Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns säkert de som tycker som du. Jag tycker själv det är en självklar grej av ett förhållande. Däremot är det omöjligt för mig att sova om tjejen vill sova mig, alldeles för varmt för att inte tala om att ena armen brukar domna. Så jag brukar få härda ut tills hon somnat, så kan jag slinka undan lite smidigt sen så jag ligger för mig själv och kan somna :D
Denna situationen känns igen:laugh:
 
Däremot skulle jag nog ha som dealbreaker att vi aldrig någonsin tältar om vi ska iväg, vi sover på hotell eftersom jag är så löjligt bekväm av mig. Jag skulle aldrig boka till exempel vandrarhem eller hotellrum utan eget badrum 😅
Hahaha!
Samma här 😁
Vilja tälta är en dealbreaker deluxe. Minst fyrstjärnigt hotell, annars stannar jag hemma.
Haha! :D

Alltså, jag gillar hotell också ska tilläggas! Tänkte inte att man måste tälta så fort man ska resa nånstans, utan snarare att man ibland sticker till fjälls för vandring :D

Aldrig mer vandrarhem/hostel där man delar på saker som badrum eller sovrum...
 
Ju äldre jag blivit desto mindre specifik är listan över dealbreakers. Personen måste stå för allas lika rättigheter, kunna hålla igång ett intressant samtal, förstå sig på djur och vara rädd om mig och sig själv. Allt annat löser vi.

Kom på en dealbreaker för mig som inte är så lätt att ta upp sådär på första dejten: vill aldrig dela säng/sovrum. Alltså visst att sova tillsammans ibland men kan liksom inte med att dela säng med någon varje natt. Misstänker också att min partner hade blivit galen på min brist på sömnrutiner och överkänslighet för ljud, värme, m.m. Men kanske inte är så många som absolut vill sova med sin partner heller? Jag hoppas i alla fall det...
Jag hade absolut inte betraktat det som ett problem, det är ju en petitess i sammanhanget!
 
Det förutsätter ju att dejten är ärlig, och det var ju just det vi försökte ta reda på. ;)

Jag hade inte tagit illa upp, jag hade sett det som ett bra tecken att han undrade och frågade saker. Det tyder på att han är seriös. En person som inte bryr sig visar ju det också. Så tänker jag.

Sen är det ju inte så att man liksom hoppar in i ett sällskap med tvåhundra frågor utan uppvärmning. Det är ju liksom inte det första man gör, utan folk måste ju få förtroende för en. Och sen kanske man inte frågar med utropstecken, utan mer lindar in det. Men absolut att jag har en agenda. Hade aldrig riskerat att satsa på någon om jag inte visste att hans vänner hade gott att säga.

Så en dealbreaker för mig är när någon inte har några kompisar. För mig tyder det på att det är någonting fel.
Jo, såklart. Jag vill också dejta en ärlig person, men jag skulle nog ändå tycka att det är lite gränslöst att fråga runt. När jag tänker efter så har jag nog aldrig frågat en dejts vänner om personen jag träffat. Däremot så har det såklart varit intressant att se hur personen fungerar i ett socialt samspel, och att lära känna vänner till densamma, men det är för mig på en lite annorlunda nivå.

Absolut, och jag antar att det kan jämföras med att jag ofta blivit glad när jag fått återberättat av någon jag dejtat att hen pratat om mig med sina vänner. Vilket jag oftast tolkat som just intresse. Men då går det så att säga genom personen själv. Sedan kan det hända att jag ältar något om personen jag dejtar med mina vänner, och frågar vad de tror. Däremot så inser jag att jag inte baserar min uppfattning om någon genom vad någon annan tycker. Det är väl kanske skillnaden i approachen, att jag vill bilda mig en egen uppfattning om någon. Har inget emot att umgås med respektives vänner osv, men för mig bygger inte själva relationen på det utan kan mer vara en bonus.
 
Men är det tvunget att era partners nödvändigtvis ska sova med er? jag hade lätt kunnat tänka mig att läsa en bok eller lyssna på en podd (i tysta hörlurar såklart) i sängen medan min partner sov. Jag har väldigt flexibel dygnsrytm så kan ju sova medan min partner är på jobbet istället. Men det kanske är creepy och inte alls samma sak.

Jag har stort behov av fysisk närhet, men det skulle gå utmärkt att kramas i soffan och om jag kan bli "nattad" eller byta säng på söndagsmorgonen för det långsamma helgvaknandet. När jag verkligen sover är det nog egentligen bättre att vara ensam.

Det skulle dock inte funka med någon som absolut aldrig sover tillsammans, eller tex snarkar så mycket att jag inte har en chans att sova ens en natt. Mitt ex är en perfekt "medsovare", och jag saknar det så mycket...
 
Åh, gud, jag dejtar visst en dramaqueen. Vi hade lite löst bestämt att jag skulle till hennes stad i veckan. Men idag visade det sig att jag inte hinner. Skriver det och sätter sedan telefonen på ljudlös för att sova.
Sov två timmar och vaknade upp till tre samtal av henne och en massa sms över att hon var orolig .
Det hade varit fine, men hon hade dessutom åkt till min stad för att åka till mig.

Jag har pratat med henne nu iaf, men hon lät mest sur för att jag skrivit att hon varit lite väl på.
Orkar inte.
 
Åh, gud, jag dejtar visst en dramaqueen. Vi hade lite löst bestämt att jag skulle till hennes stad i veckan. Men idag visade det sig att jag inte hinner. Skriver det och sätter sedan telefonen på ljudlös för att sova.
Sov två timmar och vaknade upp till tre samtal av henne och en massa sms över att hon var orolig .
Det hade varit fine, men hon hade dessutom åkt till min stad för att åka till mig.

Jag har pratat med henne nu iaf, men hon lät mest sur för att jag skrivit att hon varit lite väl på.
Orkar inte.
Oj. För mig hade det där varit tack och hej. Låter som en väldigt instabil person.
 
Åh, gud, jag dejtar visst en dramaqueen. Vi hade lite löst bestämt att jag skulle till hennes stad i veckan. Men idag visade det sig att jag inte hinner. Skriver det och sätter sedan telefonen på ljudlös för att sova.
Sov två timmar och vaknade upp till tre samtal av henne och en massa sms över att hon var orolig .
Det hade varit fine, men hon hade dessutom åkt till min stad för att åka till mig.

Jag har pratat med henne nu iaf, men hon lät mest sur för att jag skrivit att hon varit lite väl på.
Orkar inte.
Haha, jag känner igen mig lite väl mycket i dramaqueenen du dejtar. :angel:
 
Åh, gud, jag dejtar visst en dramaqueen. Vi hade lite löst bestämt att jag skulle till hennes stad i veckan. Men idag visade det sig att jag inte hinner. Skriver det och sätter sedan telefonen på ljudlös för att sova.
Sov två timmar och vaknade upp till tre samtal av henne och en massa sms över att hon var orolig .
Det hade varit fine, men hon hade dessutom åkt till min stad för att åka till mig.

Jag har pratat med henne nu iaf, men hon lät mest sur för att jag skrivit att hon varit lite väl på.
Orkar inte.
Fast om hon vet din historik av dåligt mående tycker jag att det är gulligt.
 
En trevlig tjej jag pratat lite med som vill gå på promenad tillsammans. Kanske dra ut i skogen och se om vi inte kan hitta kantareller. Problemet är att jag konstant känner att jag antingen har en massa jobb, eller träning jag inte vill missa, eller så är det en dag efter en massa jobb när jag bara vill vila/hinna ikapp med saker hemma..

Semester vore nått det.
Om hon är trevlig kanske det kan vara värt att skippa ett träningspass för att hinna träffa henne någon dag?
 
Hahaha!
Samma här 😁
Vilja tälta är en dealbreaker deluxe. Minst fyrstjärnigt hotell, annars stannar jag hemma.
Hahaha! Snacka om att det är tur att människor är olika :D För mig är det nästan en dealbreaker om personen jag träffar inte vill tälta. Det var förövrigt just tältandet som gjorde att jag och unga klättraren började umgås mer flitigt. Jag nämnde för honom att jag tänkte tälta en helg och hans spontana reaktion blev "ÅH! får jag följa med? snälla? Det vore jättekul att komma med men jag är ovan så det skulle kännas bättre med sällskap. Snälla?!" :rofl:

När jag var upp till särbon första gången berättade jag att jag har svårt för att sova bredvid någon (för det har jag haft tidigare). Första natten (dvs när vi blev ihop) så sov jag som en stock och har gjort det sedan dess bredvid honom. Om han har väldigt ont i kroppen och snurrar runt mycket kan jag vakna till lite men jag går aldrig upp i full vakenhet.

Edit: Ibland går jag och lägger mig tidigare men vaknar bara till lite när han kommer och lägger sig (inte alltid, ibland märker jag inte alls när han lägger sig).
Så har det varit för mig också. Jag sover utmärkt med hundarna (har svårt att sova utan dem) men har haft svårt att sova med mänskligt sällskap. När det gäller unga klättaren sover jag nästan bättre med honom än utan. Tippar på att det är för att jag är så bekväm i hans sällskap och verkligen känner mig trygg med honom. Och han varken snarkar eller sprattlar runt. Det är en klar fördel!
 
Hahaha! Snacka om att det är tur att människor är olika :D För mig är det nästan en dealbreaker om personen jag träffar inte vill tälta. Det var förövrigt just tältandet som gjorde att jag och unga klättraren började umgås mer flitigt. Jag nämnde för honom att jag tänkte tälta en helg och hans spontana reaktion blev "ÅH! får jag följa med? snälla? Det vore jättekul att komma med men jag är ovan så det skulle kännas bättre med sällskap. Snälla?!" :rofl:


Så har det varit för mig också. Jag sover utmärkt med hundarna (har svårt att sova utan dem) men har haft svårt att sova med mänskligt sällskap. När det gäller unga klättaren sover jag nästan bättre med honom än utan. Tippar på att det är för att jag är så bekväm i hans sällskap och verkligen känner mig trygg med honom. Och han varken snarkar eller sprattlar runt. Det är en klar fördel!

Haha! Jag älskar dina bilder när du är ute och tältar ser så härligt ut 😍
Men jag vet ju att jag är en bekväm, bortskämd gnällspik så jag håller mig till kortare turer utan tält 😁

Lite som med resor. Älskar att kolla på bilder och i teorin är det jättebra, i praktiken hatar jag att resa, längtar bara hem och blir tjurig 😅
 
@Red_Chili: Jag älskar att både tälta/husbil och lyxhotell (standardhotell i jobbet suger, då hatar jag hotell och bor hellre på BnB eller vandrarhem).

Efter första svängen med husbilen hade svägerskan frågat särbon hur mycket vi hade grälat... svaret var "inget". Vi ser helt enkelt till att det funkar plus att särbon får aldrig bli hangry :D Hon trodde det skulle flyga gnistor med oss två på så liten yta :rofl:
 
Haha! Jag älskar dina bilder när du är ute och tältar ser så härligt ut 😍
Men jag vet ju att jag är en bekväm, bortskämd gnällspik så jag håller mig till kortare turer utan tält 😁

Lite som med resor. Älskar att kolla på bilder och i teorin är det jättebra, i praktiken hatar jag att resa, längtar bara hem och blir tjurig 😅
Med ett uppblåsbart liggunderlag blir det bekvämt ;)

Resor däremot... Alltså. Näe. Jag har dock full förståelse för de som under mörka delen av året väljer att fly till något varmt, ljust land.
 
Jag testade att vara ihop med någon som var poly en gång. Kruxet var att han ljög för mig om att han hade andra. Så han var öppet poly, men inte öppen med när eller hur eller med vem. Sen dess är nog polypersoner en hel dealbreaker i sig för mig, även om jag förstår att alla inte tänker lika dant. Men hur ska jag veta det liksom?
Vill bara tillägga att jag inte tycker det om alla polyförhållanden :)
Jag har vänner i fungerande sådana, det är bara det att jag inte har hittat något att vara en del av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp