Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter lite läskigt i mina öron. Känns som att han inte har någon egen vilja utan lever liksom genom dig och dina önskemål. Hoppas det bara handlar om ett inställningsfenomen i början - nåt som går över då/om det blir mera seriöst.

Jag får också lite klåda...:cautious: Sådana människor har en tendens att kväva mig totalt. Dom blir för mycket liksom, det känns som om dom alltid vill så jäkla mycket mer, och snabbt! Att det är en sån som gör ALLT för en, som skulle vrida ut och in på sig själv för att få så mycket tid som möjligt med en, och klängig... :cautious: (Nu talar jag enbart av egen erfarenhet)

Som sagt, dom kväver mig!

Sen behöver det ju inte alls vara så, men jag fixar det då INTE!
 
@enough, nästa gång som han nämner något om tex något ställe ni äter på, och pratar om det som att det var bra att du gillade det, kanske du kan kontra med någon fråga om vad han tyckte om det så att det på något vis blir att han flyttar fokus? Sedan försöka prata med honom om beteendet på något sätt.
Jo det skulle nog kunna vara en ingång till att prata om det när jag uppmärksammar att liknande händer igen.
 
Låter lite läskigt i mina öron. Känns som att han inte har någon egen vilja utan lever liksom genom dig och dina önskemål. Hoppas det bara handlar om ett inställningsfenomen i början - nåt som går över då/om det blir mera seriöst.
Jag vet att han har mycket egen vilja och karaktär egentligen och att han haft en del problem i olika sammanhang med att han ofta satt sig på tvären och velat göra saker på sitt sätt. Han har själv sagt att den omtänksamma sidan han har och att kunna anpassa sig efter andra är nåt han jobbat mycket på. Undrar om han inte jobbat för mycket på det.
Vi har träffats i snart ett halvår så vi är över det första osäkra stadiet. Vad som däremot hänt är ju att jag varit osäkrare på hur jag känner på sistone, förmodligen gett mindre bekräftelse, och det kan ju vara så att han känner av det och då kämpar ännu hårdare för att vara "bra".
 
Jag får också lite klåda...:cautious: Sådana människor har en tendens att kväva mig totalt. Dom blir för mycket liksom, det känns som om dom alltid vill så jäkla mycket mer, och snabbt! Att det är en sån som gör ALLT för en, som skulle vrida ut och in på sig själv för att få så mycket tid som möjligt med en, och klängig... :cautious: (Nu talar jag enbart av egen erfarenhet)

Som sagt, dom kväver mig!

Sen behöver det ju inte alls vara så, men jag fixar det då INTE!
Den typen har jag också träffat och har svårt att klara av, men den här killen är allt annat än klängig och needy. Han ger mig mycket space, där har vi synkat jättebra och jag har aldrig behövt känna nåt dåligt samvete när jag prioriterat annat och inte kunnat ses på länge. Han behöver också mycket egentid men har betydligt mer av det i sin vardag än mig, därför kan han anpassa sig efter mig och när det gäller just det trivs jag med upplägget. Han har också varit soft med att inte behöva tänka framtid, utan vara nöjd med att vi har nåt bra just nu.
 
Den typen har jag också träffat och har svårt att klara av, men den här killen är allt annat än klängig och needy. Han ger mig mycket space, där har vi synkat jättebra och jag har aldrig behövt känna nåt dåligt samvete när jag prioriterat annat och inte kunnat ses på länge. Han behöver också mycket egentid men har betydligt mer av det i sin vardag än mig, därför kan han anpassa sig efter mig och när det gäller just det trivs jag med upplägget. Han har också varit soft med att inte behöva tänka framtid, utan vara nöjd med att vi har nåt bra just nu.

Vad skönt! Egentiden är sååå viktig!

Och som sagt,jag talar bara av egna erfarenheter vad jag sett när det varit så där. Det betyder inte alls att det alltid blir dåligt tillslut. Men tycker du att det blir för mycket så prata med han om det, eller som någon annan föreslog, flytta fokuset till han istället, vad han tycker, och vad han vill.
 
Jag har varit tyst här ett tag, har följt tråden men inte riktigt orkat göra något inlägg. Men här kommer en update :D

Jag träffade "jag är bäst på häst" -killen! Han kom till mig, vi hade en riktigt bra natt men jag insåg att han inte var min typ av person. Mycket krångel med exflickvänner, pengar och så vidare, så jag kände bara tack med nej tack.

Men jag matchade med en kollega på tinder :nailbiting: Han finns på en annan avdelning och vi jobbar inte ihop. Men vi har nästan alltid raster på samma tider. Han är snygg och trevlig. Vi matchade i fredags och har skrivit lite under helgen. Jag var ledig idag så det blir intressant att se hur morgondagen blir :D
 
Jag har varit tyst här ett tag, har följt tråden men inte riktigt orkat göra något inlägg. Men här kommer en update :D

Jag träffade "jag är bäst på häst" -killen! Han kom till mig, vi hade en riktigt bra natt men jag insåg att han inte var min typ av person. Mycket krångel med exflickvänner, pengar och så vidare, så jag kände bara tack med nej tack.

Men jag matchade med en kollega på tinder :nailbiting: Han finns på en annan avdelning och vi jobbar inte ihop. Men vi har nästan alltid raster på samma tider. Han är snygg och trevlig. Vi matchade i fredags och har skrivit lite under helgen. Jag var ledig idag så det blir intressant att se hur morgondagen blir :D

Yay, jag gillar att dejta kollegor 😅😁
 
Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (eller heter det funktionsvariation nu kanske? Hoppas det).
Det är en nedsättning och heter således det, men variation finns för de som vill använda det - själv gör jag det sällan då det förminskar den faktiska nedsättning som finns. Mig veterligen var begreppet aldrig menat att användas som det gör idag dock men det är en annan diskussion.

Neuropsykriatiskt funktionshinder, t.ex. adhd, autism.
Var det så hela vägen med ditt ex eller var det nåt som blev bättre efterhand?
Nedsättning, inte hinder. Ett funktionshinder går att minska eller ta bort. En icke gående blir tex mindre hindrad att ta sig fram med rullstol och ramp än en icke gående som saknar sånt, men den nedsatta förmågan att gå finns oavsett.

Sant, variation heter det nog nu. :)
Som ovan, det är en nedsättning och heter således just nedsättning.
 
P kom hit efter jobbet igår. Vi käkade lite och låg sen och slappade i soffan. Bara sådär allmänt chill och skönt.
Men hans humor alltså...han är ju rätt vrickad. Grym på att imitera dialekter, röster och även språk. Jag har skrattat sönder mig!
Han åkte till jobbet efter frukost i morse. Jag ska jobba kväll idag och kan nog behöva grunda med lite mer sömn :angel:
 
Det är en nedsättning och heter således det, men variation finns för de som vill använda det - själv gör jag det sällan då det förminskar den faktiska nedsättning som finns. Mig veterligen var begreppet aldrig menat att användas som det gör idag dock men det är en annan diskussion.


Nedsättning, inte hinder. Ett funktionshinder går att minska eller ta bort. En icke gående blir tex mindre hindrad att ta sig fram med rullstol och ramp än en icke gående som saknar sånt, men den nedsatta förmågan att gå finns oavsett.


Som ovan, det är en nedsättning och heter således just nedsättning.
Nu vill jag ha en superlike alternativt love!
Du satte ord på precis vad jag tänkte och känner och dessutom hann du före mig. Jag slapp med andra ord till och med försöka formulera något vettigt! :love:
//latmasken :angel:
 
Nu vill jag ha en superlike alternativt love!
Du satte ord på precis vad jag tänkte och känner och dessutom hann du före mig. Jag slapp med andra ord till och med försöka formulera något vettigt! :love:
//latmasken :angel:
Jag håller med. Det är ju inte så att den som envist hävdar att det ska heta -variation skulle säga att någon som har extremt högt IQ tex har en funktionsvariation, utan det används bara för dem som har en nedsättning. Så kalla det för vad det är.
Det säger även de forskare jag har som kollegor och som håller på med dylika frågor.
 
Jag håller med. Det är ju inte så att den som envist hävdar att det ska heta -variation skulle säga att någon som har extremt högt IQ tex har en funktionsvariation, utan det används bara för dem som har en nedsättning. Så kalla det för vad det är.
Det säger även de forskare jag har som kollegor och som håller på med dylika frågor.


All right, jag föredrar dock att inte kalla det nedsättning, då jag inte anser mig vara funktionsnedsatt, bara för att jag inte funkar på det sätt som samhället vill att jag ska göra.

Sorry, slut på ot!
 
Varit och tagit in hästarna och gått hem med konstant snöande rakt i ansiktet :D

Var ett väldigt pratglatt barn i stallet som frågade massor och verkar vara en sån galen hästjej som jag var när ja va barn.
Älskar attityden! Glad, totalt orädd och vill aldrig åka hem :)
 
Jag håller med. Det är ju inte så att den som envist hävdar att det ska heta -variation skulle säga att någon som har extremt högt IQ tex har en funktionsvariation, utan det används bara för dem som har en nedsättning. Så kalla det för vad det är.
Det säger även de forskare jag har som kollegor och som håller på med dylika frågor.
Ja men exakt. Det är en funktionsnedsättning och den ger en mycket mer negativa effekter än positiva. Hade det varit tillräckligt mycket positivt (mer än det negativa) så hade man inte behövt någon diagnos - och jag har i alla fall aldrig träffat någon som haft en diagnos som typ "supersmart" eller liknande. För att diagnoser och stämplar sätts på just folk som fungerar annorlunda - på ett negativt sätt.
All right, jag föredrar dock att inte kalla det nedsättning, då jag inte anser mig vara funktionsnedsatt, bara för att jag inte funkar på det sätt som samhället vill att jag ska göra.

Sorry, slut på ot!
Jag tycker nog egentligen att man ska få kalla det vad man vill. Men att skriva ut fakta om att NPF är olika funktionsvariationer, får det att låta mindre problematiskt än vad det faktiskt är. Vi är många som kämpar varje dag för att omgivningen ska förstå oss och inte vifta bort våra svårigheter med vinden, att de då fått för sig att det "bara" är en variation och att man "bara" är lite annorlunda kan bli väldigt fel.
Det är synd att det ska behöva heta just "funktionsnedsättning" för att få folk att förstå. Men är det så så får det gärna heta det för mig. För mig är det viktigaste att folk förstår mig och inte viftar bort mina svårigheter, sen om det skulle heta funktionsnedsättning, psykiskt störd, CP eller vad som helst - spelar mindre roll.

Men jag förstår din synvinkel på det också. Drömscenariot skulle vara att inte ens behöva en diagnos men ändå bli tagen på allvar med eventuella svårigheter/olika sätt att fungera på. Men verkligheten är inte riktigt så, än :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 712
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 808
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp