Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ger upp dejtandet nu. Känner bara att det tar en massa tid och ingen verkar vilja prata om man väl matchat. Trivs bra med mig själv och har börjat ifrågasätta varför jag öht behöver träffa nån. Jag tror att jag hade en förhoppning om att nån skulle gilla mig, men det verkar trögt. Kommer nog läsa den här tråden lite ibland, men inte kommentera. Så ni vet vart jag tagit vägen. ;)
Låter klokt! Jag tror det är en bra utgångspunkt, att inte ha 2samheten som norm ❤
 
Jag är på skidsemester men P och jag har ändå haft daglig kontakt. Han skulle egentligen resa bort på jobb när jag kommer hem men det blev framflyttat. I dag messade han och frågade om jag var ledig på måndag kväll (jag kommer hem på söndagen) för han hade abstinens och saknade mig :love:

Jaaaa, jag är ledig på Måndag kväll. Och jag saknar honom med så självklart får han komma och sova över :heart
 
Äntligen har jag, via Tinder, fått kontakt med en som verkar vettig på riktigt. Diskussionerna flyter på och vi skrivs flera gånger per dag. Han är vattuman, liksom jag, och det är också bra 🙂 Hoppas få till en träff snart.
Åh vad roligt Tott! Håller tummarna!
 
Nu är det så länge sen jag träffade Kapet att jag hunnit börja få dystra tankar som jag försökt ignorera, att det kanske bara rinner ut i sanden, att jag är tjatig, att han försöker avveckla lite försiktigt, att jag vill så mycket mer än han, att han tycker att jag är för gammal och gud vet vad! De vanliga katastroftankarna! :banghead:

Pågick väl i en vecka, men jag bestämde mig för att ta kontroll över situationen och ignorerade pessimiströsten och sa att jag tycker att vi skall ses nu. (Även om jag var rädd att vara tjatig!) Han behövde visst en liten knuff, men nu har han visst vårkänslor eller nåt! :heart

För det ledde till att vi snabbt bokade resa ihop! (Och planerar flera! Och pratar mer än vanligt om vad vi kan hitta på tillsammans i våra respektive hemorter) Det blir första gången vi hänger på tu man hand 24/7 så länge (typ 1v), så det lär väl avklara rätt bra hur relationen egentligen mår/är/blir, om vi kanske går vidare som ”officiellt par”, eller om det bara är vänskap det vi har, eller om vi börjar irritera oss på varandra och så är allt färdigt. Det ska bli väldigt skönt att ses så länge, och bli mer säker på var vi har varandra. Jag mår ju inte så bra av osäkerheten som uppstår när vi inte ses så ofta. Lärdom (igen!): Det lönar sig nästan alltid att vara modig. 💪

Jag har aldrig varit på ”par-resa”, och rekordet i hur många nätter på rad jag haft sovkompis ligger inte långt ifrån det som blir nu! Så det är ju lite historiskt! Blir bra KBT om inte annat!

En positiv effekt (av många!!) av att jag mött Kapet är att jag hittat rejäl träningsmotivation, vi är båda aktiva i diverse sport- och friluftsaktiviteter, och jag blir peppad av att bli starkare så att jag kan hålla jämna(re) steg. När det känns motigt att gå och träna kan jag pusha mig att orka mer genom att visualisera roliga saker vi gör och gjort ihop. Plus att det är ett bra sätt att hålla rastlöshet och stress i schack!
 
Jag fick plötsligt ett vänförslag på fb, och tydligen så hade han sett mig via någon gemensam vän. Jag vet inte om han trodde jag skulle bli smickrad eller något? :cautious:

BA430BD3-61B4-4BED-AFB5-8CF2951A7942.jpeg

Jag är tydligen ”fräche”! En mix av fräsch och cremefraiche kanske? :confused:
 
Okej. En update kan jag klara av. Vi sågs för första gången på tu man hand igår. Fortfarande frid i mitt huvud. Det känns jättebra ❤ 8 veckor sedan jag skickade det där första smset och först igår rätades mina frågetecken om ömsesidigt intresse ut. Tålamod är en bra sak jag fick kämpa hårt för att skaffa mig 😅
 
Nu är det så länge sen jag träffade Kapet att jag hunnit börja få dystra tankar som jag försökt ignorera, att det kanske bara rinner ut i sanden, att jag är tjatig, att han försöker avveckla lite försiktigt, att jag vill så mycket mer än han, att han tycker att jag är för gammal och gud vet vad! De vanliga katastroftankarna! :banghead:

Pågick väl i en vecka, men jag bestämde mig för att ta kontroll över situationen och ignorerade pessimiströsten och sa att jag tycker att vi skall ses nu. (Även om jag var rädd att vara tjatig!) Han behövde visst en liten knuff, men nu har han visst vårkänslor eller nåt! :heart

För det ledde till att vi snabbt bokade resa ihop! (Och planerar flera! Och pratar mer än vanligt om vad vi kan hitta på tillsammans i våra respektive hemorter) Det blir första gången vi hänger på tu man hand 24/7 så länge (typ 1v), så det lär väl avklara rätt bra hur relationen egentligen mår/är/blir, om vi kanske går vidare som ”officiellt par”, eller om det bara är vänskap det vi har, eller om vi börjar irritera oss på varandra och så är allt färdigt. Det ska bli väldigt skönt att ses så länge, och bli mer säker på var vi har varandra. Jag mår ju inte så bra av osäkerheten som uppstår när vi inte ses så ofta. Lärdom (igen!): Det lönar sig nästan alltid att vara modig. 💪

Jag har aldrig varit på ”par-resa”, och rekordet i hur många nätter på rad jag haft sovkompis ligger inte långt ifrån det som blir nu! Så det är ju lite historiskt! Blir bra KBT om inte annat!

En positiv effekt (av många!!) av att jag mött Kapet är att jag hittat rejäl träningsmotivation, vi är båda aktiva i diverse sport- och friluftsaktiviteter, och jag blir peppad av att bli starkare så att jag kan hålla jämna(re) steg. När det känns motigt att gå och träna kan jag pusha mig att orka mer genom att visualisera roliga saker vi gör och gjort ihop. Plus att det är ett bra sätt att hålla rastlöshet och stress i schack!
När är resan då?
 
Sonen och jag har varit i fjällen och meningen var att gårdagen skulle spenderas i skidbacken och denna dag skulle ägnas åt hemfärd. Men i går när vi vaknade ösregnade det och blåste 18 s/m i byarna. Vi packade ihop och for hem. Jag messade P på vinst och förlust och hörde om han ville ha sällskap på kvällen. Det ville han gärna.
Sonen ville hänga med polare ändå.
Så efter 5,5 tim i bil tog jag en snabbdusch hemma och körde ytterligare 40 min till P.
Han hade varit och handlat en massa ostar och charkgott, vin och tänt brasa. Jag hade med mig tunnbröd och lite annat gott från Orsa saluhall.
Det var så himla mysigt att hinna ses sådär spontant. Jag sov över och for hem vid lunch.
I morgon kväll kommer han hit efter jobbet och sover över.
Det känns otroligt bra allt ihop :love:
 
Sonen och jag har varit i fjällen och meningen var att gårdagen skulle spenderas i skidbacken och denna dag skulle ägnas åt hemfärd. Men i går när vi vaknade ösregnade det och blåste 18 s/m i byarna. Vi packade ihop och for hem. Jag messade P på vinst och förlust och hörde om han ville ha sällskap på kvällen. Det ville han gärna.
Sonen ville hänga med polare ändå.
Så efter 5,5 tim i bil tog jag en snabbdusch hemma och körde ytterligare 40 min till P.
Han hade varit och handlat en massa ostar och charkgott, vin och tänt brasa. Jag hade med mig tunnbröd och lite annat gott från Orsa saluhall.
Det var så himla mysigt att hinna ses sådär spontant. Jag sov över och for hem vid lunch.
I morgon kväll kommer han hit efter jobbet och sover över.
Det känns otroligt bra allt ihop :love:
Låter som en dröm!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 699
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 235
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 717
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp