Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mja. Jag tänker nog att om jag säger någonting som jag upplever att flera missuppfattat till det sämre så har jag formulerat mig fel för det jag försökte få fram. Eller också så var det jag förmedlade inte så schysst/rätt/bra som jag trodde. Jag har skrivit en massa konstigt här inne som jag fått massa skit för genom åren. Såhär i efterhand ser jag ju att folk hade rätt men då kände jag mig bara påhoppad och missförstådd.
Jag köper resonemanget att en ska fundera om en blir feltolkad. Men med det resonemanget måste de som också tolkat på annat sätt köpa att de kan ha tolkat fel. Kommunikation går åt två håll tänker jag. I det här fallet är det också uppenbart så att inte alla tolkat lika. Men jag köper oavsett inte att en sätter citationstecken kring något som inte är ett citat i såna här sammanhang. Ska en citera ska det vara ordagrant. Annars återge med egna ord utan citationstecken.
 
Jag köper resonemanget att en ska fundera om en blir feltolkad. Men med det resonemanget måste de som också tolkat på annat sätt köpa att de kan ha tolkat fel. Kommunikation går åt två håll tänker jag. I det här fallet är det också uppenbart så att inte alla tolkat lika. Men jag köper oavsett inte att en sätter citationstecken kring något som inte är ett citat i såna här sammanhang. Ska en citera ska det vara ordagrant. Annars återge med egna ord utan citationstecken.
Så det är fortfarande otydligt vad jag menade? Men jag tror jag ser vad du menar nu. Jag använde citationstecken på fel sätt och feltolkade. (Tack för rättelsen) Jag kan reda ut det så kanske vi kan gå vidare?

Jag menade att visa att markera att jag tolkade ”råka ut för” i sammanhanget där vi pratade om att folk inte ler på bilderna som en syftning på att personen var tandlös. (Även om det var en punkt mellan meningarna) Annars blir det ju ingen poäng i diskussionen av att nämna att personen saknade tänder. Men poängen var alltså att personen råkade ut för att dejten inte log på bilderna? (Det med tänderna hade inte med saken att göra eftersom det kom i en egen mening)

Jag har absolut förstått att Fetaost inte menade något illa.

Men jag kommer att fortsätta påpeka när saker kan misstolkas. Hellre en gång för lite än för mycket. Och jag ska tänka på hur jag använder citattecken. :)

Ja det är jobbigt att vara PK. ;) Jag håller inte med dig, det som blir dömande är att det står i inlägget att "personen råkade ut för att snubben som inte log på bilderna visade sig ha ett fåtal tänder kvar".
Här är ursprungsinlägget.

En fd bukefalist och god vän råkade ut för just det att snubben inte log på några bilder. Väl på dejten visade det sig att han endast hade ett fåtal tänder kvar.

Jag brukade skoja om det när jag chattade med nya bekanter på nätsajter.
"Har du nått kort där du ler och ser lite glad ut eller är du tandlös?"
Samtliga skickade ett haha och en leende bild :up:
 
Ja men det är ju typ alltid så oavsett ämne eller kontext. Det är ju ett tyckande och tolkade vad det än handlar om. En del tolkar inte SD som rasister, en del tycker feminism är toppen, en del tycker inte utseendehets finns, en del ser sexism i vardagen. Och vice versa då förstås.
Fast det är för mig en helt annan sak än det som diskuteras. Men jag slutar OTa nu :-)
 
Så det är fortfarande otydligt vad jag menade? Men jag tror jag ser vad du menar nu. Jag använde citationstecken på fel sätt och feltolkade. (Tack för rättelsen) Jag kan reda ut det så kanske vi kan gå vidare?

Jag menade att visa att markera att jag tolkade ”råka ut för” i sammanhanget där vi pratade om att folk inte ler på bilderna som en syftning på att personen var tandlös. (Även om det var en punkt mellan meningarna) Annars blir det ju ingen poäng i diskussionen av att nämna att personen saknade tänder. Men poängen var alltså att personen råkade ut för att dejten inte log på bilderna? (Det med tänderna hade inte med saken att göra eftersom det kom i en egen mening)

Jag har absolut förstått att Fetaost inte menade något illa.

Men jag kommer att fortsätta påpeka när saker kan misstolkas. Hellre en gång för lite än för mycket. Och jag ska tänka på hur jag använder citattecken. :)


Här är ursprungsinlägget.
Nej det var inte otydligt vad du menade :-) ber om ursäkt om det förstods så.
 
Han låter som en väldigt fin person! Tycker det låter underbart :)
Det är han verkligen, och efter att ha träffat hans pappa också så tror jag inte att det är något "tillfälligt" eller så. Vi hamnade snabbt att prata om allt möjligt och han verkar vara en otroligt empatisk och vänlig person. Det verkar smitta av sig :p

Idag är första dagen på lääänge som jag och unga klättraren inte ses. Tror det kan vara bra med någon form av paus från varandra också.
 
Åt sushi vid en tjärn igår och badade sen, han fick lyfta i mig för att jag frös så mycket :D

På kvällen när vi skulle sova och skadade så sa att jag tycker om honom :heart
Fick positivt svar tillbaka!!
 
Jag har varit runt och sightseeat lite på egen hand i dag, försökte skaffa en ny dejt när SM ställde in, men ingen som nappade (som jag var interesserad av iaf). Skulle ha åkt till honom i går kväll och sovit över och varit där i dag. Istället blev det att jag spenderat kvällen och dagen med att chatta en hel del med DB ang varför han inte berättade för mig direkt när frun kom tillbaka, samt pratat i telefon med exet om en tjej han gillar... 😅 Men när jag väl lyckades rycka upp mig och komma iväg så blev det en fin dag ändå.

Fått en superlike på Tinder av en kille som känns lovande, men han svarar givetvis inte... :p Hoppast att det bara betyder att han har ett liv utöver att sitta på Tinder hela helgen.
 
Jag har varit runt och sightseeat lite på egen hand i dag, försökte skaffa en ny dejt när SM ställde in, men ingen som nappade (som jag var interesserad av iaf). Skulle ha åkt till honom i går kväll och sovit över och varit där i dag. Istället blev det att jag spenderat kvällen och dagen med att chatta en hel del med DB ang varför han inte berättade för mig direkt när frun kom tillbaka, samt pratat i telefon med exet om en tjej han gillar... 😅 Men när jag väl lyckades rycka upp mig och komma iväg så blev det en fin dag ändå.

Fått en superlike på Tinder av en kille som känns lovande, men han svarar givetvis inte... :p Hoppast att det bara betyder att han har ett liv utöver att sitta på Tinder hela helgen.

Det är många som superlikat mig men som svarat efter ett par dagar. :) Skulle ta det lugnt. Jag svarar verkligen inte varje dag där. :p
 
Åh vilket bra tips! Kan ju vara en grej att köra med om man vill fortsätta ses, åka till alla olika slott i närheten. :p

Nynäs slott är himla fint också! Massor med intressanta små texter/bilder uppsatta även utomhus. Brukar vara god mat med! Och mysigt med havsnära, damm och vacker natur runt.
 
Jag har varit runt och sightseeat lite på egen hand i dag, försökte skaffa en ny dejt när SM ställde in, men ingen som nappade (som jag var interesserad av iaf). Skulle ha åkt till honom i går kväll och sovit över och varit där i dag. Istället blev det att jag spenderat kvällen och dagen med att chatta en hel del med DB ang varför han inte berättade för mig direkt när frun kom tillbaka
De där förkortningarna får mig att läsa att de heter ”Sadomasochisten” och ”Databasen”. 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 229
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 071
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 461
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp