Dejtingtråden del 37

Jag gjorde lite tvärtom. Efter tio år med svärmorsdrömmen så tokkärade jag ner mig i en man bokstavligen inlindad i varningstejp. Ja, bokstavligen. Gulsvartrandig tejp. Och fler lösa skruvar än en ikeamöbel efter 4 flyttar. Tonårkärlek när man fyllt 40 trodde jag inte på, men så var det. Det höll inte två år, 1.5 år senare och jag saknar fortfarande de bra bitarna väldigt mycket, men det hjälper inte alltid att man älskar varandra.
Jag har därför varit singel i sedan april 22 men alla män är så OINTRESSANTA. Min vänsterwipes ratio är väl 1/250 och IRL träffar jag inte nån vettig heller.
Jag har mött 1 enda het snubbe på denna tiden, men han var för ung, för upptagen, way out of my league och till och med jag kunde inte ignorera bannern med "dåligt beslut" han borde ha burit.
HÖGERswipe menar jag! Jag hittar ingen att swipa höger på
 
Tror jag träffat någon. :oVete tusan hur det har gått till men jag har en extra tandborste här och en massa smågrejer som blir fixade runt huset. + En del middagar lagade.

Vi träffades genom gemensamma vänner. Han liksom björ in sig själv och innan jag visste ordet av så har vi varit på dejt, Han har tagit med mig på stå-up komik. Middag och verkar alldeles, alldeles för normal. O_o

Jag vet inte hur jag känner. Jag vet hur han känner. Inget han sagt rakt ut men jag märker det på honom.
Han lägger ingen press men tar mycket plats.

Och gör rejäla vidriga gropar i smöret. På riktigt VEM gör en stor grop i mitten på smörpaketet?

Jag vet inte vart jag står men det är iallafall väldigt trevligt att bara umgås. Får se vart det bär vägen.
 
Tror jag träffat någon. :oVete tusan hur det har gått till men jag har en extra tandborste här och en massa smågrejer som blir fixade runt huset. + En del middagar lagade.

Vi träffades genom gemensamma vänner. Han liksom björ in sig själv och innan jag visste ordet av så har vi varit på dejt, Han har tagit med mig på stå-up komik. Middag och verkar alldeles, alldeles för normal. O_o

Jag vet inte hur jag känner. Jag vet hur han känner. Inget han sagt rakt ut men jag märker det på honom.
Han lägger ingen press men tar mycket plats.

Och gör rejäla vidriga gropar i smöret. På riktigt VEM gör en stor grop i mitten på smörpaketet?

Jag vet inte vart jag står men det är iallafall väldigt trevligt att bara umgås. Får se vart det bär vägen.
Ni får ha varsitt smörpaket! 😁
 
😂
1000028782.jpg
 
Och nu blev saker och ting lite mer komplicerade. Jag är ju inte det minsta anonym här så... Men ja, jag har väl egentligen varit ganska så kär ett tag.
Men MS kanske har svalnat och isf är det lugnt och blir lite mindre drama.
Ja, ja. Det har varit en intensiv vecka och det har oavsett varit jättekul och härligt med snabba puckar, liksom. Nu väntar en jobbhelg och lite välbehövlig paus med alla känslor...
 
Och nu blev saker och ting lite mer komplicerade. Jag är ju inte det minsta anonym här så... Men ja, jag har väl egentligen varit ganska så kär ett tag.
Men MS kanske har svalnat och isf är det lugnt och blir lite mindre drama.
Ja, ja. Det har varit en intensiv vecka och det har oavsett varit jättekul och härligt med snabba puckar, liksom. Nu väntar en jobbhelg och lite välbehövlig paus med alla känslor...
MS?
 
Äh. Ni fattar väl ändå. Någon fick eld i baken när det var ett faktum att jag dejtade någon annan... Och hur bra det än känns med Metallsnubben, så har vi bara träffats tre gånger.
Men jag vill inte känna mig otillräcklig och klängig igen.
Men, men och MÄN. :arghh:
 
Men "manipulation"? Om någon jag känt i 25 år skulle börja säga såna här saker skulle jag tycka att det var tusen gånger konstigare än om en främling skulle göra det. Håller med @Tonto den här människan låter inte frisk!
Han låter ju inte riktigt frisk. Förstår ärligt talat inte varför du ens fortsätter ha kontakt med människan?
Jag ringde faktiskt mitt ex och frågade hur det är ställt med D efter att ni två reagerat. Jag har reagerat på vissa andra grejer, tex att han stavar mycket fel och frågar samma frågor flera gånger, men jag har skyllt på att han haft jour och jobbat dygnet runt i ett par veckor. De har fått en ny lag på Irland som säger att alla veterinärer måste ha jour, så jag förstår problematiken. Men för mig var det lite missbruksvarning, trots att jag vet att D inte dricker alls. Men jag är ju så skadad från mitt jobb också (missbrukare).

Hur som haver så blev mitt ex inte jätteglad och menade väl mest på att jag skulle blockera D. Jag frågade mer utförligt, men han vägrar säga så mycket mer än så och började prata om ponnyn jag sålde häromsistens istället och ifall jag var kund på någon ny mm.
 
Jag har på min rast sett till att ena karln kom hem från stan och att den andra kom ner på stan. Båda lite på lyset och båda väldigt gulliga.
En som jag älskar, känner och litar på till 100 % och som får mig att smälta med en blick och som nu bara vill ha mig och en som jag fick en omedelbar connection med, som är rolig och snygg och gör mig nyfiken på mer.
O sweet lord hur ska detta gå nu då...
:heart :heart
 
Idag ska jag ner till killen jag skrivit om tidigare. Det är tänkt att vara ett för-julfirande med några av hans kompisar och alla barnen. En av hans kompisar har jag träffat tidigare, en annan tror jag varit gift med en som jag träffar mycket i jobbet och den tredje vet jag inte riktigt 🤔☺️
Det är både nervöst och pirrigt! Killen har dessutom varit mer kontaktsökande veckan som gått, vilket är trevligt men herregud vad upptagen han är. Han är iprincip aldrig ledig 😂
 
Som det ser ut så ska jag på dejt imorgon. Skulle varit på en även igår men den valde jag att avboka för det var nånting i hans sätt att skriva efter vi bestämde en dejt.

En del av mig vill ha tillbaka min exman (rättare sagt innan det blev dåligt) och en del av mig vill gå vidare. Hjärta eller hjärna liksom, och just för tillfället vinner hjärnan.
 
Äh. Ni fattar väl ändå. Någon fick eld i baken när det var ett faktum att jag dejtade någon annan... Och hur bra det än känns med Metallsnubben, så har vi bara träffats tre gånger.
Men jag vill inte känna mig otillräcklig och klängig igen.
Men, men och MÄN. :arghh:
Om jag fattat det rätt så är det en du varit intresserad av förut (haft ihop det med?) som nu fått veta att du dejtar MS? Och därför blir intresserad? Lite "man saknar inte kon förrän båset är tomt" känsla på det 🙃 och kanske en liten röd flagg tycker jag, men det kanske är jag.
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 554
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
560
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp