Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej. En update kan jag klara av. Vi sågs för första gången på tu man hand igår. Fortfarande frid i mitt huvud. Det känns jättebra ❤ 8 veckor sedan jag skickade det där första smset och först igår rätades mina frågetecken om ömsesidigt intresse ut. Tålamod är en bra sak jag fick kämpa hårt för att skaffa mig 😅
Så himla härligt!
 
Så himla härligt!

Ja! Det är jättecoolt. Inte haft ångest en sekund idag. Det känns jättekonstigt att inte vara sitt normala fucked up self helt plötsligt men jag ska försöka go with the flow.

Insåg dock precis när jag stod och mockade att jag igår beskrev min hjärna och alla mina tankar, konstant i alla situationer, som ett processflöde i ett av våra program på jobbet. Eh, kanske inte är helt normal 😅
 
Jag har åkt på någon sorts influensa och har feber för andra gången i mitt vuxna liv. Sötaste kollegan kom hit och gosade i soffan innan han gjorde soppa. Sen avslutade han med att lämna isglass i frysen till sonen som också är sjuk, och ostbågar till mig att ha senare. Och så kallade han det en av de bästa söndagarna på länge :heart
 
Personer som är speciellt omtänksamma och bryr sig om ens behov, köper hem ens favoritgodis osv ses ju ofta som kap... Men är det nån mer som kan relatera till att det kan bli för mycket? Jag vet inte hur jag ska tackla det riktigt med Sp. Jag tyckte det var jättehärligt och fint i början, skönt och mysigt att få bli lite omhändertagen då jag haft det ganska slitigt sen ett tag tillbaka. Men nu blir jag bara alltmer frustrerad. Känner mig som en tjurig unge när han undrar om jag inte fryser om händerna och vill låna ut sina vantar, eller vill skicka med mig en macka så jag inte blir hungrig på bussen. Blir stressad när han alltid sätter igång att duka undan och diska hemma hos mig innan jag hinner blinka. Blir osäker på vad han egentligen har för behov och viljor när han vänder allt till att handla om mig. Han blir aldrig hungrig, rastlös, trött eller sugen på nåt speciellt, utan väntar alltid in hur jag vill ha det. Och han säger sånt som att "Vad bra det kändes att vi gick till den restaurangen där du kunde bli så nöjd med maten", i stället för "Vad lyckat att vi gick till den restaurangen där det var så gott" (jag vet ju att han också tyckte det )Efter en kul kväll vi hade sa han att han var så nöjd att han kunde haka på mig på nåt han visste jag tyckte mycket om. I stället för att säga "Kul för mig att jag fick testa nåt nytt". Han ska liksom ge hela tiden. Och jag orkar inte vara likadan tillbaka, kanske delvis därför det stressar mig.
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta upp/visa hur jag känner kring det här heller. Det är ju ett i grunden positivt personlighetsdrag som känns konstigt att kritisera.

Men i övrigt kändes det ok nu när vi sågs. Blev att han stannade i tre dygn och det kändes allt mysigare ju längre tid vi hade ihop, ett fenomen jag märkt även andra gånger vi hängt lite längre, och som jag tänker borde vara nåt positivt.
 
Personer som är speciellt omtänksamma och bryr sig om ens behov, köper hem ens favoritgodis osv ses ju ofta som kap... Men är det nån mer som kan relatera till att det kan bli för mycket? Jag vet inte hur jag ska tackla det riktigt med Sp. Jag tyckte det var jättehärligt och fint i början, skönt och mysigt att få bli lite omhändertagen då jag haft det ganska slitigt sen ett tag tillbaka. Men nu blir jag bara alltmer frustrerad. Känner mig som en tjurig unge när han undrar om jag inte fryser om händerna och vill låna ut sina vantar, eller vill skicka med mig en macka så jag inte blir hungrig på bussen. Blir stressad när han alltid sätter igång att duka undan och diska hemma hos mig innan jag hinner blinka. Blir osäker på vad han egentligen har för behov och viljor när han vänder allt till att handla om mig. Han blir aldrig hungrig, rastlös, trött eller sugen på nåt speciellt, utan väntar alltid in hur jag vill ha det. Och han säger sånt som att "Vad bra det kändes att vi gick till den restaurangen där du kunde bli så nöjd med maten", i stället för "Vad lyckat att vi gick till den restaurangen där det var så gott" (jag vet ju att han också tyckte det )Efter en kul kväll vi hade sa han att han var så nöjd att han kunde haka på mig på nåt han visste jag tyckte mycket om. I stället för att säga "Kul för mig att jag fick testa nåt nytt". Han ska liksom ge hela tiden. Och jag orkar inte vara likadan tillbaka, kanske delvis därför det stressar mig.
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta upp/visa hur jag känner kring det här heller. Det är ju ett i grunden positivt personlighetsdrag som känns konstigt att kritisera.

Men i övrigt kändes det ok nu när vi sågs. Blev att han stannade i tre dygn och det kändes allt mysigare ju längre tid vi hade ihop, ett fenomen jag märkt även andra gånger vi hängt lite längre, och som jag tänker borde vara nåt positivt.

Men åh, jag är för trött för att formulera mig just nu men det känns som att det handlar kanske om att man vill ju möta en person och då måste ju den visa vem den är (inte bara spegla dig) och dels om den främst tillfredsställer ett behov hos sig att ge snarare än ger dig i ett samförstånd/samtyckte/liksom i en dialog med dig, inte bara överöser dig (är ju aldrig trevligt oavsett om det i grunden är bra saker).
 
Men åh, jag är för trött för att formulera mig just nu men det känns som att det handlar kanske om att man vill ju möta en person och då måste ju den visa vem den är (inte bara spegla dig) och dels om den främst tillfredsställer ett behov hos sig att ge snarare än ger dig i ett samförstånd/samtyckte/liksom i en dialog med dig, inte bara överöser dig (är ju aldrig trevligt oavsett om det i grunden är bra saker).
Fast det kan ju vara ett personlighetsdrag att vara så "självutplånande" - alltså tillfredsställande för honom att hans partner blir tillfredsställd.
 
Men åh, jag är för trött för att formulera mig just nu men det känns som att det handlar kanske om att man vill ju möta en person och då måste ju den visa vem den är (inte bara spegla dig) och dels om den främst tillfredsställer ett behov hos sig att ge snarare än ger dig i ett samförstånd/samtyckte/liksom i en dialog med dig, inte bara överöser dig (är ju aldrig trevligt oavsett om det i grunden är bra saker).
Jomen så är det nog, bra formulerat tycker jag, detta att jag skulle vilja se mer vem han är i stället för att han bara speglar mig.
Nu blev det väl en något överdriven och ensidig bild jag förmedlat här i och med att jag ville få fram tydliga exempel på vad som skapar min känsla men känns ändå bra att få bekräftat att det kanske inte är konstigt att detta skaver för mig.
Självutplånande skulle jag inte säga att han är, även om det går åt det hållet ibland. Helt klart mår han bra av att tillfredsställa andra, men jag tror också det kan finnas mycket osäkerhet och rädsla för att inte duga som skapar det här. Så har han ju en del issues (ett npf bland annat) och bagage som säkert spelar in.
Frågan är om det finns nåt sätt vi kan förändra det här mönstret.
 
@enough, nästa gång som han nämner något om tex något ställe ni äter på, och pratar om det som att det var bra att du gillade det, kanske du kan kontra med någon fråga om vad han tyckte om det så att det på något vis blir att han flyttar fokus? Sedan försöka prata med honom om beteendet på något sätt.
 
Personer som är speciellt omtänksamma och bryr sig om ens behov, köper hem ens favoritgodis osv ses ju ofta som kap... Men är det nån mer som kan relatera till att det kan bli för mycket? Jag vet inte hur jag ska tackla det riktigt med Sp. Jag tyckte det var jättehärligt och fint i början, skönt och mysigt att få bli lite omhändertagen då jag haft det ganska slitigt sen ett tag tillbaka. Men nu blir jag bara alltmer frustrerad. Känner mig som en tjurig unge när han undrar om jag inte fryser om händerna och vill låna ut sina vantar, eller vill skicka med mig en macka så jag inte blir hungrig på bussen. Blir stressad när han alltid sätter igång att duka undan och diska hemma hos mig innan jag hinner blinka. Blir osäker på vad han egentligen har för behov och viljor när han vänder allt till att handla om mig. Han blir aldrig hungrig, rastlös, trött eller sugen på nåt speciellt, utan väntar alltid in hur jag vill ha det. Och han säger sånt som att "Vad bra det kändes att vi gick till den restaurangen där du kunde bli så nöjd med maten", i stället för "Vad lyckat att vi gick till den restaurangen där det var så gott" (jag vet ju att han också tyckte det )Efter en kul kväll vi hade sa han att han var så nöjd att han kunde haka på mig på nåt han visste jag tyckte mycket om. I stället för att säga "Kul för mig att jag fick testa nåt nytt". Han ska liksom ge hela tiden. Och jag orkar inte vara likadan tillbaka, kanske delvis därför det stressar mig.
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta upp/visa hur jag känner kring det här heller. Det är ju ett i grunden positivt personlighetsdrag som känns konstigt att kritisera.

Men i övrigt kändes det ok nu när vi sågs. Blev att han stannade i tre dygn och det kändes allt mysigare ju längre tid vi hade ihop, ett fenomen jag märkt även andra gånger vi hängt lite längre, och som jag tänker borde vara nåt positivt.
Jag klarar inte alls av överdrivet omhändertagande. Jag känner mig omyndigförklarad. Tyvärr har jag inget bra förslag på hur du ska komma runt det, mer än att prata med honom och säga att det inte känna bra.
 
Personer som är speciellt omtänksamma och bryr sig om ens behov, köper hem ens favoritgodis osv ses ju ofta som kap... Men är det nån mer som kan relatera till att det kan bli för mycket? Jag vet inte hur jag ska tackla det riktigt med Sp. Jag tyckte det var jättehärligt och fint i början, skönt och mysigt att få bli lite omhändertagen då jag haft det ganska slitigt sen ett tag tillbaka. Men nu blir jag bara alltmer frustrerad. Känner mig som en tjurig unge när han undrar om jag inte fryser om händerna och vill låna ut sina vantar, eller vill skicka med mig en macka så jag inte blir hungrig på bussen. Blir stressad när han alltid sätter igång att duka undan och diska hemma hos mig innan jag hinner blinka. Blir osäker på vad han egentligen har för behov och viljor när han vänder allt till att handla om mig. Han blir aldrig hungrig, rastlös, trött eller sugen på nåt speciellt, utan väntar alltid in hur jag vill ha det. Och han säger sånt som att "Vad bra det kändes att vi gick till den restaurangen där du kunde bli så nöjd med maten", i stället för "Vad lyckat att vi gick till den restaurangen där det var så gott" (jag vet ju att han också tyckte det )Efter en kul kväll vi hade sa han att han var så nöjd att han kunde haka på mig på nåt han visste jag tyckte mycket om. I stället för att säga "Kul för mig att jag fick testa nåt nytt". Han ska liksom ge hela tiden. Och jag orkar inte vara likadan tillbaka, kanske delvis därför det stressar mig.
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta upp/visa hur jag känner kring det här heller. Det är ju ett i grunden positivt personlighetsdrag som känns konstigt att kritisera.

Men i övrigt kändes det ok nu när vi sågs. Blev att han stannade i tre dygn och det kändes allt mysigare ju längre tid vi hade ihop, ett fenomen jag märkt även andra gånger vi hängt lite längre, och som jag tänker borde vara nåt positivt.
Låter lite läskigt i mina öron. Känns som att han inte har någon egen vilja utan lever liksom genom dig och dina önskemål. Hoppas det bara handlar om ett inställningsfenomen i början - nåt som går över då/om det blir mera seriöst.
 
Äntligen har jag, via Tinder, fått kontakt med en som verkar vettig på riktigt. Diskussionerna flyter på och vi skrivs flera gånger per dag. Han är vattuman, liksom jag, och det är också bra 🙂 Hoppas få till en träff snart.
...och nu planerar vi att ses i helgen. Vi bor en bra bit ifrån varandra så det blir frågan om övernattning - hos mig förhoppningsvis. Han har hund och jag har katt, så han försöker hitta hundvakt nu. Funkar det inte så åker jag till honom...om jag hittar kattvakt. Hans hund har en kattkompis och min katt har tidigare bott med hundar, men såhär första gången är det inte riktigt läge att introducera dem för varandra.
Hoppas innerligt att han får hundvakt!
 
...och nu planerar vi att ses i helgen. Vi bor en bra bit ifrån varandra så det blir frågan om övernattning - hos mig förhoppningsvis. Han har hund och jag har katt, så han försöker hitta hundvakt nu. Funkar det inte så åker jag till honom...om jag hittar kattvakt. Hans hund har en kattkompis och min katt har tidigare bott med hundar, men såhär första gången är det inte riktigt läge att introducera dem för varandra.
Hoppas innerligt att han får hundvakt!
Hoppsan! Mannen skickade just ett meddelande som uppenbart skulle till någon annan och inte till mig. han skickade nog några till mig också i samma veva. Jag skrev "Hmm...skulle det sista till någon annan?" men fortsatte sedan som vanligt. Givetvis har en trevlig man med ett trevligt utseende kontakt med flera, men...han borde hålla alla damer skilt... ;) Får se om han kommenterar det nåt...
 
Hoppsan! Mannen skickade just ett meddelande som uppenbart skulle till någon annan och inte till mig. han skickade nog några till mig också i samma veva. Jag skrev "Hmm...skulle det sista till någon annan?" men fortsatte sedan som vanligt. Givetvis har en trevlig man med ett trevligt utseende kontakt med flera, men...han borde hålla alla damer skilt... ;) Får se om han kommenterar det nåt...
...fast det var jag som hade varit otydlig igår. Han trodde att jag är på spadag med en väninna då jag igår skrev att jag ska på en behandling med en väninna. Så, meddelandet skulle till mig, men jag var bombsäker på att det hade hamnat fel. Spa? Jag är inte på nåt spa :angel::D
 
men jag tror också det kan finnas mycket osäkerhet och rädsla för att inte duga som skapar det här. Så har han ju en del issues (ett npf bland annat) och bagage som säkert

Så tänkte jag också.... och hade inte trivts med det jag heller. Mitt ex var lite sån, mycket "vi gör som du vill". Frustrerande!

Vad betyder npf?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 745
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 269
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 181
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 475
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp