att va trött. Då sa han, ja du ser trött ut :arghh:.

Vet inte hur jäkla många totalmissar en människa kan göra på 2h, men det är antagligen för att han är såhär. Så nej ingen andra dejt för mig!

Ser istället fram emot att träffa mexikanen igen imorgon. Hoppas det blir minst lika trevligt som sist.
 
Jag får kontakt med en del som bor en bit ifrån mig och där man kanske inte åker hem samma dag som man träffas.

Hur brukar ni göra vid sådana dejter, när ni ses första gången? Sover ni hos den personen då/bjuder in denne att sova hos er? Har det någon betydelse hur mycket ni pratat innan?

För egen del vill jag ogärna sova under samma tak som någon jag aldrig träffat tidigare. Jag tar hellre in på hotell, och föredrar om de gör det samma om de åker till mig.

Men jag har märkt att det inte bara förväntas utan förutsätts att de ska få sova hos mig. Jag tycker det är märkligt att förutsätta det, om nu inte dejten går bra (eller om man är oense om hur det gick) vill jag inte ha kvar den personen hos mig.

Därav frågeställningen. :D Jag känner mig lite konstig varje gång det här ämnet kommer upp, som om jag tänker helt fel.
Jag vill varken sova över eller ha nån sovandes hos mig om det inte är någon jag känner.
 
Jag va på en dejt häromdagen. Han såg rätt bra ut och var trevlig, men:

- när jag sa en sak så korrigerade han mig på ett ganska otrevligt sätt.
- han nämnde att män och kvinnor passar bättre för olika uppgifter, typ att kvinnor klickar bättre med barn och männen är bättre på tekniska saker :wtf:.
- han frågade hur det kom sig att jag var singel (indirekt, vad är fel på dig?).
- han frågade hur mycket alkohol jag drack. Han ville veta att jag iallafall inte dricker en flaska vin på en kväll. Jag svarade att det inte hörde till ovanligheterna om jag festar :angel:.
- innan vi sa hej då så nämnde jag att va trött. Då sa han, ja du ser trött ut :arghh:.

Vet inte hur jäkla många totalmissar en människa kan göra på 2h, men det är antagligen för att han är såhär. Så nej ingen andra dejt för mig!

Ser istället fram emot att träffa mexikanen igen imorgon. Hoppas det blir minst lika trevligt som sist.
Alltså vilket stolpskott! Bara den där kommentaren om kvinnor och barn hade fått mig att gå hem :banghead:
 
Jag har inga större problem med att ha människor sovande hemma hos mig, men sover helst inte över hos andra första gången vi träffas, för jag sover katastrofalt dåligt borta,och speciellt med personer jag inte känner.
 
Den med trött är en slamkrypare! Säger någon att de är trötta så kan det vara lika fel att säga de ser pigga ut. Säger de att de är trötta så är det väl så - det är enklast, och den som är trött brukar se trött ut.

Har man råkat ut för sådana som koljar i sig en hel flaska eller två så fort det ska festas aldrig så lite så kan det nog vara nog så bra skäl att vilja undvika det, men det kan vara ett känsligt ämne - särskilt för de som gärna häller i sig i onödigt snabb takt och då framförallt i kombination med lite väl gärna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 356
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
82 887
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 023
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 012
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp