Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk gnäller som fan på jobbet om sina partners, ofta kvinnorna om sina manliga partners om hur dom måste uppfostras för att städa eller göra romantiska saker, laga mat etc.

Männen kallar sina kvinnliga partners för regeringen och hur dom har det så svårt och strikt hemma och om man inte kan ringa och säga att dom måste jobba över så att dom slipper åka och shoppa. (Kräks på heteromän, kommer aldrig kunna dejta en man som är straight.)

När man själv säger att man aldrig skulle stå ut med en liknande relation får man direkt höra att man inte ska hetsa upp sig och att det är på skämt.

Tydligen så ska man bara gnälla på sin partner, för det är tydligen roligt att göra sig rolig/klaga på sin partners bekostnad, pratar man gott om sin SO så får man sura miner. :meh:
Trista kollegor! Men det handlar ju mer om individer än sexuell läggning. Men det kanske är onödigt att påpeka.
 
Folk gnäller som fan på jobbet om sina partners, ofta kvinnorna om sina manliga partners om hur dom måste uppfostras för att städa eller göra romantiska saker, laga mat etc.

Männen kallar sina kvinnliga partners för regeringen och hur dom har det så svårt och strikt hemma och om man inte kan ringa och säga att dom måste jobba över så att dom slipper åka och shoppa. (Kräks på heteromän, kommer aldrig kunna dejta en man som är straight.)

När man själv säger att man aldrig skulle stå ut med en liknande relation får man direkt höra att man inte ska hetsa upp sig och att det är på skämt.

Tydligen så ska man bara gnälla på sin partner, för det är tydligen roligt att göra sig rolig/klaga på sin partners bekostnad, pratar man gott om sin SO så får man sura miner. :meh:

Så himla fräscht att klaga öppet och "skämta" om sin partner 🤮
 
Okej kommer ni ihåg den danskillen jag blev blixtattraherad av när vi dansade i höstas och vi planerade att ses. Men han ställde in för att han precis börjat dejta någon.
Han hörde av sig nyss och undrar om jag fortfarande vill ses.
Vet inte vad jag vill eller ska svara 🙈. Inte haft någon sån känslostorm sen dess. Är det värt att ses? 😬
 
Okej kommer ni ihåg den danskillen jag blev blixtattraherad av när vi dansade i höstas och vi planerade att ses. Men han ställde in för att han precis börjat dejta någon.
Han hörde av sig nyss och undrar om jag fortfarande vill ses.
Vet inte vad jag vill eller ska svara 🙈. Inte haft någon sån känslostorm sen dess. Är det värt att ses? 😬
Absolut! Varför inte, lixom :)
 
Allt går fortfarande bra med kollegan. Vi pratar massor, han har ju helt fel åsikter om det mesta som inte rör arbetet, sjukt dålig men rolig musiksmak och så oskyldigt rar humor. Men det gör ju att man aldrig får brist på saker att prata om i alla fall 😄. Jag inser också den stora fördelen att dejta en annan förälder med barn i samma ålder, ungarna vill ofta lägga sig i samtalen och det tycker vi båda mest är ganska roligt.
 
Har precis träffat klättraren och är på väg hem. Och alltså, jag förstår inte hur han kan vara så annorlunda mot alla andra män. Precis sådär omtänksam, lyhörd, lättpratad och klok som jag önskar att folk var, men som de i princip aldrig är. Det är otroligt fascinerande.
 
Okej kommer ni ihåg den danskillen jag blev blixtattraherad av när vi dansade i höstas och vi planerade att ses. Men han ställde in för att han precis börjat dejta någon.
Han hörde av sig nyss och undrar om jag fortfarande vill ses.
Vet inte vad jag vill eller ska svara 🙈. Inte haft någon sån känslostorm sen dess. Är det värt att ses? 😬
Ja!
 
Jag svarade att vi kan ses 🙂.
Får väl se hur det känns då. Var väl lite kul att han hörde av sig, men inte mer än så.
Men lite skönt att jag inte helt missuppfattat och få det lite bekräftat att han faktiskt också var intresserad då när vi skulle ha setts.
Efter att vi dansat den gången och pratat i typ 10 min var jag ju helt lyrisk i fler dagar och hade svårt att sova.
För mig känns det otroligt läskigt om vi nu faktiskt skulle börja dejta 🙈🙈.
 
Jag svarade att vi kan ses 🙂.
Får väl se hur det känns då. Var väl lite kul att han hörde av sig, men inte mer än så.
Men lite skönt att jag inte helt missuppfattat och få det lite bekräftat att han faktiskt också var intresserad då när vi skulle ha setts.
Efter att vi dansat den gången och pratat i typ 10 min var jag ju helt lyrisk i fler dagar och hade svårt att sova.
För mig känns det otroligt läskigt om vi nu faktiskt skulle börja dejta 🙈🙈.

Så bra att du svarade! Tycker inte alls det är konstigt från något håll (men modigt!). Inte självklart man är synkade i livet ju men intresse kan ju finnas ändå.
 
Jag förstår inte alls hur någon kan se mig som komplicerad, jag måste ju vara en ren drömpartner 🙄

Nej du får inte komma hem till mig, nej jag kommer inte sova här på ett bra tag, nej vi kommer inte ha sex på ett ännu längre tag. Och btw så har två av våra gemensamma kollegor vetat om detta sedan typ scratch. Och så höll jag människan vaken till 05 innan jag åkte hem.

Verkligen ett kap 😁

(nej jag överdriver ej utan utelämnar en massa 😅)
 
Jag svarade att vi kan ses 🙂.
Får väl se hur det känns då. Var väl lite kul att han hörde av sig, men inte mer än så.
Men lite skönt att jag inte helt missuppfattat och få det lite bekräftat att han faktiskt också var intresserad då när vi skulle ha setts.
Efter att vi dansat den gången och pratat i typ 10 min var jag ju helt lyrisk i fler dagar och hade svårt att sova.
För mig känns det otroligt läskigt om vi nu faktiskt skulle börja dejta 🙈🙈.

Jag tycker alltid att det är mer eller mindre läskigt att dejta. Men det är ju bara att tugga i sig, annars blir det inget. Så är det bara.

Hoppas att ni får till att ses och att det slår gnistor!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 752
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 272
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 238
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 497
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp