Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ju vara någon som flyttat nyligen, eller som inte har så sociala hobbys eller har få, nära vänner som en inte delar med sig av direkt. Jag uppfyller alla tre och tycker inte det är något fel på mig för det. Men jag kan förstå om du är väldigt social som person att det kan kännas avigt med någon som är mer enstöring.
Fast även om man flyttat så har man kanske andra vänner kvar. Alla mina vänner bor ju inte där jag bor. En av mina bästa vänner bor i Stockholm tex och flera av mina andra nära vänner bor i Göteborg. Det är ju så det är i livet när man kommit en bit upp i ålder, folk flyttar och rör på sig.

Men har man ingen att bjuda in på en kräftskiva drar jag öronen åt mig. Och är man en enstöring vill man inte leva med mig ändå så det går ju bort. ;)
 
Har fortfarande inte träffat snickaren något mer...:down: Hade sonen extra mån-fre då vi behövde invänta svar på covid-19 testet innan han åkte till sin pappa (ville inte flytta runt han OM han skulle ha varit smittad, vilket han INTE var!) och snickaren hade tagit på sig lite extrajobb nu i helgen när jag väl blev själv så tid har inte funnits, och i morgon får vi hem barnen igen så lär inte bli något denna vecka heller.

Känns tråkigt, men endå väldigt bra att jag faktist kan känna att det är tråkigt att inte träffa någon! 😅 Jag brukar ju tycka om när folk är upptagna och inte kan ses... Men nu längtar jag verkligen tills vi kan ses igen! Igår pratade vi om att ev ses idag, men tiden drog iväg och vi insåg att det blir för sent... Han tyckte det var jättetråkigt men sa att vi får ta igen det sen. Han skrev även senare på kvällen att jag inte får glömma bort honom nu! 😅

Hur ska jag kunna göra det? Han snurrar runt i mitt huvud 24/7! 🙈😂

Vi hörs av varje dag iallafall, och han skriver att han längtar tills vi kan ses, att han tänker på mig väldigt mycket, och att jag är fin. Det känns bra att höra!

Vi har ju knappt setts som sagt, det var ju veckan dom var här och grejade, sen två gånger efter det, men intresse verkar då finnas hos bägge. Än så länge ingen antydan alls till att han ska vara för på,dryg, eller att han bara vill ligga, så det är ju toppen. Vi satsar på några ”kaffedejter” till innan vi steppar upp.

Jag hoppas att han är seriöst intresserad för det är då jag iallafall.🙈😍
 
Fast även om man flyttat så har man kanske andra vänner kvar. Alla mina vänner bor ju inte där jag bor. En av mina bästa vänner bor i Stockholm tex och flera av mina andra nära vänner bor i Göteborg. Det är ju så det är i livet när man kommit en bit upp i ålder, folk flyttar och rör på sig.

Men har man ingen att bjuda in på en kräftskiva drar jag öronen åt mig. Och är man en enstöring vill man inte leva med mig ändå så det går ju bort. ;)
Jo, vänner på håll tycker jag nog att det är rimligt att kräva även av en nyinflyttad. Skulle också tycka det var konstigt om personen jag dejtar inte har någon att bjuda in på kräftskiva, så vi är nog överens ändå.
 
För er som letar efter ett förhållande, vilka egenskaper letar ni efter? Vad är dealbreakers/red flags som är definitiva nej? Ställer ni specifika frågor för att försöka få reda på om personen passar in i vad ni söker? Tänker kanske mer personlighetsmässigt/värderingsmässigt snarare än om personen har liknande framtidplaner och intressen. Alltså, jag vet ju att jag vill ha en schysst person, men hur kommer jag fram till om det är en schysst person? Finns det sätt att avgöra det tidigt? Efter att man avklarat allt småprat känner jag mig rätt lost, vad borde man prata med en potentiell partner om?

Jag har flera dealbreakers som jag checkar direkt. Barnfri är ett absolut krav, rökfri, ingen djurallergiker, ingen vegan, inte politiskt engagerad, ingen extrovert partyprisse.

Ska kännas enkelt att skriva och prata, ha gemensamma beröringspunkter, gilla samma typ av sex, samma framtidsvisioner. Klicka om livet och vara behaglig att umgås med.
Samma humor är viktigt!
 
För er som letar efter ett förhållande, vilka egenskaper letar ni efter? Vad är dealbreakers/red flags som är definitiva nej? Ställer ni specifika frågor för att försöka få reda på om personen passar in i vad ni söker? Tänker kanske mer personlighetsmässigt/värderingsmässigt snarare än om personen har liknande framtidplaner och intressen. Alltså, jag vet ju att jag vill ha en schysst person, men hur kommer jag fram till om det är en schysst person? Finns det sätt att avgöra det tidigt? Efter att man avklarat allt småprat känner jag mig rätt lost, vad borde man prata med en potentiell partner om?
Desto mer jag dejtar, desto mer deal-breakers har jag nog fått.
Mina deal-breakers är:
*när grundvärderingar skiljer sig väldigt mycket
*rökare eller någon som använder droger eller blir stupfull varje helg och inte har någon kontroll
*djur allergiker
*aldrig vill ha barn
*uttalat är en sån "som alltid säger vad jag tycker"

Sen vill jag gärna ha något intresse gemensamt.
Jag har ändå provat att dejta en del olika nu och inser att vissa saker kommer jag inte sluta fundera/störa mig på.
Men jag är helt inte en som som går in i ett förhållande och tror att jag ska förändra den andra personen så den passar mig.

Men värderingsfrågor kan jag ändå tycka är svårt att ta upp och det kan lätt bli dålig stämning.
 
För er som letar efter ett förhållande, vilka egenskaper letar ni efter? Vad är dealbreakers/red flags som är definitiva nej? Ställer ni specifika frågor för att försöka få reda på om personen passar in i vad ni söker? Tänker kanske mer personlighetsmässigt/värderingsmässigt snarare än om personen har liknande framtidplaner och intressen. Alltså, jag vet ju att jag vill ha en schysst person, men hur kommer jag fram till om det är en schysst person? Finns det sätt att avgöra det tidigt? Efter att man avklarat allt småprat känner jag mig rätt lost, vad borde man prata med en potentiell partner om?

Egenskaper är främst empati sen handlar det mer om kemi. Att man är nyfikna på varandra och livet.
Barnfrågan är en dealbreaker om han vill ha barn för det vill jag inte. Även större ekonomiska problem eller psykisk sjukdom som hen inte tar hjälp för. Rökning och djurallergi.

Har inga speciella frågor utan samtalen ter sig nog olika men jag vill att det flyter på och sen vill jag ses ganska direkt. Någon gång märker man ju om det är en "schysst person". Jag tror man hämmar sig själv genom att vara för rädd för att träffa fel, de kommer man göra och då får man ta det då.
Det man ska fokusera på, enligt mig är sig själv och vad man själv vill. Vill jag träffa denna kille nu och se en film? t.ex..
Jag är också bra på att överanalysera men jag har haft två förhållanden och personer förändras. Vi förändras. Saker händer man blir sårad av och det kan man inte stålsätta sig för. Det är liksom livet.
 
.

Sen brukar jag alltid fråga hans polare på någon fest eller tillställning sådär om det är någonting jag undrar. Killpolarnas sambos/fruar är ju alltid bäst för de har ju liksom inte samma lojalitet som grabbarna har sinsemellan. Där kan man ju fråga hur det brukar vara, är det mycket tjejer som kommit och gått, hur brukar han bete sig etc. Tjejerna brukar tycka att det är skitkul att skvallra lite speciellt med en ny tjej så det brukar bara bli bra samtal av det där. Man får ju lägga upp det lite snyggt.

Det är så bra! Man slipper nog många nitar då :)
 
Deal-breakers för mig som jag kan komma på just nu.

Ingen jäkla gnällare, fick nog av det i mitt förra förhållande.

Har koll på sin ekonomi, inte gnälla över att h*n inte har pengar men köper någon form av öl (alkoholfri och lätt öl inräknat) precis hela jäkla tiden.

Liknande värderingar. Får inte skilja sig för mycke, speciellt inte på vissa punkter,
 
Jag har flera dealbreakers som jag checkar direkt. Barnfri är ett absolut krav, rökfri, ingen djurallergiker, ingen vegan, inte politiskt engagerad, ingen extrovert partyprisse.

Ska kännas enkelt att skriva och prata, ha gemensamma beröringspunkter, gilla samma typ av sex, samma framtidsvisioner. Klicka om livet och vara behaglig att umgås med.
Samma humor är viktigt!
Du behöver inte svara om du inte vill, men är nyfiken på varför politiskt engagemang är en dealbreaker för dig?
 
Var flera till dealbreakers jag såg andra nämna här som jag inser jag också har, tex:
Rökning, snusning. Hade det inte varit för hur lagarna ser ut så hade jag nog varit helt OK med nån som rökt cannabis då och då dock.
De som inte kan kontrollera sitt alkoholintag.
Och de som enbart har som intresse att "träffa vänner/dricka vin".

En nästan-dealbreaker är nån som aldrig kan tänka sig att tälta :laugh:
 
En trevlig tjej jag pratat lite med som vill gå på promenad tillsammans. Kanske dra ut i skogen och se om vi inte kan hitta kantareller. Problemet är att jag konstant känner att jag antingen har en massa jobb, eller träning jag inte vill missa, eller så är det en dag efter en massa jobb när jag bara vill vila/hinna ikapp med saker hemma..

Semester vore nått det.
 
Kom på en dealbreaker för mig som inte är så lätt att ta upp sådär på första dejten: vill aldrig dela säng/sovrum. Alltså visst att sova tillsammans ibland men kan liksom inte med att dela säng med någon varje natt. Misstänker också att min partner hade blivit galen på min brist på sömnrutiner och överkänslighet för ljud, värme, m.m. Men kanske inte är så många som absolut vill sova med sin partner heller? Jag hoppas i alla fall det...
 
Ju äldre jag blir, desto fler dealbreakers kommer jag på :D

Jag vill inte ha någon som röker, någon som inte tjänar ungefär lika mycket som jag gör och har samma ekonomiska möjligheter, någon som är pälsallergiker, någon som har barn, någon som har psykiska sjukdomar, någon som är tanig, någon som jobbar natt, någon som inte bor i samma stad, någon som är glutenintolerant (hade en pojkvän som var så extremt intolerant att vi inte kunde kyssas om jag hade ätit en smörgås innan, och jag älskar bröd!), någon som inte har ett fläckfritt brottsregister, någon som inte har egna intressen, etc, etc.
 
Kom på en dealbreaker för mig som inte är så lätt att ta upp sådär på första dejten: vill aldrig dela säng/sovrum. Alltså visst att sova tillsammans ibland men kan liksom inte med att dela säng med någon varje natt. Misstänker också att min partner hade blivit galen på min brist på sömnrutiner och överkänslighet för ljud, värme, m.m. Men kanske inte är så många som absolut vill sova med sin partner heller? Jag hoppas i alla fall det...
Personligen vill jag absolut sova med min partner när jag har någon. Jag gillar (och behöver) närheten och skulle tycka att det kändes jättekonstigt att sova i olika rum.
Ännu en dealbreaker: Någon som snarkar 😅
 
Kom på en dealbreaker för mig som inte är så lätt att ta upp sådär på första dejten: vill aldrig dela säng/sovrum. Alltså visst att sova tillsammans ibland men kan liksom inte med att dela säng med någon varje natt. Misstänker också att min partner hade blivit galen på min brist på sömnrutiner och överkänslighet för ljud, värme, m.m. Men kanske inte är så många som absolut vill sova med sin partner heller? Jag hoppas i alla fall det...

För mig som särbo är det extremt viktigt för mig att sova med min partner. Jag lägger ingen värdering i det, det är bara så jag funkar. Jag tror det vore likadant även om vi vore sambos, fysisk närhet är viktigt för mig.
 
Ju äldre jag blir, desto fler dealbreakers kommer jag på :D

Jag vill inte ha någon som röker, någon som inte tjänar ungefär lika mycket som jag gör och har samma ekonomiska möjligheter, någon som är pälsallergiker, någon som har barn, någon som har psykiska sjukdomar, någon som är tanig, någon som jobbar natt, någon som inte bor i samma stad, någon som är glutenintolerant (hade en pojkvän som var så extremt intolerant att vi inte kunde kyssas om jag hade ätit en smörgås innan, och jag älskar bröd!), någon som inte har ett fläckfritt brottsregister, någon som inte har egna intressen, etc, etc.
Åh nej. Jag har celiaki och har inte ens tänkt på att jag inte kan kyssa folk som ätit gluten. Fy. Nej. Gud vad jobbigt:arghh:
Personligen vill jag absolut sova med min partner när jag har någon. Jag gillar (och behöver) närheten och skulle tycka att det kändes jättekonstigt att sova i olika rum.
Ännu en dealbreaker: Någon som snarkar 😅
Kanske om jag hittar en person som sover absolut stilla och andas supertyst (jag kan inte somna om det visslar eller susar om någons andning) och vi har en väldigt stor säng OCH personen är okej med att ha 14-16 grader i sovrummet... Nej, not gonna happen:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 348
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 259
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 633
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp