Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har raderat mina dejtingappar. Det låter så definitivt men det var inte alls som det låter. Jag har bara varit trött på dem länge och nu rök de. Jag är så trött på att starta en konversation med människor jag inte har en aning om vilka de är 😅

Samma här men det är för att knappt någon svarar och gör de det blir det mansplaining eller så kan de inte föra en dialog.

Skulle vilja träffa någon att ha roligt ihop med som uppskattar mig för den jag är men jag tror inte jag kommer göra det på någon dejtingsajt.
 
Varför bor jag alltid på fel del av Sverige?! Haha, träffade världens mysigaste kille i helgen, och självfallet visade det sig att han bor typ 10h tågresa från mig... Vi snackade, flirtade lite, men inte så mycket mer än så. Detta till trots känns det lite frustrerande :P Får se om det blir en spännande sommar dock, då vi kanske ska arbeta på samma ställe ^^
 
Känner mig också så trött på dejtingappar just nu. Börjar se det mer och mer som ett socialt experiment, la upp en gymselfie för första gången 😅.
Tänkte att det kan bli intressant att se om responsen blir annorlunda (jag tränar en del, men är långt ifrån den som egentligen lägger upp gymselfies).
Jag får väl vänta till juni, brukar gå ca 6 månader mellan att jag träffar på någon jag tycker verkar vettig 😅.
 
Det tuffar på mellan mig och P.
Sen vi träffades har vi pratat i telefon alla dagar utom en. Allt ifrån 3 tim till 20 min. Vi har träffats en hel del och sovit över hos varandra rätt ofta. I morgon åker jag till honom över helgen och om en vecka åker jag till Sälen med hans jobb som hans "respektive".
Vi ser oss som dejtande ännu, inte som pojk/flickvänn men vi är inte öppna för att dejta andra.
Han är super :heart Jag kan vara fullständigt filterlös ihop med honom och han säger att han är lika med mig.
Vi har galet kul ihop!!! :banana:
 
Det tuffar på mellan mig och P.
Sen vi träffades har vi pratat i telefon alla dagar utom en. Allt ifrån 3 tim till 20 min. Vi har träffats en hel del och sovit över hos varandra rätt ofta. I morgon åker jag till honom över helgen och om en vecka åker jag till Sälen med hans jobb som hans "respektive".
Vi ser oss som dejtande ännu, inte som pojk/flickvänn men vi är inte öppna för att dejta andra.
Han är super :heart Jag kan vara fullständigt filterlös ihop med honom och han säger att han är lika med mig.
Vi har galet kul ihop!!! :banana:
Så underbart!!
 
Varför är vissa människor så bittra?
Ibland när jag pratar om V och berätta hur gullig jag tycker han är som ofta har med sig små överraskningar, rastar Ruben på kvällarna, följer med mig och hästen osv så får jag kommentaren, men vilken toffel han är!
Alltså va?
Ofta sagt av personer som inte har någon relation alternativt gnäller över sin partner 🙄😒
Hur svårt kan det vara att bara vara lite glad för någon annan?
 
Varför är vissa människor så bittra?
Ibland när jag pratar om V och berätta hur gullig jag tycker han är som ofta har med sig små överraskningar, rastar Ruben på kvällarna, följer med mig och hästen osv så får jag kommentaren, men vilken toffel han är!
Alltså va?
Ofta sagt av personer som inte har någon relation alternativt gnäller över sin partner 🙄😒
Hur svårt kan det vara att bara vara lite glad för någon annan?
Ffa -varför är omtanke och intresse för partnerns intressen negativt?!
 
Varför är vissa människor så bittra?
Ibland när jag pratar om V och berätta hur gullig jag tycker han är som ofta har med sig små överraskningar, rastar Ruben på kvällarna, följer med mig och hästen osv så får jag kommentaren, men vilken toffel han är!
Alltså va?
Ofta sagt av personer som inte har någon relation alternativt gnäller över sin partner 🙄😒
Hur svårt kan det vara att bara vara lite glad för någon annan?

Då får du svara ”men vilken bitterf*tta/k*k DU är!”

Negativa jäkla människor! Avundsjuka är dom säkert också! Vad fan, om DU mår bra av det och är glad för det, varför ska då DOM ens säga något annat? Det är väll inte deras förhållande?!

Hade någon av mina vänner/bekanta berättat hur fint dom har det i deras relation så skulle jag bara gratulera och vara glad för deras skull. Även om det skulle handla om något jag själv inte skulle vilja ha så är det väll SJÄLVKLART att jag är glad för att den har hittat det den vill ha?!

Nej fyfan, är det något jag är trött på så är det bittra människor! Sånna som inte kan glädjas åt andra. Usch!

Ge dom fingret och var glad för det du har istället!:love:
 
Varför är vissa människor så bittra?
Ibland när jag pratar om V och berätta hur gullig jag tycker han är som ofta har med sig små överraskningar, rastar Ruben på kvällarna, följer med mig och hästen osv så får jag kommentaren, men vilken toffel han är!
Alltså va?
Ofta sagt av personer som inte har någon relation alternativt gnäller över sin partner 🙄😒
Hur svårt kan det vara att bara vara lite glad för någon annan?
Jag kan inte heller låta bli att fundera över om det låter likadant om det är en kvinna som gör såna saker för en man...

Skittrist, oavsett.
 
71DA65CA-26DD-42B4-9D1C-EA82F2F20C1B.jpeg

Får lite Bisonanda över denna! :love::p:rofl:
 
Ffa -varför är omtanke och intresse för partnerns intressen negativt?!

Ja, jag fattar inte.
Att han engagerar sig i det som är viktigt för mig betyder ju inte att han är något viljelöst mähä.
Jag har aldrig ställt krav eller ens bett honom följa med. Han gör det alltid på eget initiativ för att han vill själv.
Eftersom hästen är en så stor del av mitt liv så tycker jag det är jättekul att han är så engagerad, även fast det såhär års innebär att sitta i ett iskallt ridhus och titta när jag rider ett aptrist dressyrprogram 😅
 
Varför är vissa människor så bittra?
Ibland när jag pratar om V och berätta hur gullig jag tycker han är som ofta har med sig små överraskningar, rastar Ruben på kvällarna, följer med mig och hästen osv så får jag kommentaren, men vilken toffel han är!
Alltså va?
Ofta sagt av personer som inte har någon relation alternativt gnäller över sin partner 🙄😒
Hur svårt kan det vara att bara vara lite glad för någon annan?

Folk gnäller som fan på jobbet om sina partners, ofta kvinnorna om sina manliga partners om hur dom måste uppfostras för att städa eller göra romantiska saker, laga mat etc.

Männen kallar sina kvinnliga partners för regeringen och hur dom har det så svårt och strikt hemma och om man inte kan ringa och säga att dom måste jobba över så att dom slipper åka och shoppa. (Kräks på heteromän, kommer aldrig kunna dejta en man som är straight.)

När man själv säger att man aldrig skulle stå ut med en liknande relation får man direkt höra att man inte ska hetsa upp sig och att det är på skämt.

Tydligen så ska man bara gnälla på sin partner, för det är tydligen roligt att göra sig rolig/klaga på sin partners bekostnad, pratar man gott om sin SO så får man sura miner. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 752
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 272
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 224
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 488
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp